umíte anglicky?
- css94381672
- Příspěvky: 260
- Registrován: 08. 11. 2005, 19:03
umíte anglicky?
všem, pro které je hlavním problémem biflování slovíček:
Vědci na Stanfordské univerzitě vyvinuli metodu, která by měla učení zrychlit minimálně dvojnásobně. Metoda má pouhé dva kroky:
1. vyhledání klíčového slova = slovo v mateřštině, které zní podobně jako cizí slovíčko, které se pokoušíme naučit
2. vytvoření mentálního obrazu z klíčového slova a významu cizího slovíčka
např.
lizard (aj) = ještěrka - má dlouhý jakzyk a pořád něco olizuje, lízá
cage (aj) = klec
svalnatý americký herec Nicolas Cage se snaží uprchnout z klece, ve které je uvězněn
Naß (nj) = morký
z nosu se vám spouští rýma a ne a ne se zastavit, až je všechno mokré
(no - prostě používat obyčejné mnemotechnické pomůcky ;))
Učební látku bychom si měli opakovat asi po 1/2hod, 2hod, 24hod, jednom týdnu, měsíci a půl roce - opakování látky v těchto smysluplných intervalech zajistí zachování informací. Odhad je však jen přibližný, závisí na daném jedinci.
Metodu jsem osobně zatím nezkoušel (knížku jsem četl o prázdninách), nicméně jsem zvědav (ale knížce věřím, protože když mi někdo ukáže na jednu minutu dvacetimístné číslo...tak se je za tu minutu naučím a pamatuji si je minimálně další dva dny...to jsem před tím neuměl 8))
(M. Buchvaldová, G. Karsten: Úspěšná paměť, 2003)
(P.S. oba jsou světoví vicešampioni v soutěži paměťových schopností)
Vědci na Stanfordské univerzitě vyvinuli metodu, která by měla učení zrychlit minimálně dvojnásobně. Metoda má pouhé dva kroky:
1. vyhledání klíčového slova = slovo v mateřštině, které zní podobně jako cizí slovíčko, které se pokoušíme naučit
2. vytvoření mentálního obrazu z klíčového slova a významu cizího slovíčka
např.
lizard (aj) = ještěrka - má dlouhý jakzyk a pořád něco olizuje, lízá
cage (aj) = klec
svalnatý americký herec Nicolas Cage se snaží uprchnout z klece, ve které je uvězněn
Naß (nj) = morký
z nosu se vám spouští rýma a ne a ne se zastavit, až je všechno mokré
(no - prostě používat obyčejné mnemotechnické pomůcky ;))
Učební látku bychom si měli opakovat asi po 1/2hod, 2hod, 24hod, jednom týdnu, měsíci a půl roce - opakování látky v těchto smysluplných intervalech zajistí zachování informací. Odhad je však jen přibližný, závisí na daném jedinci.
Metodu jsem osobně zatím nezkoušel (knížku jsem četl o prázdninách), nicméně jsem zvědav (ale knížce věřím, protože když mi někdo ukáže na jednu minutu dvacetimístné číslo...tak se je za tu minutu naučím a pamatuji si je minimálně další dva dny...to jsem před tím neuměl 8))
(M. Buchvaldová, G. Karsten: Úspěšná paměť, 2003)
(P.S. oba jsou světoví vicešampioni v soutěži paměťových schopností)
umíte anglicky?
Když už jsme u té paměti, tak u mě se v důsledku zájmu o astronomii rozvinula velmi dobrá paměť na čísla, například kalendářní data. Mohlo to být tím, že řada kosmických objektů je v astronomii označena čísly: planetky mají čísla, komety, mlhoviny/hvězdokupy, planetární mlhoviny v katalogu Perek-Kohoutek, ale také hvězdy, zejména proměnné hvězdy v některých katalozích.
Řadu lidí překvapuje nebo i rozčiluje, když si pamatuji 10 let staré datum s naprostou jistotou.
