astronomie na vysoké škole
-
Monika Ch.
astronomie na vysoké škole
MMys napsal:
Nechápu. Kdo to zkontroluje ? Jak na jedné škole poznají, že sis nedala přihlášku na jinou. Při úrovni propojení (nebo spíš nepropojení) našich institucí pochybuji o tom, že by to někdo dokázal uhlídat. A i kdyby. Co se stane ? Je to snad nějaký přestupek, nebo dokonce trestný čin ???No jo, ale další přihlášky nám dá kdo? Učitelka ví, že nám je všem dala.
Nechápu. Kdo to zkontroluje ? Jak na jedné škole poznají, že sis nedala přihlášku na jinou. Při úrovni propojení (nebo spíš nepropojení) našich institucí pochybuji o tom, že by to někdo dokázal uhlídat. A i kdyby. Co se stane ? Je to snad nějaký přestupek, nebo dokonce trestný čin ???No jo, ale další přihlášky nám dá kdo? Učitelka ví, že nám je všem dala.
- css94381672
- Příspěvky: 260
- Registrován: 08. 11. 2005, 19:03
astronomie na vysoké škole
Monika Ch. napsal:
Problém je v tom, že bych asi neudělala na gympl příjmačky z češtiny, čeština mi fakt nejde, na ni jsem úplný osel. Navíc na gympl jde většina lidí z devítek z naší školy, takže to oprvdu asi ne... Zřejmě budu volit chemickou průmyslovku. Už to tak vypadá.hmm...to je hodně blbý, že můžeš dělat jen jedny zkoušky. Ten všeobecnej jsem radil proto, protože na těch prumkách...v daným oboru se to tam učí strašně podrobně, že pak na vejšce první rok imo člověk nemá co dělat, ale v jinejch oborech je to podprůměrný...
Já jsem šel na gympl z pětky...nutno říci, že jsem asi půl roku před tím psal furt diktáty jak pomatenej a nutno říci, že to bylo úplně na nic....kdyby mě nevynesla matika, kterou sem měl jednu z nejlepších, vůbec bych se tam nedostal.
Problém je v tom, že bych asi neudělala na gympl příjmačky z češtiny, čeština mi fakt nejde, na ni jsem úplný osel. Navíc na gympl jde většina lidí z devítek z naší školy, takže to oprvdu asi ne... Zřejmě budu volit chemickou průmyslovku. Už to tak vypadá.hmm...to je hodně blbý, že můžeš dělat jen jedny zkoušky. Ten všeobecnej jsem radil proto, protože na těch prumkách...v daným oboru se to tam učí strašně podrobně, že pak na vejšce první rok imo člověk nemá co dělat, ale v jinejch oborech je to podprůměrný...
Já jsem šel na gympl z pětky...nutno říci, že jsem asi půl roku před tím psal furt diktáty jak pomatenej a nutno říci, že to bylo úplně na nic....kdyby mě nevynesla matika, kterou sem měl jednu z nejlepších, vůbec bych se tam nedostal.
astronomie na vysoké škole
Domnívám se, že se tu směšují dvě věci. Přihlášky je možno podat na více škol, nikoli však v prvním kole. S ohledem na nepříznivý demografický vývoj většina středních škol o žáky bojuje, na některé se hlásí méně uchazečů, než kolik jsou schopny příjmout a ve svém zájmu pořádají další kola.
Vyhlášené střední školy s převisem poptávky si samozřejmě mohou z uchazečů vybírat.
To V.K. Já školu za byznys nepovažuji
Vyhlášené střední školy s převisem poptávky si samozřejmě mohou z uchazečů vybírat.
To V.K. Já školu za byznys nepovažuji
Kafka
Refraktor 135/1602 s Chromacorem N, LUNT 35/400, Dobson SW 254/1200, Zeiss 63/840, SW ED 80/600, binar Zeiss 50/540, Somet binar 25x100, triedr Tento 20x60, triedr Zeiss Jenoptem 10x50w, kukátko Kasai WideBino 2,3x40.....
