LukasNestak píše:
Poprosil o radu,
- keď chcem skladať RGB s L v ktorej fáze spracovanie je to najlepšie,
...
Ja RGB s L spajam dokopy po strecnuti.
Najskor sa venujem Lku, spracujem ho do finalnej podoby (crop, ABE/DBE, redukcia sumu, dekonvolucia, strecnutie, krivky pripadne LocHisEq).
Potom prejdem na RGB (crop, ABE/DBE, redukcia sumu, ArcsinhStretch, SCNR, saturacia farieb, rozmazanie Convoluciou) a na tento snimok aplikujem LRGBCombination s Lkom.
mirkovacik píše:Kacírska otázka - Pixi má dekonvolúciu a je možné tam dať externú PSF funkciu.
Je možné tam dať akúkoľvek PSF funkciu? Aj takú, ktorej parametrom by boli súradnice na obrázku? (Napr. funkcia reprezentujúca newton optiku - s komou, alebo funkcia reprezentujúca farebnú chybu refraktora? Prípadne - reflexy od filtrov....)
Bohužel ne. Jako PSF model jde použít pouze konstatntní obraz, platný pro celé pole. Parametrizovat souřadnicemi to nejde.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
RGB mám zo 6Dčka.
Pre korekciu farebnej vady R a B kanálov som:
Rozkladal som to cez Split RGB chanel, v StarAligment som dal G kanál ako referenčný + som zmenil parametre ako MMys písal. Registrované R a B + G neregistrované som zložil v LRGBCombination.
PS: Hviezdy sa zväčšia + detaily rozostria + pozadie mierne vyhladí. Skúšal som to v nelineárnom a aj v lineárnom stave. Výsledky boli veľmi podobné.
Ak mám L data z 1600ky, tak spravím to isté "ale v nelineárnom stave s vyostreným Lkom", len na miesto referenčného G kanálu použijem Lko z 1600ky, takže podľa Lka registrujem RGB.
PS: Výsledky tiež na prd, hlavne červený kanál spraví nepekne kruhy okolo hviezd. So zapnutou chromatickou redukciou šumu v LRGBCombination to bol extrémny hnus.
LukasNestak píše:- aký je rozdiel medzi "ChanelExtraction/Split RGB channel" rozdeliť snímok na RGB z DSLR?
Podľa mňa žiaden. Robí to na byte rovnaký výsledok a v proces console píše pre oba to isté:
"ChannelExtraction: Processing view: LIGHT_60s_400iso_16c_20190710_00h55m02s883ms_c_d_r
Extracting RGB channels: done"
Podľa mňa majú len nejednoznačnosť na názve ikony a názve procesu v menu a je za tým tá istá funkcia.
PS: Tak to niekde spublikuj, môžeme sa s tým pohrať. Možno na to niekto príde, wo der Hund begraben ist.
Ja som sa tiež pokúšal spracovať LRGB, kde som mal v L-ku menšie hviezdy ako v RGB a katastrofa. Ale treba sa stále učiť.
Ahoj, marne se snazim aplikovat "PhotometricColourCalibration" na jeden snimek, na ktery byl aplikovan DBE ( cely snimek to hodi do cervenych tonu). Kdyz ale zkusim to PCC, tak at zkousim ruzny varianty ( menit lokalitu databaze, limi mag, atd..), tak vzdy je to se stejnym vysledkem, ackoli plate solve evidentne probehne dobre, souradnice stredu +- odpovidaji snimku.
U jinych snimku vse funguje jak ma, jen tahle skupinka je pro me zahada..
DBE na to nema vliv, ten snimek nejde zkalibrovat ani v surovem stacknutem stavu, pred DBE
Zdar. Potřeboval bych poradit s registrací.
Udělal jsem Comet Aligment a vše proběhlo v pořádku. Blinkem (proces v Pixi) zkontrolováno, že se kometa nehýbe a hvězdy ano.
Jenže teď mám problém s integrací těch snímků vzniklých přes Comet Aligment, protože integrace vytvoří stopy hvězd.
