Poraďte začátečníkovi

Diskuze o dalekohledech, triedrech a dalších kukátkách pro pozorování nekonečna
Odpovědět
Uživatelský avatar
Thor
Příspěvky: 3
Registrován: 31. 03. 2006, 04:33

Poraďte začátečníkovi

#1

Příspěvek od Thor »

Ahoj všem!

Prosím poraďte, chtěl bych si pořídit dalekohled, jsem začátečník a nemám prakticky žádné zkušenosti. Chtěl bych investovat tak 15 - 20tis. do kompletu. Rád bych reflektor s rovníkovou montáží. Nezlobil bych se ani za hodinvý strojek. Pozorovat bych chtěl naší sluneční soustavu, obzvlášť co největší detaily měsíce, potom taky mlhoviny, hvězdokupy apod.
Co byste mi doporučili, spíše horší dalekohled a hodně výbavy (např. ten hodinový strojek) nebo dobrý dalekohled a minimum výbavy.
Jakou ohniskovou vzdálenost a průměr?
Díky moc.
Jarda
Uživatelský avatar
cieja
Příspěvky: 228
Registrován: 27. 01. 2004, 23:07
Bydliště: Chlebičov

Poraďte začátečníkovi

#2

Příspěvek od cieja »

Pokud bych kupoval dalekohled tak bych nešel pod 15cm u Newtona, raději ale 20 a víc, nebo refraktor od 10cm nahoru (ten jsem koupil na jeře). Ohnisko bych volil s větší světelností tak 1:6 - na deep-sky akorát ani není třeba velké zvětšení. Než na velkou výbavu bych vsadil na kvalitu, doplňky se daj vždy dokoupit tak jako pohon k montáži.
Refr. 150/750, Refr. 57/800, Star Adventure GTi, SW Maksutov 90/1250, pozorovací domeček 2.2x2.3m
johny

Poraďte začátečníkovi

#3

Příspěvek od johny »

Jarda_K napsal: Co byste mi doporučili, spíše horší dalekohled a hodně výbavy (např. ten hodinový strojek) nebo dobrý dalekohled a minimum výbavy.
Jakou ohniskovou vzdálenost a průměr?
Díky moc.
Jarda