Refraktor 135/1602 s Chromacorem N, LUNT 35/400, Dobson SW 254/1200, Zeiss 63/840, SW ED 80/600, binar Zeiss 50/540, Somet binar 25x100, triedr Tento 20x60, triedr Zeiss Jenoptem 10x50w, kukátko Kasai WideBino 2,3x40.....
astronomie na vysoké škole
Eryn napsal: Mne tiež hovorili, že na gympel nemám, teda minimálne rodičia mi to hovorili.
Mně kupodivu taky (v r. 1991) a to přesto, že k tomu nebyl jediný racionální důvod a měl jsem IQ 150. R. 1995 jsem pak odmaturoval za 7 (součet známek ze 4 předmětů).
Mojou veľkou slabosťou na prijímačkách je zase matika. Tak som si dala prihlášku na 3 stredné školy. Jedno všeobecné gymnázium, 2 umelecky zamerané. Prijali ma na obe umelecky zamerané školy. Na všeobecné nie...ale tá umelecká je dobrý spôsob, ak sa chceš dostať na vôbec nejaké gymnázium. Pritom vôbec nevadí, ak umelecky zameraná nie si. V našej triede po nástupe do školy polovica žiakov ešte nikdy nevidela mäkkú ceruzku a keď počuli pojem suchá ihla, museli sa pozrieť do slovníka. :D
Tak co to je suchá jehla, nevím ani já. Ovšem já jsem chodil do třídy se zaměřením na matematiku a fyziku a neměl jsem ani jednu hodinu výtvarné výchovy.
Do umeleckej triedy, kde chodím ja nebolo potrebné robiť vôbec žiadne talentovky. Takže naozaj to mnohí považovali za najľahšiu cestu, ako sa dostať na gymnázium. Na prijímačkách do umeleckej triedy nám stačilo oveľa menej bodov ako do všeobecných tried. Napríklad ja som urobila prijímacie skúšky najhoršie nielen z celej triedy, ale aj z celej školy. A dostala som sa na gymnázium, síce s odretými ušami, ale predsa... :-/
Fakt jo?! To se mi moc nechce věřit. Vždyť jsi napsala docela hezkou povídku Princíp neurčitosti. V tom bude asi nějaký nerozpoznaný "problém".
Na druhou stranu, když se ti uchazeči seřadí, tak na někoho to poslední místo nad "tlustou čárou" vyjít musí ;D Ale nic si z toho nedělej. To už je přece minulost
V. K.
Mně kupodivu taky (v r. 1991) a to přesto, že k tomu nebyl jediný racionální důvod a měl jsem IQ 150. R. 1995 jsem pak odmaturoval za 7 (součet známek ze 4 předmětů).
Mojou veľkou slabosťou na prijímačkách je zase matika. Tak som si dala prihlášku na 3 stredné školy. Jedno všeobecné gymnázium, 2 umelecky zamerané. Prijali ma na obe umelecky zamerané školy. Na všeobecné nie...ale tá umelecká je dobrý spôsob, ak sa chceš dostať na vôbec nejaké gymnázium. Pritom vôbec nevadí, ak umelecky zameraná nie si. V našej triede po nástupe do školy polovica žiakov ešte nikdy nevidela mäkkú ceruzku a keď počuli pojem suchá ihla, museli sa pozrieť do slovníka. :D
Tak co to je suchá jehla, nevím ani já. Ovšem já jsem chodil do třídy se zaměřením na matematiku a fyziku a neměl jsem ani jednu hodinu výtvarné výchovy.
Do umeleckej triedy, kde chodím ja nebolo potrebné robiť vôbec žiadne talentovky. Takže naozaj to mnohí považovali za najľahšiu cestu, ako sa dostať na gymnázium. Na prijímačkách do umeleckej triedy nám stačilo oveľa menej bodov ako do všeobecných tried. Napríklad ja som urobila prijímacie skúšky najhoršie nielen z celej triedy, ale aj z celej školy. A dostala som sa na gymnázium, síce s odretými ušami, ale predsa... :-/
Fakt jo?! To se mi moc nechce věřit. Vždyť jsi napsala docela hezkou povídku Princíp neurčitosti. V tom bude asi nějaký nerozpoznaný "problém".
Na druhou stranu, když se ti uchazeči seřadí, tak na někoho to poslední místo nad "tlustou čárou" vyjít musí ;D Ale nic si z toho nedělej. To už je přece minulost
V. K.
astronomie na vysoké škole
To PetrKubala: Sliboval jsi, že nám pošleš astronomická (fyzikální, matematická) skripta ze Slezské university.
