Jaký dalekohled ?

Diskuze o dalekohledech, triedrech a dalších kukátkách pro pozorování nekonečna
Ila

Jaký dalekohled ?

Příspěvek od Ila »

Určitě to všichni dobře znáte, ty na začátku jako já toho mají plnou hlavu a ti zkušení plné zuby.
Přesto bych si dovolil požádat o doporučení.

Fakta:
-jsem úplný laik a chci dalekohled využít převážně pro pozorování a jako amatérský fotograf bych určitě rád vuužil možnosti fotografování
-finančně jsem omezen částkou zhruba 25000.-
-mám rád kvalitní věci s dlohodobou trvanlivostí a malými nároky na dodatečné obhospodařování

Jak jsem se zde i jinde dočetl zásadní je (fotografie)kvalitní montáž s pohonem. Ale teď
a)zrcadla
podle některých nezbytná kvůli absenci barevné vady a ve stejné cenové relaci větší průměr optiky. Jinak však větší sklony ke chvění obrazu, znečištění a "rozosení" optiky, nezbytné opakované seřizování - čištění a pokovování...
b)refraktory
podle jedněch v levných kategoriích k ničemu podle jiných i tak ostřejší a jasnější obraz nežli i u trochu větších zrcadel, bez sklonu k destabilitě optické soustavy, výhoda uzavřeného tubusu

Existuje vůbec něco co bych mohl na trhu zakoupit ?

Vřelý dík za sebemenší rady či náznaky.
T.o.m

Jaký dalekohled ?

Příspěvek od T.o.m »

Ahoj, nejsem si jistý, jestlis četl dva takový zajímavý články od Pavla Cagaše - hodně pomůžou - k disp. na www.zas.cz/download.php ;)

NO a jestli jo, tak ti akorát tak můžu říct, jak jsem na tom já.
Asi před rokem jsem si koupil newtona na ekvatoreálu (150/750). Jak řikám, mám ho už rok a:
- kolimovat bylo potřeba zatim jen asi jednou (ikdyž už by to taky zase snesl - záleží na častosti přepravy a tak)
- když jseš šikovnej, tak se ti při pozorování vůbec neorosí; jde jen o to, že já ho např. dávám na balkón a pak ho musim rychle přenýst přes byt zase do zimy jinak pohoda - nezažil jsem, že by se v průběhu pozorování orosil(zvlášť když je venku -20C ;D)