Poradte s vyberom kamery
Poradte s vyberom kamery
To MMysl: to zní rozumně. Ještě prosím o názor jak případně doplnit sestavu na focení úhlově velkých objektů. Má smysl investovat do SCT a fotit na F2 v primáru, nebo doplnit rychlého Newtona cca F4, nebo raději nějak zredukovat ohnisko toho Borga 101 co ho zatím degraduju na pointační dalekohled? Pokud uvažovat o tom SCT, byl by to zase argument pro malý rozměr QHY8Pro, jinak je to asi jedno..
N300, Vixen R200SS, Takahashi FSQ86 a FC60, FMA180, EQ-HD-II a III, ASI294M, ASI2600M, ASI120MM, 2x AsiAir
Poradte s vyberom kamery
To MMysl:
ještě k té chlazené DSLR. Jsem nějak navyklý pustit na mým Jablkovým notebooku XPéčka a docela jsem si už vychytal pointaci přes QHY5 a PHDguiding. Tož přidat jedno napájení ke kameře už mi nepřijde moc zatěžko.. A ta úprava DSLR neřeší těch 12 versus 16 bit zpracování, ne? Také mi to při focení často ořezává kus dynamického rozsahu (četl jsem v některém tvém příspěvku) tak jsem chtěl přejít na těch 16 bitů.. Nebo to přeceňuji?
ještě k té chlazené DSLR. Jsem nějak navyklý pustit na mým Jablkovým notebooku XPéčka a docela jsem si už vychytal pointaci přes QHY5 a PHDguiding. Tož přidat jedno napájení ke kameře už mi nepřijde moc zatěžko.. A ta úprava DSLR neřeší těch 12 versus 16 bit zpracování, ne? Také mi to při focení často ořezává kus dynamického rozsahu (četl jsem v některém tvém příspěvku) tak jsem chtěl přejít na těch 16 bitů.. Nebo to přeceňuji?
N300, Vixen R200SS, Takahashi FSQ86 a FC60, FMA180, EQ-HD-II a III, ASI294M, ASI2600M, ASI120MM, 2x AsiAir
- MMys
- Příspěvky: 18081
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Poradte s vyberom kamery
CCD kameru, která není kulatá (tedy jinou než QHy8 pro či L jak tomu říkají), do primáru SCT nedáš, protože difrakční obrazec na ní bude opravdu hnusnej. Ono už je hnusnej od těch kabelů. Jediné schůdné řešení je tam udělat falešného pavouka, a schovat kabely za ramena. Pak to alespoň udělá klasický kříž. A moc velký pole to nevymaluje. Co vím z nějakých ukázek na foru QHY, tak na QHY8 to s Fastarem bylo v rozích už mizerný. A i zástin hranatou kamerou by byl docela velkej.
Pokud máš VC-200L, tak bych už žádné SCT nekupoval. To je z bláta do louže. Spíš světelného newtona, nebo koupil reduktor/rovnač k Borgu.
Navrhovaná 40D je 14-bitová, a to už je prakticky odpovídající dynamice toho senzoru. Pokud ale notebook taháš, a pointuješ s ním, tak CCD se už přežije To máš pravdu.
Pokud máš VC-200L, tak bych už žádné SCT nekupoval. To je z bláta do louže. Spíš světelného newtona, nebo koupil reduktor/rovnač k Borgu.
