Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
Na bezvadném webu Astrofotky.cz jsem nedávno umístil M33 v pěti barevných kombinacích. Záměr byl jediný, jak bude reagovat veřejnost. Nejvíce prohlídek měla "tyrkysová". Standartní provedení bylo někde uprostřed. Čím výraznější provedení, tím pro oko lákavější. Chtěl jsem jen připomenout, že vesmír je sice jen jeden, ale každý ho vnímá svým pohledem.
Zvu Vás na svůj web Astrofoton.cz, kde si můžete prohlédnout spoustu obrazových srovnání a pokud Vás trochu "zábavnější povídání" zaujme natolik, že byste si to taky chtěli zkusit - není problém. Akce do AP na stažení jsou Vám k dispozici.
www.astrofoton.cz/informace/
Zvu Vás na svůj web Astrofoton.cz, kde si můžete prohlédnout spoustu obrazových srovnání a pokud Vás trochu "zábavnější povídání" zaujme natolik, že byste si to taky chtěli zkusit - není problém. Akce do AP na stažení jsou Vám k dispozici.
www.astrofoton.cz/informace/
- MMys
- Příspěvky: 18198
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
No, na to že je to focené modifikovaným foťákem (vidím tam 350Da), tak mi přijde, že je tam něco špatně v kalibraci (poměru jednotlivých kanálů). Je to hrozně "studené" vždy ujeté do modré a skoro vůbec tam nejsou ty emisní oblasti ve spirálních ramenech.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
Na internetu často nebývám, takže se omlouvám za pozdní reakci.
Nesmírně si Vás vážím, ale ve vší úctě k Vám, fakt nerozumím Vašemu příspěvku. No, na to že jste moderátor, zřejmě jste si článek pozorně nepřečetl...
První možnost Vaší kritiky... Prezentuji veřejně zpracování obrázků v podobě akcí do AP. Nechápu souvislost se "špatnou kalibrací". Svůj názor uvádím ve svých příspěvcích.
Druhá možnost je kritika 5x M33 umístěné na Astrofotky.cz . Píši, cituji : "Chtěl jsem jen připomenout, že vesmír je sice jen jeden, ale každý ho vnímá svým pohledem". To snad nemusím komentovat dál. Ostatně vše popisuji a rozebírám taky na webu.
Nejsem z těch, kteří fotí astro-obrázky a musí to mít podle "vzoru", proto nechápu Vaši lacinou kritiku. Nemusím Vám snad připomínat, že v kalibraci je to vždycky a zbytek je spousta jiných faktorů.
Pokud budu mluvit jen o prostředním standardním obrázku z pěti M33 ( prostřední vedu ve své galerii Astrofoto ), tak s Vaším názorem nemohu souhlasit.
Píšete: "Skoro vůbec tam nejsou emisní oblasti ve spirálních ramenech". Nejsou viditelné vinou kalibrace? Snad nemyslíte vážně... A co počet expozic atd...
Dále píšete : "je to hrozně "studené" vždy ujeté do modré". Kde berete soudnost, z jaké pozice? Nechápu... Měl byste se krotit ve svých výrocích. Pokud Vás úspěch nezastihl v dobré formě, tak začněte na lepší formě slušného chování pracovat a vyjadřovat se jak se sluší a patří Vaší osobě. Nadřazenost Vám opravdu nesluší.
Osvětlím... Kdybyste si prohlédl další obrázky v Astrofoto, tak byste zjistil, že jsou ve stejném duchu. Obrázky nejsou k vědecké práci a upřímně - nechci s nimi nikoho naštvat, věřte mi. Jsou jen projevem mojí představivosti. Prostě se mi takhle líbí, a že to na Vás působí studeně - tak je to správně a jste tam, kde to cítím i já, když si o M33 přečtu.
M33 je mohutná galaxie. Má samé nej... Největší, nejjasnější. Počet horkých hvězd je taky obrovský, několik namodralých oblastí mladých hvězd a o načervenalých oblastí typu HII ani nemluvím. Jedině lituji počet expozic, příliš málo. Ani moje "akce do AP" nestačily na NGC 604 - slabý barevný odvar červené.
Po kalibraci s barvami už nehýbu a dodatečně barevně neupravuji. V prostoru Lab jsou barvy sytější a kontrastnější a vyhovují mému záměru finálního obrázku.
A to je to, proč to dělám a proč mě to baví.
Jen doplním... V kalibrací to není. V obrázcích je technickým cílem vždy využít celé pole expozice, hvězdy v tmavém prostoru potlačené do ztracena a objekty s bohatou sytostí barev. Užívám prostor Lab, kde jsou barvy sytější a kontrastnější, proto je takový vzhled objektu. Barvu je možno více zvýraznit. Či-li, sytosti tam je víc, než je u Vás zdrávo...
S radostí a rád se podívám i na jiné obrázky, ale nikdy bych veřejně nekritizoval vzhled a pojetí práce autora.
Ale dost tahanic, snad jsme si vysvětlili názory a zametli u stolu... I já se budu krotit...takže všechno dobré...
Vratím se k tématu. Prezentuji veřejně zpracování obrázků v podobě Akcí do AP. Podle vzhledu obrázků to neznamená, že sled Akcí do AP nic jiného neumí, ba naopak. Akce jsou velmi kreativní dle požadavků jedince. Technika 2x Expozice Tužky-Stopy /BrushTool je jednoduchá a děsně praktická. Používám už 3x Expozici a 4x Expozici. Je však pro automatiku akcí dost složitá, bude trvat delší dobu, než ji upravím do akční podoby.
Překvapil mě velký počet staženi a zklamaly komentáře. Nikdo se neozval. Mám už hotovo a čekám na kritiku, bez které se dá i nedá pohnout dopředu. Akce 2-6 jsou na oťukání trochu zjednodušené, přece jenom jsem měl strach z ovládání - každý má jiné zkušenosti v AP.
Chtěl jsem ještě třeba nové připomínky vložit do akcí. Jedna jediná mě teď napadá, inspirovano připomínkou o kalibraci od Vás. Osobně to nedělám, ale někdo se šedivou v astrofoto při kalibraci operuje.
Počty jsou jasné. Okolo zpracování astrofotek se počty osob nepohybují vysoko, 200 nebo 400? Všichni zkoušíme ledacos, tak proč tohle nezkusit? Kritice se nebráním a vlastně na ni spíše čekám. Byl bych blázen, kdybych se cítil z kritiky Akcí do AP naštvaný. Chtěl bych to posunout dál, proto založené samostatné téma Akce do AP.
Spousta návodů je perfektních. Věřte mi, nechci tvrďit a ani si to nemyslím, že moje je nejlepší a ostatní stojí za starou bačkoru. Jen se snažím zkoušet kombinovat klasické metody trochu jinak, než normálně. Rád zkouším nové a hledám jednodušší formy zpracování...
Není jednoduché zpracovat balík informací pro začínající a pokročilé. Rád bych však v tom duchu pokračoval - Akce pro všechny... Atd.atp.