Jak ty hvězdy při registraci odstranit, aby tam zůstala jen ta kometa ?
Zkouším to podle tohoto tutoriálu https://www.youtube.com/watch?v=wYbZZimKwAo , ve kterém jim to ale stopy neudělá.
Tak tohohle se softwarově nedá zbavit opravdu nijak. Čím a jak je to prosím tě focené ? A kde ?
Tipuji nějakým CMOS senzorem (nejspíš DSLR) hodně krátkými expozicemi, bez poinatce nebo možná s ní, ale bez ditheringu, a ještě na nějaké hodně světlé obloze, nebo se světelnými zdroji v okolí. A nebo RGB filtry, ale vše ostatní viz výše, a také bídné podmínky s ohledem na parazitní světlo z okolí. Proto ty barevné fleky.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Diky za reakce. Je to SCT11, EQ6 315x20s DSLR z města, bez filtru, bez pointace, zkoušel jsem krátké expozice podle metody Dana Beneše. Na tu bídu tam data jsou, přece v dnešní době musí jít ten sajrajt v pozadí aspoň únosně zredukovat!
Treba robit aspon dithering. Ten zlikviduje alebo aspon zredukuje ten pruhovany sum a stane sa z neho uniformny. Ale v konecnom dosledku tam stale bude a treba potiahnut cierny bod tak aby sa orezal.
20 sec. expozice pomocí DSLR na bídné obloze z města jsou neřešitelný problém. Za tuto expoziční dobu dominují v obraze systémové vzory z DSLR, které jsou díky chybějící teplotní stabilizaci kalibrovatelné jen obtížně, a část z nich je pseudonáhodná (vodorovné prouhy - banding).Tedy vykalibrovat je nelze a ani dithering je nezlikviduje úplně, protože nejsou úplně náhodné, mají tendenci se kupit častěji v některých místech senzoru, a snímků také nemáš nekonečné množství. Při zpracování to vždycky vyleze.
Když by to bylo na tmavé obloze, a dělal se dithering, tak by to při velkém počtu expozic zmizelo, pokdu bys ty expozice natáhl alespoň řekněme na 2-3 minuty. Ale na světlé obloze způsobí i malá procentuální chyba v kalibračních datech velkou absolutní odchylku (koriguješ velký nežádoucí signál a lovíš z toho maličký požadovaný - objekt). Tudy prostě cesta moc nevede. Jediné řešení je do tmy a natahnout expozice. A nebo pořídit místo DSLR nějakou špičkovou kameru s naprosto homogenním šumem bez artefaktů. Optimálně nějakou kvalitěn postavenou CCD (ta nemá banding), nebo v nouzi CMOS, ale tam je trochu problém s kalibrací taky - banding, luminiscence. Ale i tak to z města bude mizérie. Musí naprosto dokonale pasovat FF, jinak to nelze zkalibrovat.
A nebo se vykašlat na galaxie, a širokopásmové snímky všeobecně, koupit si mono CMOS kameru s malým vyčítacím šumem, úzkopásmové filtry a fotit si emisní mlhoviny. Je jich po obloze hromada, a to z města lze.
Ten sajrajt prostě nijak zlikvidovat nejde. Na takovýto charakter rušivého signálu prostě žádné algoritmy neexistují, a pravděpodobně nikdy existovat nebudou. Vznik tohoto bordelu se prostě řídí fyzikálními zákony a ve spojení s výrobními nedokonalostmi senzorů, vznikne to, co vznikne. Za daných podmínek a s daným HW s tím prostě nelze nic dělat. Z města tento typ RGB fotografie fakt moc provozovat nejde.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Díky Martine za komentář. Jede to na opraveném MB od Tebe, a i přes ten šum z toho mám radost. Do parádní tmy (Novohradské hory) to mám hodinu, ale času se moc nedostává a tak zkouším co mi dovolí terasa doma. Přemýšlím o Optolongu L-Pro, ale je mi jasné, že to je zase jen malý kompromis. Expozici mohu natáhnout na 2min bez pointace a přidat ruční dithering a vypilovat flaty. Mě ty galaxie prostě baví .