Navrhovaná 40D je 14-bitová, a to už je prakticky odpovídající dynamice toho senzoru. Pokud ale notebook taháš, a pointuješ s ním, tak CCD se už přežije To máš pravdu.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
-
- Příspěvky: 1770
- Registrován: 28. 10. 2007, 15:49
Poradte s vyberom kamery
ahoj, jsem se zařekl, že už tady nevložím ani písmeno, ale toto téma je mi natolik blízké, že se přemůžu a poradím z vlastní praxe,,,
to co napsal MMys je od A do Z naprostá pravda, Martin to má vyčtené, já to prubnul v praxi ;), QHY8Pro jsem nedávno prodal-proč? Protože jsem bláhově žil v představě, jak bude úžasné fotit v primáru 14" SCT, jde to, ale výsledek je nedobrý, za prvé jsou problémy s kolimací (ohromné problémy), špatně se to ostří (velmi špatně), vznikají nehezké difrakce od kabelů ke kameře (QHY8Pro má nešťastně řešeno napájení, je tam kábl silný jako klobása a navíc s feritovým toroidním blokem)a díky naší nedobré obloze stejně člověk nevyužije výhody takto světelné sestavy-proto-že fotí hlavně bordel okolo (píši o RGB), toto řešení je prostě nesmyslné, navíc Hyperstar nevykreslí pořádně ani ten pidi APS čip, fotit OSC kamerou v základním ohnisku SCT je také nesmysl, díky dlouhému ohnisku a malé světelnosti to chce bin 2x2 a to je již praktické rozlišení snímku u QHY8 tak malé, že to nestojí za investovaný čas (čip má pouze 6 Mp), tak a teď jedno mé tvrzení, které bude spousta považovat za nesmysl, DSLR 40D dává u méně světelných soustav podstatně lepší výsledky, než QHY8, co je mi platná dynamika a možnost vyšší saturace u QHY8, když snímek prostě a jednoduše neproexponuji žádanými daty, ale pouze okolním světelným bordelem a jestli si myslíme, že nám pomůže CLS filtr, tak to jsme na omylu,,,,
když to shrnu, QHY8Pro ani l nebrat!!! Vážně to oproti DSLR až na chlazení není moc velká výhra, pořiď si BW chlazenou kameru s co možná největším čipem (sám jsem skončil u G3 11000), je to sice vysoká investice, ale já již zjistil, že náhražky nefungují a stojí nemalé peníze, pak to člověk za polovinu ceny nabízí po bazarech.....
to co napsal MMys je od A do Z naprostá pravda, Martin to má vyčtené, já to prubnul v praxi ;), QHY8Pro jsem nedávno prodal-proč? Protože jsem bláhově žil v představě, jak bude úžasné fotit v primáru 14" SCT, jde to, ale výsledek je nedobrý, za prvé jsou problémy s kolimací (ohromné problémy), špatně se to ostří (velmi špatně), vznikají nehezké difrakce od kabelů ke kameře (QHY8Pro má nešťastně řešeno napájení, je tam kábl silný jako klobása a navíc s feritovým toroidním blokem)a díky naší nedobré obloze stejně člověk nevyužije výhody takto světelné sestavy-proto-že fotí hlavně bordel okolo (píši o RGB), toto řešení je prostě nesmyslné, navíc Hyperstar nevykreslí pořádně ani ten pidi APS čip, fotit OSC kamerou v základním ohnisku SCT je také nesmysl, díky dlouhému ohnisku a malé světelnosti to chce bin 2x2 a to je již praktické rozlišení snímku u QHY8 tak malé, že to nestojí za investovaný čas (čip má pouze 6 Mp), tak a teď jedno mé tvrzení, které bude spousta považovat za nesmysl, DSLR 40D dává u méně světelných soustav podstatně lepší výsledky, než QHY8, co je mi platná dynamika a možnost vyšší saturace u QHY8, když snímek prostě a jednoduše neproexponuji žádanými daty, ale pouze okolním světelným bordelem a jestli si myslíme, že nám pomůže CLS filtr, tak to jsme na omylu,,,,
když to shrnu, QHY8Pro ani l nebrat!!! Vážně to oproti DSLR až na chlazení není moc velká výhra, pořiď si BW chlazenou kameru s co možná největším čipem (sám jsem skončil u G3 11000), je to sice vysoká investice, ale já již zjistil, že náhražky nefungují a stojí nemalé peníze, pak to člověk za polovinu ceny nabízí po bazarech.....