Všem díky za drahocenný čas. Přeji dobrou noc a čistou jasnou noční oblohu.
Těším se na Vaši konkrétní a věcnou "příjemnější" kritiku i nápady ve svých komentářích na téma Akce do AP.
JS
Nesmírně si Vás vážím, ale ve vší úctě k Vám, fakt nerozumím Vašemu příspěvku. No, na to že jste moderátor, zřejmě jste si článek pozorně nepřečetl...
První možnost Vaší kritiky... Prezentuji veřejně zpracování obrázků v podobě akcí do AP. Nechápu souvislost se "špatnou kalibrací". Svůj názor uvádím ve svých příspěvcích.
Druhá možnost je kritika 5x M33 umístěné na Astrofotky.cz . Píši, cituji : "Chtěl jsem jen připomenout, že vesmír je sice jen jeden, ale každý ho vnímá svým pohledem". To snad nemusím komentovat dál. Ostatně vše popisuji a rozebírám taky na webu.
Nejsem z těch, kteří fotí astro-obrázky a musí to mít podle "vzoru", proto nechápu Vaši lacinou kritiku. Nemusím Vám snad připomínat, že v kalibraci je to vždycky a zbytek je spousta jiných faktorů.
Pokud budu mluvit jen o prostředním standardním obrázku z pěti M33 ( prostřední vedu ve své galerii Astrofoto ), tak s Vaším názorem nemohu souhlasit.
Píšete: "Skoro vůbec tam nejsou emisní oblasti ve spirálních ramenech". Nejsou viditelné vinou kalibrace? Snad nemyslíte vážně... A co počet expozic atd...
Dále píšete : "je to hrozně "studené" vždy ujeté do modré". Kde berete soudnost, z jaké pozice? Nechápu... Měl byste se krotit ve svých výrocích. Pokud Vás úspěch nezastihl v dobré formě, tak začněte na lepší formě slušného chování pracovat a vyjadřovat se jak se sluší a patří Vaší osobě. Nadřazenost Vám opravdu nesluší.
Osvětlím... Kdybyste si prohlédl další obrázky v Astrofoto, tak byste zjistil, že jsou ve stejném duchu. Obrázky nejsou k vědecké práci a upřímně - nechci s nimi nikoho naštvat, věřte mi. Jsou jen projevem mojí představivosti. Prostě se mi takhle líbí, a že to na Vás působí studeně - tak je to správně a jste tam, kde to cítím i já, když si o M33 přečtu.
M33 je mohutná galaxie. Má samé nej... Největší, nejjasnější. Počet horkých hvězd je taky obrovský, několik namodralých oblastí mladých hvězd a o načervenalých oblastí typu HII ani nemluvím. Jedině lituji počet expozic, příliš málo. Ani moje "akce do AP" nestačily na NGC 604 - slabý barevný odvar červené.
Po kalibraci s barvami už nehýbu a dodatečně barevně neupravuji. V prostoru Lab jsou barvy sytější a kontrastnější a vyhovují mému záměru finálního obrázku.
A to je to, proč to dělám a proč mě to baví.
Jen doplním... V kalibrací to není. V obrázcích je technickým cílem vždy využít celé pole expozice, hvězdy v tmavém prostoru potlačené do ztracena a objekty s bohatou sytostí barev. Užívám prostor Lab, kde jsou barvy sytější a kontrastnější, proto je takový vzhled objektu. Barvu je možno více zvýraznit. Či-li, sytosti tam je víc, než je u Vás zdrávo...
S radostí a rád se podívám i na jiné obrázky, ale nikdy bych veřejně nekritizoval vzhled a pojetí práce autora.
Ale dost tahanic, snad jsme si vysvětlili názory a zametli u stolu... I já se budu krotit...takže všechno dobré...
Vratím se k tématu. Prezentuji veřejně zpracování obrázků v podobě Akcí do AP. Podle vzhledu obrázků to neznamená, že sled Akcí do AP nic jiného neumí, ba naopak. Akce jsou velmi kreativní dle požadavků jedince. Technika 2x Expozice Tužky-Stopy /BrushTool je jednoduchá a děsně praktická. Používám už 3x Expozici a 4x Expozici. Je však pro automatiku akcí dost složitá, bude trvat delší dobu, než ji upravím do akční podoby.
Překvapil mě velký počet staženi a zklamaly komentáře. Nikdo se neozval. Mám už hotovo a čekám na kritiku, bez které se dá i nedá pohnout dopředu. Akce 2-6 jsou na oťukání trochu zjednodušené, přece jenom jsem měl strach z ovládání - každý má jiné zkušenosti v AP.
Chtěl jsem ještě třeba nové připomínky vložit do akcí. Jedna jediná mě teď napadá, inspirovano připomínkou o kalibraci od Vás. Osobně to nedělám, ale někdo se šedivou v astrofoto při kalibraci operuje.
Počty jsou jasné. Okolo zpracování astrofotek se počty osob nepohybují vysoko, 200 nebo 400? Všichni zkoušíme ledacos, tak proč tohle nezkusit? Kritice se nebráním a vlastně na ni spíše čekám. Byl bych blázen, kdybych se cítil z kritiky Akcí do AP naštvaný. Chtěl bych to posunout dál, proto založené samostatné téma Akce do AP.
Spousta návodů je perfektních. Věřte mi, nechci tvrďit a ani si to nemyslím, že moje je nejlepší a ostatní stojí za starou bačkoru. Jen se snažím zkoušet kombinovat klasické metody trochu jinak, než normálně. Rád zkouším nové a hledám jednodušší formy zpracování...
Není jednoduché zpracovat balík informací pro začínající a pokročilé. Rád bych však v tom duchu pokračoval - Akce pro všechny... Atd.atp.
Všem díky za drahocenný čas. Přeji dobrou noc a čistou jasnou noční oblohu.
Těším se na Vaši konkrétní a věcnou "příjemnější" kritiku i nápady ve svých komentářích na téma Akce do AP.
JS
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
Já ti nevím Juste, ale Martin Ti napsal věcnou kritiku se kterou taky souhlasím a ty si z jeho jedné věty napsal slohové cvičení o 50 stránek. Tak ani nevím vlastně co chceš. Když se ti něco napíše tak se vehementně obhajuješ. Víc se k tomu nebudu vyjadřovat, protože je to stracený čas.
http://www.astronom.cz/deavi/
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
Myslím, že Vaša reakcia je zbytočne emotívna. Prečítal som si MMysov príspevok. Podľa mňa len skonštatoval to čo videl. Povedal svoj názor a to bez urážok. Pojem "studené" sa predsa bežne používa vo fotografii. Na tom nie je nič hanlivé. Čo sa týka farebnosti... Ak sa to niekomu páči, môže si galaxie ofarbiť aj do zelena. V tom prípade ale ide o výtvarnú / emotívnu fotografiu. A tak ju treba aj prezentovať. Vaša snímka M33 sa mi celkom páči. Či už zachytáva emisné hmloviny v ramenách alebo nie. Ale prečo toľko emócií?? Fakt tu o nič nejde. 

