Akumulátory pro napájení
- Pidrman
- Příspěvky: 1219
- Registrován: 24. 08. 2010, 09:32
- Bydliště: Žatec
- Věk: 45
- Kontaktovat uživatele:
Akumulátory pro napájení
Zima je na baterky prevít Na všechny typy. Když jsem jednou fotil klasickým foťákem ve velkém mrazu, tak byla baterie Li-on po pár snímcích ze 100% na 50% vymlácená, v teple kapacita stoupla na 85%
Já v terénu vše živím olověnou 100Ah trakční autobaterií a 3 roky spokojenost. Beru ji i autem když jedeme pod stan.
Jinak tato montáž je na spotřebu fakt povedená. HEQ5 mi žrala víc.
Já v terénu vše živím olověnou 100Ah trakční autobaterií a 3 roky spokojenost. Beru ji i autem když jedeme pod stan.
Jinak tato montáž je na spotřebu fakt povedená. HEQ5 mi žrala víc.
Montáž : EQ6-R SYNSCAN, HEQ-5 PRO SYNSCAN, Star Adenturer
Dalekohled : Newton 200/800 vlastní stavba, SW ED 80/600, ES MN-152/740
Kamera : ZWO ASI 294 MC, ASI 120 mm, QHY 5L II M
http://www.pidrmanphoto.cz/
https://astrofotky.cz/~Pida
Dalekohled : Newton 200/800 vlastní stavba, SW ED 80/600, ES MN-152/740
Kamera : ZWO ASI 294 MC, ASI 120 mm, QHY 5L II M
http://www.pidrmanphoto.cz/
https://astrofotky.cz/~Pida
- stmare
- Příspěvky: 577
- Registrován: 24. 12. 2020, 13:54
- Bydliště: Praha 4
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: EQ6-R SynScan
Mám to jako Pidrman, ale jen 50Ah olovo. Zatím jsem ale s tímhle pozoroval max 4 hodiny, ale dle následné doby nabíjení bych řekl, že ji to moc nevybilo.
Jinak si nejsem jistý, jestli zima ničí všechny typy baterek. Tchán je odborník a říká, že teplo je mnohem horší, což potvrzuje i moje zkušenost, kdy jsem 2x nenastartoval olověnou baterku a vždy v létě. A ještě říkal, že gelové baterky absolutně nebrat. Tak si vyberte pravdu
Jinak si nejsem jistý, jestli zima ničí všechny typy baterek. Tchán je odborník a říká, že teplo je mnohem horší, což potvrzuje i moje zkušenost, kdy jsem 2x nenastartoval olověnou baterku a vždy v létě. A ještě říkal, že gelové baterky absolutně nebrat. Tak si vyberte pravdu
SW 100ED APO, EQ6-R, Nikon D5600 mod
https://astro.marencik.cz
https://astro.marencik.cz
Re: Baterie pro napájení
Co já vím, a to nejsem odborník, tak zima moc nevadí LiFePO4. Olovo je samozřejmě jiný případ. A proč nebrat gelovky, to by mě vážně zajímalo. Můžeš to prosím rozvést?
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Baterie pro napájení
Li-fe akumulátory (možná by bylo dobré název vlákna opravit) snesou vybíjení až do -20°C, ale nabíjet se mají jen při teplotách nad nulou.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.
- Tomáš Grygarčík
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 18. 07. 2010, 23:35
- Bydliště: Malé Hoštice
- Věk: 35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie pro napájení
U zaplavených olověných akumulátorů napomáhá vyšší teplota samovolné chemické reakci mezi elektrolytem a olověnou mřížkou. Proto bývá problém za horkých letních dní.
SW 200/1000, SW 200/800, TS Photoline 72mm f/5.5 APO, LUNT Ha 60/500 B1200, Bresser MS 127/1900
ZWO ASI1600MM Pro, 2×QHY-5 mono, OM-1 mark II, E-M1 mark III, E-M1 mark II mod
SW EQ6-R, SW HEQ-5 SS, TS AZGP, vlastní dobsonova montáž
FITS prohlížeč
ZWO ASI1600MM Pro, 2×QHY-5 mono, OM-1 mark II, E-M1 mark III, E-M1 mark II mod
SW EQ6-R, SW HEQ-5 SS, TS AZGP, vlastní dobsonova montáž
FITS prohlížeč
- stmare
- Příspěvky: 577
- Registrován: 24. 12. 2020, 13:54
- Bydliště: Praha 4
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie pro napájení
Mám to zprostředkovaně, cituji nevýhody: "Jsou těžší, vyžadují nabíječku s regulací nabíjecího proudu protože nesnášejí nabíjení vyšším, než předepsaným proudem, jsou choulostivé na takzvaný infarkt - prostě náhle chcípne, jsou vhodné pro konstantní vybíjecí a malé proudové odběry, špatně snášejí velké nárazové odběry jako např. startování auta, kdy startér odebírá až stovky ampér."
