dalekohledy s GOTO

Diskuze o dalekohledech, triedrech a dalších kukátkách pro pozorování nekonečna
Odpovědět
Uživatelský avatar
pep
Příspěvky: 1
Registrován: 12. 04. 2006, 16:05

dalekohledy s GOTO

#1

Příspěvek od pep »

Zdravím zkušené kolegy a prosím o pomoc s výběrem dalekohledu. Jsem absolutní začátečník a ani neznám nikoho, kdo by mi pomohl v začátcích, a proto bych si rád pořídil dalekohled automaticky naváděný na objekty na obloze. Chtěl bych investovat maximálně 15 000 Kč. Dalekohled budu muset stále přenášet či převážet. Po hledání na internetu jsem si našel dva favority TSC/CEL #31145 NEXSTAR 130 SLT a TSC/CEL #22096 NEXSTAR 102 SLT od firmy Celestron. Má s nimi někdo nějaké zkušenosti nebo by mi někdo poradil něco jiného? Všem děkuji za rady.
Uživatelský avatar
Hadra
Příspěvky: 211
Registrován: 23. 05. 2004, 02:23

dalekohledy s GOTO

#2

Příspěvek od Hadra »

Pravděpodobně Ti více lidí opravdu poradí něco jiného. Je toho zde na fóru hodně, dej si "pár dnů" a pročti to. S GO TO měli problémy i dosti zkušení pozorovatelé, nenech se zlákat vidinou "ono to za mě udělá všechno." A ty levné mají myslím i dnes plastové převody atd. Lepší službu asi udělá triedr. Na http://www.celestron.cz mají aktuální nabídku. Nebo zkus bazar, nebo rovnou dobson-pro vizuální pozorování je výborný.
- Napiš odkud jsi a možná se někdo v oklí najde a pomůže. Ahoj. :)
R110/660, CG5 GT, Triedr WO 8x42
3J

dalekohledy s GOTO

#3

Příspěvek od 3J »

Hadra napsal: Lepší službu asi udělá triedr. Na http://www.celestron.cz mají aktuální nabídku.
 :)S TÍM TRIEDREM NAPROSTO SOUHLASÍM

Před lety jsme na půl s tátou dostali od Ježíška Newton TAL 1 nic velkého jen 110mm ( teda snad podle průměru jsem vždy hádal minimálně 150 mm).
I tak dost velká krá... na to aby ji člověk tahal někde sebou.
(Do auta se vejde buď dalekohled ;D nebo rodina >:( ).