mail to:fun2mas(at)gmail.com
- MMys
- Příspěvky: 18198
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
ou ou ou,
vždyť jsem toho snad tolik neřekl.
... Záměr byl jediný, jak bude reagovat veřejnost ...
No, tak reagovala ;)
Ale k věci. Na ten snímek mám takový názor, jak jsem napsal. Na tom se nic nemění. Co se absence emisních oblastí týká, tak na snímku pořízeném přes modifikovaný fotoaparát jsou bez problémů vidět i na jediné expozici. Ovšem většinou zmizí při pokusu o neutralizaci oranžové barvy pozadí způsobené světelným znečištěním, a to proto, že se někdy dělá barevná kalibrace snímku špatně. Pokud srovnáme barvu pozadí zhruba do neutrálu pomocí kapátka (šedý či černý bod) je to přesně ten špatný případ.
Teď se oprostím od toho, jestli autor udělal galaxii takto do modra úmyslně, nebo jestli mu tak vyšla po chybně udělané kalibraci, a jemu se tak líbila. Pokud ano, je to čistě jeho názor a pocit (stejně jako já mám svůj), ale je třeba vědět, že k modré barvě (oblasti mladých horkých hvězd, OK, proč ne) se lze dostat i korektním způsobem, který nemá za následek to, že se potlačí zbylé kanály. Jen jen potřeba oddělit od sebe dva efekty - spektrální citlivost senzoru pro jednotlivé barvy (ta se projevuje ziskem - násobením signálu nějakým koeficientem) a barvu oblohy (světelné znečištění), které se projevuje offsetem (přičtením nějaké hodnoty k úrovním v jednotlivých kanálech). Pokud to nemá být barevně úplně mimo, je potřeba nejprve přenásobit jednotlivé kanály odpovídajícími koeficienty (tedy pro případ práce v PS nejprve stretchnout lineárně každý z kanálů jinou měrou) a teprve následně aplikovat offset (posunutí barvy oblohy do neutrálu, třeba kapátkem pro černý bod).
Osobně bych doporučil do těch akcí zapracovat barevné vyvážení jako první operaci.
Potřebné koeficienty pro barevné vyvážení se dají získat třeba takto:
1) vyfotit za denního slunečního světla používaným fotoaparátem bílý papír do RAW.
2) Tento RAW snímek otevřít (bez jakýchkoli dalších korekcí) v nějakém SW ve kterém se dělá kalibrace snímků (tedy ne v PS), převést ho do barevného (debayering) a zjistit vzájemné poměry R G a B kanálu.
3) Těmito poměry potom při nastavování barevného podání vynásobit hodnotu 255 a na takové hodnoty nastavit šoupátka bílého bodu v PS.
Tedy třeba nejsilnější kanál nechat na 255, a zbylé dva slabší stretchnout v poměru 255* poměr konkrétního kanálu k tomu nejvíce proexponovanému.
Nyní je snímek zkalibrován s ohledem na spektrální charakteristiku senzoru. Barevně je sice mimo (ale už jen díky offsetu, příspěvku od nasvícené oblohy) což už lze odstranit pouhým posunem úrovní (třeba kapátko černého bodu).
Nechci z toho dělat velkou vědu, svoje snímky také upravuji, aby lahodily mému oku, nikoli pro vědeckou hodnotu, ale podle mě je potřeba tohle prvotní srovnání úrovní udělat korektně, nebo pak vycházejí úplně ujeté barvy.
To, jak potom následně zvednu saturaci barev a jak výrazný objekt udělám, je už pouze otázka vkusu, ale věřte, že když ho udělám na korektně zkalibrovaném obrázku, a řádně zatáhnu za saturaci, tak objekt hýří barvami (tedy pokud tam z fyzikálního hlediska a charakteru objektu vůbec ty barvy jsou). Pokud totéž udělám na chybně zkalibrovaném nebo nezkalibrovaném snímku, "ulétne" celý do jedné převažující barvy.
K těm akcím - zkusil jsem je aplikovat, ale výsledek je nevalný. Připadá mi, že jsou snad udělané pro přímo otevřený RAW snímek. Pokud je ale použiju na normálně zkalibrovaný 16 bitový tiff (tedy bez debayeringu otevřený RAW, odečtený DF, aplikovaný FF, provedený debayering, registrace více snímků a uložení jako 16-bitový TIFF) tak vzniknou snímky barvně úplně mimo.
Pak ještě nechápu, proč je součástí toho procesu zvětšení snímku na nějaký násobek velikosti, a pak zase zmenšení. Po této operaci se mi nějaká část snímku ořízla.
Ono by chtělo specifikovat, pro jaký typ snímků jsou ty akce určené. Typický snímek po kalibraci a registraci více snímků vypadá o dost jinak, než přímo otevřený RAW.
Realitou také je, že každý objekt se zpracovává jinak, a udělat nějakou univerzální akci asi nepůjde moc dobře.
vždyť jsem toho snad tolik neřekl.
... Záměr byl jediný, jak bude reagovat veřejnost ...
No, tak reagovala ;)
Ale k věci. Na ten snímek mám takový názor, jak jsem napsal. Na tom se nic nemění. Co se absence emisních oblastí týká, tak na snímku pořízeném přes modifikovaný fotoaparát jsou bez problémů vidět i na jediné expozici. Ovšem většinou zmizí při pokusu o neutralizaci oranžové barvy pozadí způsobené světelným znečištěním, a to proto, že se někdy dělá barevná kalibrace snímku špatně. Pokud srovnáme barvu pozadí zhruba do neutrálu pomocí kapátka (šedý či černý bod) je to přesně ten špatný případ.
Teď se oprostím od toho, jestli autor udělal galaxii takto do modra úmyslně, nebo jestli mu tak vyšla po chybně udělané kalibraci, a jemu se tak líbila. Pokud ano, je to čistě jeho názor a pocit (stejně jako já mám svůj), ale je třeba vědět, že k modré barvě (oblasti mladých horkých hvězd, OK, proč ne) se lze dostat i korektním způsobem, který nemá za následek to, že se potlačí zbylé kanály. Jen jen potřeba oddělit od sebe dva efekty - spektrální citlivost senzoru pro jednotlivé barvy (ta se projevuje ziskem - násobením signálu nějakým koeficientem) a barvu oblohy (světelné znečištění), které se projevuje offsetem (přičtením nějaké hodnoty k úrovním v jednotlivých kanálech). Pokud to nemá být barevně úplně mimo, je potřeba nejprve přenásobit jednotlivé kanály odpovídajícími koeficienty (tedy pro případ práce v PS nejprve stretchnout lineárně každý z kanálů jinou měrou) a teprve následně aplikovat offset (posunutí barvy oblohy do neutrálu, třeba kapátkem pro černý bod).
Osobně bych doporučil do těch akcí zapracovat barevné vyvážení jako první operaci.
