Časy EXPOZIC

O astrofotografii všeobecně, metody, postupy zpracování snímků, odkazy na stránky s astrofoto tematikou, rady pro začátečníky...
Uživatelský avatar
alda
Příspěvky: 927
Registrován: 03. 05. 2004, 19:43
Kontaktovat uživatele:

Časy EXPOZIC

#1

Příspěvek od alda »

Ahoj všichni, jsem uplny začátečník a začal jsem fotit na klasický foťák (ZenitE), ale mám problémy a nejsem si jistý v expozičních časech. na netu jsem sehnal nějaké varianty rovnic a vesmirných objektů s jejich poměrnou jasností, ale moc toho není. nemáte někdo nějaký tip ?
??? ??? ???
Uživatelský avatar
MMys
Příspěvky: 17669
Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
Bydliště: Běleč nad Orlicí
Věk: 51
Kontaktovat uživatele:

Časy EXPOZIC

#2

Příspěvek od MMys »

Tak tohle je otázka, na kterou ti nikdo komplexně neodpoví. :( Všechny ty vzorečky jsou podle mých zkušeností prakticky na nic, a časy závisí na podmínkách (stav oblohy), druhu foceného objektu, jeho poloze na obloze, použitém filmu. Celé to může být docela jednoduché třeba v případě focení širokoúhlých záběrů či hvězdokup, nebo docela problém při focení emisních mlhovin, planet... Každý objekt má svá specifika. Napiš blíže co chceš fotit a doporučuji prostudovat moje stránky, jestli ji na ně už nenarazil.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Uživatelský avatar
PavelM
Příspěvky: 293
Registrován: 24. 06. 2002, 21:18
Bydliště: Kněževes u Rakovníka
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:

Časy EXPOZIC

#3

Příspěvek od PavelM »

Záleží co chceš fotit. Ale asi nejspíš širokoúhlé fotografie souhvězdí. Tam se expoziční časy pohybují mezi 5-20 minutami. Dost záleží na přesvícení oblohy a cloně. Nejlépší je to odzkoušet s postupným prodlužováním expozice. Když tak napiš něco více o tvých plánech.
Uživatelský avatar
vasek
Příspěvky: 210
Registrován: 16. 11. 2006, 19:41