Ještě jsem nic nedostal.
A docela by mě to zajímalo, protože studijní náplň MFF UK Praha i PřF MU Brno jsou hodně zaměřené na "stelárničinu" - stelární astrofyziku. Přitom stelární astrofyzika se pomalu ale jistě dostává mimo moderní astronomii. Resp. na její absolutní okraj.
Mimochodem, kdyby to někoho zajímalo, tak na adrese http://dumbell.sci.muni.cz najdete skripta a bakalářské, diplomové a disertační práce studentů PřF MU Brno. Je to stránka Katedry teoretické fyziky a astrofyziky.
V. K.
Ještě jsem nic nedostal.
A docela by mě to zajímalo, protože studijní náplň MFF UK Praha i PřF MU Brno jsou hodně zaměřené na "stelárničinu" - stelární astrofyziku. Přitom stelární astrofyzika se pomalu ale jistě dostává mimo moderní astronomii. Resp. na její absolutní okraj.
Mimochodem, kdyby to někoho zajímalo, tak na adrese http://dumbell.sci.muni.cz najdete skripta a bakalářské, diplomové a disertační práce studentů PřF MU Brno. Je to stránka Katedry teoretické fyziky a astrofyziky.
V. K.
astronomie na vysoké škole
VK napsal:
Mně kupodivu taky (v r. 1991) a to přesto, že k tomu nebyl jediný racionální důvod a měl jsem IQ 150. R. 1995 jsem pak odmaturoval za 7 (součet známek ze 4 předmětů).
No teda, keď máš ty takýto výsledok IQ testu, tak ja sa aj hambím priznať...keď som si robila sama test, tak mi vyšlo 120. Ptom sme ešte robili IQ testy v rámci testov na voľbu povolania, ale tam som sa hodnotu nedozvedela. Psychológ mi len povedal, že je to nadpriemerné. Čo znamená, pokiaľ viem, od 110 vyššie...
VK napsal:
Tak co to je suchá jehla, nevím ani já. Ovšem já jsem chodil do třídy se zaměřením na matematiku a fyziku a neměl jsem ani jednu hodinu výtvarné výchovy.
Suchá ihla je oceľová ihla s rúčkou, ktorá sa používa pri grafike. Touto technikou som robila aj svoju absolventskú prácu s tematikou súhvezdí - konkrétne súhvezdí, ktoré vznikli z bývalého súhvezdia Loď Argonautov. Práve dneska som ju odovzdala. Mimochodom, stredná škola bez výtvarnej výchovy bola moja nočná mora. Len z tohoto jediného dôvodu som chcela ísť do umeleckej. Výtvarná bol jediný predmet, ktorý ma skutočne bavil...
VK napsal:
Fakt jo?! To se mi moc nechce věřit. Vždyť jsi napsala docela hezkou povídku Princíp neurčitosti. V tom bude asi nějaký nerozpoznaný "problém".
Áno, je to pravda, ale najväčšia kríza na prijímačkách bola pochopiteľne matika. Hoci ani slovenčina mi nejde bohvieako, napríklad teraz na polročnom som z neho mala trojku. Čo ma dosť ubíja, pretože každý človek, ktorého poznám, je zameraný buď na matiku alebo na slovenčinu a v tomto predmete dosahuje veľmi dobré výsledky. Ja som však nikdy nedosahovala bohvieaké výsledky ani v jednom z nich.
Mně kupodivu taky (v r. 1991) a to přesto, že k tomu nebyl jediný racionální důvod a měl jsem IQ 150. R. 1995 jsem pak odmaturoval za 7 (součet známek ze 4 předmětů).
No teda, keď máš ty takýto výsledok IQ testu, tak ja sa aj hambím priznať...keď som si robila sama test, tak mi vyšlo 120. Ptom sme ešte robili IQ testy v rámci testov na voľbu povolania, ale tam som sa hodnotu nedozvedela. Psychológ mi len povedal, že je to nadpriemerné. Čo znamená, pokiaľ viem, od 110 vyššie...