Potřebné koeficienty pro barevné vyvážení se dají získat třeba takto:
1) vyfotit za denního slunečního světla používaným fotoaparátem bílý papír do RAW.
2) Tento RAW snímek otevřít (bez jakýchkoli dalších korekcí) v nějakém SW ve kterém se dělá kalibrace snímků (tedy ne v PS), převést ho do barevného (debayering) a zjistit vzájemné poměry R G a B kanálu.
3) Těmito poměry potom při nastavování barevného podání vynásobit hodnotu 255 a na takové hodnoty nastavit šoupátka bílého bodu v PS.
Tedy třeba nejsilnější kanál nechat na 255, a zbylé dva slabší stretchnout v poměru 255* poměr konkrétního kanálu k tomu nejvíce proexponovanému.
Nyní je snímek zkalibrován s ohledem na spektrální charakteristiku senzoru. Barevně je sice mimo (ale už jen díky offsetu, příspěvku od nasvícené oblohy) což už lze odstranit pouhým posunem úrovní (třeba kapátko černého bodu).
Nechci z toho dělat velkou vědu, svoje snímky také upravuji, aby lahodily mému oku, nikoli pro vědeckou hodnotu, ale podle mě je potřeba tohle prvotní srovnání úrovní udělat korektně, nebo pak vycházejí úplně ujeté barvy.
To, jak potom následně zvednu saturaci barev a jak výrazný objekt udělám, je už pouze otázka vkusu, ale věřte, že když ho udělám na korektně zkalibrovaném obrázku, a řádně zatáhnu za saturaci, tak objekt hýří barvami (tedy pokud tam z fyzikálního hlediska a charakteru objektu vůbec ty barvy jsou). Pokud totéž udělám na chybně zkalibrovaném nebo nezkalibrovaném snímku, "ulétne" celý do jedné převažující barvy.
K těm akcím - zkusil jsem je aplikovat, ale výsledek je nevalný. Připadá mi, že jsou snad udělané pro přímo otevřený RAW snímek. Pokud je ale použiju na normálně zkalibrovaný 16 bitový tiff (tedy bez debayeringu otevřený RAW, odečtený DF, aplikovaný FF, provedený debayering, registrace více snímků a uložení jako 16-bitový TIFF) tak vzniknou snímky barvně úplně mimo.
Pak ještě nechápu, proč je součástí toho procesu zvětšení snímku na nějaký násobek velikosti, a pak zase zmenšení. Po této operaci se mi nějaká část snímku ořízla.
Ono by chtělo specifikovat, pro jaký typ snímků jsou ty akce určené. Typický snímek po kalibraci a registraci více snímků vypadá o dost jinak, než přímo otevřený RAW.
Realitou také je, že každý objekt se zpracovává jinak, a udělat nějakou univerzální akci asi nepůjde moc dobře.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
chybaju reakcie? tak tu je jedna:
1. Spracovanie sa mi nepaci, hoci mam pocit, ze tie povodne data su velmi kvalitne. Takze skoda...
2. Akcie pre PS na globalne upravy astrofoto su prakticky nepouzitelne (ak neratam napriklad zmensovanie hviezd, bicolor, HST color a pod.) Kazdy objekt je iny zo svojej podstaty, je umiestneny v inom poli a na inom pozadi a jeho stvarnenie je spravidla delikatna zalezitost, ku ktorej mozno pristupoval len vysostne individualne...
3. Uz sme sa tu viackrat bavili o tom, kam az mozno zajst pri astrofoto. Ak pominiem esteticke kriteria samotneho autora, tak si myslim, ze dnesnym trendom je snaha o co najplastickejsie (take kvazi-hdr) zachytenie vsetkeho, co sa v danom zornom poli nachadza. Postprocessing, ktory orezava dosah (tmave pozadie) i farebnu skalu (taka kolorizacia, ako v pripade tej M33), je podla mna scestny, pretoze vlastne neguje samotnu namahu, vynalozenu pri snimani objektu - ak mam 3 hodiny dat a pozadie orezem o 5 plosnych magnitud a farebnu skalu zredukujem na 4 bity, je to podla mna skoda casu...
howgh
1. Spracovanie sa mi nepaci, hoci mam pocit, ze tie povodne data su velmi kvalitne. Takze skoda...
2. Akcie pre PS na globalne upravy astrofoto su prakticky nepouzitelne (ak neratam napriklad zmensovanie hviezd, bicolor, HST color a pod.) Kazdy objekt je iny zo svojej podstaty, je umiestneny v inom poli a na inom pozadi a jeho stvarnenie je spravidla delikatna zalezitost, ku ktorej mozno pristupoval len vysostne individualne...
3. Uz sme sa tu viackrat bavili o tom, kam az mozno zajst pri astrofoto. Ak pominiem esteticke kriteria samotneho autora, tak si myslim, ze dnesnym trendom je snaha o co najplastickejsie (take kvazi-hdr) zachytenie vsetkeho, co sa v danom zornom poli nachadza. Postprocessing, ktory orezava dosah (tmave pozadie) i farebnu skalu (taka kolorizacia, ako v pripade tej M33), je podla mna scestny, pretoze vlastne neguje samotnu namahu, vynalozenu pri snimani objektu - ak mam 3 hodiny dat a pozadie orezem o 5 plosnych magnitud a farebnu skalu zredukujem na 4 bity, je to podla mna skoda casu...
howgh
Vixen VC200L, EQ-6 Pro SynScan, Scopos ED 66/400, Celestron 102/500, Konus MC 90/1200, Sonnar 2,8/180, CCD astropix 1.4, Nikon D300, DMK 21AU04.AS, Creative NX Ultra, Watec 902H, ceres(slimak)astrofoto(bodka)sk
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
za velkou louzi se s uspechem casto pouzivaji akce Noela Carboniho 

Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
za velkou louzi se s uspechem casto pouzivaji akce Noela Carboniho 
jj (http://www.prodigitalsoftware.com/Astro ... rsion.html), ale to su (ako som pisal) akcie na lokalnu ci parcialnu upravu, nie na celkovu upravu obrazkov. Cize nefunguje to tak, ze vlozim surovy raw/fit a vypadne hotovy obrazok... Samozrejme, na "malovanie" mozno pouzit x inych akcii pre PS ::)

jj (http://www.prodigitalsoftware.com/Astro ... rsion.html), ale to su (ako som pisal) akcie na lokalnu ci parcialnu upravu, nie na celkovu upravu obrazkov. Cize nefunguje to tak, ze vlozim surovy raw/fit a vypadne hotovy obrazok... Samozrejme, na "malovanie" mozno pouzit x inych akcii pre PS ::)
Vixen VC200L, EQ-6 Pro SynScan, Scopos ED 66/400, Celestron 102/500, Konus MC 90/1200, Sonnar 2,8/180, CCD astropix 1.4, Nikon D300, DMK 21AU04.AS, Creative NX Ultra, Watec 902H, ceres(slimak)astrofoto(bodka)sk
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
Takže zrychlím, postupně odpovím od shora dolů.