První cizí jazyk, se kterým jsem se setkal, byla latina (a řečtina). Sice jsem nikdy nepřečetl v těchto jazycích ani jedinou holou větu, ale znal jsem spoustu názvů rostlin a živočichů. Přitom jsem se setkal se zvláštním jevem, že jsem si ty latinské názvy pamatoval lépe, než české. Později, na exkursi s přírodovědeckým kroužkem v r. 1987, jsem se setkal s tím, že paní, která nás provázela, měla stejný "problém" - mnohem rychleji si vybavovala latinské, než české názvy.
Zná někdo vysvětlení pro tento jev s latinou?
Poměrně velká slovní zásoba z latiny mi tak trochu - ale opravdu omezeně - pomáhala později i při učení angličtiny.
V. K.
Řadu lidí překvapuje nebo i rozčiluje, když si pamatuji 10 let staré datum s naprostou jistotou.
První cizí jazyk, se kterým jsem se setkal, byla latina (a řečtina). Sice jsem nikdy nepřečetl v těchto jazycích ani jedinou holou větu, ale znal jsem spoustu názvů rostlin a živočichů. Přitom jsem se setkal se zvláštním jevem, že jsem si ty latinské názvy pamatoval lépe, než české. Později, na exkursi s přírodovědeckým kroužkem v r. 1987, jsem se setkal s tím, že paní, která nás provázela, měla stejný "problém" - mnohem rychleji si vybavovala latinské, než české názvy.
Zná někdo vysvětlení pro tento jev s latinou?
Poměrně velká slovní zásoba z latiny mi tak trochu - ale opravdu omezeně - pomáhala později i při učení angličtiny.
V. K.
- Algol77 (Jakub Koukal)
- Příspěvky: 1502
- Registrován: 26. 01. 2004, 21:47
- Bydliště: Kroměříž
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
umíte anglicky?
Tfuj tajbl, jazyk znám enem svůj a vepřové...tož co, synci, ináč to u nás na Hané nejde....
A teď vážně, místy neumím ani česky, anglicky psaný text přečtu, přeložím, nemám problém, ale v okamžiku "spíkování", pokud možno s rodilým anglánem jsem v háji jak Baťa s dřevákama...tož tak to u nás je ;D
A teď vážně, místy neumím ani česky, anglicky psaný text přečtu, přeložím, nemám problém, ale v okamžiku "spíkování", pokud možno s rodilým anglánem jsem v háji jak Baťa s dřevákama...tož tak to u nás je ;D
Vybavení: Newton 240/1200+refraktor 110/1600 na paralaktice z dob krále klacka, Dobson 200/1200, 1 x Watec 902H2 Ultimate, 1 x VE 6047, 7 x KPF 131 HR...a spacáky s terénní plechovkou Peugeot 405
umíte anglicky?
Posledni dva roky jsem anglictinu ucil, sem tam neco prekladam, tak mi snad problemy nedela. Ovsem jeji nadbytek vsude kolem me stve, tak nekdy delam, ze neumim ani yes a no.
"Srdce skutečného hvězdáře musí býti vždy přístupné kráse, neboť ta je hlavním znakem hvězdné říše" Jos.Klepešta
umíte anglicky?
Já jsem začínal vícekrát s knihou "Angličtina pro samouky". Byly chvíle, že jsem si po cca 15-té lekci připadal jako mistr světa. Teda do doby, než mi život přinesl šanci mít zaměstnání s možností osobního lektora AJ. To bylo překvapení. A to byl dva roky lektor český. Pak jsem si troufl na i na hodiny s native speakry. Znova šok ??? Jeden od Londýna, druhá jižanka z USA, potom jeden z Tennessee, pak zase děvče z Nottinghamu a nakonec synek z Washingtonu. Ještě že to nebyl Skot nebo Australan. Vždy je nejhorší poslech jejich kulometné mluvy navíc s různými akcenty. Ale za nejlepší metodu po této zkušenosti považuji mluvit a mluvit s rodilými mluvčími ( poku to teda jde ) a prokládat to čtením a psaním. Za ty 4 roky jsem dost pokročil. A VYDRŽET !!!
Teď si jen přeji, aby se mi ta šance zase obnovila. Na výjezd do ciziny na několik měsíců se už moc necítím a nevím, který zaměstnavatel by to pochopil.
