_A=I
*A=A+I
_IFA<PGO*
_STOP
_END
(Pozn. znak _ znamená mezera.)
Do dneška šlo používat pouze +,-,*,/,SQR, IF...GO, GO, GS, RET, STOP, CLS a INT. Pro IF lze použít všechny klasické podmínky jako <>,#, atd.
V programu z roku 2010 nefungovala funkce IF...GO. Seděl jsem na tom docela dlouho, než jsem našel chyby, ta druhá mi dala zabrat

řádek 3500:POKE P,&B5,&79,&AE,&38,&D2,&B5,X,&AE,&38,&D3,&B5,&79,&AE,&38,&D0,&B5,Y (chyběl znak &)
V řádku 6510 nemá být &B5 ale musí být instrukce &BE (SJP i,j) na adresu D0D2H, kde probíhá porovnání dvou proměnných.
řádek 6510:POKE P+18,&BE,&3A,&C4,&B5,ZZ,&BE,&D0,&D2,&89,2,&8E,3,&BA,Y,Z
Ten program vlastně nemohl nikomu fungovat po celou dobu.
Uživatelům bych zdůraznil, že funkce _STOP v psaném kódu je naprosto nutná, jinak program „zabloudí“ v RAM.
Program jsem dále upravil, a jsou přidány funkce SIN, COS, TAN, LOG a ABS. Návod a program je v příloze. Takto vypadá například řešení Keplerovy rovnice. Assembler bývá výrazně rychlejší, zvláště v běžných matematických operacích. Soubor bin je v podstatě textový soubor, který lze například převést na WAV, nebo nahrát pomocí rozhraní CE-158 z počítače pomocí RS232. Program po překladu kompilerem zabírá v RAM 391 Bytů.
*L=(M+180*I/pi* SIN(E) - E)/(1-I*COS (E))
IF ABS(L) > 1E-3 THEN E = E + L: GOTO *
0 M=E
1*F=ESX
2 F=F*I
3 F=F*D
4 F=F-E
5 F=F+M
6 C=ECX
7 C=C*I
8 C=K-C
9 L=F/C
10 L=LAX
11 E=E+L
12 IFL>RGO*
13 PRE
14 WE
15 STOP
16 END
M= Střední anomálie, I= Excentricita, D= 180/3.14, K=1, R=0.01
No je to taková hodně speciální zajímavost, možná ještě osloví jednoho uživatele
