CANON EOS 1000D
- MMys
- Příspěvky: 17696
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 51
- Kontaktovat uživatele:
CANON EOS 1000D
Čím zjišťuješ tu velikost RAWu ? Některé jednodušší prohlížeče snímků (konkrétně třeba FS View) ukazují polovinu. Kvůli rychlosti nedělají skutečný debayering interpolací, ale používaj tzv. superpixel metodu, tedy sloučení RGGB čtveřice z rawu do jednoho výsledného barevného pixelu. A rozlišení tim klesne na půlku. Ale RAW je v pořádku, jen jeho prezentace na obrazovce v tom konkrétním SW je poloviční.
Když to normálně zpracuješ nějakým astro SW nebo Raw konvrtorem ze SW pro zpracování fotografií, bude to v plném rozlišení.
Když to normálně zpracuješ nějakým astro SW nebo Raw konvrtorem ze SW pro zpracování fotografií, bude to v plném rozlišení.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
-
- Příspěvky: 434
- Registrován: 14. 06. 2014, 19:35
- Bydliště: Böhmisch Hruschau
CANON EOS 1000D
V IrfanView. Jen podotýkám že *.nef od Nikonu načítal v plném rozlišení, proto mě nenapadlo, že by mohl být problém v prohlížeči. Zkusil jsem to otevřít v ZPS a tam je to v pořádku. Díky za pomoc.
CANON EOS 1000D
A taky to píše přímo foťák při nastavení do jaké komprese fotíš, tedy aspoň doufám, že to umí i levnější modely. Bývá tam rozlišení a přibližná velikost snímku.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.
CANON EOS 1000D
To je nastavením Irfanview. Buď dělá debayering, což trvá, nebo používá integrovaný jpg, který používá foťäk pro náhledy. Ten je u různých modelů v jiných rozlišeních. Pozor. Pokud dáš Raw + jpg, tak foťák pro jednoduchost narve jpg v plném rozlišení i do Rawu a soubor je větší!!!
M:736 750 113
-
- Příspěvky: 434
- Registrován: 14. 06. 2014, 19:35
- Bydliště: Böhmisch Hruschau
CANON EOS 1000D
Při expozicích i méně než 2 min. je na snímcích znát světelné znečištění. Dá se s tím něco dělat? Uživatelské vyvážení bílé z nočních fotek nejde a ručně zadat hodnoty také ne. Zde expozice 60s.
CANON EOS 1000D
Pokud budeš fotit v RAWu, tak vyvážení bílé je na nic a nepoužije se. Na tohle pomůže jen filtr (třeba LPS2) nebo tmavá obloha .
- MMys
- Příspěvky: 17696
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 51
- Kontaktovat uživatele:
CANON EOS 1000D
To je "normální" (bohužel). Nafotit hodně snímků, neřešit že tam je oranžové pozadí (bude tam vždycky, jak moc, to záleží na poloze a stavu oblohy). Zkalibrovat, seskládat snímky, pozadí odečíst.
Jinak samozřejmě plastí, že pro vážné focení, pokud má výsledek za něco stát, je potřeba vypadnout co nejdál od měst. Ty to máš nejblíž do Orlických hor.
Jinak samozřejmě plastí, že pro vážné focení, pokud má výsledek za něco stát, je potřeba vypadnout co nejdál od měst. Ty to máš nejblíž do Orlických hor.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
CANON EOS 1000D
Giftmacher: Ten tebou prezentovaný snímek vypadá, že jsi ho fotil skrz vysokou oblačnost. Zkus to znova, až bude jasno a čisto, možná to nebude tak strašný.
Jinak pro focení emisních mlhovin při světelném znečištění je výhodný CLS filtr.
Jinak pro focení emisních mlhovin při světelném znečištění je výhodný CLS filtr.
Meade LX90 8"SCT f/10; AZ-EQ6 GT; Vixen VMC110L; TS Photoline 90/600 APO Triplet; Canon EOS 60Dm; Canon EOS 600D; ASI120MC; ASI178MMC
-
- Příspěvky: 434
- Registrován: 14. 06. 2014, 19:35
- Bydliště: Böhmisch Hruschau
CANON EOS 1000D
S tou oblačností to je pravda. Už dva tejdny bylo hnusně a já chtěl konečně tu sestavu vyzkoušet. Dneska to vypadá že zas nic nebude. >:(
- MMys
- Příspěvky: 17696
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 51
- Kontaktovat uživatele:
CANON EOS 1000D
Nemění to nic, jenom pro začátečníka by to mohlo vyznít tak, že mu to pomůže.
