Stránka 11 z 12

Atik 383L+

Napsal: 01. 09. 2011, 09:49
od MMys
Existuje jedno pohodlnější řešení (vzniklo na můj popud, když jsem si to nejdřív vyrobil amatérsky doma do původního EOS adaptéru), než měnit filtrové kolo. vzhledem k tomu, že úzkopásmo fotíš stejně obvykle jeden kanál celou noc, dají se použít clip filtry od Astronomiku, které s ejinak dávají do DSLR. MII vyrábí takovýto díl:

http://ccd.mii.cz/art?id=380&lang=405

Tedy v interním kole mám volnou díru+LRGB sadu, úzkopásmáče strkám do clipu, a v kole zařadím tu díru.

Výměna filtru je díky standardnímu EOS bajonetu jednoduchá, bez nutnosti šroubovat kryt kamery, bez rozostření či nutnosti vyndání kamery z výtahu, a hledání správného úhlu natočení po vrácení.  Kamera je s tímto stále parfokální se zrcadlovkou, což usnadní přechod na focení pomocí CCD, pokud máte dalekohled původně konfigurovaný pro DSLR. Zůstane zachovaný správný backfocus u korektorů, reduktorů atd...

Jinak pokud by to nestačilo, tak je takřka hotové (na webu jsem ho ještě nenašel ale vím to) i externí filtrové kolo, kam se vejde filtrů hromada.



Atik 383L+

Napsal: 01. 09. 2011, 14:19
od pepe30
Znie to velmi prakticky nakolko by som vyuzil Clip filtre co mam ;).

Atik 383L+

Napsal: 01. 09. 2011, 16:52
od Peter Polakovic
Těžko říct přesně, Atika jsem v ruce neměl (a s nejvyšší pravděpodobností u nás v ČR žádný není).
Neviem ako v CR, ale v SR najmenej jeden je u mna...

Mozno je to moj specificky problem, ale az budem nabuduce kupovat kameru, hlavne kriterium nebude sum, ale podpora Mac OSX a tu ma s tymto snimacom zrejme iba SBIG a QSI.

Atik 383L+

Napsal: 01. 09. 2011, 19:26
od pepe30
No a ako si s nou okrem ineho spokojny???

Atik 383L+

Napsal: 01. 09. 2011, 21:37
od Peter Polakovic
Ziadny necakany problem som s nou nemal, vsetko je ako ATIK sluboval (teda ci je sum 10e- alebo 7e- neviem, to som neskumal).

Co mozno stoji za zmienku je, ze chladi iba -40 pod okolitu teplotu, QHY a MI napriklad az -50. Takto v lete to obcas citit, kedze to dost sumi, kazdy stupen je dobry. Kazdopadne do QHY by som asi uz znovu nesiel a MI je cenovo niekde celkom inde a pritom neriesi moj zakladny problem s OSX. No a QSI a SBIG ktore by ho riesili su cenovo uz uplne niekde inde.

Proste za tu cenu tomu nemam co vycitat a no a foti to asi nejako takto: http://aam.8mag.net/coppermine/displayi ... 11&pid=191


Atik 383L+

Napsal: 01. 09. 2011, 21:50
od MMys
Nerozumím, co šumí ? Pokud to chladí 40 st. pod okolí, tak na -20 stupňů by ses dostat měl. KAF-8300 má při -20 stupních pěkně malý temný proud (taky vše fotím na -20), a ani při -10, které ten Atik zvládne vpohodě, i kdyby byla tropická noc, to není žádná hrůza. To, co je na snímku a odkazuješ to, je chybně odečtený DF a po seskládání hotpixely udělají takovéto šmouhy. Tedy je to chyba zpracování. Je třeba si uvědomit, že to, čemu říkáš šum, není šum. To je offset jednotlivých pixelů, závislý na teplotě a čase, a pro každý pixel a dané podmínky je konstantní. A zlikviduješ ho odečtením DF. Pochopitelně, i tento tzv. temný signál (temný proud) má na sobě superponovaný šum, který po odečtení DF zbyde, nicméně proti užitečnému signálu je obvykle malý. Ale to, co máš ve snímku, není tento šum, to je opravdu jen blbě odečtený darkframe a neaplikovaná mapa hotpixelů.

Rozdíl v šumu  8e- nebo 10e- je sice při úzkopásmovém snímání trošku poznat, ale to se dá nahnat počtem expozic, nebo děláním delších subexpozic, abys vyčítací šum "započítal" do obrazu co nejméněkrát.    

Atik 383L+

Napsal: 01. 09. 2011, 22:09
od MilAN
No a QSI a SBIG ktore by ho riesili su cenovo uz uplne niekde inde.

Rodíl mezi Atikem a SBIGem v ceně je nějakých 50$. To ti přijjde jako moc velký rozdíl ?