Homer
Teď si jen přeji, aby se mi ta šance zase obnovila. Na výjezd do ciziny na několik měsíců se už moc necítím a nevím, který zaměstnavatel by to pochopil.
Homer
umíte anglicky?
Homer napsal: Ale za nejlepší metodu po této zkušenosti považuji mluvit a mluvit s rodilými mluvčími ( poku to teda jde ) a prokládat to čtením a psaním. Za ty 4 roky jsem dost pokročil. A VYDRŽET !!!
To je asi ten nejlepší způsob. Když koukám na film, tak jedině s titulky, myslím, že se tam dá odposlechnout dost frází. Jak se ten jazyk přestane používat, tak se celkem rychle vytrácí podle mě. Ta psaná angličtina je odlišná od té mluvené, ale je výborná na gramatiku. Co není dobré je ale to, že zde učí nejvíce lektoři z USA a když si chcete udělat nějakou tu zkoušku, tak ji ale skládáte z britské angličtiny a někomu to dělá potíže. Ale jazyk je dnes nezbytnost a za chvíli bude nezbytný i druhý jazyk.
To je asi ten nejlepší způsob. Když koukám na film, tak jedině s titulky, myslím, že se tam dá odposlechnout dost frází. Jak se ten jazyk přestane používat, tak se celkem rychle vytrácí podle mě. Ta psaná angličtina je odlišná od té mluvené, ale je výborná na gramatiku. Co není dobré je ale to, že zde učí nejvíce lektoři z USA a když si chcete udělat nějakou tu zkoušku, tak ji ale skládáte z britské angličtiny a někomu to dělá potíže. Ale jazyk je dnes nezbytnost a za chvíli bude nezbytný i druhý jazyk.
Martin, eastman(at)centrum.cz, tel.:608515309
umíte anglicky?
eastman napsal:
To je asi ten nejlepší způsob. Když koukám na film, tak jedině s titulky, myslím, že se tam dá odposlechnout dost frází. Jak se ten jazyk přestane používat, tak se celkem rychle vytrácí podle mě. Ta psaná angličtina je odlišná od té mluvené, ale je výborná na gramatiku. Co není dobré je ale to, že zde učí nejvíce lektoři z USA a když si chcete udělat nějakou tu zkoušku, tak ji ale skládáte z britské angličtiny a někomu to dělá potíže. Ale jazyk je dnes nezbytnost a za chvíli bude nezbytný i druhý jazyk.
to mas pravdu, filmy v anglictine v originale jsou podle mne jednou z nejlevsich forem okoukani nejakych frazi
, a k tej americkej anglictin:mel jsem kamarada, co kvuli tomu, ze se ucil tri roky americkou anglictinu neodmaturoval!.. :-/
To je asi ten nejlepší způsob. Když koukám na film, tak jedině s titulky, myslím, že se tam dá odposlechnout dost frází. Jak se ten jazyk přestane používat, tak se celkem rychle vytrácí podle mě. Ta psaná angličtina je odlišná od té mluvené, ale je výborná na gramatiku. Co není dobré je ale to, že zde učí nejvíce lektoři z USA a když si chcete udělat nějakou tu zkoušku, tak ji ale skládáte z britské angličtiny a někomu to dělá potíže. Ale jazyk je dnes nezbytnost a za chvíli bude nezbytný i druhý jazyk.
to mas pravdu, filmy v anglictine v originale jsou podle mne jednou z nejlevsich forem okoukani nejakych frazi
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Lefty
umíte anglicky?
Tak to by mě docela zajímalo, u koho maturoval, a jak ta maturitní zkouška probíhala. Vypovídá to taky něco o úrovni maturitní zkoušky. Kluk, který se 3 roky učí americkou angličtinu, neodmaturuje. Já jsem před 11 lety odmaturoval, americkou angličtinu jsem se nikdy systematicky neučil. Nevím teda, co ten kluk skutečně umí.
Proč s tím "buzeruju". Tohle školství se platí z peněz daňových poplatníků. Tedy nás všech. (DPH, kterou platíme, když kupujeme cokoli, je taky daň) Máme všichni právo se ptát: je to školství kvalitní? Uplatňujme ho - nikdo to za nás dělat nebude.