- MMys
- Příspěvky: 18081
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Poradte s vyberom kamery
Ještě k tomu něco dodám:
On není ani tak problém v kameře, jako v tom použití SCT. To fakt není vhodný přístroj na foto takovouto kamerou. Respektive taková kamera není vhodná pro takový přístroj.
Co se použitelnosti DSLR versus barevé (OSC) CCD týká: Tady se s Petrem trochu neshodneme (ale to už dlouho ). Petr argumentuje tím, že těch 16-bitů CCD kamery neproexponuje. Ano, na první pohled to je velký rozdíl. Ta dynamika CCD je vyšší, než foťáku nastaveného na vysoké ISO. Takže v obrázku z CCD kamery na první pohled zdánlivě nic není, a je potřeba se naučit tu informaci ukrytou ve spodní části rozsahu korektně vylovit. Zatímco z DSLR je ten obrázek vidět hned, sice zašuměný, ale je tam. Podle mě je to spíš subjektivní pocit. Z fyzikálního pohledu není možné, aby chlazená kamera byla horší, pokud není mizerně zkonstruovaná a nějak hrozně nešumí. Z tohohle pohledu QHY8 zase takový zázrak není, čtecí šum je tam kolem 11-12e-, což není moc, ale ani málo. Podle mě bude zhruba srovnatelná s chlazeným řekněme Canonem 40D, když se s ní pracuje korektně. Nechlazená DSLR bude o něco horší z pohledu problematiky odečtení temného snímku když není stabilizovaná teplota.
On není ani tak problém v kameře, jako v tom použití SCT. To fakt není vhodný přístroj na foto takovouto kamerou. Respektive taková kamera není vhodná pro takový přístroj.
Co se použitelnosti DSLR versus barevé (OSC) CCD týká: Tady se s Petrem trochu neshodneme (ale to už dlouho ). Petr argumentuje tím, že těch 16-bitů CCD kamery neproexponuje. Ano, na první pohled to je velký rozdíl. Ta dynamika CCD je vyšší, než foťáku nastaveného na vysoké ISO. Takže v obrázku z CCD kamery na první pohled zdánlivě nic není, a je potřeba se naučit tu informaci ukrytou ve spodní části rozsahu korektně vylovit. Zatímco z DSLR je ten obrázek vidět hned, sice zašuměný, ale je tam. Podle mě je to spíš subjektivní pocit. Z fyzikálního pohledu není možné, aby chlazená kamera byla horší, pokud není mizerně zkonstruovaná a nějak hrozně nešumí. Z tohohle pohledu QHY8 zase takový zázrak není, čtecí šum je tam kolem 11-12e-, což není moc, ale ani málo. Podle mě bude zhruba srovnatelná s chlazeným řekněme Canonem 40D, když se s ní pracuje korektně. Nechlazená DSLR bude o něco horší z pohledu problematiky odečtení temného snímku když není stabilizovaná teplota.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Poradte s vyberom kamery
Jsem lehce zviklán. Spíš tím co píše MMysl. Přece jenom jsem doufal v ve viditelné zlepšení u barevné CCD proti nemodifikovanému DSLR.. Kdo umí dělat to chlazení a modifikace k EOS 40D?
Pokud teda čistě náhodou vyměknu do mono kamery tak do jaké pro ten můj Vixen? Třeba G2-4000 CCD s čipem KAI-4022? G3-1100 asi nerozdejchám finančně, Atik 314L+ má zas asi malý pixely.. :-/
Pokud teda čistě náhodou vyměknu do mono kamery tak do jaké pro ten můj Vixen? Třeba G2-4000 CCD s čipem KAI-4022? G3-1100 asi nerozdejchám finančně, Atik 314L+ má zas asi malý pixely.. :-/
N300, Vixen R200SS, Takahashi FSQ86 a FC60, FMA180, EQ-HD-II a III, ASI294M, ASI2600M, ASI120MM, 2x AsiAir
Poradte s vyberom kamery
Myšlenku SCT a F2 focení definitivně opouštím.. Asi to jistí doplnění sestavy o nějakého F4 Newtona..