Atik 383L+

Napsal: 02. 09. 2011, 20:07
od Peter Polakovic
Nerozumím, co šumí ? Pokud to chladí 40 st. pod okolí, tak na -20 stupňů by ses dostat měl. KAF-8300 má při -20 stupních pěkně malý temný proud (taky vše fotím na -20), a ani při -10, které ten Atik zvládne vpohodě, i kdyby byla tropická noc, to není žádná hrůza.
Nikde som netvrdil, ze je to hroza, dufal som, ze ten moj prispevok vyznie pozitivne Bola to len reakcia na to, ze pocas poslednych jasnych noci sme tu mali snad 25 stupnov a uchladil som to na -13 a dark frames na -20 nesadli.

Atik 383L+

Napsal: 02. 09. 2011, 20:09
od Peter Polakovic
Ak je to teraz tak, je to fajn a o dovod viac ist do SBIG, pokial z nejakych dovodov nechces pouzivat Windows. Ked som zaciatkom roka ten ATIK kupoval, tak to tak zial nebolo.



Rodíl mezi Atikem a SBIGem  v ceně je nějakých 50$.  To ti přijjde jako moc velký rozdíl ?

Atik 383L+

Napsal: 02. 09. 2011, 20:15
od MilAN
Nerad bych se hádal. SBIG stojí od uvedení do prodeje naprosto stejně = 1995 $ . Když přišel ATIK 383L na trh, byl, pokud se pamatuji dražší ( přesnou cenu ale nepamatuji) . Teď stojí 1945$

Atik 383L+

Napsal: 02. 09. 2011, 20:47
od Ondra.P


Nikde som netvrdil, ze je to hroza, dufal som, ze ten moj prispevok vyznie pozitivne Bola to len reakcia na to, ze pocas poslednych jasnych noci sme tu mali snad 25 stupnov a uchladil som to na -13 a dark frames na -20 nesadli.
Tak to je myslim dalsi velke minus pro Atika a naopak obrovske plus pro MII.
Ja chladim cely rok na -30°C a stalo se mi jen jednou, ze chlazeni nestihalo a kamera chladila "jen" na -27.5°C, ale to bylo +29°C jeste ve 02:00h   ;)

Atik 383L+

Napsal: 02. 09. 2011, 20:59
od Peter Polakovic
Americke ceny som nesledoval, realne stal ATIK u TS nieco vyse 1900 euro, SBIG sa uz nepamatam, ale mal som pocit, ze viac (porovnaval som ceny z UK). Ale nechcem sa tiez hadat, je to davno a ak je to ako hovoris, tak sa ospravedlnujem za dezinformaciu a kvoli podpore OSX ma mrzi, ze som nekupil SBIG :-(

Len aby ma zase niekto zle nepochopil, pokial fotite na Windows, nie je s ATIKom vobec ziadny problem.

Atik 383L+

Napsal: 02. 09. 2011, 22:06
od MMys
Jen škoda těch nepasujících DF, ale ani to enní žádná tragedie. Jdou elegantně "přepočítat" na jinou teplotu. Stačí znát parametr zvaný "Dark current doubling temperature", najde se v datasheetu k senzoru. Je to někde kolem 6-7 stupňů odhadem. A z rozdílu teplot dopočítat, jakým koeficcientem musíš vynásobit DF (očištěný o bias), aby pasoval.

Taktéž jdou použít DF pořízené jiným časem. Některé SW toto umí i automaticky. Naposledy jsem používal desetiminutové DF pro kalibraci pětiminutových snímků komety. Naprosto bez problémů. Takže i když ti to nedochladí, jde to napravit.

Atik 383L+

Napsal: 12. 03. 2014, 13:30
od M.Adamovsky
Zdravím na fóru.

Chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s odstraňováním vlhkosti ze CCD kamer. Už delší dobu se snažím vyřešit rosení a namrzání na Atiku 383L. Vyměnění odvlhčovacích tablet jsem zkoušel dle návodu, bohužel bezvýsledně. Zkoušel jsem i celou kameru neprodyšně uzavřít do několika sáčků společně s tabletami. Bohužel taky bez výsledku. Poradil by mi někdo zkušenější ?

Díky moc !

Martin

Atik 383L+

Napsal: 12. 03. 2014, 14:34
od MMys
V tom případě je u Atiku něco blbě. Já mám kameru (G2-8300) permanetně venku v kopuli, a silikagel jsem vysoušel zatím dvakrát. Jednou vyloženě preventivně, než jsem kameru po dokončení hvězdárny dal do kopule, a pak až po dvou letech letos v lednu, kdy se mi fakt sklíčko na senzoru poprvé zamlžilo.

Namrzá ti to fakt vevnitř ? Nemlží se ti chladné sklíčko zvenku ?