Stránka 11 z 15

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 20. 11. 2012, 19:14
od Slávek
Ale ono sedět v autě bez topení není jen o zimě. Když sem zalezlej v autě pár hodin celý se od dechu zpotí a okýnka pak začnou namrzat zevnitř, to pak stejně musím mít auto nastartovaný 40 min, aby se trochu vysušilo. Elektrocentrálu jsem taky chtěl, ale je fakt hlučná a paradoxně i přes poměrně malý objem dost žere. Často víc, než samotný auto. Sice umí dávat často přes 1Kw, ale to je vlastně až zbytečně moc. Vyplatila by se tak pro 3 a víc lidí. Navíc váží zpravidla od 20kg nahoru. A opravdu kvalitní, úsporné a tiché jsou zase hrozně drahé. Jakou máš?

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 21. 11. 2012, 20:36
od Algol77 (Jakub Koukal)
No je to řešení pro extrémní případy, teď v zimě se šichta natáhne i na 12-13 hodin, že:-) Jedná se o něco od Hondy (nepátral sem po tom, darovanýmu koni na zuby nehleď), musel bych se podívat, co je to zač, bral sem si to od nás ze stavebnin, borci na to mají udělaný dekl na odhlučnění (dělal se kvůli jedné stavbě v nemocnici), takže měřeno 1 m od zdroje to dává slušných 60 dB(A), nejsem totiž masochista, abych za hlavou nechal řvát těch originálních 85 dB(A). A další věc, motor v autě není tak nějak dělaný na dlouhý provoz na volnoběh (a to se nebavím ani o dalších částech), při nízkých otáčkách motor tak trochu hůř maže, ale to už je každýho boj (na toto zjištění stačí mít v autě měřák tlaku oleje, nebo si ho napíchnout separátně)....

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 21. 11. 2012, 21:52
od Slávek
od Hondy jsou centrály kvalitní a i celkem tichý. Já jsem zkoušel nějakou noname, to bylo hrozný ale stála jen 4 tis. Pomyšlení na 1,2Kw výkonu je ale prostě lákává věc. Měla i výstup jak na 230V, i na 12V. Chtělo by to ale ideálně nezávislý topení, co by umělo i vyrobit aspoň 150W.

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 21. 11. 2012, 22:13
od vla
Gelový akumulátor kolem 100-120Ah cca 4-5 tis. Kč , nezáviské topení do auta nové od cca 12 tis. Kč, použité od cca 6 tis. A je hotovo.  :) Levnější varianty plynový katalytický zářič, topení na biolíh atd. Ale ta první varianta je boží, nevím jak jsem bez ní mohl žít.

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 19. 12. 2012, 14:50
od Libcz
bufík a baterie je opravdu asi to nejlepší. Navíc se využije i v "normálním" životě, ráno v zimě nasednout do vyhřátého interiéru bez námrazy oken a s motorem blízko provozní teploty, co může být lepšího. Já bohužel znám jenom sednutí v -15ti na kožený sedačky bez vyhřívání (zdravíme  dovozy z Itálie ;D)

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 19. 12. 2012, 15:46
od vla
Takhle ne, topení, které ohřívá motor není na noční přitápění vhodné, jednak hodně tepla skončí v motoru místo v prostoru pro osádku a hlavně rychle vycucne baterku, mě ji vytáhlo za cca 3 hodinky  (100Ah )do stavu, že sice topilo, ale už nestartovalo, protože musí napájet ventilátor topení a oběhové čerpadlo. Musí to být horkovzdušné, to si vystačí s příkonem kolem 10-20 W i v hodně velkých mrazech.

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 20. 12. 2012, 19:02
od Bill
to si vystačí s příkonem kolem 10-20 W i v hodně velkých mrazech.  
Tak to nevím - 10W by mne nezahřálo, ani kdybych si to topítko ... no raději nedomýšlet :-)
Při -15st. se mi diesel na volnoběh nezahřeje na více než nějakých 40-50 st. při nejnižších otáčkách větráku topení ani po hodině. Je fakt, že saje ledový vyduch zvenčí. Ale myslím, že ani 100-200W by při velkém mrazu moc nepomohlo.

Bill

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 20. 12. 2012, 22:02
od vla
Jenže to je elektrický příkon potřebný pro provoz topení a nikoli topný výkon. Pro menší auta se dělá topení s výkonem 2 KW, pro větší 4 KW atd. Já mám čtyřkilowatové a při provozu na minimum má příkon 7W a 0,2l nafty. Maximum je 40W a asi 0,7 litru, ale to už topí na cca +30°C. :)

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 21. 12. 2012, 10:55
od Bill
No já jsem si to nejdříve myslel, jenom jsem to nějak nepochopil s tím přídavným aku. Ten standardní by to určitě taky zvládnul - ale to by ho člověk musel před odjezdem nabít nabíječkou, což je asi dost opruz. Zase ten přídavný (pokud ho vozíš pořád) tak zvyšuje mrtvou váhu auta a spotřebu. A zase ho nosit ... No nic není ideální.

Jinak moje nastartované auto (s teplým motorem) tvrdí, že žere 0,4 l nafty a alektřinu vyrábí. Asi zůstanu u svého "kogeneračního" řešení :-)

Bill

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 19. 01. 2013, 13:49
od vasek79
Nevíte prosím Vás náhodou někdo,jak to teď vypadá na Špindlerovce? Na webu mají asi zamrzlou webku.. Nebo že by tam byla taková mlha?? To se mi ale nezdá.. Díky Vašek.

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 19. 01. 2013, 14:11
od LKamarad
Všude je tam beznadějnej humus :(

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 19. 01. 2013, 14:20
od vasek79
Hmm.. škoda.. Ta inverze už mi leze na mozek! >:(

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 19. 01. 2013, 14:30
od LKamarad
Sice podle modelů se má na hřebenech v noci na chvilku vyjasnit, ale je to velice nejistý

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 19. 01. 2013, 15:04
od vasek79
To je jasný.. Ne jednou se mi stalo,že jsem přijel na místo, vše rozbalil,ustavil atd. a po sléze zase hezky všechno balil a jel domů.. Sice to k tomu taky patří,ale čeho je moc,toho je příliž.. Raději to asi nechám na jistější předpověď..

Výjezd/výšlap nad inverzní vrstvu

Napsal: 19. 01. 2013, 16:06
od MilAN
Hmm.. škoda.. Ta inverze už mi leze na mozek!  >:(Kdyby byla inverze, bylo by to dobré. To by se nad ni dalo vyjet. Jenže tohle není inverze, hory jsou normálně v mracích a je na nich normálně větší zima než pod nimi. .