V. K.
Proč s tím "buzeruju". Tohle školství se platí z peněz daňových poplatníků. Tedy nás všech. (DPH, kterou platíme, když kupujeme cokoli, je taky daň) Máme všichni právo se ptát: je to školství kvalitní? Uplatňujme ho - nikdo to za nás dělat nebude.
V. K.
umíte anglicky?
To VK :
Debata o kvalitě školství by bylo samostatné téma a asi ani ne do AF.
O našem školství se hovoří dlouho, stejně jako o potřebě podstatné změny jeho samotných principů. Vyučuje se sice mnoho základních fakt - od letopočtů přes teorii gramatiky, vzorečků na kde co. Ale co s tím? Nevyučuje se schopnost umění UŽÍT A CHÁPAT nabyté informace v praxi. Chybí nám pochopení souvislostí mezi fakty.
Mnoho lidí si např. stýská nad morálkou lidí dnešní doby. Kladou to do polohy, že co podnikatel to zloděj,co člověk to gauner. Stačí si přečíst neco o Otci vlasti Karlu IV. či nejvyšším sudím českých zemí Půtovi II.Švihovském. Ten (pro zajímavost ) vlatnil slavný hrad Rabí. Po rozsáhlé přestavbě, kdey dlužil řadě svých dodavatelů uspořádal ve velké dřevěné stodole na nádvoří hradu oslavu. Když své věřitele nakrmil a hlavně napojil, nechal zatarasit dveře a všechny uvnitř upálil...Tak se nejvyšší úředník své doby "bdící" nad dodržováním zákonů zbavil věřitelů. A co král? Půta mu půjčoval, neboť králové často potřebovali víc peněz, než měli a tak když Půta odpustil nějaký dloužek jemu, on zase neviděl a neslyšel.....
To je příklad, jak by se měly vyučovat souvislosti. Lidé by pochopili, že člověk byl stejný odjakživa. Není horší ani lepší...Promiňte historickou vsuvku. Homer
Debata o kvalitě školství by bylo samostatné téma a asi ani ne do AF.
O našem školství se hovoří dlouho, stejně jako o potřebě podstatné změny jeho samotných principů. Vyučuje se sice mnoho základních fakt - od letopočtů přes teorii gramatiky, vzorečků na kde co. Ale co s tím? Nevyučuje se schopnost umění UŽÍT A CHÁPAT nabyté informace v praxi. Chybí nám pochopení souvislostí mezi fakty.
Mnoho lidí si např. stýská nad morálkou lidí dnešní doby. Kladou to do polohy, že co podnikatel to zloděj,co člověk to gauner. Stačí si přečíst neco o Otci vlasti Karlu IV. či nejvyšším sudím českých zemí Půtovi II.Švihovském. Ten (pro zajímavost ) vlatnil slavný hrad Rabí. Po rozsáhlé přestavbě, kdey dlužil řadě svých dodavatelů uspořádal ve velké dřevěné stodole na nádvoří hradu oslavu. Když své věřitele nakrmil a hlavně napojil, nechal zatarasit dveře a všechny uvnitř upálil...Tak se nejvyšší úředník své doby "bdící" nad dodržováním zákonů zbavil věřitelů. A co král? Půta mu půjčoval, neboť králové často potřebovali víc peněz, než měli a tak když Půta odpustil nějaký dloužek jemu, on zase neviděl a neslyšel.....
To je příklad, jak by se měly vyučovat souvislosti. Lidé by pochopili, že člověk byl stejný odjakživa. Není horší ani lepší...Promiňte historickou vsuvku. Homer
umíte anglicky?
Homer napsal: To VK :
Debata o kvalitě školství by bylo samostatné téma a asi ani ne do AF.
To je pravda, ale když už to tu je, tak bych přidal, že jsme opravdu národ encyklopedistů. Od mala jsme zvyklí poslouchat, dělat si zápisky a na nic se neptat. Vychovávají v nás individualisty a málo nás učí spolupracovat. Když pak na vyšších stupních po nás chtěli kantoři odezvu, všichni mlčeli, protože na to jsme nebyli zvyklí. Nalejvají do nás horem dolem vzorce, data atd, ale neučí nás pracovat s informacemi. Bohužel se nikdo moc nemá k tomu, aby to změnil.
