Doporučuji odkaz
Doporučuji odkaz
Ja by som bol z akéhokoľvek zlepšováku extrémne nadšený, myslím si že na videu práveže vidno výborný seeing (na časti videa) a výborný kontrast, akurát je to všetko maskované niečím ako kompresia, alebo digitálny zoom, niečo v tom zmysle.
Ale kým ma niekto nepresvedčí o opaku, budem veriť a propagovať tie reči ako Airyho disk, správny sampling a pod. ...
Ale kým ma niekto nepresvedčí o opaku, budem veriť a propagovať tie reči ako Airyho disk, správny sampling a pod. ...
mitovka
-
milan1960
Doporučuji odkaz
Ahoj Michale Nic není maskované-natolik autora znám-s tím co dále píšeš mohu jen souhlasit.Milan 
Doporučuji odkaz
http://v.youku.com/v_show/id_XNjU5NzIwMzI4.html
Celkom pekná animácia rotácie Jupiteru od ZuoZhaa ASi kamerkou. Na 10" newton pozoruhodný výsledok. Natáčané vraj tri dni, ale aj tak tá stabilita kvalitného seeingu je pre mňa nepredstaviteľná. Alebo je v tom nejaký iný trik?
Celkom pekná animácia rotácie Jupiteru od ZuoZhaa ASi kamerkou. Na 10" newton pozoruhodný výsledok. Natáčané vraj tri dni, ale aj tak tá stabilita kvalitného seeingu je pre mňa nepredstaviteľná. Alebo je v tom nejaký iný trik?
Dobson GSO DX 880 254/1250; eq plošina; ASI 120MM, Astronomik RGB filtre
- Andrej
- Příspěvky: 575
- Registrován: 19. 01. 2010, 20:52
- Bydliště: Martin, SK
- Věk: 40
- Kontaktovat uživatele:
Doporučuji odkaz
mozno trochu OT k tomu 7D videu. zaujimalo by ma do akeho (x)D by sa dalo maximalne ist, ak by ten isty dalekohlad bol vo vesmire. vdaka absencii atmosfery by sa dalo ist az kam? pretoze na tom videu pri obcasnom ukludneni atmosfery je obraz pomerne ostry (teda iba do urcitej miery, resp ako sa to vezme ostry )
Lunt LS50THα/B600 | Sky-Watcher N150/750 | Sky-Watcher Evostar 72ED | Celestron SkyMaster 12x60 | ZWO Seestar S50
https://www.astroandy.sk
https://www.astroandy.sk
Doporučuji odkaz
Ten násobe (x)D postrádá smysl u fotografie.
Ale je to jednoduché. Nepřekročitelné číslo je rozměr Airyho difrakčního kroužku .Jesli je na 5 ti nebo 20 pixelech, je jedno, rozlišení tím nezměníš.
U vizuálního pozorování -(ačkoliv oči nejsou standardizované :)) neroste přes cca 2D již rozlišení detailů, ale jen velikost obrazu (ale i všech vad). Je to sice u těch očí více složitější a komplikovanější, ale fyzikální zákony se nepodařilo zatím nikomu překonat. Proto nevěřím různým pohádkám - :) Úpravami dalekohledu mohu vylepšit jen dalekohled( zmenšit jeho eventuelní negativní vliv na zobrazení), ale nevylepším difrakční limit optiky.
Ale je to jednoduché. Nepřekročitelné číslo je rozměr Airyho difrakčního kroužku .Jesli je na 5 ti nebo 20 pixelech, je jedno, rozlišení tím nezměníš.
