Výběr okuláru

Okuláry, filtry, hledáčky a vše ostatní, co patří k pořádnému pozorování.
JarekZak

Výběr okuláru

Příspěvek od JarekZak »

Zdravím, mám malého Newtona (D=114mm, f=500mm) pouze s okuláry které byly dodány v příslušenství, ale z nich mi vyhovuje pouze okulár s největším ohniskem 25mm. Další dvva okuláry 9 a 4mm mají dost malý pozorovací úhel. Chtěl bych si pořídit nový širokoúhlý okulár, s ohniskem asi 5mm za rozumnou cenu (aby nestál víc než celý dalekohled), ale jelikož jsem úplný začátečník tak bych potřeboval poradit. Vím že nedávno zde probíhala diskuze k okuláru k Dobsonu, ale nevím zda newtony nemají nějaká jiná specifika vzhledem ke kvalitě okulárů. Teď jsem viděl na celestron.cz okulár Plossl 5mm 58° WA za 990Kč. Rád bych znal názor vás odborníků na kombinaci tohoto okuláru s mým malým dalekohledem případně tipy na výhodnější okulár. Předem děkuji za odpovědi.
stana

Výběr okuláru

Příspěvek od stana »

Já si objednal jeho trošku dražší klon, ale zde proběhla debata, že za tu cenu jsou oba good a liší se minimálně snad jen lepším vystíněním nebo co.. Ten co já objednal je TMB Planetary za cca 1.800..Kč.. ;)
P.S. Ještě dodatek! Mě ta setová desítka moc taky nevyhovovala, teda hlavně kvůli oko nalepenému na čočce..Tyto o kterých mluvím mají výstup 16-18 mm, takže už rozhodně se do toho bude líp čučet...Prakticky ale vyzkouším, až dorazí..Tak snad v úterý budu chytřejší. Ale jak říkám, naotravoval jsem se tu dost lidí a v podstatě i vzhledem k ceně mi byl doporučen..Klonem myslím to, že mají stejné parametry a liší se snad jen jinými antireflexními vrstvami...
:)
Dobson 300/1500, Ethos 8 mm,  Až bude peníz tak beru Ethos 13 mm, Plossl 25 mm,  fólie Astrosolar, SW-čočkový dalekohled SK 80/400,  triedr 12x50 /japonec/ a staré divadelní kukátko parametrů neznámých ...
grajda

Výběr okuláru

Příspěvek od grajda »