Debata o kvalitě školství by bylo samostatné téma a asi ani ne do AF.
To je pravda, ale když už to tu je, tak bych přidal, že jsme opravdu národ encyklopedistů. Od mala jsme zvyklí poslouchat, dělat si zápisky a na nic se neptat. Vychovávají v nás individualisty a málo nás učí spolupracovat. Když pak na vyšších stupních po nás chtěli kantoři odezvu, všichni mlčeli, protože na to jsme nebyli zvyklí. Nalejvají do nás horem dolem vzorce, data atd, ale neučí nás pracovat s informacemi. Bohužel se nikdo moc nemá k tomu, aby to změnil.
Martin, eastman(at)centrum.cz, tel.:608515309
- MaG
- Příspěvky: 11421
- Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
umíte anglicky?
eastman napsal:
To je pravda, ale když už to tu je, tak bych přidal, že jsme opravdu národ encyklopedistů. Od mala jsme zvyklí poslouchat, dělat si zápisky a na nic se neptat. Vychovávají v nás individualisty a málo nás učí spolupracovat. Když pak na vyšších stupních po nás chtěli kantoři odezvu, všichni mlčeli, protože na to jsme nebyli zvyklí. Nalejvají do nás horem dolem vzorce, data atd, ale neučí nás pracovat s informacemi. Bohužel se nikdo moc nemá k tomu, aby to změnil. Víte, co mně na posledních odstavcích potěšilo? Porovnání s tím, jaké já mám většinou hodiny na naší ZŠ s tím, co tu je řečeno.
Např. typickou náplní hodin je vyhledat informace, pochopit je, diskutovat o nich. Pracovat ve skupinách či ve dvojicích.
Výsledek je dvojí - když se to daří, výuka mně baví a drží mně to při mojí práci - když se nechce žákům takto spolupracovat - učím "klasicky", aby poznali ten rozdíl a měli motivaci spolupracovat v těch netradičně řešených hodinách.
Ano, je to pro mně těžké na přípravu i realizaci, ale nepodsouvejte tu prosím pedagogům, že to co tu zaznělo je jediná pravda. Budete se divit, kolik z nich si toto už uvědomilo a učí jinak. Bohužel vy jste tím neprošli a možná tím neprochází ani vaše děti, takže vaše zklamání z českého školství chápu.
I já jsem zklamán tím, kam tlačí naše učitele náš současný systém vysokého školství. Jestliže mně i pedagogická fakulta připravuje na dráhu vědce, pak co dělají ostatní fakulty?? A co na to SŠ? Musí připravit studenty na to, co je na VŠ čeká, aby se z toho nezhroutili. Proto i na ZŠ se často ještě setkáme s nudnými styly výuky, které nerozvíjejí žákovu osobnost. Zkouším jít do toho rizika, že své žáky budu rozvíjet ke komunikaci a zpracování informací, k vlastnímu ústnímu i písemnému projevu. Možná pak neobstojí na SŠ v množství informací, které si přinesou v hlavě, ale rychle je doženou, protože budou umět je do hlavy dostat.
-----
A k té maturitě z AJ co tuto diskuzi rozpoutala..
- nevíme, co se za ty tři roky dotyčný naučil
- neznáme podmínky maturitní komise dané školy
- nevíme, co byl zač hlavní zkoušející..
I já jsem měl vynikající slohové práce na gymnáziu (většinou 1,2, výjmečně za 3) a z maturitních jsem měl 4 a 5. Není vše tak jednoduché, jak se zdá, nediskutujme prosím o kvalitě učitele, když neznáme fakta.
To je pravda, ale když už to tu je, tak bych přidal, že jsme opravdu národ encyklopedistů. Od mala jsme zvyklí poslouchat, dělat si zápisky a na nic se neptat. Vychovávají v nás individualisty a málo nás učí spolupracovat. Když pak na vyšších stupních po nás chtěli kantoři odezvu, všichni mlčeli, protože na to jsme nebyli zvyklí. Nalejvají do nás horem dolem vzorce, data atd, ale neučí nás pracovat s informacemi. Bohužel se nikdo moc nemá k tomu, aby to změnil. Víte, co mně na posledních odstavcích potěšilo? Porovnání s tím, jaké já mám většinou hodiny na naší ZŠ s tím, co tu je řečeno.