1.Vážený pane, doufám že Vás moje oslovení taky neurazí, nespletl jste si stránky? Vypadá to, že i slohové cvičení je pro Vás zátěž, na tož jediná věta. Jinak doba je sice jiná, ale jisté věci se opravdu nezměnily…
2.Asi máte pravdu. Upřímně - pokud bych chtěl rozebírat detailně M33, tak článek budu psát snad v jiném stylu. Šlo však o techniku jako takovou a ne o obrázek. Poučení pro příště… Děkuji, že se Vám obrázek aspoň trochu líbí…
3. Vás jsem si nechal nakonec...
4. Souhlasím s Vámi, že každý objekt je jiný, ale Vy asi se mnou souhlasit nebudete. Můj přístup a pohled na obrázky je trochu jiný. Možná jsem i ovlivněn klasickou fotografií a abych byl blíž, tak zkouším – jasné barvy, bez šumu atd,atp. Záleží na datech ( i tady musím hodně změnit ). Nesnažím se za každou cenu tam mít detaily, které mi zbourají celou koncepci. Něco za něco, jako v životě. Dokonce si myslím, že odbourávám i tu placatost. Je jasné, že metodu jsem dost přitvrdil mému záměru, ale jde i v jiném podání. Těší mě, že všechno zas tak špatné není. Akce jsou v plenkách a jak se říká : kdo nic nedělá, tak nic nezkazí.
Díky za Vás čas a názor. Omlouvám se , téma je dlouhý a abych se neopakoval, zkuste vydržet do konce…
5.Akce nemusejí být jen za velkou louží. Na internetu jich dnes najdete spousty a víte proč? Protože se asi nikomu nechce dlouze vysvětlovat složité nezapamatovatelné postupy, které se stále opakují. Uživatel musí být nadšen, klik a je to…
6.Kliknul jsem si na odkaz… Stejné jako bod 4. Jsem tedy potěšen, že někdo za velkou louží propaguje úspěšně akce na zpracování astro-obrázků. Stydím se, že toho nabízím fakt tak málo.
Psal jste už výše. Zajímalo by mě tedy, jestli můžu - jakým slovem nazýváte Vaše zpracování obrázků, když to není malování?
3.Já bych to doplnil celé.
Záměr byl jediný, jak bude reagovat veřejnost. Nejvíce prohlídek měla "tyrkysová". Standartní provedení bylo někde uprostřed…
Ve větách je nadnesená otázka i odpověď dle počtu náhledů u obrázků…
Váš článek se mi líbí i když nechválíte. Používám už jen AP a jsem rád, že jsem se s ním aspoň trochu zkamarádil, není to totiž moje vlnová frekvence. Prosím, neberte to ve zlém, ale seznamování s dalšími programy by bylo pro mě časově dost náročné, né –li zoufalé. Ani nemám představu, jak bych něco prezentoval , když program nevlastním a pracovat na něm neumím a jak píšete v AP to nejde……….
Někde jsem o tom četl, proto na stránkách upozorňuji o možnosti použití jiné přesnější kalibrace. Osobně kalibruji jednoduchou metodou na dvakrát i na třikrát a pak obě kalibrace jedu najednou. Vybírám nebo kombinuji nakonec obě. Při úpravách ladím jen kapátkem černého bodu.
Z každé prohry jsem si něco odnesl a že jich nebylo málo. Myšlenka upravovat ve vyšším rozlišení byla jedna z nich – vyhlazení hvězd s huštěnými detaily. V Labu jsou jen čisté kombinace. Barva hodně vyleze, ale dá se korigovat kapátkem nebo opravit i vyloučit při sloučení s pozadím…
Divný je velké ořezání, podívám se zda-li jsem nenechal ve zkušební verzi vysoké hodnoty na vstupu možná jsou i křivky nahoře.
Něco jsem už nakousl v horním článku, tak jen doplním.
Použití? Asi se usmějete, zatím s tím dělám všechno. Berte to s rezervou k počtu snímků, co mám. Kdysi jsem to dělil, záměr však zůstal stejný, takže spousta hodnot je totožná. Pracnější je jen sloučení mlhovin. Řešení jsem našel v 3xExp.a 4xExp.- detaily tahám postupně.
Mimochodem akce nejsou pro RAW, na stránkách píšu o dvou možnostech :
1.Sloučení v DSS 32bit , kalibraci možno použít v akci nebo ji jen tak odklikáte na KALCUR.
2.Sloučení a zkalibrováním vlastní metodou uživatele. Akce zase pouze odklikáte na KALCUR.
Nutné dodržet.
1.Akce 1A vše upraví a nastaví výchozí parametry 300pix 5000x3333 pro 16bit .
2.Celý sled akcí ( hrozné slovo ) je postaven pouze na zkalibrovaném obrázku. Pokud je obrázek nějak upraven, nebude efektně zpracován. Parametry jsou pak úplně jinde.
Takže jen informativně, co bude v ostré verzi.
Varianta už jen pro web – sRGB.
Ostrá verze bude mít klíčové body otevřeny.
Přibudou další křivky – komplet všech zase v zipu.
Nově přibude balík přechodů v podobě vrstev.
Naskočí další akce pro detaily a uložením na web.
Celé zpracování znovu detailně popíšu, což asi vidím jako nejdůležitější – informace.
Zajímalo by mě, jak proběhlo sloučení a zda-li ukázka jednoduchých prvků v ladění objektu pomocí Tužky-Stopy /BrushTool byla s nějakým problémem? V akcích je spousta nápadů, která nejsou k zahození. Zvolil jsem jednoduchou techniku, či-li za "malování" se opravdu nestydím.
A na závěr - automat v pravém slova smyslu to opravdu není. Tvořivosti se tady meze nekladou. Budu rád, když si uděláte čas a nějaký ten obrázek “automatem“ v ostré verzi proženete. ;)
Zase z toho je slohové cvičení, tak se už radši dopředu omlouvám.
Díky za Váš čas.
JS
1.Vážený pane, doufám že Vás moje oslovení taky neurazí, nespletl jste si stránky? Vypadá to, že i slohové cvičení je pro Vás zátěž, na tož jediná věta. Jinak doba je sice jiná, ale jisté věci se opravdu nezměnily…
2.Asi máte pravdu. Upřímně - pokud bych chtěl rozebírat detailně M33, tak článek budu psát snad v jiném stylu. Šlo však o techniku jako takovou a ne o obrázek. Poučení pro příště… Děkuji, že se Vám obrázek aspoň trochu líbí…
3. Vás jsem si nechal nakonec...

4. Souhlasím s Vámi, že každý objekt je jiný, ale Vy asi se mnou souhlasit nebudete. Můj přístup a pohled na obrázky je trochu jiný. Možná jsem i ovlivněn klasickou fotografií a abych byl blíž, tak zkouším – jasné barvy, bez šumu atd,atp. Záleží na datech ( i tady musím hodně změnit ). Nesnažím se za každou cenu tam mít detaily, které mi zbourají celou koncepci. Něco za něco, jako v životě. Dokonce si myslím, že odbourávám i tu placatost. Je jasné, že metodu jsem dost přitvrdil mému záměru, ale jde i v jiném podání. Těší mě, že všechno zas tak špatné není. Akce jsou v plenkách a jak se říká : kdo nic nedělá, tak nic nezkazí.
