Triedr nebo pozorovací dalekohled

Diskuze o tom jak začít s astronomií, jaký si pořídit první dalekohled, ale také o tom, jak správně používat toto fórum.
wihryz

Příspěvek od wihryz »

Zdravím,

chtěl bych si pořídit první dalekohled pro základní pozorování noční oblohy.
Je lepší si pořídit triedr 16x50 nebo jednooký pozorovací dalekohled 20x50? Co by jste mi doporučili?
Nebo si mám vybrat úplně něco jinýho??? financí bych měl max 3000 kč.... pokud na ně dřív nepřijde manželka :-)

Díky Martin

P.S. Jsem úplný začátečník

eastman

Příspěvek od eastman »

Za tu cenu bych vzal triedr 15x70. Je v něm vidět dost. Nebo Lidlskop, je tu o něm celé vlákno. Je to 70/700 a člověk by nevěřil, co je v něm vidět Stojí kolem 2000 a myslím, že s ním budeš velmi spokojen.
Martin, eastman(at)centrum.cz, tel.:608515309
ladis
Věk: 47

Příspěvek od ladis »

wihryz napsal: Zdravím,

chtěl bych si pořídit první dalekohled pro základní pozorování noční oblohy.
Je lepší si pořídit triedr 16x50 nebo jednooký pozorovací dalekohled 20x50? Co by jste mi doporučili?
Nebo si mám vybrat úplně něco jinýho??? financí bych měl max 3000 kč.... pokud na ně dřív nepřijde manželka :-)

Díky Martin

P.S. Jsem úplný začátečník

Pro zacatek si kup kvalitni triedr 10x50 ci vetsi, stativ pro triedr a pohodlne polohovaci lehatko. Akorat se vejdes do limitu ;)
Obrázek
Ladislav Červinka
vizuální pozorování a fotometrie proměnných hvězd a zákrytů hvězd planetkami
Vabra

Příspěvek od Vabra »

pred pul rokem jsem zde na foru koupil z druhe ruky pozorovaci dalekohled Vanguard VST 81 (80mm 20-60x) za 2500. Oproti novemu za dvojnasobek ceny mu chybi jen stolni stativ...

Visualne je skvely (do 60x zvetseni neni moc patrna ani barevna vada, Saturnuv prstenec takhle v zadnem triedru neuvidis).
Bohuzel se mi moc nehodi na foceni a po porizeni klasickeho EDcka 80mm uz jsem jej ven prakticky nevytahl.

Pokud by se ti hodil poslu jej dal za stejnou cenu...
Pavel Vabrousek
g
Věk: 64

Příspěvek od g »