Porovnání 150/750 mm dalekohledů

Diskuze o tom jak začít s astronomií, jaký si pořídit první dalekohled, ale také o tom, jak správně používat toto fórum.
Kuba

Příspěvek od Kuba »

Dobrý den,

Jsem začátečník a poohlížím se po mém prvním větším dalekohledu. Rád bych pozoroval planety, Měsíc, ale pokud možno i DSO. Při mém hledání jsem si pročetl pár článku ohledně výběru dalekohledu a v cenové relaci okolo 7 tisíc jsem nalezl tyto dva dalekohledy:

http://www.binox.cz/teleskopy-reflektor ... 5ra3k0pf47

http://sklep.teleskopy.net/product_info ... cts_id/580

Myslím že 150mm je max. rozměr zrcadla který si ještě mohu dovolit. Byl bych moc rád kdybyste mi pomohli si vybrat mezi těmito newtony nebo mi doporučily nějaký jiný. V tématech jsem našel jen hodnocení Celestronu 150/750 ale pokud se na fórů nachazí podobné srovnani techto dvou dalekohledu tak se omlouvam ale nenasel jsem jej.

Děkuji za pomoc
stana

Příspěvek od stana »

A o Dobsonu 200 za něco málo přes tvůj cenový limit jsi neuvažoval..
/Zase jsem to musel říct, nemůžu si pomoct/
:-[
Dobson 300/1500, Ethos 8 mm,  Až bude peníz tak beru Ethos 13 mm, Plossl 25 mm,  fólie Astrosolar, SW-čočkový dalekohled SK 80/400,  triedr 12x50 /japonec/ a staré divadelní kukátko parametrů neznámých ...
Kuba

Příspěvek od Kuba »

No ale nevím jestli by byl příliš vhodný do terénu...vím že ani ten 150 není moc cestovní ale ten stativ mi přijde lepší na nerovnou plochu...

Ale zas 200mm je lákavých :)
t0mas

Příspěvek od t0mas »

ja bysom bral ten z binoxu.. skywatcher je dobra znacka... a takisto k montazi mozes neskor pridat aj pohony a po case ak by si chcel aj experimentovat z astrofotom.. ak pozorujes v oblassti kde mas nejake svetelne rusenie.. tak ber urcite ten z binoxu... a neuvazuj nad ziadnymi dobsonami 200... proste newton 150/750 na paralaktike je podla mna pre zaciatocnika vhodnejsi dalekohlad ako rovno 200 dobson....
Hyperion 13mm,  SQM;  nikon CF 10x50
caribic10

Příspěvek od caribic10 »