Dobson pre a proti...

Diskuze o dalekohledech, triedrech a dalších kukátkách pro pozorování nekonečna
Odpovědět
Duri

Dobson pre a proti...

Příspěvek od Duri »

Zatiaľ som sa venoval astronómii len ako teoretik ale chcel by som konečne vyskúšat niečo už aj v praxi. Čo sa týka pozorovaní som zatiaľ absolútny amatér a chcem si kúpiť môj prvý teleskop, už nejaký ten týždeň študujem dostupnú literatúru a včera a dnes som celý den čítal príspevky na túto tému tu na fóre a že ich je tu skutočne požehnane. Nakoniec som upustil od pôvodného zámeru kúpiť zrkadlový teleskop celestron 114/1000 neskôr som zavrhol aj SkyWatcher 130/900 a teraz zvažujem medzi dvomi typmi ktoré sa mi zdajú ako tak prijateľné v rámci mojich finančných možností a to Newton 150/750, f/5, EQ-3-2 alebo STAR HOPPER 6” DOBSON 150/1200 f/8. Neviem aké máte vy skúsenosti s dobsonmi ale ako som čítal tak práve tento typ používa veľa ľudí, zatiaľ neviem aké má výhody alebo nevýhody ale čo sa týka ohniskovej vzdialenosti zdá sa mi lepší. Cenovo sú tieto dva zhruba na rovnakej úrovni preto by som rád počul názor niekoho kto sa v tom vyzná čo by bolo pre mňa ako začiatočníka lepšie. Ak mi niekto vie pri rozhodovaní poradiť budem veľmi rád.
Víš, s černou dírou se to má tak, že jejím určujícím rysem je černá barva. A s vesmírem se to má tak, že barva vesmíru, základní barva vesmíru je černá. Tak jak ji mám asi sakra vidět?
vla

Dobson pre a proti...

Příspěvek od vla »

Dalekohledy Vám ukáží prakticky shodný obraz , rozdíly budou minimální, delší ohnisko je vhodnější na planety, ale měl jsem 150/750 a byl i na planetách velmi dobrý, pokud máte možnost oba systémy vyzkoušet zkusit, který Vám při manipulaci lépe vyhovuje.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.
Pavuk_

Dobson pre a proti...

Příspěvek od Pavuk_ »