Díky za Vás čas a názor. Omlouvám se , téma je dlouhý a abych se neopakoval, zkuste vydržet do konce…
5.Akce nemusejí být jen za velkou louží. Na internetu jich dnes najdete spousty a víte proč? Protože se asi nikomu nechce dlouze vysvětlovat složité nezapamatovatelné postupy, které se stále opakují. Uživatel musí být nadšen, klik a je to…
6.Kliknul jsem si na odkaz… Stejné jako bod 4. Jsem tedy potěšen, že někdo za velkou louží propaguje úspěšně akce na zpracování astro-obrázků. Stydím se, že toho nabízím fakt tak málo.
Psal jste už výše. Zajímalo by mě tedy, jestli můžu - jakým slovem nazýváte Vaše zpracování obrázků, když to není malování?
3.Já bych to doplnil celé.
Záměr byl jediný, jak bude reagovat veřejnost. Nejvíce prohlídek měla "tyrkysová". Standartní provedení bylo někde uprostřed…
Ve větách je nadnesená otázka i odpověď dle počtu náhledů u obrázků…

Váš článek se mi líbí i když nechválíte. Používám už jen AP a jsem rád, že jsem se s ním aspoň trochu zkamarádil, není to totiž moje vlnová frekvence. Prosím, neberte to ve zlém, ale seznamování s dalšími programy by bylo pro mě časově dost náročné, né –li zoufalé. Ani nemám představu, jak bych něco prezentoval , když program nevlastním a pracovat na něm neumím a jak píšete v AP to nejde……….
Někde jsem o tom četl, proto na stránkách upozorňuji o možnosti použití jiné přesnější kalibrace. Osobně kalibruji jednoduchou metodou na dvakrát i na třikrát a pak obě kalibrace jedu najednou. Vybírám nebo kombinuji nakonec obě. Při úpravách ladím jen kapátkem černého bodu.
Z každé prohry jsem si něco odnesl a že jich nebylo málo. Myšlenka upravovat ve vyšším rozlišení byla jedna z nich – vyhlazení hvězd s huštěnými detaily. V Labu jsou jen čisté kombinace. Barva hodně vyleze, ale dá se korigovat kapátkem nebo opravit i vyloučit při sloučení s pozadím…
Divný je velké ořezání, podívám se zda-li jsem nenechal ve zkušební verzi vysoké hodnoty na vstupu možná jsou i křivky nahoře.
Něco jsem už nakousl v horním článku, tak jen doplním.
Použití? Asi se usmějete, zatím s tím dělám všechno. Berte to s rezervou k počtu snímků, co mám. Kdysi jsem to dělil, záměr však zůstal stejný, takže spousta hodnot je totožná. Pracnější je jen sloučení mlhovin. Řešení jsem našel v 3xExp.a 4xExp.- detaily tahám postupně.
Mimochodem akce nejsou pro RAW, na stránkách píšu o dvou možnostech :
1.Sloučení v DSS 32bit , kalibraci možno použít v akci nebo ji jen tak odklikáte na KALCUR.
2.Sloučení a zkalibrováním vlastní metodou uživatele. Akce zase pouze odklikáte na KALCUR.
Nutné dodržet.
1.Akce 1A vše upraví a nastaví výchozí parametry 300pix 5000x3333 pro 16bit .
2.Celý sled akcí ( hrozné slovo ) je postaven pouze na zkalibrovaném obrázku. Pokud je obrázek nějak upraven, nebude efektně zpracován. Parametry jsou pak úplně jinde.
Takže jen informativně, co bude v ostré verzi.
Varianta už jen pro web – sRGB.
Ostrá verze bude mít klíčové body otevřeny.
Přibudou další křivky – komplet všech zase v zipu.
Nově přibude balík přechodů v podobě vrstev.
Naskočí další akce pro detaily a uložením na web.
Celé zpracování znovu detailně popíšu, což asi vidím jako nejdůležitější – informace.
Zajímalo by mě, jak proběhlo sloučení a zda-li ukázka jednoduchých prvků v ladění objektu pomocí Tužky-Stopy /BrushTool byla s nějakým problémem? V akcích je spousta nápadů, která nejsou k zahození. Zvolil jsem jednoduchou techniku, či-li za "malování" se opravdu nestydím.
A na závěr - automat v pravém slova smyslu to opravdu není. Tvořivosti se tady meze nekladou. Budu rád, když si uděláte čas a nějaký ten obrázek “automatem“ v ostré verzi proženete. ;)
Zase z toho je slohové cvičení, tak se už radši dopředu omlouvám.
Díky za Váš čas.
JS
- Alien_MasterMynd
- Příspěvky: 1636
- Registrován: 26. 09. 2006, 10:17
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
Dovolim si take reagovat - jak uz bylo receno, u astrofotek nefunguje pristup nadseny uzivatel klkne a huraaa, mam vystavni fotku (ono to vlastne nefunguje ani u "normalni" fotografie). Vzhledem ke specifikum astrofotografie, kde lovime slabe detaily (v radu klidne desitek ADU) v prostredi svetelneho znecisteni, cteciho sumu apod. kazda fotka vyzaduje individualni pristup. Obavam se, ze zrovna tak jasny objekt jako M33 je jeden z mala, kde akce jakz takz fungovat budou. V pripade slabsich objektu to az tak nejde.
Tady muzou prijit ke slovu dilci akce typu N. Carboni, kdy si treba jako jeden z kroku odstranim sum v tmavych castech. Ale i tak tyto akce se pouzivaji pro kazdy snimek jinak a na zaklade znalosti toho, co je treba.
Bohuzel pristup, kdy nic nevysvetluji, kliknu a mam vysledek nefunguje poradne a v astrofotografii si troufnu rict, ze nefunguje vubec.
PS: co se tyka foceni na film, ja tak fotil pres 10 let a zdejsi osazenstvo mnohem dele
Tady muzou prijit ke slovu dilci akce typu N. Carboni, kdy si treba jako jeden z kroku odstranim sum v tmavych castech. Ale i tak tyto akce se pouzivaji pro kazdy snimek jinak a na zaklade znalosti toho, co je treba.
Bohuzel pristup, kdy nic nevysvetluji, kliknu a mam vysledek nefunguje poradne a v astrofotografii si troufnu rict, ze nefunguje vubec.
PS: co se tyka foceni na film, ja tak fotil pres 10 let a zdejsi osazenstvo mnohem dele

SW NWT 200/1000, HEQ5 SS, SW ref. 70/500
Tr. 8x30,10x50,20x50
Praktica Super TL, Sigma SD10, chlazený mod. Canon 350D s amp-off, EOS IX, FujiFilm S3Pro, upravená chlaz. TV kamera, Watec 902H3 Ultimate, obj. 10-300mm
http://www.alien-mastermynd.com
Tr. 8x30,10x50,20x50
Praktica Super TL, Sigma SD10, chlazený mod. Canon 350D s amp-off, EOS IX, FujiFilm S3Pro, upravená chlaz. TV kamera, Watec 902H3 Ultimate, obj. 10-300mm
http://www.alien-mastermynd.com
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
Ale né....... odpovím tedy od spodu..
