Krabička pro rozvod napájení
- ok1in
- Příspěvky: 994
- Registrován: 27. 06. 2017, 19:23
- Bydliště: Slaný
- Věk: 63
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krabička pro rozvod napájení
Pro jištění přívodu (hned za zdrojem či baterkou) vřele doporučuju tuto autopojistku - je to naprostá jistota odzkoušená dlouholetým používáním při vysílání v přírodě (i na velké proudy)...
Petr, www.ok1in.cz
Re: Krabička pro rozvod napájení
Díky, přidávám si k nákupnímu seznamu
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Krabička pro rozvod napájení
Trubičkové pojistky na 230V bych tam nedával. Hlavně ne do větve k napájení HEQ5. Moc si nedokážu představit, že by to s těmi úbytky vyšlo.hades píše:Zatím to nechám, jak to je, ta 10A pojistka je tam kvůli selektivitě jištění. Další trubičkové pojistky mají jednotlivé napájecí větve
M:736 750 113
Re: Krabička pro rozvod napájení
A potřebuje HEQ5 plných 12V? Když motory jedou na 5V a procesor v ručce nejspíš na 3.3V?
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Krabička pro rozvod napájení
Tohle ses snad nemohl nikde dočíst. 12V je skoro minimum, kdy HEQ5 nebo EQ6 funguje.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Re: Krabička pro rozvod napájení
V manuálu je uvedeno 11-15V. Já netvrdím, že ji budu trápit na 11V
Nakonec to zas vypadá, že dělám některé věci zbytečně složité, jen abych to měl pěkné
Ještě doplním proč jsem tam dal ten autozapalovač konektor: kvůli univerzálnosti, když by třeba došla šťáva v trakční baterii tak můžu pokračovat připojením na konektor v autě
Nakonec to zas vypadá, že dělám některé věci zbytečně složité, jen abych to měl pěkné
Ještě doplním proč jsem tam dal ten autozapalovač konektor: kvůli univerzálnosti, když by třeba došla šťáva v trakční baterii tak můžu pokračovat připojením na konektor v autě
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Krabička pro rozvod napájení
Je tam měnič ze 12V na ještě vyšší napětí pro napájení motorů. Pokud v proudových špičkách klesá napětí na vstupu měniče pod 11V, tak už to má vliv na přesnost mikrokrokování...hades píše:A potřebuje HEQ5 plných 12V? Když motory jedou na 5V a procesor v ručce nejspíš na 3.3V?
Poznáš to podle toho, že začíná pohasínat LED dioda - alespoň takhle to je u EQ6.
Určitě bych nedoporučil méně než 12V na vstupu napájení.
M:736 750 113
- ok1in
- Příspěvky: 994
- Registrován: 27. 06. 2017, 19:23
- Bydliště: Slaný
- Věk: 63
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krabička pro rozvod napájení
Nechcu tě připravovat o iluze, ale už ses někdy podíval, jaké dráty (uvnitř) k tomu konektoru v autě vedou?hades píše: Ještě doplním proč jsem tam dal ten autozapalovač konektor: kvůli univerzálnosti, když by třeba došla šťáva v trakční baterii tak můžu pokračovat připojením na konektor v autě
Petr, www.ok1in.cz
Re: Krabička pro rozvod napájení
Tak ty jsou aspoň krátké, ale dělat zbytečně dlouhý kabel je blbost - to už by jsi musel jít do nějakého většího průřezu. Lepší je krátký kabel k baterce (možná raději s jiným konektorem) a udělat si nouzovou prodlužovažku rovnou od autobaterky se stejným konektorem a větším průřezem.
Já ty autokonektory používám taky - ale najít funkční kombinaci je peklo.
Já ty autokonektory používám taky - ale najít funkční kombinaci je peklo.
M:736 750 113
Re: Krabička pro rozvod napájení
Od baterie k rozvodné krabičce povede CGSG o délce 3m a průřezu 1,5mm. To je myslím dostatečně dimenzované.
A ta prodlužka přímo z baterky zní dobře, mohl bych to tak udělat, konektor samice se dá koupit i na kabel
A ta prodlužka přímo z baterky zní dobře, mohl bych to tak udělat, konektor samice se dá koupit i na kabel
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Krabička pro rozvod napájení
Občas to má někdo udělané s výkonovou diodou na dobíjení při nastartování motoru...hades píše:A ta prodlužka přímo z baterky zní dobře, mohl bych to tak udělat, konektor samice se dá koupit i na kabel
M:736 750 113
- MMys
- Příspěvky: 17644
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krabička pro rozvod napájení
Jo, tohle jsem dělal Konihlavovi, normálně má u dalekohledu akumulátor, a ten je přes nějakou asi 30A Schottky diodu připojený paralelně k akumulátoru v autě. Poměrně silnými i dlouhými kabely (aby nemusel mít auto nacpané úplně u dalekohledu), s pořádnými krokosvorkami, cvaknutými přímo na akumulátor. Přes žádný zapalovačový konektor.
V okamžiku, kdy už vidí, že aku u dalekohledu na tom není dobře, stačí nastartovat. Dioda zamezí propadu napětí při startu a resetu celé sestavy, a pak se aku u dalekohledu normálně nabíjí z běžícího auta a zároveň celá sestava funuje dál.