U vizuálního pozorování -(ačkoliv oči nejsou standardizované :)) neroste přes cca 2D již rozlišení detailů, ale jen velikost obrazu (ale i všech vad). Je to sice u těch očí více složitější a komplikovanější, ale fyzikální zákony se nepodařilo zatím nikomu překonat. Proto nevěřím různým pohádkám - :) Úpravami dalekohledu mohu vylepšit jen dalekohled( zmenšit jeho eventuelní negativní vliv na zobrazení), ale nevylepším difrakční limit optiky.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
- KpS
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 04. 09. 2006, 02:26
- Bydliště: Praha Lužiny
- Věk: 79
- Kontaktovat uživatele:
Doporučuji odkaz
Natáčané vraj tri dni, ale aj tak tá stabilita kvalitného seeingu je pre mňa nepredstaviteľná. Alebo je v tom nejaký iný trik? Animovat rotující planetu lze dvěma způsoby. V té první se promítají snímky získané zpracováním jednotlivých videí. Rotace není plynulá, časový interval mezi snímky je v řádu minut a seeing je více či méně proměnlivý. Druhá metoda, a to je případ této animace, je založena na vytvoření mapy. Ta může mít i celých 360°. Teprve z ní se pak zpětně vytvářejí s nějakým krokem snímky použité v animaci. Na ni se už krátkodobé změny seeingu neprojeví. Podmínky ale musely být po ty tři noci podobné, protože kvalita je ve všech délkách vyrovnaná.
Karel
Doporučuji odkaz
Nový ruský systém Bajkal, možná nový směr v letech do kosmu (v ruštině) https://www.youtube.com/watch?v=jMHrGYw8zs8
život chápu jako muzikál, pak se dá vydržet...
Doporučuji odkaz
Neviem, či to tu už niekto spomínal a či to celkom pasuje na astro fórum, ale mohlo by to zopár ľudí zaujať. Jedná sa o vývoj vesmírneho simulátora (alebo skôr simuláciu vesmíru) s názvom Space Engine. Momentálne je vo beta verzii vo forme sandboxoveho free roam simulátoru.
en.spaceengine.org/
Pokiaľ som dobre pochopil tvorí to jeden jediný človek (nejaký rus). Vývoj bol rozdelený na etapy podľa vyzbieraných peňazí (momentálne cca 10 000$) Napr. po vyzbieraní 15000$(úplne smiešna suma v dnešnom hernom biznise) je "sľúbená" single playerová verzia. Toto nie je ani tak podstatné, ako skôr to, že je to skutočne pôsobivé spracovanie vesmíru. Momentálna beta verzia 0.9.7.1 obsahuje toho dosť, v podstate nekonečný vesmír, blízke objekty, hviezdy a DSO sú zobrazované podľa oficiálnych zdrojov a katalógov, čiže zaletieť na Gliese 581 nie je problém Ostatný vesmír je generovaný procedurálne. Dajú sa takisto stiahnuť dosť podrobné mapy/bitmapy blízkych planét Mesiac/Merkúr/Mars... A obdivovať ich vo free roam mode Skutočne sa tam dá stráviť aj celý deň. Neviem síce nakoľko je to pri tom procedurálnom generovaní vierohodné a realistické, ja som neodborník na také posúdenie. Takisto by to chcelo väčšiu variabilitu (ešte väčšiu
, napr. povrchových štruktúr planét, ale to sa rieši asi za pochodu, prípadne nejakými AD-onmi, vytvára sa dosť silná komunita okolo. )
Ja to odporúčam každému nadšencovi vesmíru jedno video, ktoré určite napovie viac
http://www.youtube.com/watch?v=mootV7Iqa34
V prípade že sa to tu už niekde spomínalo, tak sa ospravedlňujem
en.spaceengine.org/
Pokiaľ som dobre pochopil tvorí to jeden jediný človek (nejaký rus). Vývoj bol rozdelený na etapy podľa vyzbieraných peňazí (momentálne cca 10 000$) Napr. po vyzbieraní 15000$(úplne smiešna suma v dnešnom hernom biznise) je "sľúbená" single playerová verzia. Toto nie je ani tak podstatné, ako skôr to, že je to skutočne pôsobivé spracovanie vesmíru. Momentálna beta verzia 0.9.7.1 obsahuje toho dosť, v podstate nekonečný vesmír, blízke objekty, hviezdy a DSO sú zobrazované podľa oficiálnych zdrojov a katalógov, čiže zaletieť na Gliese 581 nie je problém Ostatný vesmír je generovaný procedurálne. Dajú sa takisto stiahnuť dosť podrobné mapy/bitmapy blízkych planét Mesiac/Merkúr/Mars... A obdivovať ich vo free roam mode Skutočne sa tam dá stráviť aj celý deň. Neviem síce nakoľko je to pri tom procedurálnom generovaní vierohodné a realistické, ja som neodborník na také posúdenie. Takisto by to chcelo väčšiu variabilitu (ešte väčšiu
Ja to odporúčam každému nadšencovi vesmíru jedno video, ktoré určite napovie viac
http://www.youtube.com/watch?v=mootV7Iqa34
V prípade že sa to tu už niekde spomínalo, tak sa ospravedlňujem
Dobson GSO DX 880 254/1250; eq plošina; ASI 120MM, Astronomik RGB filtre
Doporučuji odkaz
15. ledna zemřel John Dobson, bylo mu 98 let. http://sidewalkastronomers.us/2014.01.01_arch.html
Objevy planetek (2): 2002 EL163 and 2002 GX187.
