Muzejni exponaty
Muzejni exponaty
Kdyz se diskuse v bazaru zvrhla na zjistovani roku vyroby triedru a nostalgicke vzpominky na ty krasne stare pristroje i s odkazem na "webove muzeum" Meopty, tak jsem se slzou v oku zacal dokumentovat sve male domaci muzeum. Zakladam toto tema pro informace a obrazky o nasich pokladech, ktere sice asi uz nikdy k nicemu nepouzijeme, ale jsou hezke a je v nich kus historie. A zacinam nejstarsim plne funkcnim pristrojem z me skrine, kamerou Admira 8C. V "muzeu" Meopty mi chybi, prestoze tam maji podobny typ 8D.
A jsem zvedav, co doma najdou ostatni
A jsem zvedav, co doma najdou ostatni
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
Muzejni exponaty
Stale jeste pouzivam triedr 8x30 s okularovym zaostrovanim:
http://www.zakov.wz.cz/vybaveni/obrazky/triedr.jpg
Pred asi tremi lety jsme ho nechali vycistit a je jako novy
http://www.zakov.wz.cz/vybaveni/obrazky/triedr.jpg
Pred asi tremi lety jsme ho nechali vycistit a je jako novy
“Jakákoliv dostatečně pokročilá technika je k nerozeznání od magie.” A.C.Clarke
Muzejni exponaty
mp:admiru mám taky, včetně několika objektivů, brašny, pistolové rukojeti, atp.
Muzejni exponaty
johnik napsal: mp:admiru mám taky, včetně několika objektivů, brašny, pistolové rukojeti, atp.To uz je profesionalni vybaveni Jo, kdysi mel Admiry kde kdo, ale vetsinou novejsi typy, nez to moje Ccko. Ja jsem si k ni kdysi udelal i automaticke rizeni clony - maly servomotorek otacel kulisou, nasunutou na krouzek clony, na ktere byl zaroven klin, ktery se zasouval pred fotoodpor, prisroubovany nad objektivem misto knofliku na popruh. Cele to melo i s baterkami tvar pistolove rukojeti a sroubovalo se to na stativovy zavit. A fungovalo to ! A bylo to k nicemu, stejne jsem zvykly ridit clonu manualne ...
No a dale jsem zpristupnil na webu dokument, ktery jsem napsal pred 6ti lety o pristroji, starem dnes asi 20 let ( jenom ), ktery neni ani nijak vzacny, ale raritka to tedy je : Kiev 30.
No a dale jsem zpristupnil na webu dokument, ktery jsem napsal pred 6ti lety o pristroji, starem dnes asi 20 let ( jenom ), ktery neni ani nijak vzacny, ale raritka to tedy je : Kiev 30.
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
Muzejni exponaty
Zakov napsal: Stale jeste pouzivam triedr 8x30 s okularovym zaostrovanim:
http://www.zakov.wz.cz/vybaveni/obrazky/triedr.jpg
Pred asi tremi lety jsme ho nechali vycistit a je jako novy
Presne takovy triedr pouzivam take. Kdysi (v prosinci 1989) jsem ho "koupil" od jednoho podnapileho vojaka v tramvaji )
http://www.zakov.wz.cz/vybaveni/obrazky/triedr.jpg
Pred asi tremi lety jsme ho nechali vycistit a je jako novy
Presne takovy triedr pouzivam take. Kdysi (v prosinci 1989) jsem ho "koupil" od jednoho podnapileho vojaka v tramvaji )
triedr 8x30 a 8-20x50, SW 80ED, Vixen VC200L, Vixen R200SS na AZ-EQ6, Maksutov-Cassegrain 127/1500, 3D tištěný spektroheliograf a spektrograf, hvězdárna ScopeDome 3M, Dobson 355/1700
Muzejni exponaty
MP,to byl skvělý nápad,zrovna teď mám před sebou
"Amateurfilmkamera" Quarz ZOOM DS 8-3 z roku raz dva a co teprve Smena 8 ? Jinak mi ve skříni leží monokulár Carl Zeiss Jena 23x65.A co teprve Somet Binar 25x100 v originál balení ? Super sekce.Bob.
"Amateurfilmkamera" Quarz ZOOM DS 8-3 z roku raz dva a co teprve Smena 8 ? Jinak mi ve skříni leží monokulár Carl Zeiss Jena 23x65.A co teprve Somet Binar 25x100 v originál balení ? Super sekce.Bob.
Orion Optics UK 500/2000
Muzejni exponaty
Tak pokracujeme, tento pristroj je sice v zoufalem stavu, ale s ohledem na to, co ma vsechno za sebou je zazrak, ze jeste funguje.