Jinak, ve všech Synta/Skywatcher montážích (a asi i jakýchkoli jiných) s krokovými motory je obvykle step-up měnič na nějakých 25-35V pro buzení krokových motorů. Je to potřeba k rychlému krokování při přejezdech. Bez toho by to jezdilo jen velmi pomalu. Maximální krokovací frekvence motoru je závislá na napětí, o proudové omezení se stará proudová limitace na PWM driveru. Jde o strmost proudových pulsů a ta je při vyšším napětí vyšší.
A ten step-up měnič právě přestává funovat při nižších napětích. Respektive, čím nižší vstupní napětí, tím větší vstupní proud si ten měnič má tendenci odebírat, jenomže tím to chytne zpětnou vazbu. Větší odběr=ještě větší úbytek na kabelech=nižší napětí na vstupu=ještě větší požadavky na proud a tak pořád dokola Takže se to obvykle nějak rozkmitá, začne cyklovat něbo to úplně vysadí a zůstane v nějakém stavu, kdy ten měnič napětí nezvedá, a na motory jde nízké napětí a pohon vynechává.
V okamžiku, kdy už vidí, že aku u dalekohledu na tom není dobře, stačí nastartovat. Dioda zamezí propadu napětí při startu a resetu celé sestavy, a pak se aku u dalekohledu normálně nabíjí z běžícího auta a zároveň celá sestava funuje dál.
Jinak, ve všech Synta/Skywatcher montážích (a asi i jakýchkoli jiných) s krokovými motory je obvykle step-up měnič na nějakých 25-35V pro buzení krokových motorů. Je to potřeba k rychlému krokování při přejezdech. Bez toho by to jezdilo jen velmi pomalu. Maximální krokovací frekvence motoru je závislá na napětí, o proudové omezení se stará proudová limitace na PWM driveru. Jde o strmost proudových pulsů a ta je při vyšším napětí vyšší.
A ten step-up měnič právě přestává funovat při nižších napětích. Respektive, čím nižší vstupní napětí, tím větší vstupní proud si ten měnič má tendenci odebírat, jenomže tím to chytne zpětnou vazbu. Větší odběr=ještě větší úbytek na kabelech=nižší napětí na vstupu=ještě větší požadavky na proud a tak pořád dokola Takže se to obvykle nějak rozkmitá, začne cyklovat něbo to úplně vysadí a zůstane v nějakém stavu, kdy ten měnič napětí nezvedá, a na motory jde nízké napětí a pohon vynechává.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Re: Krabička pro rozvod napájení
Jak může ta dioda zamezit propadu napětí? Není to spíš kondenzátor? Dioda přece usměrňuje, propouští jenom v propustném směru, na napětí by neměla mít vliv (krom úbytku napětí v propustném směru)MMys píše:Jo, tohle jsem dělal Konihlavovi, normálně má u dalekohledu akumulátor, a ten je přes nějakou asi 30A Schottky diodu připojený paralelně k akumulátoru v autě. Poměrně silnými i dlouhými kabely (aby nemusel mít auto nacpané úplně u dalekohledu), s pořádnými krokosvorkami, cvaknutými přímo na akumulátor. Přes žádný zapalovačový konektor.
V okamžiku, kdy už vidí, že aku u dalekohledu na tom není dobře, stačí nastartovat. Dioda zamezí propadu napětí při startu a resetu celé sestavy, a pak se aku u dalekohledu normálně nabíjí z běžícího auta a zároveň celá sestava funuje dál.
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
- MMys
- Příspěvky: 17644
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krabička pro rozvod napájení
No však, vždyť důvod píšeš - vede v jednom směru. Tedy směrem z auta do akumulátoru u dalekohledu při jeho dobíjení ale nikoli obráceně, z akumulátoru dalekohledu do auta při startování. A aby byl malý úbytek v propustném směru, tak je zvolená právět Schootky dioda, která má oproti klasické křemíkové úbytek ani ne poloviční.
Kondenzátor je v tomhle okamžiku k ničemu, vzhledem k odběru startéru neudrží napětí žádný reálně dostupný kondenzátor, co by se ti tam vešel, ani po zlomek sekundy.
Kondenzátor je v tomhle okamžiku k ničemu, vzhledem k odběru startéru neudrží napětí žádný reálně dostupný kondenzátor, co by se ti tam vešel, ani po zlomek sekundy.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Re: Krabička pro rozvod napájení
Já mám 5x100F, které mi zbyly z nějakých pokusů. Původně jsem to chtěl nacpat přímo do montáže, ale nedostal jsem se k tomu vymyslet nějaký startovací obvodMMys píše: Kondenzátor je v tomhle okamžiku k ničemu, vzhledem k odběru startéru neudrží napětí žádný reálně dostupný kondenzátor, co by se ti tam vešel, ani po zlomek sekundy.
Ony se dělají kondenzátory i do auta na podporu startování, já bych je tak úplně nezavrhoval...
Ale asi je to zbytečná komplikace, já jsem to chtěl proto, že jsem většinou používal vyřazené aku s větším odporem.
M:736 750 113