Např. typickou náplní hodin je vyhledat informace, pochopit je, diskutovat o nich. Pracovat ve skupinách či ve dvojicích.
Výsledek je dvojí - když se to daří, výuka mně baví a drží mně to při mojí práci - když se nechce žákům takto spolupracovat - učím "klasicky", aby poznali ten rozdíl a měli motivaci spolupracovat v těch netradičně řešených hodinách.
Ano, je to pro mně těžké na přípravu i realizaci, ale nepodsouvejte tu prosím pedagogům, že to co tu zaznělo je jediná pravda. Budete se divit, kolik z nich si toto už uvědomilo a učí jinak. Bohužel vy jste tím neprošli a možná tím neprochází ani vaše děti, takže vaše zklamání z českého školství chápu.
I já jsem zklamán tím, kam tlačí naše učitele náš současný systém vysokého školství. Jestliže mně i pedagogická fakulta připravuje na dráhu vědce, pak co dělají ostatní fakulty?? A co na to SŠ? Musí připravit studenty na to, co je na VŠ čeká, aby se z toho nezhroutili. Proto i na ZŠ se často ještě setkáme s nudnými styly výuky, které nerozvíjejí žákovu osobnost. Zkouším jít do toho rizika, že své žáky budu rozvíjet ke komunikaci a zpracování informací, k vlastnímu ústnímu i písemnému projevu. Možná pak neobstojí na SŠ v množství informací, které si přinesou v hlavě, ale rychle je doženou, protože budou umět je do hlavy dostat.
-----
A k té maturitě z AJ co tuto diskuzi rozpoutala..
- nevíme, co se za ty tři roky dotyčný naučil
- neznáme podmínky maturitní komise dané školy
- nevíme, co byl zač hlavní zkoušející..
I já jsem měl vynikající slohové práce na gymnáziu (většinou 1,2, výjmečně za 3) a z maturitních jsem měl 4 a 5. Není vše tak jednoduché, jak se zdá, nediskutujme prosím o kvalitě učitele, když neznáme fakta.
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
umíte anglicky?
VK napsal:
Proč s tím "buzeruju". Tohle školství se platí z peněz daňových poplatníků. Tedy nás všech. (DPH, kterou platíme, když kupujeme cokoli, je taky daň) Máme všichni právo se ptát: je to školství kvalitní? Uplatňujme ho - nikdo to za nás dělat nebude.
V. K.Vladimire,
Myslim ze tato odbocka je uz trochu off-topic.
Delam ve velke mezinarodni firme a kolegy mam z celeho sveta (ano jednacim jazykem je Anglictina). Ale na zaklade zkusenosti rozhodne nemam pocit, ze by lide vychovani nasim skolstvim meli nejake vyznamne dluhy ve vzdelani. Dokonce si troufnu tvrdit, ze je to jedna z mala veci, kde komanci tuhle zemi poskodili relativne malo...a i od te doby mam pocit ze se docela dost udelalo.
Ale az moji vlastni kluci dospeji to skolnich let budu mit nejakou informaci z prvni ruky...
To ze se nekdo neco uci 3 roky a pak z toho neodmaturuje, muze byt take jeho problem...
Proč s tím "buzeruju". Tohle školství se platí z peněz daňových poplatníků. Tedy nás všech. (DPH, kterou platíme, když kupujeme cokoli, je taky daň) Máme všichni právo se ptát: je to školství kvalitní? Uplatňujme ho - nikdo to za nás dělat nebude.
V. K.Vladimire,
Myslim ze tato odbocka je uz trochu off-topic.
Delam ve velke mezinarodni firme a kolegy mam z celeho sveta (ano jednacim jazykem je Anglictina). Ale na zaklade zkusenosti rozhodne nemam pocit, ze by lide vychovani nasim skolstvim meli nejake vyznamne dluhy ve vzdelani. Dokonce si troufnu tvrdit, ze je to jedna z mala veci, kde komanci tuhle zemi poskodili relativne malo...a i od te doby mam pocit ze se docela dost udelalo.