Smenu jsem mel samozrejme take, ale zdedil ji nektery z mych mladsich sourozencu. Nejvic mi u ni vadilo, ze plastova zadni stena v jednom miste prosvitala ( vpravo, kde je ztencena kvuli dostatku mista pro navijeny film ). Nebylo to znat, pokud byl aparat v kozenkovem pouzdru ( i otevrenem ) nebo pokud byl film nafocen dostatecne rychle ( musel stat bez previjeni nekolik minut na silnem svetle bez pouzdra, aby to bylo videt ). Nakonec jsem zadni stenu prelepil nekolika vrstvami kobercove pasky a bylo po problemu, navic se to lepe drzelo
Take nevim, kde je dnes konec memu uplne prvnimu fotoaparatu ( take jej po mne pouzivali sourozenci ). Kdyz mi bylo asi 5 let, otec vyhrabal ze svych "pokladu" stary mechovy vzperovy pristroj ( s "vyskakovacim" objektivem ) na 4cm film bez perforace ( myslim, ze to byl Birnbaum Beirette, ale nejsem si jisty ) s objektivem 50/3.5 a slavnou zaverkou Compur a se znicenym hledackem. Vlastnorucne upravil pristroj na kinofilm, vcetne upravy vodicich kolejnicek a dvou kinofilmovych kazet, aby sly nasadit do nestandardniho previjeciho systemu, ze dvou cocek a kousku preklizky vyrobil nahradni hledacek a venoval mi to na hrani. Fotil jsem s tim nekolik let a s zadnym dalsim fotakem jsem se toho tolik nenaucil - delalo to kvalitni fotky, ale vsechno se muselo nastavit rucne, bez expozimetru, bez blokovani zaverky nebo previjeni filmu atd.
Smenu jsem mel samozrejme take, ale zdedil ji nektery z mych mladsich sourozencu. Nejvic mi u ni vadilo, ze plastova zadni stena v jednom miste prosvitala ( vpravo, kde je ztencena kvuli dostatku mista pro navijeny film ). Nebylo to znat, pokud byl aparat v kozenkovem pouzdru ( i otevrenem ) nebo pokud byl film nafocen dostatecne rychle ( musel stat bez previjeni nekolik minut na silnem svetle bez pouzdra, aby to bylo videt ). Nakonec jsem zadni stenu prelepil nekolika vrstvami kobercove pasky a bylo po problemu, navic se to lepe drzelo
Take nevim, kde je dnes konec memu uplne prvnimu fotoaparatu ( take jej po mne pouzivali sourozenci ). Kdyz mi bylo asi 5 let, otec vyhrabal ze svych "pokladu" stary mechovy vzperovy pristroj ( s "vyskakovacim" objektivem ) na 4cm film bez perforace ( myslim, ze to byl Birnbaum Beirette, ale nejsem si jisty ) s objektivem 50/3.5 a slavnou zaverkou Compur a se znicenym hledackem. Vlastnorucne upravil pristroj na kinofilm, vcetne upravy vodicich kolejnicek a dvou kinofilmovych kazet, aby sly nasadit do nestandardniho previjeciho systemu, ze dvou cocek a kousku preklizky vyrobil nahradni hledacek a venoval mi to na hrani. Fotil jsem s tim nekolik let a s zadnym dalsim fotakem jsem se toho tolik nenaucil - delalo to kvalitni fotky, ale vsechno se muselo nastavit rucne, bez expozimetru, bez blokovani zaverky nebo previjeni filmu atd.
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
Muzejni exponaty
Konečně jsem se dostal na fórum.
MP: Když jsi napsal tak hezký příspěvek na Směnu 8,šel jsem se s ní trochu "pomazlit".Jaké bylo mé překvapení,když jsem našel krabici prázdnou a v ní jen návod k použití.Udeřil jsem na manželku a ta mi řekla,že náš syn ji půjčil nějaké povedené kamarádce,ze které ji již nevydoloval zpět.Pouštěl jsem hromy a blesky ale nebylo mi to nic platné.Už se s ní asi neshledám. :-[ Jen mě překvapuje,že se k naším muzejním exponátům nikdo nepřidal.Že bychom jen my dva byli starší než hnědé uhlí ?Bob.
MP: Když jsi napsal tak hezký příspěvek na Směnu 8,šel jsem se s ní trochu "pomazlit".Jaké bylo mé překvapení,když jsem našel krabici prázdnou a v ní jen návod k použití.Udeřil jsem na manželku a ta mi řekla,že náš syn ji půjčil nějaké povedené kamarádce,ze které ji již nevydoloval zpět.Pouštěl jsem hromy a blesky ale nebylo mi to nic platné.Už se s ní asi neshledám. :-[ Jen mě překvapuje,že se k naším muzejním exponátům nikdo nepřidal.Že bychom jen my dva byli starší než hnědé uhlí ?Bob.
Orion Optics UK 500/2000
Muzejni exponaty
Veku hnedeho uhli jeste nedosahuji, a nevim jestli Pentacon Six TL budete povazovat za muzejni exponat...
Byl to muj prvni fotak, mam k nemu nekolik objektivu, hranol s expozimetrem, barevne filtry. Nekolikrat, kdyz se zadirala zaverka jsem jej odnesl ke "Skodovi" (Foto Skoda v Praze) na vycisteni. Fotky jsem si zasadne vyvolaval sam. I prvni astrosnimky byly pachany timto strojem.
