Výběr okuláru
Výběr okuláru
Zdravím, mám malého Newtona (D=114mm, f=500mm) pouze s okuláry které byly dodány v příslušenství, ale z nich mi vyhovuje pouze okulár s největším ohniskem 25mm. Další dvva okuláry 9 a 4mm mají dost malý pozorovací úhel. Chtěl bych si pořídit nový širokoúhlý okulár, s ohniskem asi 5mm za rozumnou cenu (aby nestál víc než celý dalekohled), ale jelikož jsem úplný začátečník tak bych potřeboval poradit. Vím že nedávno zde probíhala diskuze k okuláru k Dobsonu, ale nevím zda newtony nemají nějaká jiná specifika vzhledem ke kvalitě okulárů. Teď jsem viděl na celestron.cz okulár Plossl 5mm 58° WA za 990Kč. Rád bych znal názor vás odborníků na kombinaci tohoto okuláru s mým malým dalekohledem případně tipy na výhodnější okulár. Předem děkuji za odpovědi.
Výběr okuláru
Já si objednal jeho trošku dražší klon, ale zde proběhla debata, že za tu cenu jsou oba good a liší se minimálně snad jen lepším vystíněním nebo co.. Ten co já objednal je TMB Planetary za cca 1.800..Kč.. 
P.S. Ještě dodatek! Mě ta setová desítka moc taky nevyhovovala, teda hlavně kvůli oko nalepenému na čočce..Tyto o kterých mluvím mají výstup 16-18 mm, takže už rozhodně se do toho bude líp čučet...Prakticky ale vyzkouším, až dorazí..Tak snad v úterý budu chytřejší. Ale jak říkám, naotravoval jsem se tu dost lidí a v podstatě i vzhledem k ceně mi byl doporučen..Klonem myslím to, že mají stejné parametry a liší se snad jen jinými antireflexními vrstvami...

P.S. Ještě dodatek! Mě ta setová desítka moc taky nevyhovovala, teda hlavně kvůli oko nalepenému na čočce..Tyto o kterých mluvím mají výstup 16-18 mm, takže už rozhodně se do toho bude líp čučet...Prakticky ale vyzkouším, až dorazí..Tak snad v úterý budu chytřejší. Ale jak říkám, naotravoval jsem se tu dost lidí a v podstatě i vzhledem k ceně mi byl doporučen..Klonem myslím to, že mají stejné parametry a liší se snad jen jinými antireflexními vrstvami...