Ale az moji vlastni kluci dospeji to skolnich let budu mit nejakou informaci z prvni ruky...
To ze se nekdo neco uci 3 roky a pak z toho neodmaturuje, muze byt take jeho problem...
Pavel Vabrousek
umíte anglicky?
Ano, samozřejmě to není jediná pravda a pokud někdo takhle učí, je to jedině dobře Jsem si teď vybavil takovou tu klasiku, když se učitel zeptá, jestli tomu někdo nerozumí, všichni mlčí a sedí, pak se po chvilce přihlásí jeden a učitel se zeptá znova a rázem má půl třídy ruce nahoře. Dobrý kantor dokáže zaujmout žáka i v předmětu, který ho moc třeba nebaví. Možná ani ne látkou, ale přístupem. Žák se toho přímo účastní. Tím pak, podle mého názoru, dítě získává k tomu studiu nějaký vztah. I já pár takových kantorů poznal. Tvoji studenti se mají ![Mrknutí ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
K té maturitě opravdu těžko hodnotit. Pokud vím, tak u nás stačilo, když hlavně ten člověk něco mluvil![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Mrknutí ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
K té maturitě opravdu těžko hodnotit. Pokud vím, tak u nás stačilo, když hlavně ten člověk něco mluvil
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Martin, eastman(at)centrum.cz, tel.:608515309
umíte anglicky?
Souhlas s posledními příspěvky - jen dodatek :
Žijeme v době, kdy se obrovským tempem zvyšuje tok informací.
Co je tedy podle mne třeba ve škole udělat? Po vstřebání základních dovedností a znalostí - stavebních kamenů - naučit třídit informace, užívat je, kombinovat a vhodně používat.
I lidský mozek je takto stavěn. Má omezený počet neuronů, které mu navíc pozvolna ( či rychleji - podle genetiky a životosprávy ) ubývají. Není ovšem nejdůležítější mít co nejvíc neuronů, ale co největčí počet spojů (synapsí ) mezi nimi. To umožňuje zapojit do akce a výměně informací maximum neuronů a zvyšovat účinnost mozkové činnosti. Homer
Žijeme v době, kdy se obrovským tempem zvyšuje tok informací.
Co je tedy podle mne třeba ve škole udělat? Po vstřebání základních dovedností a znalostí - stavebních kamenů - naučit třídit informace, užívat je, kombinovat a vhodně používat.
I lidský mozek je takto stavěn. Má omezený počet neuronů, které mu navíc pozvolna ( či rychleji - podle genetiky a životosprávy ) ubývají. Není ovšem nejdůležítější mít co nejvíc neuronů, ale co největčí počet spojů (synapsí ) mezi nimi. To umožňuje zapojit do akce a výměně informací maximum neuronů a zvyšovat účinnost mozkové činnosti. Homer
umíte anglicky?
MaG napsal:
Víte, co mně na posledních odstavcích potěšilo? Porovnání s tím, jaké já mám většinou hodiny na naší ZŠ s tím, co tu je řečeno.
Např. typickou náplní hodin je vyhledat informace, pochopit je, diskutovat o nich. Pracovat ve skupinách či ve dvojicích.
Výsledek je dvojí - když se to daří, výuka mně baví a drží mně to při mojí práci - když se nechce žákům takto spolupracovat - učím "klasicky", aby poznali ten rozdíl a měli motivaci spolupracovat v těch netradičně řešených hodinách.
Ano, je to pro mně těžké na přípravu i realizaci, ale nepodsouvejte tu prosím pedagogům, že to co tu zaznělo je jediná pravda. Budete se divit, kolik z nich si toto už uvědomilo a učí jinak. Bohužel vy jste tím neprošli a možná tím neprochází ani vaše děti, takže vaše zklamání z českého školství chápu.