Ted ceka ve skrini, az dodelam paralakticky stolek - uz mu funguje jen "B", a oprava by se financne nevyplatila. Take filmu 6x6 ubyva :'(
Az bude stolek hotov tak urcite nejake fotky z Pentaconu na tomto foru vystavim
S.
Byl to muj prvni fotak, mam k nemu nekolik objektivu, hranol s expozimetrem, barevne filtry. Nekolikrat, kdyz se zadirala zaverka jsem jej odnesl ke "Skodovi" (Foto Skoda v Praze) na vycisteni. Fotky jsem si zasadne vyvolaval sam. I prvni astrosnimky byly pachany timto strojem.
Ted ceka ve skrini, az dodelam paralakticky stolek - uz mu funguje jen "B", a oprava by se financne nevyplatila. Take filmu 6x6 ubyva :'(
Az bude stolek hotov tak urcite nejake fotky z Pentaconu na tomto foru vystavim
S.
triedr 8x30 a 8-20x50, SW 80ED, Vixen VC200L, Vixen R200SS na AZ-EQ6, Maksutov-Cassegrain 127/1500, 3D tištěný spektroheliograf a spektrograf, hvězdárna ScopeDome 3M, Dobson 355/1700
Muzejni exponaty
Bob napsal: Jaké bylo mé překvapení,když jsem našel krabici prázdnou a v ní jen návod k použití.Uprimnou soustrast. Chapu, jak to musi bolet
Standa napsal: uz mu funguje jen "B", a oprava by se financne nevyplatila.Vzdyt to je ta nejdulezitejsi poloha nastaveni zaverky, jinou skoro nepouzivam.
Standa napsal: uz mu funguje jen "B", a oprava by se financne nevyplatila.Vzdyt to je ta nejdulezitejsi poloha nastaveni zaverky, jinou skoro nepouzivam.
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
Muzejni exponaty
Bylo by skvělé se těma fotkama prezentovat.Možná by ta oprava nebyla až tak drasticky drahá.Nechávali jsme opravit Praktiku MTL 5 a zatímco u nás v Ostravě na nás pouštěli finanční hrůzu,v Praze u Škody za to chtěli pakatel.Dokonce i s cestou do Prahy a zpět to vyšlo levněji než v Ostravě.Stejnou zkušenost mám,když jsem chtěl nechat opravit monokulár Carl Zeiss Jena.23x65.V Ostravě chtěli 4.000,- Kč a v Geom servisu v Praze mě to vyšlo na necelou tisícovku.Bob.
Orion Optics UK 500/2000
Muzejni exponaty
Oprava by se skutecne (pro me) nevyplatila. Pred rokem jsem si ve vyprodeji koupil Minoltu Dynax 4, se kterou fotim ne-astro a obcas i astro (Slunko/Mesic...). Ono to prislusenstvi k Pentaconu se docela proneslo Takova 3-stovka teleobjektiv je docela vaha...
Necham ho ale urcite alespon vycistit.
S.
P.S. Stejne, zvuk zaverky - takoveto "MLASK" - naprosto nezamenitelne a ti co maji digital, tak to musi simulovat
Necham ho ale urcite alespon vycistit.
S.
P.S. Stejne, zvuk zaverky - takoveto "MLASK" - naprosto nezamenitelne a ti co maji digital, tak to musi simulovat
triedr 8x30 a 8-20x50, SW 80ED, Vixen VC200L, Vixen R200SS na AZ-EQ6, Maksutov-Cassegrain 127/1500, 3D tištěný spektroheliograf a spektrograf, hvězdárna ScopeDome 3M, Dobson 355/1700
Muzejni exponaty
Vyčistit ho určitě nechej ale s tou váhou máš pravdu.Známý má celou sadu teleobjektivů až do 500ky a je to opravdu síla.Jenže on má zásadu,že pokud foťák neváží alespoň kilo tak ho nebere,je to prostě plast a on věří jen kovu.Možná na tom něco je.Bob.
Orion Optics UK 500/2000
Muzejni exponaty
Bob napsal: Jenže on má zásadu,že pokud foťák neváží alespoň kilo tak ho nebere,je to prostě plast a on věří jen kovu.Tak to je muj clovek ! Take nechapu, jak muze nekdo fotit Canonem 300D, kdyz mne i ten 2x tezsi 20D pripada v ruce hrozne "bakelitovy". Je to neco jako rozdil mezi tou Smenou a Prakticou. Aspon psychologicky. Opravdovou zrcadlovku prece neni mozne roztrast pri foceni 300mm objektivem z ruky, uz kvuli momentu setrvacnosti cele sestavy
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
- Psion
- Příspěvky: 11595
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Praha
- Věk: 61
- Kontaktovat uživatele:
Muzejni exponaty
Tak mě naopak lehký foťák nevadí (montáž je taky ráda) a obzvláště v zimě tolik nestudí do ruky. Ovšem dá se zespodu namontovat olověná deska, která váhu vylepší