Eryn napsal:
Aj tak mi však psychológ najviac odporúčal povolanie, ktoré už v istom zmysle vykonávam, ale minimálne v tomto štádiu sa s ním v žiadnom prípade neuživím: Písanie sci-fi príbehov... :-/
Což takhle zkusit tedy filmovku v Bratislavě nebo Pražskou FAMU obor scenáristika?
Od první debaty na toto téma uplynulo už plných 11 měsíců, tj. skoro celý rok, a jsme stále prakticky tam, kde jsme byli. Prostě matematika Ti pořád nejde (ačkoli by Ti podle všeho jít měla). Jenomže teď už do maturity nemáš čas s tím něco udělat.
V. K.
Lenže z matiky maturovať nejdem. Našťastie. To je už isté. Pred rokom to isté nebolo a tak je to myslím nejaký pokrok. Ani z angličtiny to už nevidím tak čierne. Sloh z Aj, pdobný tomu, aký bude aj na maturite som zvládla na dvojku, odpoveď na otázku podobnú maturitnej otázke som takisto zvládla na dvojku. Ja viem, že na maturite budú síce zadania ťažšie a ja budem oveľa viac vystresovaná, ale aspoň to vo mne vzbudilo nádej, že prejdem.
eastman napsal:
Což takhle zkusit tedy filmovku v Bratislavě nebo Pražskou FAMU obor scenáristika?
Ďakujem, ale asi radšej zostanem pri písaní románov. Do dnešného dňa som totiž videla len asi 2 alebo 3 dobre sfilmované knihy. Ostatné filmy boli v porovnaní s ich literárnou predlohou hrôza. Takže som si povedala, že ak mi niekdey vydajú nejaký román, nikdy nepredám jeho filmárske práva.
To:Eryn-z maturity se především nestresuj,oni se ty učitelé toho bojí skoro víc než ty a pokud to nejsou mrchy tak se ti snaží neskutečně pomoct,pokud to potřebuješ a až to budeš mít za sebou tak ti bude připadat jak fraška(když si vzpomenu na svojí maturitu tak mi to přijde neskutečně vtipný ;D a známky co sem dosatl si opravdu nezasloužím).Takže klid.A vysoké nejsou také jen matematické a jazykové,jsou školy také humanitní a všelijaké zemědělské atd atd...myslím že si vybere každý
a k tomu příkladu,skutečně by se z toho dala vytvořit kdovíjaká funkce a počítat to přes integrály nebo co...Ale opravdu tam stačí vzoreček s=t*v nebo jiné primitivní logické postupy.Jde jen o to jak to komu docvakne.A přiznám se že mi to také necvaklo hned,protože sem si špatně přečetl zadání ::) To že to nedocvakne při prvním pohledu,ale až při druhém tolik neznamená.Jen nehledat problém kde není
Hezká úloha. Ono to není ani tak o inteligenci ale o schopnosti hledat řešení mimo naučené stereotypy - schopnost kreativity, umění a odvaha vybočení z prošlapané cesty a objevení nového.
Kreativita je úžasný dar - ať ji má umělec, podnikatel, technik nebo vědec. Všichni průkopníci byli kreativci a nemuseli být apriori geniální - tedy pokud nebudeme považovat kreativitu za genialitu. Ale to jsme jinde. Homer
to cocky: Nejsem tak skeptický ohledně AF. Toto vlákno nastartovala jasná otázka a řada příspěvků obsahovala odpovědi-doporučení ať už přímo, nebo implicitně popisem nějaké životní zkušenosti. Spektrum dostatečně široké. I kdyby takových odpovědí bylo mnohem víc, Monice se tím její rozhodování už o mnoho neulehčí.
Byl jsem na matfyzu na fyzice, odesel jsem po dvou semestrech. Duvod hlavne problematicke uplatneni jako astronom a narocna matika. Dostal jsem se nekam k tenzorum (takovy vicerozmerne vektory).
Pokud nekdo resi problem jestli na fyziku, tak mu radim at si jde proste na tyden sednout do lavic univerzity. Hodit se marod na stredni neni problem, zvlaste s podporou rodicu. Z prednasek nikdo nevyhazuje a po dohode se cvicicim je mozne absolvovat i cvika.