N300, Vixen R200SS, Takahashi FSQ86 a FC60, FMA180, EQ-HD-II a III, ASI294M, ASI2600M, ASI120MM, 2x AsiAir
-
- Příspěvky: 1770
- Registrován: 28. 10. 2007, 15:49
Poradte s vyberom kamery
To je tezka odpoved, fotit na ohnisku 1800mm je malym cipem s pidipixely tak trochu kotraproduktivni i kdyz jsou i taci, mrkni se na astrofotky, nekteri frajeri bravurne foti na Atiku 314 i v delsim ohnisku, ja bych vazne zustal u te DSLR kamery, idealni by byla napr 5D MK2, vixen ten cip prokresli a NWT pri pouziti wynne korektoru take, sam s ni fotim a nemohu si ji vynachvalit, pokud se nechces drbat s vymenou filtru a travit cas focenim jednotlivych kanalu a neuvazujes o NB fotografii, tak tato DSLR je pro zvolenou optiku dobrou volbou, az na to chlazeni, s poctivou kalibraci se da ovsem fotit i pri tepote +20 stupnu, dukazem je hromada obrazku napr na zminenych AF
A modifikaci ti urcite udela MMys, nebo ja, jsme tady na AF master modifikatori :)
A modifikaci ti urcite udela MMys, nebo ja, jsme tady na AF master modifikatori :)
Poradte s vyberom kamery
Tak co, dotáhne do těch našich končin někdo konečně tu chlazenou D5 mk2??? ::) ::) ::)
http://www.centralds.net/en/products-x.htm
http://www.centralds.net/en/products-x.htm
Poradte s vyberom kamery
Poslední sub-dotaz. Stačí jít do čipu Grade IInebo se vyplatí připlatit za Grade I ? Teoreticky mi rozdíl jasný je, ale co to znamená prakticky pro fotky, řekněte..
Class I a Class II se nelisi vubec ve smyslu cteciho sumu, temneho proudu a jinych parametru cipu. Jediny rozdil je v toleranci tzv. spatnych sloupcu. Class 2 ma povoleny 2 super jasne (a nekolik mene jasnych) a Class 1 0 super jasnych (a nekolik mene jasnych). To je jediny rozdil, za ktery bys dal 14 tisic navic (a cekaci doba na C1 je pry dlouha).
pokracovani dale...
Class I a Class II se nelisi vubec ve smyslu cteciho sumu, temneho proudu a jinych parametru cipu. Jediny rozdil je v toleranci tzv. spatnych sloupcu. Class 2 ma povoleny 2 super jasne (a nekolik mene jasnych) a Class 1 0 super jasnych (a nekolik mene jasnych). To je jediny rozdil, za ktery bys dal 14 tisic navic (a cekaci doba na C1 je pry dlouha).
pokracovani dale...
- MMys
- Příspěvky: 18081
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Poradte s vyberom kamery
Nojo, jenže chlazená 5D MkII bude skoro za 90k.
Tady je spíš zásadní problém, že ten dalekohled je f/9. T se dá vyřešit buď většími pixely (v případě použití 5D MkII je aspoň z čeho binovat 2x2, resp. slévat jednotlivé pixely RAW-u do jednoho RGB místo debayeringu).
Já ten přístroj mám, jenomže on neí moc univerzální. Používám ho takřka výhradně na drobnější jasnějí věci (galaxie) a to ještě redukovaný. Ale tam už to zase vykreslí s odřenýma ušima APS-ko. Pokud ho budeš použít na slabší objekty, připrav se na hodně dlouhé doby snímání.
Nakonec jsem skončil u třech přístrojů:
- Malý astrograf (340mm ohnisko f/4.3) Borg 77 ED - na úhlově velké věci
- Světelný newton s ohniskem 704mm f/3.8 - S G2-8300 jednoznačně nejpoužívanější přístroj.