Takže vyloženě nevhodné pro montáž to asi není.
SW 100ED APO, EQ6-R, Nikon D5600 mod
https://astro.marencik.cz
https://astro.marencik.cz
Re: Akumulátory pro napájení
Díky, teď už tomu rozumím. Ty nevýhody jsou tedy z pohledu použití v autě. O infarktu baterie jsem ještě neslyšel
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Akumulátory pro napájení
Já už bych olovo netahal,jedině pokud by olověná baterie sloužita i jako nějaká užitečná zátěž:-).
Buď bych si sestavil baterii LiFePo4 z jednotlivých článků a nebo si připlatil a koupil něco hotového. Třeba jako tady:
https://www.batterystore.cz/cs/147-sestavy-12-v
Buď bych si sestavil baterii LiFePo4 z jednotlivých článků a nebo si připlatil a koupil něco hotového. Třeba jako tady:
https://www.batterystore.cz/cs/147-sestavy-12-v
Re: Akumulátory pro napájení
Ahoj, mám jednu nejapnou otázku. Může se LIFE akumulátor provozovat v jakékoliv poloze? Předpokládám, že to neobsahuje tekutý elektrolyt ale nikdy jsem takový aku neměl. Tedy měl ale jen takové ty jednotlivé válcové články např. pro použití v modelářství atd. Je to tento https://www.levne-baterky.cz/Baterie-GW ... d13475.htm
Předpokládám, že je to fakt jedno a nejedná se o žádnou jinou technologii.
Předpokládám, že je to fakt jedno a nejedná se o žádnou jinou technologii.
TS N305/1200 F4 Carbon, SharpStar 13028HNT, ASI1600MM-C, Canon 6D, Sigma ART 50mm f1.4, Sigma ART 24mm f1.4, Samyang 135mm f2.0, SW Star Adventurer, JTW Trident, ZWO AM5
Re: Akumulátory pro napájení
Zdravím, potřeboval bych poradit s výběrem nového akumulátoru pro polní nabíjení notebooku. Úplně přesně se nevyznám ve výpočtech spravné kapacity, přepočty kapacity pro vyšší napětí atd.. nicméně, potřeboval bych trakční baterii 12V aby dokázala celou noc živit čistě notebook v autě. Do teď jsem měl měnič napětí z 12V na 230V přidělaný ke 100Ah autobaterii, která už to celou noc nedá protože to má nejspíš za sebou a poslední noci jsem měl tak trochu energetickou krizi.
Už nechci jít cestou měniče. Notebook mohu nyní nabíjet přes USB-C a tak jsem kvůli tomu před pár dny koupil cestovní nabíječku do autozásuvky, která ho dokáže utáhnout (můj notebook vyžaduje USB-C Power Delivery zdroj minimálně o výkonu 100W - 20V/5A, aby se vůbec spustilo nabíjení). Moje představa je ideálně LiFePo4, ale nechám si poradit jakou kapacitu abych zbytečně nepřestřelil nebo nepodstřelil. U těchto LiFePo4 se moc nevyznám co se týče napětí, zda se skládají z článků nižšího napětí než je 12V a pokud notebook žere 20V/5A tak se reálná kapacita krátí. Když budu brát maximální délku noci v zimě cca 10 hodin tak bych potřeboval takovou kapacitu, aby to nebylo úplně na hraně, ale mít ještě nějakou rezervu. Momentálně testuji nabíjení na staré té autobaterii a funguje dobře. Pokud je baterie v notebooku nabitá ukazuje mi to aktuální spotřebu 25W (takže 25W / 20V = 1,25A?), takže asi na základě těchto hodnot vybrat novou baterii..
Kdyby byla LifePo4 moc drahá, tak mám předběžně mám vybranou obyčejnou trakční baterii 100Ah něco na tento způsob a víc jak 5000Kč za to nehodlám dát.
Děkuji za rady a tipy.