VK napsal:
Tak co to je suchá jehla, nevím ani já. Ovšem já jsem chodil do třídy se zaměřením na matematiku a fyziku a neměl jsem ani jednu hodinu výtvarné výchovy.
Suchá ihla je oceľová ihla s rúčkou, ktorá sa používa pri grafike. Touto technikou som robila aj svoju absolventskú prácu s tematikou súhvezdí - konkrétne súhvezdí, ktoré vznikli z bývalého súhvezdia Loď Argonautov. Práve dneska som ju odovzdala. Mimochodom, stredná škola bez výtvarnej výchovy bola moja nočná mora. Len z tohoto jediného dôvodu som chcela ísť do umeleckej. Výtvarná bol jediný predmet, ktorý ma skutočne bavil...
VK napsal:
Fakt jo?! To se mi moc nechce věřit. Vždyť jsi napsala docela hezkou povídku Princíp neurčitosti. V tom bude asi nějaký nerozpoznaný "problém".
Áno, je to pravda, ale najväčšia kríza na prijímačkách bola pochopiteľne matika. Hoci ani slovenčina mi nejde bohvieako, napríklad teraz na polročnom som z neho mala trojku. Čo ma dosť ubíja, pretože každý človek, ktorého poznám, je zameraný buď na matiku alebo na slovenčinu a v tomto predmete dosahuje veľmi dobré výsledky. Ja som však nikdy nedosahovala bohvieaké výsledky ani v jednom z nich.
astronomie na vysoké škole
Eryn napsal: No teda, keď máš ty takýto výsledok IQ testu, tak ja sa aj hambím priznať...keď som si robila sama test, tak mi vyšlo 120. Potom sme ešte robili IQ testy v rámci testov na voľbu povolania, ale tam som sa hodnotu nedozvedela. Psychológ mi len povedal, že je to nadpriemerné. Čo znamená, pokiaľ viem, od 110 vyššie...
Je to tak. Nad 110 je nadprůměrná inteligence. Nad 130 tzv. velmi vysoká. Pak je ještě někde hranice geniality a supergeniality, ale nevím, jaká čísla to jsou.
Ale ono je mnoho druhů inteligencí (podle způsobu rozdělení), a jen některé se zkoumají pomocí klasických IQ testů. Zdánlivě "špatný" výsledek proto vůbec nemusí znamenat nějaké neštěstí. Podobně i dobrý výsledek nemusí znamenat, že člověk je na tom kdovíjak dobře.
Pro zajímavost: George W. Bush, president USA, má údajně jen 90.
Suchá ihla je oceľová ihla s rúčkou, ktorá sa používa pri grafike. Touto technikou som robila aj svoju absolventskú prácu s tematikou súhvezdí - konkrétne súhvezdí, ktoré vznikli z bývalého súhvezdia Loď Argonautov. Práve dneska som ju odovzdala. Mimochodom, stredná škola bez výtvarnej výchovy bola moja nočná mora. Len z tohoto jediného dôvodu som chcela ísť do umeleckej. Výtvarná bol jediný predmet, ktorý ma skutočne bavil...
A "suchá" se jí asi říká proto, že se do ničeho nenamáčí, ale naopak ve vrstvě barvy se vytvářejí "přerušení". Je to tak?
Áno, je to pravda, ale najväčšia kríza na prijímačkách bola pochopiteľne matika. Hoci ani slovenčina mi nejde bohvieako, napríklad teraz na polročnom som z neho mala trojku. Čo ma dosť ubíja, pretože každý človek, ktorého poznám, je zameraný buď na matiku alebo na slovenčinu a v tomto predmete dosahuje veľmi dobré výsledky. Ja som však nikdy nedosahovala bohvieaké výsledky ani v jednom z nich.
To je zajímavé. Přitom ta povídka je pěkná. V té slovenštině se asi učíte dějiny literatury, podobně jako jsme se to učili my (v češtině).
Pokud opravdu chceš studovat astronomii nebo něco, s čím by ses k astronomii aspoň nějak dostala, tak matematiku potřebovat budeš.
