Náhradní stativ (Celestron 80EQ)

Vše o montážích, stativech, pohonech dalekohledů, naváděcích systémech, apod.
Odpovědět
marcus33cz

Příspěvek od marcus33cz »

Ahojte,

měl bych dotaz ohledně náhradního stativu pro teleskop Celestron Powerseeker 80EQ. Ve výchozím balení je stativ zhruba toto:

Ale je to fakt nic moc, trochu jsem chtěl utáhnout jednu nohu a prasklo mi u toho jedno upevnění (úplně dole) a rovnou z balkónu zároveň vyletěla jedna ta páčka a to byl zrovna tak hezky vidět Jupiter.  ;D Kde bych sehnal náhradní?

Ideálně něco lepšího, protože tohle je takový nic moc kus hliníku a plast...
Hledal jsem a našel jsem na eBay jeden, co vypadal OK, ale v Česku prakticky nic. Co by s tím bylo kompatibilní?

Jsem začátečník, ale prostě mě strašně štvalo, jak mi kmitá/třese se obraz. Snad všechny páčky jsem měl utaženy, teleskop vyvážený, ale stačilo se dotknout a obraz se rozklepal. Dělal jsem něco špatně? Zapomněl jsem na něco? Přišlo mi to nenormální, že se dotknu okuláru a třese se to...

Při nejhorším bych bral i náhradní ten samý případně jednu tu nohu.  :-?

Díky moc
Vabra

Příspěvek od Vabra »

Ahoj,
tenhle EQ montaz+stativ je nejvetsi slabina tveho pristroje (ostatne uz jsi na to prisel sam).

IMHO vubec nema cenu ten hlinikovy stativ opravovat. To uz odvede lepsi sluzbu jakykoliv starsi dreveny stativ (obcas je maji v army vyprodejich od teodolitu). Otazka je, zda si jej dovedes prizpusobit na tu svoji malickou montaz.

Jeste lepsi by bylo zahodit i tu a poridit si neco jako GIRO III MINI...
Ale to uz je cenove bohuzel nekde jinde :(

mej se,

Pavel
Pavel Vabrousek
Martin Vyskočil
Věk: 44

Příspěvek od Martin Vyskočil »

Tvůj dalekohled odpovídá velikostí mému Ostřížímu oku. Pod ním mám CG-5 a nic slabšího bych tam rozhodně nedával.
TS 15x70, "Ostříží oko" 60/1040 (refraktor vlastní konstrukce)
marcus33cz

Příspěvek od marcus33cz »

Díky za odpovědi. To CG-5 sice vypadá hezky, ale investovat 17000 Kč do montáže se mi nechce.