Už nechci jít cestou měniče. Notebook mohu nyní nabíjet přes USB-C a tak jsem kvůli tomu před pár dny koupil cestovní nabíječku do autozásuvky, která ho dokáže utáhnout (můj notebook vyžaduje USB-C Power Delivery zdroj minimálně o výkonu 100W - 20V/5A, aby se vůbec spustilo nabíjení). Moje představa je ideálně LiFePo4, ale nechám si poradit jakou kapacitu abych zbytečně nepřestřelil nebo nepodstřelil. U těchto LiFePo4 se moc nevyznám co se týče napětí, zda se skládají z článků nižšího napětí než je 12V a pokud notebook žere 20V/5A tak se reálná kapacita krátí. Když budu brát maximální délku noci v zimě cca 10 hodin tak bych potřeboval takovou kapacitu, aby to nebylo úplně na hraně, ale mít ještě nějakou rezervu. Momentálně testuji nabíjení na staré té autobaterii a funguje dobře. Pokud je baterie v notebooku nabitá ukazuje mi to aktuální spotřebu 25W (takže 25W / 20V = 1,25A?), takže asi na základě těchto hodnot vybrat novou baterii..
Kdyby byla LifePo4 moc drahá, tak mám předběžně mám vybranou obyčejnou trakční baterii 100Ah něco na tento způsob a víc jak 5000Kč za to nehodlám dát.
Děkuji za rady a tipy.
DSLR: ZWO ASI294MM Pro / FUJIFILM X-T3
Dalekohled: TS-Optics 8" ONTC809 200/900mm f/4.5
Pointace: Omegon 90/500mm + ZWO ASI120MM Mini
Montáž: EQ-6 SkyScan / Star Adventurer
Astrofotky.cz
Dalekohled: TS-Optics 8" ONTC809 200/900mm f/4.5
Pointace: Omegon 90/500mm + ZWO ASI120MM Mini
Montáž: EQ-6 SkyScan / Star Adventurer
Astrofotky.cz
Re: Akumulátory pro napájení
Jdeš na to zbytečně složitě. Co přesně je to za notebook? Jak dlouho vydrží na baterii, bez nabíjení? Potřebuješ, aby ten notebook běžel pořád?
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Akumulátory pro napájení
Mám Lenovo Legion 5 17ACH6H, vydrží běžet na baterii cca 3 hodiny, ano potřebuji aby běžel pořád.
DSLR: ZWO ASI294MM Pro / FUJIFILM X-T3
Dalekohled: TS-Optics 8" ONTC809 200/900mm f/4.5
Pointace: Omegon 90/500mm + ZWO ASI120MM Mini
Montáž: EQ-6 SkyScan / Star Adventurer
Astrofotky.cz
Dalekohled: TS-Optics 8" ONTC809 200/900mm f/4.5
Pointace: Omegon 90/500mm + ZWO ASI120MM Mini
Montáž: EQ-6 SkyScan / Star Adventurer
Astrofotky.cz
Re: Akumulátory pro napájení
Jen dodám že pokud máš vybrano VLRA olovo 100 Ah za skoro 5 tis Kč, tak za ty peníze baterií LiFePO4 o podobné kapacitě nelze sehnat. Musíš k ní navíc pořídit kvůli ochraně ještě BMS.
100 Ah článek 3,2V LiFePO4 je cca 2000 Kč, potřebuješ 4 do série pro 12,8V.
Chtělo by to vypočítat jaká kapacita má pro tebe smysl. 100 Ah dá cca 10 hodin 10A. (Reálné o 10-20% méně času).
100 Ah článek 3,2V LiFePO4 je cca 2000 Kč, potřebuješ 4 do série pro 12,8V.
Chtělo by to vypočítat jaká kapacita má pro tebe smysl. 100 Ah dá cca 10 hodin 10A. (Reálné o 10-20% méně času).
Re: Akumulátory pro napájení
Na základě tvého měření bys na 10h provozu potřeboval 25x10= 250 Wh. Pokud jsi schopný sám si akumulátor sestavit bylo by to třeba: Ochrana BMS https://shop.mypower.cz/balancer-bms-4s ... ooth-11556 a k tomu 4x https://shop.mypower.cz/clanek-lifepo4- ... long-11476. Měl bys k dispozici cca. 640x 0,8 = cca. 500 Wh. Pokud by to mělo být levnější mělo by stačit i články 30Ah, k dispozici cca. 300 Wh, ale ty momentálně nejsou skladem a bylo by to na hranici. Takže dražší varianta by tě přišla na 5100 Kč. Výhody li-fe jsou podstatně nižší hmotnost sestavy, nemusí se nabíjet ihned po každém použití jako PB akumulátor a vyšší počet vvybíjecích cyklů, tedy vyšší životnost. A ta poloviční kapacita vychází z toho, že olovo je doporučeno vybíjet na 50% kapacity pro rozumnou životnost a li-fe 80% kapacity pro výrazně vyšší životnost vůči olovu.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.