Ale pokud by Tě bavilo učit na škole, tak to by byla jedna z "alternativních" cest. Správce hvězdárny v Nymburku (stojí na budově základní školy) je učitel dějepisu a zeměpisu na této škole. Vede tam astronomický kroužek. Málokterá škola má ale vlastní hvězdárnu. Nicméně na lidových hvězdárnách potřebují takové lidi, kteří umějí vysvětlovat věci dětem, popř. lidem - tedy do jisté míry právě učitele.
Významným kritériem, které umožňuje se na takové místo dostat, jsou známí. A při jejich získávání nejsou školní výsledky z matematiky příliš důležité.
V. K.
Je to tak. Nad 110 je nadprůměrná inteligence. Nad 130 tzv. velmi vysoká. Pak je ještě někde hranice geniality a supergeniality, ale nevím, jaká čísla to jsou.
Ale ono je mnoho druhů inteligencí (podle způsobu rozdělení), a jen některé se zkoumají pomocí klasických IQ testů. Zdánlivě "špatný" výsledek proto vůbec nemusí znamenat nějaké neštěstí. Podobně i dobrý výsledek nemusí znamenat, že člověk je na tom kdovíjak dobře.
Pro zajímavost: George W. Bush, president USA, má údajně jen 90.
Suchá ihla je oceľová ihla s rúčkou, ktorá sa používa pri grafike. Touto technikou som robila aj svoju absolventskú prácu s tematikou súhvezdí - konkrétne súhvezdí, ktoré vznikli z bývalého súhvezdia Loď Argonautov. Práve dneska som ju odovzdala. Mimochodom, stredná škola bez výtvarnej výchovy bola moja nočná mora. Len z tohoto jediného dôvodu som chcela ísť do umeleckej. Výtvarná bol jediný predmet, ktorý ma skutočne bavil...
A "suchá" se jí asi říká proto, že se do ničeho nenamáčí, ale naopak ve vrstvě barvy se vytvářejí "přerušení". Je to tak?
Áno, je to pravda, ale najväčšia kríza na prijímačkách bola pochopiteľne matika. Hoci ani slovenčina mi nejde bohvieako, napríklad teraz na polročnom som z neho mala trojku. Čo ma dosť ubíja, pretože každý človek, ktorého poznám, je zameraný buď na matiku alebo na slovenčinu a v tomto predmete dosahuje veľmi dobré výsledky. Ja som však nikdy nedosahovala bohvieaké výsledky ani v jednom z nich.
To je zajímavé. Přitom ta povídka je pěkná. V té slovenštině se asi učíte dějiny literatury, podobně jako jsme se to učili my (v češtině).
Pokud opravdu chceš studovat astronomii nebo něco, s čím by ses k astronomii aspoň nějak dostala, tak matematiku potřebovat budeš.
Ale pokud by Tě bavilo učit na škole, tak to by byla jedna z "alternativních" cest. Správce hvězdárny v Nymburku (stojí na budově základní školy) je učitel dějepisu a zeměpisu na této škole. Vede tam astronomický kroužek. Málokterá škola má ale vlastní hvězdárnu. Nicméně na lidových hvězdárnách potřebují takové lidi, kteří umějí vysvětlovat věci dětem, popř. lidem - tedy do jisté míry právě učitele.
Významným kritériem, které umožňuje se na takové místo dostat, jsou známí. A při jejich získávání nejsou školní výsledky z matematiky příliš důležité.
V. K.
astronomie na vysoké škole
VK napsal:
A "suchá" se jí asi říká proto, že se do ničeho nenamáčí, ale naopak ve vrstvě barvy se vytvářejí "přerušení". Je to tak?
Není to tak. Jehlou se nekreslí ale ryje a pak následuje z této desky hlubotisk.
A "suchá" se jí asi říká proto, že se do ničeho nenamáčí, ale naopak ve vrstvě barvy se vytvářejí "přerušení". Je to tak?
Není to tak. Jehlou se nekreslí ale ryje a pak následuje z této desky hlubotisk.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
astronomie na vysoké škole
VK napsal:
Pro zajímavost: George W. Bush, president USA, má údajně jen 90.
Veď to tak aj vyzerá, ja by som tipovala ešte menej.
VK napsal:
A "suchá" se jí asi říká proto, že se do ničeho nenamáčí, ale naopak ve vrstvě barvy se vytvářejí "přerušení". Je to tak?