P.S. Astrofocení na kinofilm byla asi hrozná práce, obdivuji trpělivost. Osobně jsem se o to ani nepokoušel. Pokud byste mluvil o klasické fotografii, tak horlivost to sice nebyla, ale asi bych se počítal mezi osazenstvo mnohem déle... Pokrok nelze zastavit…
Podle dostupných statistik, uživatel zas tak moc stránky nečte, spíše ho zajímají obrázky a videa. Nechci Vám křivdit, ale moje stránky na Informacích mají spoustu článků o akcích, popisů a srovnávacích obrázků. I když je pro mne stálé opakovaní velmi únavné, pokládám opakující se odpovědi a popisy za samozřejmost. Pokud Vás čtení na stránkách nenadchlo, tak jen upřesním, že všeobecné "hurááá" nikde nepíšu a pokud to tak vyznělo pro uživatele, tak je myšlenka v nadsázce.
Nejsem tak, hloupý, abych nepochopil dnešní trend v astrofotografii. Jsem praktik a zkušenosti mi daly za pravdu. Možná proto, návrat k jednoduchosti zpracování je vysvětlení. Odpověděl bych jednoduše bez urážky : "někdo se s tím maže a někdo to má hned". Prosím, berte to sportovně. Vysvětlím…
Doufám, když řeknu svůj názor na věc, tak nezvednu vlnu odporu. Amerika je trochu jiná a jiná zůstane. Velký dalekohledy, bombastické CCD, hezké počasí a desítky minut expozic. Proč ne a chápu i proč se snažíme, zkoušíme, předěláváme a testujeme. Ano, lovte detaily v desítkách ADU, když Vás to baví, ale nechápu Vás, proč ta odezva na Akce do AP v negativným smyslu? Cítím to asi takhle, pokud někdo přijde s nápadem pro jednoduché zpracování astro-obrázků pro začínající nebo pro ty, co nikdy se nechtějí kamarádit s AP, v té chvíli mi připadáte, řečeno slovy: "co otravuješ, my jsme někde jinde". Copak jste zapomněl na svoje začátky?
Nebudu hodnotit, zda-li moje nabídka je dobrá či špatná, ale je aspoň nějaká. Čas a uživatel posoudí do jaké hranice se mu bude chtít s akcemi pracovat a kdy půjde svoji cestou.
Položím Vám otázku nebo vlastně otázka pro všechny příznivce astrofotografie.
Zeptal se někdo začátečníka zda-li 58 stránek je pro něho přínosem? ( Nebudu brát základy na AP, jsou jiné stránky). Když odpovím za sebe a vzpomenu si na svoje začátky, tak ne. Hledal jsem informace všude možně, ale tady opravdu ne. Nakonec jsem šel svoji cestou. Škoda, přitom si myslím, že v naší zemi je spousta vynikajících astrofotografů, kteří jezdí na srazy a jsou v kontaktu. Ano, čas nás honí na každém kroku i já s tím bojuji, nedá se však zastavit, přesto jsem si ten čas udělal.
Abych tady vyloženě neplácal nesmysly, tak příklad je hned na 58. straně, Jeden účastník řeší přeexponování snímku. Druhý se mu jakoby snaží pomoc, ale nemá čas to zpracovat. Ve výsledku vše asi dobře dopadlo. ( Mám dojem, že se mluvilo o návodu od J.Lod.- srovnání různobarevného pole, hra čísel, jinak zpracování velmi přesné, ale… zdlouhavé.) Výsledek pro čtenáře – nula, nepochopí zhola nic. Nebudu se zmiňovat o SZ, kterých je požehnaně. Čtenář čeká na výsledek, který se ztratí v SZ. Neříkám, že všechno je špatně, to určitě ne, ale pro začínající - nic moc.
A plastičnost obrázku? Pokud budoucnost je v hloubce obrázku, tak při plošných úpravách to nebude v dnešních podmínkách moc reálné, moříte se s maličkostmi a ostatní vám ujede. U Tužky-Stopy /BrushTool je pravděpodobnost minimální – máte všechno pod kontrolou. Hloubku zkouším na klasice, tam jsou změny evidentní a aranžmá je „jednoduché". Astro je hodně jiný, ale taky hodně věcí je společných. Postup : Namíchám máznutí do Tužky-Stopy /BrushTool, upravím, kde je potřeba. Namíchám ostření do Tužky-Stopy /BrushTool a ostřím. Mám ještě výhodu v síle použití, nemusím se vracet a úpravu dělám jen v místě, kde je potřeba. Obcházím spoustu složitých klikání.
V horním článku se pán vyjádřil o malování. Osobně bych to neviděl tak skepticky, Tužky-Stopy /BrushTool v mém podání má k hloubce blíž a namícháte si ledacos. Ano souhlasím, každý snímek je jiný, ale oko je vždy přednější, než složité úvahy, co bych mohl nebo nemohl udělat.
Doufám, že vývoj v Akcích do AP budu zlepšovat a čas ukáže, zda-li jsem zvolil správnou cestu.
Základem celého obrázku stejně zůstane kvalitní expozice s větším počtem opakováni. Jen být včas a ve správnou chvíli na správném místě. To je právě to, čemu se nedá naučit, musíte mít aspoň malinko štěstí. Jde pak všechno jinak a lépe.
„Doufám, že se mi podaří změnit časovač na jinou hodnotu“.
Tak se nezlobte, že jsem zase napsal víc, než by bylo potřeba. Věřte mi, nebaví mě stále čelit stejným typům článků. Není pravda, že kritiku „chci a vlastně nechci“. Nechci prosím urážet, ale třeba z Vás mám pocit, že jste nic nezkoušel a píšete jen tak. Kritický přínos pro mě na zlepšeni - žádný.
Přesto děkuji za Váš čas.
JS
P.S. Astrofocení na kinofilm byla asi hrozná práce, obdivuji trpělivost. Osobně jsem se o to ani nepokoušel. Pokud byste mluvil o klasické fotografii, tak horlivost to sice nebyla, ale asi bych se počítal mezi osazenstvo mnohem déle... Pokrok nelze zastavit…

Podle dostupných statistik, uživatel zas tak moc stránky nečte, spíše ho zajímají obrázky a videa. Nechci Vám křivdit, ale moje stránky na Informacích mají spoustu článků o akcích, popisů a srovnávacích obrázků. I když je pro mne stálé opakovaní velmi únavné, pokládám opakující se odpovědi a popisy za samozřejmost. Pokud Vás čtení na stránkách nenadchlo, tak jen upřesním, že všeobecné "hurááá" nikde nepíšu a pokud to tak vyznělo pro uživatele, tak je myšlenka v nadsázce.