I já jsem zklamán tím, kam tlačí naše učitele náš současný systém vysokého školství. Jestliže mně i pedagogická fakulta připravuje na dráhu vědce, pak co dělají ostatní fakulty?? A co na to SŠ? Musí připravit studenty na to, co je na VŠ čeká, aby se z toho nezhroutili. Proto i na ZŠ se často ještě setkáme s nudnými styly výuky, které nerozvíjejí žákovu osobnost. Zkouším jít do toho rizika, že své žáky budu rozvíjet ke komunikaci a zpracování informací, k vlastnímu ústnímu i písemnému projevu. Možná pak neobstojí na SŠ v množství informací, které si přinesou v hlavě, ale rychle je doženou, protože budou umět je do hlavy dostat.
-----
A k té maturitě z AJ co tuto diskuzi rozpoutala..
- nevíme, co se za ty tři roky dotyčný naučil
- neznáme podmínky maturitní komise dané školy
- nevíme, co byl zač hlavní zkoušející..
I já jsem měl vynikající slohové práce na gymnáziu (většinou 1,2, výjmečně za 3) a z maturitních jsem měl 4 a 5. Není vše tak jednoduché, jak se zdá, nediskutujme prosím o kvalitě učitele, když neznáme fakta.
i ja sam nevim, kdo byl zkousejici......ty tri roky jsem myslel na stredni...a troufam si tvrdit, ze clovek o kterem jsem mluvil, by se krasne anglicky dorozumnel, a motivace, ktera ho hnala dal se ucit anglicky byla fakt ohromna!..mimochodem, slo o sportovce, o kterem mozna v nejblizssi budoucnosti jeste hodne uslysime!...je mozne, ze prisedici komise, byla ,,alergicka" na onu americkou anglictinu!...kdo vi?...
Víte, co mně na posledních odstavcích potěšilo? Porovnání s tím, jaké já mám většinou hodiny na naší ZŠ s tím, co tu je řečeno.
Např. typickou náplní hodin je vyhledat informace, pochopit je, diskutovat o nich. Pracovat ve skupinách či ve dvojicích.
Výsledek je dvojí - když se to daří, výuka mně baví a drží mně to při mojí práci - když se nechce žákům takto spolupracovat - učím "klasicky", aby poznali ten rozdíl a měli motivaci spolupracovat v těch netradičně řešených hodinách.
Ano, je to pro mně těžké na přípravu i realizaci, ale nepodsouvejte tu prosím pedagogům, že to co tu zaznělo je jediná pravda. Budete se divit, kolik z nich si toto už uvědomilo a učí jinak. Bohužel vy jste tím neprošli a možná tím neprochází ani vaše děti, takže vaše zklamání z českého školství chápu.
I já jsem zklamán tím, kam tlačí naše učitele náš současný systém vysokého školství. Jestliže mně i pedagogická fakulta připravuje na dráhu vědce, pak co dělají ostatní fakulty?? A co na to SŠ? Musí připravit studenty na to, co je na VŠ čeká, aby se z toho nezhroutili. Proto i na ZŠ se často ještě setkáme s nudnými styly výuky, které nerozvíjejí žákovu osobnost. Zkouším jít do toho rizika, že své žáky budu rozvíjet ke komunikaci a zpracování informací, k vlastnímu ústnímu i písemnému projevu. Možná pak neobstojí na SŠ v množství informací, které si přinesou v hlavě, ale rychle je doženou, protože budou umět je do hlavy dostat.
-----
A k té maturitě z AJ co tuto diskuzi rozpoutala..
- nevíme, co se za ty tři roky dotyčný naučil
- neznáme podmínky maturitní komise dané školy
- nevíme, co byl zač hlavní zkoušející..
I já jsem měl vynikající slohové práce na gymnáziu (většinou 1,2, výjmečně za 3) a z maturitních jsem měl 4 a 5. Není vše tak jednoduché, jak se zdá, nediskutujme prosím o kvalitě učitele, když neznáme fakta.
i ja sam nevim, kdo byl zkousejici......ty tri roky jsem myslel na stredni...a troufam si tvrdit, ze clovek o kterem jsem mluvil, by se krasne anglicky dorozumnel, a motivace, ktera ho hnala dal se ucit anglicky byla fakt ohromna!..mimochodem, slo o sportovce, o kterem mozna v nejblizssi budoucnosti jeste hodne uslysime!...je mozne, ze prisedici komise, byla ,,alergicka" na onu americkou anglictinu!...kdo vi?...
Lefty