Janek8 napsal:
Pokud nekdo resi problem jestli na fyziku, tak mu radim at si jde proste na tyden sednout do lavic univerzity. Hodit se marod na stredni neni problem, zvlaste s podporou rodicu. Z prednasek nikdo nevyhazuje a po dohode se cvicicim je mozne absolvovat i cvika.
Nebo si prohlídnout skripta, kdyby měl někdo zájem mohu poslat mejlem.......
Několikrát tu zaznělo, že pokud bude koniček-hobby vykonáván jako zaměstnání tak si ho člověk znechutí.
S tím moc nesouhlasím.
Mám obrácené životní krédo . Najít si takové zaměstnání, které bude mým koníčkem.
Den má 24 hodin a z toho 8 prospíme.
Ze zbývajícíh 16 hodin 8 ztrávíme v zaměstnání.
Představa že vlastně polovinu svého bdělého stavu ztrávím něčím co mě nebaví otravuje a s--e, je otřesná.
Naopak, když si v práci vlastně hraju a bavím a oni mě za to ještě platí ;D no není to ve zkrytu duše touha každého ?
Ona ta profesionální astronomie - astrofyzika je úplně něco jiného než amatérské brouzdání po obloze. A pokud někdo v práci hledá základní otázku života vesmíru a vůbec, proč večer nemůže jít koukat na hvězdy ? Vždyť to jsou naprosto odlišné věci.
TO Eryn: Ještě je jedna možnost povolání někde mezi - Demostrátor na planetáriu či na hvězdárně. Tam nebudeš potřebovat vysokou matiku ale naopak schopnost zaujmout lidi - takové to literální (básnické) střevo. A budeš přitom dělat svojí milovanou astronomii 8)
TO Eryn: Ještě je jedna možnost povolání někde mezi - Demostrátor na planetáriu či na hvězdárně. Tam nebudeš potřebovat vysokou matiku ale naopak schopnost zaujmout lidi - takové to literální (básnické) střevo. A budeš přitom dělat svojí milovanou astronomii 8)To je dobrá možnost pro zájemce , ale spíše jako brigáda, třeba při studiu na té vysoké škole . Myslím, že by se tím profesně člověk asi také moc neuživil :-/.
Risben
New 170/1020 i s paralaktickou montáží, vše vlastní výroba&&Rf WO Megrez 90/621 FD APO, CG-5, HEQ-5 SynScan&&Okuláry Tele Vue, Vixen&&Triedr Celestron SkyMaster 12x60&&Canon 300D
Několikrát tu zaznělo, že pokud bude koniček-hobby vykonáván jako zaměstnání tak si ho člověk znechutí.
S tím moc nesouhlasím.
...
Ona ta profesionální astronomie - astrofyzika je úplně něco jiného než amatérské brouzdání po obloze.
No prave. Nechapu to teskneni za povolanim astronoma, kdyz to, co tady probirame, nema s astronomii prakticky nic spolecneho. Pojem "amaterska astronomie" je dost zavadejici a ja osobne jsem na nej dost alergicky. Zpravidla argumentuji svym oborem - predstavte si, ze by jaderne elektrarne jen tak jako hobby pocital dulezite parametry reaktoru nejaky "amatersky jaderny fyzik". Urcite bych mu v tom hobby nebranil, ale sverit bych mu to proste nemohl.
Astronomie je veda a jako takova vyzaduje urcite vzdelani a urcitou praxi, ziskanou v odbornem tymu "starsich a zkusenejsich" kolegu. A u prirodni vedy je zakladem toho vzdelani "zakladni kurz" ( zpravidla 4 semestry ) obecne matematiky a fyziky. Jinak se to delat neda. To, co delame my, je neco uplne jineho, at uz to nazyvame jakkoliv. Ale je to krasne ...
Nebo si prohlídnout skripta, kdyby měl někdo zájem mohu poslat mejlem.......
Po takovém zážitku by na matfyz nešel asi nikdo, protože pro člověka, který neabsolvoval předchozí kurzy a nechodil celý semestr na příslušné přednášky a cvičení, jsou naprosto nesrozumitelná a strašidelná. Nemluvě o tom, že značná část skript (a i přednášek) je totální pedagogická katastrofa.