- VC200-L 1800 nebo 1290mm - zatím pouze s QHY8 do loňského roku, G2-8300 na něj nasadím letos na jaře na galaxie
Myslím, že mi to teď vystačí na většinu objektů od rozlehlých mlhovin až po pidi plantárky. Limitovat mě bude seeing (a montáž - přeci jen honit EQ6-ku s PE kolem +/-15" při tom ohnisku Vixena už není to pravé)
Fullframe je lákavý, ale nedoplatíš se v optice. Protože stroj, který to vykreslí v celém spektru korektně bude stát to samé, co ta kamera :( A mít VC-200L při f/9 jako jediný přístroj je zase dost omezující.
je taky na zvážení hříšná myšlenka, zda nevyjde levněji prodat VC-200L a pořídit něco světelnějšího s kratším ohniskem, a menší kameru. Já do něj šel jako do speciálu na úhlově menší věcí, a tak jsem k tomu přistupoval.
Tady je spíš zásadní problém, že ten dalekohled je f/9. T se dá vyřešit buď většími pixely (v případě použití 5D MkII je aspoň z čeho binovat 2x2, resp. slévat jednotlivé pixely RAW-u do jednoho RGB místo debayeringu).
Já ten přístroj mám, jenomže on neí moc univerzální. Používám ho takřka výhradně na drobnější jasnějí věci (galaxie) a to ještě redukovaný. Ale tam už to zase vykreslí s odřenýma ušima APS-ko. Pokud ho budeš použít na slabší objekty, připrav se na hodně dlouhé doby snímání.
Nakonec jsem skončil u třech přístrojů:
- Malý astrograf (340mm ohnisko f/4.3) Borg 77 ED - na úhlově velké věci
- Světelný newton s ohniskem 704mm f/3.8 - S G2-8300 jednoznačně nejpoužívanější přístroj.
- VC200-L 1800 nebo 1290mm - zatím pouze s QHY8 do loňského roku, G2-8300 na něj nasadím letos na jaře na galaxie

Myslím, že mi to teď vystačí na většinu objektů od rozlehlých mlhovin až po pidi plantárky. Limitovat mě bude seeing (a montáž - přeci jen honit EQ6-ku s PE kolem +/-15" při tom ohnisku Vixena už není to pravé)
Fullframe je lákavý, ale nedoplatíš se v optice. Protože stroj, který to vykreslí v celém spektru korektně bude stát to samé, co ta kamera :( A mít VC-200L při f/9 jako jediný přístroj je zase dost omezující.
je taky na zvážení hříšná myšlenka, zda nevyjde levněji prodat VC-200L a pořídit něco světelnějšího s kratším ohniskem, a menší kameru. Já do něj šel jako do speciálu na úhlově menší věcí, a tak jsem k tomu přistupoval.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Poradte s vyberom kamery
8300C (barevny) na ohnisku 1.3 metru by teoreticky nemel byt problem (pixel 10.8um). Kdyz obrazek pak zmensis na 50% budes mit vysledek 2Mpix. PROBLEM vidim v tom Vixenu, neverim, ze bude kreslit ostre, obzvlast na ose a ze se Ti to podari 1. skolimovat, 2. zaostrit, 3. upointovat a proto tudy ne. QHY8 ma se svym ultra mega velkym pixelem znacne tolerance na pointaci i kresbu.
Ze sveho pohledu jsem zacal, kvuli absenci vhodne barevne CCD kamery, uvazovat i o chlazene DSLR z www.centralds.net . Skoda, ze to nedelaji pro 1000D, uz bych jim ji davno poslal CMOS senzory od Canonu jsou moc pekne, obzvlast v 5D mk2, kde by chlazeni k nule bylo zcela jiste super. Nez kupovat G3-11000C (color), tak 100% radeji chlazeny 5Dcko.
