Porovnání 150/750 mm dalekohledů
Dobrý den,
Jsem začátečník a poohlížím se po mém prvním větším dalekohledu. Rád bych pozoroval planety, Měsíc, ale pokud možno i DSO. Při mém hledání jsem si pročetl pár článku ohledně výběru dalekohledu a v cenové relaci okolo 7 tisíc jsem nalezl tyto dva dalekohledy:
http://www.binox.cz/teleskopy-reflektor ... 5ra3k0pf47
http://sklep.teleskopy.net/product_info ... cts_id/580
Myslím že 150mm je max. rozměr zrcadla který si ještě mohu dovolit. Byl bych moc rád kdybyste mi pomohli si vybrat mezi těmito newtony nebo mi doporučily nějaký jiný. V tématech jsem našel jen hodnocení Celestronu 150/750 ale pokud se na fórů nachazí podobné srovnani techto dvou dalekohledu tak se omlouvam ale nenasel jsem jej.
Děkuji za pomoc
Jsem začátečník a poohlížím se po mém prvním větším dalekohledu. Rád bych pozoroval planety, Měsíc, ale pokud možno i DSO. Při mém hledání jsem si pročetl pár článku ohledně výběru dalekohledu a v cenové relaci okolo 7 tisíc jsem nalezl tyto dva dalekohledy:
http://www.binox.cz/teleskopy-reflektor ... 5ra3k0pf47
http://sklep.teleskopy.net/product_info ... cts_id/580
Myslím že 150mm je max. rozměr zrcadla který si ještě mohu dovolit. Byl bych moc rád kdybyste mi pomohli si vybrat mezi těmito newtony nebo mi doporučily nějaký jiný. V tématech jsem našel jen hodnocení Celestronu 150/750 ale pokud se na fórů nachazí podobné srovnani techto dvou dalekohledu tak se omlouvam ale nenasel jsem jej.
Děkuji za pomoc
A o Dobsonu 200 za něco málo přes tvůj cenový limit jsi neuvažoval..
/Zase jsem to musel říct, nemůžu si pomoct/
:-[
/Zase jsem to musel říct, nemůžu si pomoct/
:-[
Dobson 300/1500, Ethos 8 mm, Až bude peníz tak beru Ethos 13 mm, Plossl 25 mm, fólie Astrosolar, SW-čočkový dalekohled SK 80/400, triedr 12x50 /japonec/ a staré divadelní kukátko parametrů neznámých ...
No ale nevím jestli by byl příliš vhodný do terénu...vím že ani ten 150 není moc cestovní ale ten stativ mi přijde lepší na nerovnou plochu...