Studuju čtvrtý ročník teoretické fyziky (bakalářku i diplomku mám astronomickou) a musím každého ubezpečit, že středoškolská matematika a fyzika nemají se skutečnou matematikou a fyzikou skoro nic společného. Mezi mými spolužáky jsou lidé, kteří z fyziky ani nematurovali, ale nestudují o nic méně úspěšně než ti, kteří celý gympl strávili nad fyzikální olympiádou.
Pro mě z toho vyplývá, že důležitější než prospěch na střední je touha dozvědět se, jak něco _doopravdy_ funguje a nespokojenost s výklady z populárních knížek.
P.S.: Tu úlohu o mouše nám dával přednášející v prvním ročníku. Z plné přednáškové místnosti na správné jednoduché řešení nepřišel nikdo, všichni se hned začali pokoušet sčítat nekonečnou řadu!
opejcha napsal: Po takovém zážitku by na matfyz nešel asi nikdo, protože pro člověka, který neabsolvoval předchozí kurzy a nechodil celý semestr na příslušné přednášky a cvičení, jsou naprosto nesrozumitelná a strašidelná. Nemluvě o tom, že značná část skript (a i přednášek) je totální pedagogická katastrofa.
Já bych to jako "hodná sudička" trochu zmírnil. Záleží to na osobě přednášejícího (cvičícího), na tom, na kterou přednášku a jak dlouho po začátku školního roku jdete, a do kterého ročníku. Nemusí to být tak tragické.
Studuju čtvrtý ročník teoretické fyziky (bakalářku i diplomku mám astronomickou) a musím každého ubezpečit, že středoškolská matematika a fyzika nemají se skutečnou matematikou a fyzikou skoro nic společného. Mezi mými spolužáky jsou lidé, kteří z fyziky ani nematurovali, ale nestudují o nic méně úspěšně než ti, kteří celý gympl strávili nad fyzikální olympiádou.
Záleží hodně na tom, jak vidíte středoškolskou matematiku a fyziku. Já jsem na tom byl možná lépe, než někteří jiní, protože jsem chodil do MF třídy na gymnáziu a měl jsem výborné profesory. Na VŠ (Universita Palackého v Olomouci, Přírodovědecká fakulta) jsem měl profesory dobré i špatné. Zrovna tak cvičící.
Pro mě z toho vyplývá, že důležitější než prospěch na střední je touha dozvědět se, jak něco _doopravdy_ funguje a nespokojenost s výklady z populárních knížek.
To plně potvrzuji. To je zcela zásadní. (já jenom používám trochu jinoou slovní zásobu, místo slova "touha dovědět se, jak něco doopravdy funguje a nespokojenost s výklady z populárních knížek" používám pojem "profesionální přístup" (k astronomii)).
P.S.: Tu úlohu o mouše nám dával přednášející v prvním ročníku. Z plné přednáškové místnosti na správné jednoduché řešení nepřišel nikdo, všichni se hned začali pokoušet sčítat nekonečnou řadu!
Já bych taky sčítal geometrickou řadu. Ovšem já bych ji i sečetl. A to i v 1. ročníku VŠ. Fakt ale je, že neznalý člověk - nadaný ovšem intuicí - "umí shrnout všechny ty dílčí úseky k jedné straně" a intuitivně spočítat limitu. Neboli vlastně on-line odvodit vzorec na součet geometrické řady, ovšem podvědomě. Což, jak jsem uvedl výše, je nebezpečné.
Nebo si prohlídnout skripta, kdyby měl někdo zájem mohu poslat mejlem.......
Taky mám zájem o skripta. Aspoň to budu moci porovnat s Olomoucí, Brnem a Prahou
Za amatérskou astronomii lze označit to, co pozorováním končí.
Za profesionální astronomii lze označit to, co pozorováním začíná.
Lze označit! Neznamená to, že to tak vždycky je. Mnozí lidé, kteří sami sebe označují za astronomy-amatéry, dělají něco, co pozorováním nekončí, protože se to k pozorování ani nedopracuje. Nebo dopracuje, ale chybí vazba na to následující, takže pozorování jsou víceméně nepoužitelná. Astronom-amatér (ve smyslu původní definice, tj. milovník) je ovšem zároveň i každý profesionální astronom! Bez lásky k astronomii se totiž astronomie dělat nedá. Exaktněji řečeno: každý astronom s profesionálním přístupem. Existují totiž astronomové, kteří mají profesionální podmínky, ale přístup jen amatérský (někteří lidé na "teplých místečkách").