Mám DSLR, čiže tiež CFA. Nerobím žiaden debayering, dávam si pozor, aby Pixi k tomu pristupoval ako k jednokanálovému snímku. Takisto pozor - ale to sa týka iba DSLR raw) - aby to Pixi otráral ako "pure raw", lebo inak to už nejako zmrší.Ondra_z_hor píše: ↑27. 02. 2024, 14:58 Ještě jednou díky moc za tip. Jak prosím tě stackuješ master flat a master dark s lighty? Přes WBPS script mi ho to nechce vzít. Mám to udělat přes image integretion, popř jinak?
Ja si kalibráciu robím ručne, nenechávam nič na náhodu. Zároveň si priebežne viem kontrolovať, ako to zaberá.
Darky (či už darky aflebo darky flaty, skrátka darky):
Master dark robím integráciou cez Image Integration:
Average
No normalization
Dont care weights ( all =1)
No rejection
No clip low range
No clip hi range
Dôležité je, aby sa zachovala linearita spracovania. Medián alebo niečo iné by rozhadzovala linearitu spracovania, detto rejection pixelov.
V darku Ti ostanú hotpixle, čo je vlastne dobre.
Flaty.
Najprv odopočítam darkflat z každého flatu. (Nie je to potrebné, pokiaľ by nasledovalo iba lineárne spracovanie, ale nie vždy to tak spravím, takže - nie je to veľa roboty - odpočítam darkflat z každého flatu separátne. Použijem na to Image Calibration, kde zadám ako vstup všetky flaty a zaškrtnem iba MasterDark. Ziadna kalibrácia CFA. (Nezaškrtnuté.)
Potom vyrábam master flat. Zasa cez image integration.
v najjednoduchšej verzii tak ako MasterDark, iba s tým, že tu je vhodné vyhodiť hotpixle. Čiže nejaký rejection algoritmus sa dá.
Ak mi medzi darkami veľmi kolíše jas, použijem Multiplikátívnu normalizáciu. Ale radšej nič také nerobím.
Vo finále
kalibrujem lighty, kde vstupom je master dark a master flat (master flat, musí mať odpočítaný master dark, a darky k lightom musia tiež byť).
V Pixi vyhodím calibráciu a optimalizáciu jak v darkoch tak flatoch, nechám iba Separate CFS scaling zapnutý.