Objevy proměnných hvězd (130): CzeV #245, 270, 323, 365, 370; SvkV 23 a spousta dalších...
Objevy proměnných hvězd (130): CzeV #245, 270, 323, 365, 370; SvkV 23 a spousta dalších...
Doporučuji odkaz
Cassegrain GSO 6", TS APO 102/f.7 na FPl 53, Spektiv 80/430, EQM-35 GoTo, AZ5,
AZ3-R Pronto, bino MaxBright II, Sky Master, PRO 15x70, Canon EOS 650 mod
http://www.zam.fme.vutbr.cz/~druck/Eclipse/index.htm
AZ3-R Pronto, bino MaxBright II, Sky Master, PRO 15x70, Canon EOS 650 mod
http://www.zam.fme.vutbr.cz/~druck/Eclipse/index.htm
Doporučuji odkaz
Krásný věk...............
Jeho geniálně jednoduchá montáž bude žít ještě hodně dlouho...........
Jeho geniálně jednoduchá montáž bude žít ještě hodně dlouho...........
EQ 6R na pilíři + achromát Bresser 127/1200 na hvězdárně, ASI 224 barevná
- Zbych
- Příspěvky: 1597
- Registrován: 07. 11. 2009, 12:33
- Bydliště: Dačicko, okr. Jindřichův Hr.
- Kontaktovat uživatele:
Doporučuji odkaz
Neviem, či to tu už niekto spomínal a či to celkom pasuje na astro fórum, ale mohlo by to zopár ľudí zaujať. Jedná sa o vývoj vesmírneho simulátora (alebo skôr simuláciu vesmíru) s názvom Space Engine. Momentálne je vo beta verzii vo forme sandboxoveho free roam simulátoru. en.spaceengine.org/
Dost zajímavý počit, kdo nechce rovnou instalovat, našel jsem jeden článek: http://games.tiscali.cz/prvni-dojmy/spa ... oran-64091.
Program je i lokalizován do češtiny: http://en.spaceengine.org/forum/17-1702-1
Chce si to chvíli osvojovat ovládání, ale stojí to za to. Ovšem starší pc se vám asi zapotí. Průlety galaxiemi, mlhovinami a hvězdokupami... dost dobré. Akorát M 42 tam poněkud nepoznávám. Dobré je ovládání rychlosti kolečkem myši (tím je dobré možná začít, aby se člověk hnul z místa
).
Dost zajímavý počit, kdo nechce rovnou instalovat, našel jsem jeden článek: http://games.tiscali.cz/prvni-dojmy/spa ... oran-64091.
Program je i lokalizován do češtiny: http://en.spaceengine.org/forum/17-1702-1
Chce si to chvíli osvojovat ovládání, ale stojí to za to. Ovšem starší pc se vám asi zapotí. Průlety galaxiemi, mlhovinami a hvězdokupami... dost dobré. Akorát M 42 tam poněkud nepoznávám. Dobré je ovládání rychlosti kolečkem myši (tím je dobré možná začít, aby se člověk hnul z místa
Doporučuji odkaz
V téměř 99 létech zemřel 15.1. John Dobson.
http://www.skyandtelescope.com/news/hom ... 56881.html
http://www.skyandtelescope.com/news/hom ... 56881.html
Bresser 10x50, Dobson 97/1000, GSO 200E, VMC110L
Doporučuji odkaz
Neviem, či to tu už niekto spomínal a či to celkom pasuje na astro fórum, ale mohlo by to zopár ľudí zaujať. Jedná sa o vývoj vesmírneho simulátora (alebo skôr simuláciu vesmíru) s názvom Space Engine. Momentálne je vo beta verzii vo forme sandboxoveho free roam simulátoru.
