Nejvhodnější dalekohled pro začátky...?

Diskuze o dalekohledech, triedrech a dalších kukátkách pro pozorování nekonečna
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sniper_RAT
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 05. 2003, 00:07

Nejvhodnější dalekohled pro začátky...?

#1

Příspěvek od Sniper_RAT »

Mám dotaz,asi s tím otravuju už hodně lidí,ale jsem úplnej začátečník a chtěl bych si koupit nějákej dalekohled.Nevím,co si mám vybrat,tak vás tímto prisím o pomoc.Je tento dalekohled dobrej?

#31041 FIRSTSCOPE 114 Short 6.750 Kč
Průměr objektivu 114mm, ohnisková vzdálenost 1.000mm (F/9), rovníková montáž německého typu s dělenými kruhy a stavitelným sklonem polární osy na výškově staviteném stativu s odkládací plochou na příslušenství. Provedení černé.
Standardní výbava : hledáček Star Finder (Red Dot), okuláry H 20mm (50x), F 6mm (167x), Barlow 2x (100x, 333x), vše na upínacím průměru 0.96".
Hmotnost 8 kg.

Anebo mám raději hledat nějákej jinej?Jinak finance mám tak do 7000,- (vím,je to slabý,ale na začátek...).Díky za pomoc...
Telesto
Příspěvky: 114
Registrován: 01. 05. 2002, 17:40

Nejvhodnější dalekohled pro začátky...?

#2

Příspěvek od Telesto »

Okuláry typu H jsou na nic. Prý :o) Taky jsem začátečník, ale už si sháním dalekohled déle, takže jsem o krok před tebou. začínal jsem stejně. Teď k tomu dalekohledu.

Takže jak jsem říkal. Typ H je na nic. A stejně tak bych si nekupoval dalekohled s upínacím průměrem 0,96". Standard je 1,25". To proto, že na 0,96" toho moc neseženeš. Není takový výběr jako na 1,25".

Opět doporučuji http://mujweb.atlas.cz/veda/comes/
Možná to vypadá jako reklama, ale levnější a kvalitní dalekohledy jsem nikde nenašel. Tam jsou taky dva okuláry ale na 1,25" a typu Kellner nebo Plossel. Bohužel bez barlow členu, ale stojí za to jen 5700,-. Takže ti 1300 zbude a za to už nějaký obyč barlow seženeš.

Pozor. Na té adrese na inetu je prastarý ceník. Požádej si emailem o nový...