Nie, pri grafike sa nevyrýva do vrstvy farby, ale do formy. Ale prečo sa nazýva "suchá", to som tiež dlho nevedela. Až nedávno som sa pri písaní absolvenstkej práce dozvedela, že je preto "suchá", lebo pri tejto technike sa nepoužíva kyselina (čo je pri tomto type grafiky, hĺbkotlači bežné).
VK napsal:
Ale pokud by Tě bavilo učit na škole, tak to by byla jedna z "alternativních" cest. Správce hvězdárny v Nymburku (stojí na budově základní školy) je učitel dějepisu a zeměpisu na této škole. Vede tam astronomický kroužek. Málokterá škola má ale vlastní hvězdárnu. Nicméně na lidových hvězdárnách potřebují takové lidi, kteří umějí vysvětlovat věci dětem, popř. lidem - tedy do jisté míry právě učitele.
Oh, to nie, už mi viacerí hovorili, že by som mohla byť učiteľkou, ale ja na to nemám nervy. Už len samotný fakt, že ma niekto nepočúva ma dokáže poriadne vyviesť z miery, navyše ani nemám príliš rada malé deti. A kto by to aj robil, za taký plat? :-/ I keď to množstvo voľna by možno stálo za to... 8)
P.S. Z tohoto dôvodu tiež váham, či mám vziať to vedenie astronomického krúžku.
Pro zajímavost: George W. Bush, president USA, má údajně jen 90.
Veď to tak aj vyzerá, ja by som tipovala ešte menej.
VK napsal:
A "suchá" se jí asi říká proto, že se do ničeho nenamáčí, ale naopak ve vrstvě barvy se vytvářejí "přerušení". Je to tak?
Nie, pri grafike sa nevyrýva do vrstvy farby, ale do formy. Ale prečo sa nazýva "suchá", to som tiež dlho nevedela. Až nedávno som sa pri písaní absolvenstkej práce dozvedela, že je preto "suchá", lebo pri tejto technike sa nepoužíva kyselina (čo je pri tomto type grafiky, hĺbkotlači bežné).
VK napsal:
Ale pokud by Tě bavilo učit na škole, tak to by byla jedna z "alternativních" cest. Správce hvězdárny v Nymburku (stojí na budově základní školy) je učitel dějepisu a zeměpisu na této škole. Vede tam astronomický kroužek. Málokterá škola má ale vlastní hvězdárnu. Nicméně na lidových hvězdárnách potřebují takové lidi, kteří umějí vysvětlovat věci dětem, popř. lidem - tedy do jisté míry právě učitele.
Oh, to nie, už mi viacerí hovorili, že by som mohla byť učiteľkou, ale ja na to nemám nervy. Už len samotný fakt, že ma niekto nepočúva ma dokáže poriadne vyviesť z miery, navyše ani nemám príliš rada malé deti. A kto by to aj robil, za taký plat? :-/ I keď to množstvo voľna by možno stálo za to... 8)
P.S. Z tohoto dôvodu tiež váham, či mám vziať to vedenie astronomického krúžku.
-
PetrKubala
astronomie na vysoké škole
VK napsal: To PetrKubala: Sliboval jsi, že nám pošleš astronomická (fyzikální, matematická) skripta ze Slezské university.
Ještě jsem nic nedostal.
A docela by mě to zajímalo, protože studijní náplň MFF UK Praha i PřF MU Brno jsou hodně zaměřené na "stelárničinu" - stelární astrofyziku. Přitom stelární astrofyzika se pomalu ale jistě dostává mimo moderní astronomii. Resp. na její absolutní okraj.
Mimochodem, kdyby to někoho zajímalo, tak na adrese http://dumbell.sci.muni.cz najdete skripta a bakalářské, diplomové a disertační práce studentů PřF MU Brno. Je to stránka Katedry teoretické fyziky a astrofyziky.
V. K.Ano psal jsem, aby mi zájemci zaslali email, já to pošlu zpět jako odpověď: kubala@ian.cz
Ještě jsem nic nedostal.
A docela by mě to zajímalo, protože studijní náplň MFF UK Praha i PřF MU Brno jsou hodně zaměřené na "stelárničinu" - stelární astrofyziku. Přitom stelární astrofyzika se pomalu ale jistě dostává mimo moderní astronomii. Resp. na její absolutní okraj.