Nejsem tak, hloupý, abych nepochopil dnešní trend v astrofotografii. Jsem praktik a zkušenosti mi daly za pravdu. Možná proto, návrat k jednoduchosti zpracování je vysvětlení. Odpověděl bych jednoduše bez urážky : "někdo se s tím maže a někdo to má hned". Prosím, berte to sportovně. Vysvětlím…
Doufám, když řeknu svůj názor na věc, tak nezvednu vlnu odporu. Amerika je trochu jiná a jiná zůstane. Velký dalekohledy, bombastické CCD, hezké počasí a desítky minut expozic. Proč ne a chápu i proč se snažíme, zkoušíme, předěláváme a testujeme. Ano, lovte detaily v desítkách ADU, když Vás to baví, ale nechápu Vás, proč ta odezva na Akce do AP v negativným smyslu? Cítím to asi takhle, pokud někdo přijde s nápadem pro jednoduché zpracování astro-obrázků pro začínající nebo pro ty, co nikdy se nechtějí kamarádit s AP, v té chvíli mi připadáte, řečeno slovy: "co otravuješ, my jsme někde jinde". Copak jste zapomněl na svoje začátky?
Nebudu hodnotit, zda-li moje nabídka je dobrá či špatná, ale je aspoň nějaká. Čas a uživatel posoudí do jaké hranice se mu bude chtít s akcemi pracovat a kdy půjde svoji cestou.
Položím Vám otázku nebo vlastně otázka pro všechny příznivce astrofotografie.
Zeptal se někdo začátečníka zda-li 58 stránek je pro něho přínosem? ( Nebudu brát základy na AP, jsou jiné stránky). Když odpovím za sebe a vzpomenu si na svoje začátky, tak ne. Hledal jsem informace všude možně, ale tady opravdu ne. Nakonec jsem šel svoji cestou. Škoda, přitom si myslím, že v naší zemi je spousta vynikajících astrofotografů, kteří jezdí na srazy a jsou v kontaktu. Ano, čas nás honí na každém kroku i já s tím bojuji, nedá se však zastavit, přesto jsem si ten čas udělal.
Abych tady vyloženě neplácal nesmysly, tak příklad je hned na 58. straně, Jeden účastník řeší přeexponování snímku. Druhý se mu jakoby snaží pomoc, ale nemá čas to zpracovat. Ve výsledku vše asi dobře dopadlo. ( Mám dojem, že se mluvilo o návodu od J.Lod.- srovnání různobarevného pole, hra čísel, jinak zpracování velmi přesné, ale… zdlouhavé.) Výsledek pro čtenáře – nula, nepochopí zhola nic. Nebudu se zmiňovat o SZ, kterých je požehnaně. Čtenář čeká na výsledek, který se ztratí v SZ. Neříkám, že všechno je špatně, to určitě ne, ale pro začínající - nic moc.
A plastičnost obrázku? Pokud budoucnost je v hloubce obrázku, tak při plošných úpravách to nebude v dnešních podmínkách moc reálné, moříte se s maličkostmi a ostatní vám ujede. U Tužky-Stopy /BrushTool je pravděpodobnost minimální – máte všechno pod kontrolou. Hloubku zkouším na klasice, tam jsou změny evidentní a aranžmá je „jednoduché". Astro je hodně jiný, ale taky hodně věcí je společných. Postup : Namíchám máznutí do Tužky-Stopy /BrushTool, upravím, kde je potřeba. Namíchám ostření do Tužky-Stopy /BrushTool a ostřím. Mám ještě výhodu v síle použití, nemusím se vracet a úpravu dělám jen v místě, kde je potřeba. Obcházím spoustu složitých klikání.
V horním článku se pán vyjádřil o malování. Osobně bych to neviděl tak skepticky, Tužky-Stopy /BrushTool v mém podání má k hloubce blíž a namícháte si ledacos. Ano souhlasím, každý snímek je jiný, ale oko je vždy přednější, než složité úvahy, co bych mohl nebo nemohl udělat.
Doufám, že vývoj v Akcích do AP budu zlepšovat a čas ukáže, zda-li jsem zvolil správnou cestu.
Základem celého obrázku stejně zůstane kvalitní expozice s větším počtem opakováni. Jen být včas a ve správnou chvíli na správném místě. To je právě to, čemu se nedá naučit, musíte mít aspoň malinko štěstí. Jde pak všechno jinak a lépe.
„Doufám, že se mi podaří změnit časovač na jinou hodnotu“.
Tak se nezlobte, že jsem zase napsal víc, než by bylo potřeba. Věřte mi, nebaví mě stále čelit stejným typům článků. Není pravda, že kritiku „chci a vlastně nechci“. Nechci prosím urážet, ale třeba z Vás mám pocit, že jste nic nezkoušel a píšete jen tak. Kritický přínos pro mě na zlepšeni - žádný.
Přesto děkuji za Váš čas.
JS
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
Pokud Vás něco v Akcich do AP zaujalo a máte chuť si to zkusit na ostro, klikněte si na doporučené místo a budete mít vše ve svých rukách. Zůstane jenom na Vás, jak s tím naložíte. A pokud se Vám nebude líbit vůbec nic, tak klikněte vyložit do koše a po akcích opravdu nic nezůstane.
Ke stažení je ostrá verze Technika ASTRO-JUSTE-10.0-EXP2x s podrobným popisem.
Přidán balíček přechodů a napsal jsem i něco bližšího o akcích, jak fungují.
www.astrofoton.cz/informace/neco-blizsi ... tro-juste/
Děkuji za Váš čas
JS
Ke stažení je ostrá verze Technika ASTRO-JUSTE-10.0-EXP2x s podrobným popisem.
Přidán balíček přechodů a napsal jsem i něco bližšího o akcích, jak fungují.
www.astrofoton.cz/informace/neco-blizsi ... tro-juste/
Děkuji za Váš čas
JS
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
Trochu jsem si pohrál s IC5146 a udělal pár obrázových ukázek z akcí do AP - pohledy na možností finálního vzhledu obrázku zpracovaném technikou Juste 2xEXP.
Obrázek EXTRA ( ještě by chtěl dodělat ) sice není v mém duchu, ale jen ukazuji možnosti zpracování.
www.astrofoton.cz/informace/objekty-v-obraze-ukazka-c/
Obrázek EXTRA ( ještě by chtěl dodělat ) sice není v mém duchu, ale jen ukazuji možnosti zpracování.
www.astrofoton.cz/informace/objekty-v-obraze-ukazka-c/
Astro-zpracování v podobě akcí pro AP
Máte-li chuť a čas, můžete se podívat na zajímavé porovnání konečné barvy emisních mlhovin v mozaice 220'x220'. V ukázce obrázků je použito i tónování ve 32bitech pro podsvícení barev.
www.astrofoton.cz/informace/barevnost-o ... -ukazka-f/
www.astrofoton.cz/informace/barevnost-o ... -ukazka-f/