Triedr + astigmatismus + prodejna

Diskuze o dalekohledech, triedrech a dalších kukátkách pro pozorování nekonečna
Athuin

Příspěvek od Athuin »

Hezký pozdrav všem,

nevím, zda-li mi dokážete poradit, ale za dotaz nic nedám. Upřímně přiznám, že jsem úplný začátečník v oboru astronomie. Budu stručný. Rád bych si pro začátek zakoupil triedr, ale nevím, jak moc ovlivní pozorování mé "zkažené" oči. Mám cca -7 dioptrie a asi tak 1 dioptrii kvůli astigmatismu (cylindr). Ani neuvažuji, že bych se mohl přes triedr dívat bez brýlí, to asi nejde, a proto mě dost zajímá otázka, zda-li se s brýlemi dá přes triedr dívat aniž by to bylo moc na obtíž a jestli s mou oční vadou to vůbec k něčemu bude.
A nakonec ještě jeden dotaz. Bydlím v okolí Ostravy a nevím, jestli tady někde existuje prodejna s astronomickým příslušenstvím. Pokud bych něco kupoval, rád bych si to i vyzkoušel. Prodejny, na které jsem zatím narazil jsou všechny v Praze.
Listy3

Příspěvek od Listy3 »

Bohužel Ti nedokážu poradit nic víc než že prodejný jsou i na Moravě např ATC Přerov  http://web.quick.cz/atc-astro/ . K tomu pozorování s oční vadou, věřím, že cesta se vždycky najde.
Newton 250/1250 ve výstavbě&&Newton 130/1000 GS montáž&&triedr 10x50 a 8-24x50&&Lidlteleskop 70/700
Alien

Příspěvek od Alien »

Toto jsem našel na netu:

Existují dalekohledy pro lidi s brýlemi?

Nosí-li majitel dalekohledu brýle, pak mu budou některé modely k ničemu. Vadí především kaučukové kruhové očnice, neboť je téměř nemožné ohnout je tak, aby do okulárů bylo vidět i přes brýle. Nehledě na to, že tato manipulace zabere více či méně drahocenného času v okamžiku, kdy je dalekohled zaměřen na běžící zvíře nebo letícího ptáka. Obrýlení zákazníci by tedy měli dávat přednost přístrojům s posuvnými, snadno odnímatelnými očnicemi z pevného materiálu.

V podstatě jde o to aby si se i s brýlemi dostal tak blízko, aby si mohl zaostřit, ale takové dalekoledy existují, jen si na to musíš dát pozor při výběru.