Mimochodem, kdyby to někoho zajímalo, tak na adrese http://dumbell.sci.muni.cz najdete skripta a bakalářské, diplomové a disertační práce studentů PřF MU Brno. Je to stránka Katedry teoretické fyziky a astrofyziky.
V. K.Ano psal jsem, aby mi zájemci zaslali email, já to pošlu zpět jako odpověď: kubala@ian.cz
astronomie na vysoké škole
Já bych si dovolil umístit sem jeden odkaz, který sem podle mého mínění docela patří - přinejmenším jako námět ke kritickému posouzení:
http://physics.cz/index.php?id_menu=126
V. K.
http://physics.cz/index.php?id_menu=126
V. K.
- css94381672
- Příspěvky: 260
- Registrován: 08. 11. 2005, 19:03
astronomie na vysoké škole
Eryn napsal: No teda, keď máš ty takýto výsledok IQ testu, tak ja sa aj hambím priznať...keď som si robila sama test, tak mi vyšlo 120.mezi IQ150 a 160 začíná hranice geniality (jde ale o to, jakým testem to bylo změřeno - za genialitu se považuje takhle vysoké IQ v obecným IQ testu. Kdo má např. nadání na něco - dejme tomu na prostorovou představivost, může v tom dosáhnout významně vyšších výsledků než v jiných oborech)
...nicméně Eryn, IQ120, to není na žádný trojky, to je na samý jedničky ...takže teď ses hezky prořekla. Buďto seš flákačka a učís se denně maximálně třicet minut, nebo se neumíš učit a nebo tam na tom gymplu máte pěkný vopruz-učitele-ichtyly. Čtvrtá varianta s největší pravděpodobností neexistuje !!
...nicméně Eryn, IQ120, to není na žádný trojky, to je na samý jedničky ...takže teď ses hezky prořekla. Buďto seš flákačka a učís se denně maximálně třicet minut, nebo se neumíš učit a nebo tam na tom gymplu máte pěkný vopruz-učitele-ichtyly. Čtvrtá varianta s největší pravděpodobností neexistuje !!
astronomie na vysoké škole
css94381672 napsal:
mezi IQ150 a 160 začíná hranice geniality (jde ale o to, jakým testem to bylo změřeno - za genialitu se považuje takhle vysoké IQ v obecným IQ testu. Kdo má např. nadání na něco - dejme tomu na prostorovou představivost, může v tom dosáhnout významně vyšších výsledků než v jiných oborech)
Já jsem dělal test, který se jmenoval "progresívne matice" a měl jsem tam všechno dobře, navíc jsem to stihl asi za 40% doby, která na to byla potřeba. Ale je to už mnoho let, co jsem to dělal, určitě existuje víc testů s tímto nebo podobným názvem. Bohužel nám toho tenkrát moc neřekli.
...nicméně Eryn, IQ120, to není na žádný trojky, to je na samý jedničky ...takže teď ses hezky prořekla. Buďto seš flákačka a učís se denně maximálně třicet minut, nebo se neumíš učit a nebo tam na tom gymplu máte pěkný vopruz-učitele-ichtyly. Čtvrtá varianta s největší pravděpodobností neexistuje !!
vopruz-učitel-ichtyl to je opravdu pěkný pojem ;D ;D ;D
Já jsem Eryn taky často říkal, že je chytrá, a že to bude v něčem jiném. Ale neodvažuji se to hodnotit, protože k něčemu takovému nemám takřka žádné podklady.
V. K.
mezi IQ150 a 160 začíná hranice geniality (jde ale o to, jakým testem to bylo změřeno - za genialitu se považuje takhle vysoké IQ v obecným IQ testu. Kdo má např. nadání na něco - dejme tomu na prostorovou představivost, může v tom dosáhnout významně vyšších výsledků než v jiných oborech)
Já jsem dělal test, který se jmenoval "progresívne matice" a měl jsem tam všechno dobře, navíc jsem to stihl asi za 40% doby, která na to byla potřeba. Ale je to už mnoho let, co jsem to dělal, určitě existuje víc testů s tímto nebo podobným názvem. Bohužel nám toho tenkrát moc neřekli.
