dalekohled bresser galaxia a pár otázek...

Diskuze o tom jak začít s astronomií, jaký si pořídit první dalekohled, ale také o tom, jak správně používat toto fórum.
Odpovědět
makemake

Příspěvek od makemake »

zdravím vsechny na vánoce jsem dostal tento dalekohled:  http://www.fotocz.cz/galerie/index_085f ... b0d79.html  zajímal by mně váš názor na dalekohled , které objekty s ním budu moci vidět a jak to bude vypadat?

o vesmir se zajímám už delší dobu ale co se týče pozorování oblohy jsem úplný laik toto je můj první dalekohled a na oboze poznám něco okolo 10 souhvězdí .
dále by mně zajímalo jak funguje pohon a zda se vyplatí ho kupovat ?

které příslušenství bych si měl koupit? určitě bych chtěl nějakou ccd kamerku ale nevím jakou bych si měl pořídit?.

a jeste posledni otázka mám okuláry 25,9 a 4mm maximální zvětšení je 228x kdybych dokoupil jestě 2mm byl by obraz stejně kvalitní? a zvětšení by bylo 456x nebo je to pitomost ?

předem díky za odpovědi a omlouvám se za trapné otázky a otázky které už tu někde byly a nevšiml jsem si jich.
s pozdravem filip

Lukemon
Věk: 44

Příspěvek od Lukemon »

a jeste posledni otázka mám okuláry 25,9 a 4mm maximální zvětšení je 228x kdybych dokoupil jestě 2mm byl by obraz stejně kvalitní? a zvětšení by bylo 456x nebo je to pitomost ?
Je to jak píšeš,to max. je těch 228x,možná za vyníkajících podmínek asi 3x do roka by se možná dalo využít na Měsíc těch 400x.
Uplně vpohodě a dobře uvidíš Mars,Jupiter,Saturn,Měsíc a s filtrem Slunce.Některé hvězdokupy a jen ty nejjasnější mlhoviny-většinou jen jako mlhavé flíčky kde pomůže UHC filtr na mlhoviny a ještě galaxie také pouze mlhavé obláčky.
Dobson SW 250/1200,  N 150/750, ED80/600 na AZ-4,  TELE VUE Paracorr, Panoptic 24mm 68°,  Nagler 13,9,7,5, 3.5mm 82°,  SW Planetary 8,7,6,5,4mm UWA-58°, 2"SW/SWA 38mm 70°, Celestron 15x70,  UHC Lumicon, UHC-S BDP, CLS Astronomik, 2x Polarizační BDP
michal.b

Příspěvek od michal.b »

Vitej na astroforu :)