en.spaceengine.org/
Pokiaľ som dobre pochopil tvorí to jeden jediný človek (nejaký rus). Vývoj bol rozdelený na etapy podľa vyzbieraných peňazí (momentálne cca 10 000$) Napr. po vyzbieraní 15000$(úplne smiešna suma v dnešnom hernom biznise) je "sľúbená" single playerová verzia. Toto nie je ani tak podstatné, ako skôr to, že je to skutočne pôsobivé spracovanie vesmíru. Momentálna beta verzia 0.9.7.1 obsahuje toho dosť, v podstate nekonečný vesmír, blízke objekty, hviezdy a DSO sú zobrazované podľa oficiálnych zdrojov a katalógov, čiže zaletieť na Gliese 581 nie je problémOstatný vesmír je generovaný procedurálne. Dajú sa takisto stiahnuť dosť podrobné mapy/bitmapy blízkych planét Mesiac/Merkúr/Mars... A obdivovať ich vo free roam modeSkutočne sa tam dá stráviť aj celý deň. Neviem síce nakoľko je to pri tom procedurálnom generovaní vierohodné a realistické, ja som neodborník na také posúdenie. Takisto by to chcelo väčšiu variabilitu (ešte väčšiu , napr. povrchových štruktúr planét, ale to sa rieši asi za pochodu, prípadne nejakými AD-onmi, vytvára sa dosť silná komunita okolo. )
Ja to odporúčam každému nadšencovi vesmírujedno video, ktoré určite napovie viac
http://www.youtube.com/watch?v=mootV7Iqa34
V prípade že sa to tu už niekde spomínalo, tak sa ospravedlňujem
Zdar lidi Jsem autorem českého překladu do Space Engine, jinak je to opravdu úchvatný software, pokud má člověk slušnou grafiku, dokáže nádherně realisticky simulovat v reálném čase ! i na časově zrychlené ose každý objekt který obsahuje, i pohyb atmosféry planety, a milion dalších věcí..
Jinak hlavně se zajímám o svět exoplanet, Space Engine obsahuje i reálné objevené planety z NASA Exoplanet Archive a Jean Schneider (CNRS-LUTH, Paris Observatory), tedy hlavně jejich dostupné parametry, jinak jsou samozřejmě co se týká povrchu, atmosféry, atd., také generované procedurálně - ale to vůbec nevadí, je to prostě nádherný soft
Tímto bych vás chtěl jen poprosit, protože astronomii sem se věnoval hodně jako kluk, teď už jen hltám novinky okolo exoplanet Pokud najdete v překladu jakékoliv nepřesnosti - snažil jsem se seč to šlo, aby překlad byl na úrovni, ale nejsem astronom a určitě tam budou chyby, budu moc rád, pokud se ozvete a moc rád vaše připomínky zohledním v nové verzi překladu, klidně mě to můžete napsat i tady do zpráv nebo na foru k překladu http://en.spaceengine.org/forum/17-1702-1
viz pár mých screenshotů, co tento software dokáže při trochu slušné grafice - já mam jen noťas i7 a NVIDIA GTX660M 2GB DDR5 a nádhera.
Třeba co se týká detailů povrchu, je to vše o nastavení, a o tom co zvládne vaše grafika a cpu Kdyby tu někdo založil vlákno Space Engine a zajímalo to někoho, jsem ochotný tu něco občas napsat jak se dopracovat k skoro fotorealistickým nastavením, různým addonům, jak co vylepšit a podobně
Všechno se to pohybuje v reálném čase, mraky, hvězdy, stíny, můžete se i ponořit do oceánu, je tam simulován výskyt života, prostě bomba Nepočítaje že jsou tam vesmírné lodě s kterými můžete létat i třeba v atmosféře planety - toto je zatím ve vývoji, ale už je to na celkem slušné realistické úrovni.