To je tezka odpoved, fotit na ohnisku 1800mm je malym cipem s pidipixely tak trochu kotraproduktivni i kdyz jsou i taci, mrkni se na astrofotky, nekteri frajeri bravurne foti na Atiku 314 i v delsim ohnisku,tohle jde jenom proto, ze ohnisko je kolem 1.5 metru a 314tka ma tak neuveritelne maly cteci sum (kdyby MII vyrobili G2-1400 s TEC, tak budou stejne tak dobry, protoze kouzlo je v tom cipu a ne ve vyrobci, jak jsem testovanim zjistil), ze je jedno, jak dlouhe delas expozice. Staci 30ti vterinovky, nebo 1-2 minuty maximalne na RGB foceni. Optimalni sestava pro Atik 314L+ pro foceni uhlove malych potvor a objektu (galaxie, planetarky) by byla 8-10" apertura a svetelnost F/4 a aby to unesla EQ-6tka. Naopak pro mlhoviny je treba zustat u ohnisek 200-400mm, protoze cip je maly (coz je jeho jedina nevyhoda).
koncim, musim rabotat.
Ze sveho pohledu jsem zacal, kvuli absenci vhodne barevne CCD kamery, uvazovat i o chlazene DSLR z www.centralds.net . Skoda, ze to nedelaji pro 1000D, uz bych jim ji davno poslal CMOS senzory od Canonu jsou moc pekne, obzvlast v 5D mk2, kde by chlazeni k nule bylo zcela jiste super. Nez kupovat G3-11000C (color), tak 100% radeji chlazeny 5Dcko.
To je tezka odpoved, fotit na ohnisku 1800mm je malym cipem s pidipixely tak trochu kotraproduktivni i kdyz jsou i taci, mrkni se na astrofotky, nekteri frajeri bravurne foti na Atiku 314 i v delsim ohnisku,tohle jde jenom proto, ze ohnisko je kolem 1.5 metru a 314tka ma tak neuveritelne maly cteci sum (kdyby MII vyrobili G2-1400 s TEC, tak budou stejne tak dobry, protoze kouzlo je v tom cipu a ne ve vyrobci, jak jsem testovanim zjistil), ze je jedno, jak dlouhe delas expozice. Staci 30ti vterinovky, nebo 1-2 minuty maximalne na RGB foceni. Optimalni sestava pro Atik 314L+ pro foceni uhlove malych potvor a objektu (galaxie, planetarky) by byla 8-10" apertura a svetelnost F/4 a aby to unesla EQ-6tka. Naopak pro mlhoviny je treba zustat u ohnisek 200-400mm, protoze cip je maly (coz je jeho jedina nevyhoda).
koncim, musim rabotat.
Poradte s vyberom kamery
nechcem rypat, ale niektore z vasich tvrdeni su nekonzistentne a nezospovedaju tomu, o com tu uz boli siahodlne diskusie. Tyka sa to najma:
1. dlzka ohniska a nemoznost v nom fotit
2. velkost pixelov vs. dlzka ohniska
3. svetelnost vs. priemer objektivu
Podla mna
a. napriklad cip 8300 je priam stvoreny pre VC200L
b. naco binovat velky cip s malymi pixelmi, ked ho moze nahradit maly s velkymi
c. svetelnost naozaj nerozhoduje, len a len priemer
Tu sa ukazuje problem AF v tom, ze ked sa niekto obrati s otazkou, dostane 5 sice "fundovanych", ale navzajom si protireciacich odpovedi. Take rady su ale potom asi na 2 veci, ze...
1. dlzka ohniska a nemoznost v nom fotit
2. velkost pixelov vs. dlzka ohniska
3. svetelnost vs. priemer objektivu
Podla mna
a. napriklad cip 8300 je priam stvoreny pre VC200L
b. naco binovat velky cip s malymi pixelmi, ked ho moze nahradit maly s velkymi
c. svetelnost naozaj nerozhoduje, len a len priemer
Tu sa ukazuje problem AF v tom, ze ked sa niekto obrati s otazkou, dostane 5 sice "fundovanych", ale navzajom si protireciacich odpovedi. Take rady su ale potom asi na 2 veci, ze...
