Začínám vážně litovat, že jsem chtěl ušetřit čtyři litry a objednal ho u Poláků

Stačí podkládat místo, které určuje na fotografii horní pravý roh, tedy spodní pravý šroub na objektivu, když je červený bod na 12 hodině.Dansemacabre píše:Za poslední dvě noci jsem ten za*@!**? Samyang (doplň dle libosti) rozdělával a dával dohromady celkem dvacet dvakrát, podkládal v různých místech různými tloušťkami alu od úplně mikro (záchranářská thermofolie) až po alobal od čokolády a nedobral se výsledku...
Díky. Jenže jak to je přes redukci a T2 závit s podložkou, tak je ten objektiv pravděpodobně orientovaný trochu jinak (tzn červená tečka posunutá proti pozici, kde by byla u DSLR. Podkládat jsem už ze zoufalství zkoušel všechny strany. Blbé je, že i když to teď nechám bez podložení a dotáhnu šroubky co to jde, tak je to stejně rozhozenější než na začátku. Jak je to možné, když je to pořád stejný plast a stejné kovové kolo bajonetu, které tam přesně pasuje?Psion píše: Stačí podkládat místo, které určuje na fotografii horní pravý roh, tedy spodní pravý šroub na objektivu, když je červený bod na 12 hodině.
ta samá kamera na refráku s rovnačem dává rovné fotky v celém poli, takže to tím spíš nebude. A naklopitelná redukce nevyjde vzhledem k tomu, že už teď mi v backfocusu zbývá tak maximálně milimetr.Bill píše:A to je ještě 75% pravděpodobnost, že sis roz..dal špičkově seřízený objektiv jenom proto, že máš křivě čip v kameře...
Jenomže můj Atik taky fotí se vším "normálně". Dokonce původní majitel tvrdil, že na rozdíl od jiných kamer má tahle opravdu kolmý senzor...Dansemacabre píše:ta samá kamera na refráku s rovnačem dává rovné fotky v celém poli, takže to tím spíš nebude.
Pokud ti někdo neporadí přímočařejší řešení, mohl by jsi ji zkusit někde půjčit, seřídit to bez kola, změřit a výslek naprasit podložkami pod kameru nebo pod EF redukci. Mi vyšla milosrdně jedna docela tlustá podložka (kterou jsem prozatím vystřihl z nějakého plastu) - předpokládám, že tohle dočasné řešení mi vydrží spoustu let...Dansemacabre píše:A naklopitelná redukce nevyjde vzhledem k tomu, že už teď mi v backfocusu zbývá tak maximálně milimetr.
Nejdříve bych seřídil objektiv na vyzkoušené DSLR, která kreslí správně, pak bych teprve řešil redukce. Ten objektiv vykreslí rovné pole na 5D Pokud máš na kameře menší čip než formát APS-C, tak je tam něco hodně špatně.Dansemacabre píše: Díky. Jenže jak to je přes redukci a T2 závit s podložkou, tak je ten objektiv pravděpodobně orientovaný trochu jinak (tzn červená tečka posunutá proti pozici, kde by byla u DSLR. .
Jsi moc mladý, asi neznáš známé karburátorové věty?Dansemacabre píše:Blbé je, že i když to teď nechám bez podložení a dotáhnu šroubky co to jde, tak je to stejně rozhozenější než na začátku.
Podkládat to plasetem, kde záleží na každém dotažení, nedává moc smysl. Ani jedno z toho, co píšeš. není kov !Dansemacabre píše:podkládal v různých místech různými tloušťkami alu od úplně mikro (záchranářská thermofolie) až po alobal od čokolády a nedobral se výsledku...
NIČIT objektiv? Asi desetkrát jsem se ujišťoval, jestli je to opravdu jen povolení šroubků a nandání a vyndání kovového kousku bajonetu a že je to vratný nedestruktivní proces. Ze čtení tohodle vlákna jsem získal pocit, že to zas taková věda není, tak jaké proboha ničení? Nestraš, prosím tě.Bill píše:Prostě začít ničit objektiv bez vyzkoušení na FF zrcadlovce mi přijde jako ehm nerozum.
Já bych čekal, že spíše všechno bylo moc tenké - u mne to dělá okolo 0.1mm na průměru T2. Ale samozřejmě každý případ může být úplně jiný.Dansemacabre píše:Ještě je možnost, že i ta termofolie je pořád moc tlustá.
Tak jsem to nemyslel, Myslel jsem F5 na jiném dalekohledu, F5 na Samyangu ti nepomůže. Ta coma vypovídá že to je hnutý hodně, dalo by se to změřit pomocí SW od ccdware. Nejdřív to otestuj na nějaké lepší zrcadlovce a uvidíš, jak to vypadá a pak teprve seřizuj.Dansemacabre píše:Ale fotit na f5, když jsem ten objektiv kupoval kvůli f2, opravdu neplánuji.