...nicméně Eryn, IQ120, to není na žádný trojky, to je na samý jedničky ...takže teď ses hezky prořekla. Buďto seš flákačka a učís se denně maximálně třicet minut, nebo se neumíš učit a nebo tam na tom gymplu máte pěkný vopruz-učitele-ichtyly. Čtvrtá varianta s největší pravděpodobností neexistuje !!
vopruz-učitel-ichtyl to je opravdu pěkný pojem ;D ;D ;D
Já jsem Eryn taky často říkal, že je chytrá, a že to bude v něčem jiném. Ale neodvažuji se to hodnotit, protože k něčemu takovému nemám takřka žádné podklady.
V. K.
astronomie na vysoké škole
Dost me prekvapuje jak matematicky vzdelani lide zerou IQ.
Takze IQ je pomer mezi mentalnim a fyzickym vekem krat 100. Mentalni vek se stanovuje na zaklade vysledku testu.
Zde je prave problem. Ja napriklad vyplnuji vsechny testy lepe nez moje 80-leta babicka. Znamena to ze mam mentalni vek nejmene 80 let a tim padem IQ > 250?
IQ ma cenu pro srovnavani deti do 15 let. Do tohoto veku je zavislost mezi "mentalnim vekem" a skutecnym vekem v prumeru linearni. Pokud nekdo uvadi IQ u 40 leteho muze, muzu se jen smat.
Dalsi vec je gausovo rozlozeni. Podle statistiky ma byt stejny pocet lidi s IQ pod 100 jako lidi s IQ nad 100. Jak to ze kazdy uvadi svoje IQ okolo 120?
Problem je ze prumerna inteligence populace se postupne zvysuje. V prumeru jsou ukoly stale slozitejsi > musime se vice ucit > jsme vice chytri. Naprosta vetsina IQ testu je kalibrovana pred 30 az 50 lety.
Pokud by jste si udelali IQ podle nove kalibrovanych testu, puvodni hodnota se klidne muze scvrknout hluboko pod 100.
Takze IQ je pomer mezi mentalnim a fyzickym vekem krat 100. Mentalni vek se stanovuje na zaklade vysledku testu.
Zde je prave problem. Ja napriklad vyplnuji vsechny testy lepe nez moje 80-leta babicka. Znamena to ze mam mentalni vek nejmene 80 let a tim padem IQ > 250?
IQ ma cenu pro srovnavani deti do 15 let. Do tohoto veku je zavislost mezi "mentalnim vekem" a skutecnym vekem v prumeru linearni. Pokud nekdo uvadi IQ u 40 leteho muze, muzu se jen smat.
Dalsi vec je gausovo rozlozeni. Podle statistiky ma byt stejny pocet lidi s IQ pod 100 jako lidi s IQ nad 100. Jak to ze kazdy uvadi svoje IQ okolo 120?
Problem je ze prumerna inteligence populace se postupne zvysuje. V prumeru jsou ukoly stale slozitejsi > musime se vice ucit > jsme vice chytri. Naprosta vetsina IQ testu je kalibrovana pred 30 az 50 lety.
Pokud by jste si udelali IQ podle nove kalibrovanych testu, puvodni hodnota se klidne muze scvrknout hluboko pod 100.
astronomie na vysoké škole
To, že hodně lidí uvádí svoje IQ kolem 120, může být zapříčiněno tím, že ti ostatní, se svým IQ prostě méně chlubí. Např. informaci, že George W. Bush má IQ 90 zveřejnili nejprve jeho političtí oponenti. On sám se tím určitě nechlubil - a už vůbec ne před volbami.
Jinak s tím IQ a věkem je to trochu složitější. IQ se stanovuje i u dospělých lidí.
Já tomu nerozumím. Ale vím, že se stanovuje i u dospělých. Kdyby to byla taková pitomost, jak si myslí Janek8, patrně by se to nedělalo.
V. K.
Jinak s tím IQ a věkem je to trochu složitější. IQ se stanovuje i u dospělých lidí.
Já tomu nerozumím. Ale vím, že se stanovuje i u dospělých. Kdyby to byla taková pitomost, jak si myslí Janek8, patrně by se to nedělalo.
V. K.