Vixen VC200L, EQ-6 Pro SynScan, Scopos ED 66/400, Celestron 102/500, Konus MC 90/1200, Sonnar 2,8/180, CCD astropix 1.4, Nikon D300, DMK 21AU04.AS, Creative NX Ultra, Watec 902H, ceres(slimak)astrofoto(bodka)sk
Poradte s vyberom kamery
...PROBLEM vidim v tom Vixenu, neverim, ze bude kreslit ostre, obzvlast na ose a ze se Ti to podari 1. skolimovat, 2. zaostrit, 3. upointovat a proto tudy ne...
...ak chces poradit, nemozes napisat, ze problem bude v tom, ze Ty niecomu neveris. Ked s niecim nemas vlastne skusenosti, asi by bolo lepsie sa k tomu nevyjadrovat. Ci...?
...ak chces poradit, nemozes napisat, ze problem bude v tom, ze Ty niecomu neveris. Ked s niecim nemas vlastne skusenosti, asi by bolo lepsie sa k tomu nevyjadrovat. Ci...?
Vixen VC200L, EQ-6 Pro SynScan, Scopos ED 66/400, Celestron 102/500, Konus MC 90/1200, Sonnar 2,8/180, CCD astropix 1.4, Nikon D300, DMK 21AU04.AS, Creative NX Ultra, Watec 902H, ceres(slimak)astrofoto(bodka)sk
- MMys
- Příspěvky: 18081
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Poradte s vyberom kamery
Teoreticky máš pravdu, ale k tomu se přidává požadavek na
1) Nějaký limit ceny
2) požadavek mít obrázek dostatečně velký (v počtu pixelů myšleno, takže nemůžeš binovat dle potřeby)
Proto jsou ty odpovědi tak trochu nekonzistentní.
Na G2-8300 na VC-200L už se taky moc těším, přesto bych ji nedoporučil jako jedinou kameru k tomu přístroji, resp. VC-200L jako hlavní přístroj k té kameře. Seeing jen velmi málo-kdy dovolí jet na plné rozlišení. V naprosté většině to bude zralé na binning 2x2.
Podle mě ten dotaz s jediným dalekohledem nemá řešení. Pro VC-200L bez redukce by byla ideální nějaká kamera s velkým senzorem a pixely kolem 9um.
Ad absolutní průměr nebo světelnost: To už jsem si tady přeci vysvětlovali mockrát. Jediné jednoznačné měřítko je plocha oblohy promítnutá do jednoho pixelu, tedy rozlišení v arcsec/pix. To platí pro plošné objekty. Pokud je obraz podvzorkovaný, tak pro dosah na hvězdách rozhoduje jen průměr, až do okamžiku, než se hvězda seeingem rozdělí na více pixelů. Pak opět začne hrát roli rozdělení toku na jednotlivé pixely.
1) Nějaký limit ceny
2) požadavek mít obrázek dostatečně velký (v počtu pixelů myšleno, takže nemůžeš binovat dle potřeby)
Proto jsou ty odpovědi tak trochu nekonzistentní.
Na G2-8300 na VC-200L už se taky moc těším, přesto bych ji nedoporučil jako jedinou kameru k tomu přístroji, resp. VC-200L jako hlavní přístroj k té kameře. Seeing jen velmi málo-kdy dovolí jet na plné rozlišení. V naprosté většině to bude zralé na binning 2x2.
Podle mě ten dotaz s jediným dalekohledem nemá řešení. Pro VC-200L bez redukce by byla ideální nějaká kamera s velkým senzorem a pixely kolem 9um.
Ad absolutní průměr nebo světelnost: To už jsem si tady přeci vysvětlovali mockrát. Jediné jednoznačné měřítko je plocha oblohy promítnutá do jednoho pixelu, tedy rozlišení v arcsec/pix. To platí pro plošné objekty. Pokud je obraz podvzorkovaný, tak pro dosah na hvězdách rozhoduje jen průměr, až do okamžiku, než se hvězda seeingem rozdělí na více pixelů. Pak opět začne hrát roli rozdělení toku na jednotlivé pixely.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM