Stránka 66 z 68
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 17. 12. 2023, 20:29
od MMys
Tak na rozdíl od racka, tohle je šlápnutí vedle. Holt chybama se člověk učí. Tady je potřeba dopředu vědět, že v té mlhovině prakticky žádná OIII emise není, a tak dual-bandpass filtr je naprd. Vše modré v téhle oblasti je totiž reflexní prachová mlhovina, a to vše sis tím úzkopásmem ořezal. To co prolezlo je vlastně jen část modrého kontinua, co prošla OIII oknem (tedy zlomek). A ještě nějak nepasuje flat. K okrajům to rychle tmavne a mlhoviny mizí.
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 12. 01. 2024, 17:34
od nou
Takže prvý test nových Antlia filtrov a som nadmieru spokojný čo sa týka reflexov. Ha mozaika 10x600s a 13x600s.

Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 12. 01. 2024, 17:55
od astrolama
Tak aby těch koňů nebylo málo přidám jeden vlastní. Nějakou kritiku klidně, jestli něco dělám blbě chci to vědět

Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 12. 01. 2024, 18:44
od welryba
MMys píše: ↑17. 12. 2023, 20:29
Tak na rozdíl od racka, tohle je šlápnutí vedle. Holt chybama se člověk učí. Tady je potřeba dopředu vědět, že v té mlhovině prakticky žádná OIII emise není, a tak dual-bandpass filtr je naprd. Vše modré v téhle oblasti je totiž reflexní prachová mlhovina, a to vše sis tím úzkopásmem ořezal. ...
Máme tu další nov, tak jsem se pokusil přefotit koně. Tentokrát jsem měl různorodé potíže, první noc to přerušily mraky, druhou noc foukal tak silný vítr, že mi to lomcovalo i s autem, ve kterém jsem se během focení schovával. Hvězdy jsou kvůli tomu trochu protáhlé, celkem jsem zpracoval asi 3.5 hodiny expozice. pořád nejsem s výsledkem moc spokojený, určitě se to příště pokusím dále vylepšit, ale překvapilo mě, kolik tam toho prachu nyní je, který jsem posledně ořezal.

- kun-50-desat.jpg (2.51 MiB) Zobrazeno 1366 x
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 12. 01. 2024, 20:18
od nou
Uf to som odpálil peknú seriu fotiek
welryba: možno netlačiť až tak na pílu a ubrať trocha ubrať lebo pre mňa je to prepálené a v jasných partiách sa strácajú detaily.
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 12. 01. 2024, 21:39
od MartinT
Tak já se ještě přidám.. Chtěl bych zreprodukovat ten postup MMysl. Ale někak se nedaří, tak zatím jen pracovní Ha a HaBG s HaRGB hvězdami.. Ještě na tom budu pracovat, ale limituje mně to přípražské RGB.. Foceno na LZOS 123, F4,5.. 3h Ha ASI294M Pro, 3h RGB ASI294MC
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 12. 01. 2024, 22:11
od MartinT
astrolama píše: ↑12. 01. 2024, 17:55
Tak aby těch koňů nebylo málo přidám jeden vlastní. Nějakou kritiku klidně, jestli něco dělám blbě chci to vědět
Koukám nikdo z expertů nic nenapsal. Já teda nejsem žádná autorita, ale detaily se mi líbí, možná bych trochu přitlačil v saturaci na modrou přes masku (ta reflexka). Já to zase naopak jako ovykle trochu přepísknul.. viz. barvy od MMysl. Trošku neobvyklá mi přijde ta kompozice., oříznul bych to zleva i zprava a otočil hlavou nahoru.
PS. MilAN má pravdu, chtělo by to aspoň minimální info o snímku..
Martin
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 12. 01. 2024, 22:16
od MilAN
astrolama píše: ↑12. 01. 2024, 17:55
T Nějakou kritiku klidně, jestli něco dělám blbě chci to vědět
Jenže k tomu snímku chybí jakékoliv informace (optika, kamera, filtry, časy )
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 12. 01. 2024, 23:22
od MMys
A proč chceš replikovat ten můj šílený postup ? Já ho použil jen proto, že RGB jsem nafocené za výrazně horšího seeingu, než to úzkopásmo, a když jsem to zpracovával celé pohromadě, tak při zalovení mlhovin se mi ty seeingem rozmatlané hvězdy šíleně rozlezly. jenže já funguju na měřítku ani ne 0.5"/pixel.
Ty máš ale měřítko 1.7"/pixel, takže ta situace nebude ani zdaleka tak dramatická jako u mě.
Ta H-alfa vypadá celkem OK, trochu víc by jí neuškodilo, ale není to kritické. RGB samotnou nikde nevidím, ale 3 hodiny někde u Prahy budou zoufale málo. To by bylo málo i tady u mě (světelnosti máme podobné). Na doplnění barev hvězd by to asi stačilo, jenže v téhle oblasti je spousta jiných struktur než jen H-alfa. Je tam dost reflexních i prachových útvarů, a ty vyžadují řádně proexponované nezašumené RGB.
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 13. 01. 2024, 11:13
od astrolama
Máte pravdu, fotil jsem APO refraktorem 80mm f4.8 na ASI1600MM. Je to focené z pole u České Lípy, 3h L a RGB po 50 minutách na barvu. V půlce focení se si všimnul, že mi namrzá objektiv a doma jsem pak zjistil, že se mi tam urvaly dráty, takže ty snímky barvy jsou tím poznamenané. Kvůli těm různě pokřiveným hvězdám jsem použil lehce BlurXterminator, který je zakulatil.
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 13. 01. 2024, 17:29
od MartinT
MMys píše: ↑12. 01. 2024, 23:22
A proč chceš replikovat ten můj šílený postup ?
Ahoj Martine. Mám ještě nějaké 2-3h RGB z F3 Newtonu, původně jsem je nechtěl použít, protože kříže a protože větší halo na Alnitaku, ale zkusím to dát dohromady a dám k posouzení (i odděleně). Jinak seeing mám mizerný a jsem zvyklý zpracovávat mlhoviny a hvězdy zvlášť.. Jen se zeptám, jestli můžu zahodit ten R-kanál a brát místo něj jen Ha, nebo to R-Ha nějak mixovat, případně vyrábět syntetické L-ko..
Díky, M.
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 13. 01. 2024, 18:30
od MartinT
MMys píše: ↑12. 01. 2024, 23:22
RGB samotnou nikde nevidím.
Tu jsou ty 2 RGB co mám Martine (2h F3/600 mm a 3h F4,5/550 mm, IDAS P2 a barevná ASI294MC)... zapomněl jsem, že u Newtonu jsem měl rozkolimováno, takže pravý horní roh je rozostřený. Ale zkusil jsem to spojit a testnu to s HaRGB hvězdami, tam by to moc vadit nemuselo. Je to jen zkalibrováno, DBE a autostretch, LZOS lehce odšumněn.
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 13. 01. 2024, 20:51
od MartinT
Verze se syntetickým L(50% Ha + 50% RGB)RGB (sloučené z obou dalekohledů) a HaRGB hvězdy. Ještě bych mohl zkusit mixnout tu Ha do R.. S těmi reflexy si ale asi neporadím.
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 13. 01. 2024, 23:13
od MMys
Ne. L je blbě, to moc nefunguje, nebude ti sedět intenzita té jasové složky vůči RGB. Žádné L ať už vyrobené jakkoli. Prostě R s Ha ve vhodném poměru, G a B.
----------
edit: psal jsem stručně z mobilu, ještě to dovysvětlím. Když chceš použít LRGB kombinaci, tak aby to dopadlo barevně hezky, tak L a RGB musí být v jisté relaci, alespoň v tom rozsahu, že sedí jasové poměry na velkých a středních škálách, pouze jemné detaily v L mohou být ostřejší, a L by mělo mít méně šumu. Ve skutečnosti to znamená, že když vezmeš to RGB a převedeš si ho do odstínů šedi, tak musí vypadat hodně podobně, jako to L-ko. Hlavně musí být nějaká smysluplná data (zde mlhoviny) v tom RGB v místech, kde jsou i v L. Pokud tam žádná barevná informace není, jen šum, dopadne to blbě. Snímek bude takový mdlý, do šeda, červená nebude červená ale růžová, ty části mlhoviny, kde už barva není, budou jen šedé. Tedy to RGB se nedá ošidit s tím, že to doženeš úzkopásmem, to prostě moc nefunguje.
Lepší postup, pokud kombinuješ úzkopásmo s RGB, je namixovat nějakou část H-alfa do R, OIII do G a B rovným dílem (leží takřka přesně mezi).
Pokud už mermomocí chceš dělat LRGB, tak do toho L můžeš přimixovat nějaké malé množství toho úzkopásma, ale nemělo by to být dominantní, snímek pak vypadá hrozně nepřirozeně.
Re: HorseHead Flame Nebula
Napsal: 14. 01. 2024, 15:44
od MartinT
MMys píše: ↑13. 01. 2024, 23:13
..namixovat nějakou část H-alfa do R..
Tak jsem zkusil 40% R a 60% Ha do R.. Snažil jsem se trefit aby Ha a R měly podobná maxima a minima.. Stejně to barevné vyvážení ale úplně netrefuju.. ale asi je to zatím maximum co z těch dat s mými schopnostmi dostanu. díky.