více zde http://goo.gl/XgJVu
en.spaceengine.org/
Pokiaľ som dobre pochopil tvorí to jeden jediný človek (nejaký rus). Vývoj bol rozdelený na etapy podľa vyzbieraných peňazí (momentálne cca 10 000$) Napr. po vyzbieraní 15000$(úplne smiešna suma v dnešnom hernom biznise) je "sľúbená" single playerová verzia. Toto nie je ani tak podstatné, ako skôr to, že je to skutočne pôsobivé spracovanie vesmíru. Momentálna beta verzia 0.9.7.1 obsahuje toho dosť, v podstate nekonečný vesmír, blízke objekty, hviezdy a DSO sú zobrazované podľa oficiálnych zdrojov a katalógov, čiže zaletieť na Gliese 581 nie je problémOstatný vesmír je generovaný procedurálne. Dajú sa takisto stiahnuť dosť podrobné mapy/bitmapy blízkych planét Mesiac/Merkúr/Mars... A obdivovať ich vo free roam modeSkutočne sa tam dá stráviť aj celý deň. Neviem síce nakoľko je to pri tom procedurálnom generovaní vierohodné a realistické, ja som neodborník na také posúdenie. Takisto by to chcelo väčšiu variabilitu (ešte väčšiu , napr. povrchových štruktúr planét, ale to sa rieši asi za pochodu, prípadne nejakými AD-onmi, vytvára sa dosť silná komunita okolo. )
Ja to odporúčam každému nadšencovi vesmírujedno video, ktoré určite napovie viac
http://www.youtube.com/watch?v=mootV7Iqa34
V prípade že sa to tu už niekde spomínalo, tak sa ospravedlňujem
Zdar lidi Jsem autorem českého překladu do Space Engine, jinak je to opravdu úchvatný software, pokud má člověk slušnou grafiku, dokáže nádherně realisticky simulovat v reálném čase ! i na časově zrychlené ose každý objekt který obsahuje, i pohyb atmosféry planety, a milion dalších věcí..
Jinak hlavně se zajímám o svět exoplanet, Space Engine obsahuje i reálné objevené planety z NASA Exoplanet Archive a Jean Schneider (CNRS-LUTH, Paris Observatory), tedy hlavně jejich dostupné parametry, jinak jsou samozřejmě co se týká povrchu, atmosféry, atd., také generované procedurálně - ale to vůbec nevadí, je to prostě nádherný soft
Tímto bych vás chtěl jen poprosit, protože astronomii sem se věnoval hodně jako kluk, teď už jen hltám novinky okolo exoplanet Pokud najdete v překladu jakékoliv nepřesnosti - snažil jsem se seč to šlo, aby překlad byl na úrovni, ale nejsem astronom a určitě tam budou chyby, budu moc rád, pokud se ozvete a moc rád vaše připomínky zohledním v nové verzi překladu, klidně mě to můžete napsat i tady do zpráv nebo na foru k překladu http://en.spaceengine.org/forum/17-1702-1
viz pár mých screenshotů, co tento software dokáže při trochu slušné grafice - já mam jen noťas i7 a NVIDIA GTX660M 2GB DDR5 a nádhera.
Třeba co se týká detailů povrchu, je to vše o nastavení, a o tom co zvládne vaše grafika a cpu Kdyby tu někdo založil vlákno Space Engine a zajímalo to někoho, jsem ochotný tu něco občas napsat jak se dopracovat k skoro fotorealistickým nastavením, různým addonům, jak co vylepšit a podobně
Všechno se to pohybuje v reálném čase, mraky, hvězdy, stíny, můžete se i ponořit do oceánu, je tam simulován výskyt života, prostě bomba Nepočítaje že jsou tam vesmírné lodě s kterými můžete létat i třeba v atmosféře planety - toto je zatím ve vývoji, ale už je to na celkem slušné realistické úrovni.
více zde http://goo.gl/XgJVu
Doporučuji odkaz
Mě osobně by zajímalo, jak nastavit tento program, abych dosáhl co nejlepších výsledků zobrazení. Procersor ve svém PC mám AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor 3.2 Ghz, pamět RAM 8G a grafiku nvidia GTX 560 TI. Vím že to nezvládne znázornění jaké máš ty, ale chtěl bych vidět z povrchu planet alespoň něco, což se mě teď nedaří. Děkuji za případné rady a omlouvám se že jsem trošku mimo téma tohoto vlákna.
SW 254/1200 dobson, binokulár 20x80 UHC, okuláry: Nagler 7mm, Nagler 9mm, Nagler 13mm, Panoptic 24mm, Hyperion 5mm, Powermate 2,5x průměr 1,25“, SP 10, 25, měsíční filr, laserový kolimátor.