Pro upřesnění: CLS CCD pouští až od vlnové délky 420nm, takže část na modrém konci spektra je uříznutá, takže modrá u těch reflexních mlhovin trochu utrpí. Není to tak, že by to nešlo vůbec, ale je zbytečný si část světla sebrat filtrem. Na druhou stranu, pokud je obloha fakt hodně bídná, tak ten filtr umožní prodloužit expozici a vyjde zas líp hlavně červený kanál, i za cenu toho, že modá trochu utrpí, a nažene se to více expzoicemi.
Pro upřesnění: CLS CCD pouští až od vlnové délky 420nm, takže část na modrém konci spektra je uříznutá, takže modrá u těch reflexních mlhovin trochu utrpí. Není to tak, že by to nešlo vůbec, ale je zbytečný si část světla sebrat filtrem. Na druhou stranu, pokud je obloha fakt hodně bídná, tak ten filtr umožní prodloužit expozici a vyjde zas líp hlavně červený kanál, i za cenu toho, že modá trochu utrpí, a nažene se to více expzoicemi.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
- Zbych
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 07. 11. 2009, 12:33
- Bydliště: Dačicko, okr. Jindřichův Hr.
- Kontaktovat uživatele:
CANON EOS 1000D
Uživatelské vyvážení bílé z nočních fotek nejde a ručně zadat hodnoty také ne.
A co vyvážení bílé při zpracování? Jde to v pohodě, toto je třeba úprava udělaná během pár sekund:
A co vyvážení bílé při zpracování? Jde to v pohodě, toto je třeba úprava udělaná během pár sekund:
-
- Příspěvky: 434
- Registrován: 14. 06. 2014, 19:35
- Bydliště: Böhmisch Hruschau
CANON EOS 1000D
Pěkný, včera jsem nafotil 16 minutových expozicí (nemám pol. hledáček pro přesnější ustavení, 2 min. už jsou moc) a výsledek barevně zdaleka nevypadá tak hezky.
http://picload.org/view/cawcdio/m45.jpg.html
http://picload.org/view/cawcdio/m45.jpg.html
- MMys
- Příspěvky: 17696
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 51
- Kontaktovat uživatele:
CANON EOS 1000D
No ale za to nemůže ani dalekohled ani foťák, ale špatný zpracování. Máš úplně tmavé pozadí.
1) zkaliborvat snímky (odečíst DF, vydělit pomocí FF), pro začátek použij třeba DeepSkyStaceker.
2) zregistrovat na hvězdy a složit snímky (to udělá DSS taky)
3) výsledek otevřít v nějakém editoru odečíst pozadí a stretchnout úrovně aby pozadí bylo neutrální a někde kolem 10% z plného rozsahu, pak tam budou vidět i ty mlhoviny. 16min na ně už musí stačit, tedy ve smyslu že tam budou jasně viditelné.
Zbych:
operace vyvážení bílé aplikovaná na oranžové pozadí je ale z principu blbě. Tady to naštěstí funguje jen díky tomu, že mlhoviny jsou modré. Kdyby tam byly vodíkové-červené, tak je po nich. To světelné znečištění se musí ODEČÍTAT (protože se ke světlu z objektů přičítá), ne jednotlivé kanály PŘENÁSOBIT koeficienty, aby pozadí bylo neutrální. To silně poškodí objekt, i barvy hvězd. Chápu, že pro začátečníka je to celkem fuk, hlavně že zmizí oranžáda, ale proč se to od začátku učit blbě, a později zjišťovat, že to tak nejde vždycky
1) zkaliborvat snímky (odečíst DF, vydělit pomocí FF), pro začátek použij třeba DeepSkyStaceker.
2) zregistrovat na hvězdy a složit snímky (to udělá DSS taky)
3) výsledek otevřít v nějakém editoru odečíst pozadí a stretchnout úrovně aby pozadí bylo neutrální a někde kolem 10% z plného rozsahu, pak tam budou vidět i ty mlhoviny. 16min na ně už musí stačit, tedy ve smyslu že tam budou jasně viditelné.
Zbych:
operace vyvážení bílé aplikovaná na oranžové pozadí je ale z principu blbě. Tady to naštěstí funguje jen díky tomu, že mlhoviny jsou modré. Kdyby tam byly vodíkové-červené, tak je po nich. To světelné znečištění se musí ODEČÍTAT (protože se ke světlu z objektů přičítá), ne jednotlivé kanály PŘENÁSOBIT koeficienty, aby pozadí bylo neutrální. To silně poškodí objekt, i barvy hvězd. Chápu, že pro začátečníka je to celkem fuk, hlavně že zmizí oranžáda, ale proč se to od začátku učit blbě, a později zjišťovat, že to tak nejde vždycky
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
-
- Příspěvky: 434
- Registrován: 14. 06. 2014, 19:35
- Bydliště: Böhmisch Hruschau
CANON EOS 1000D
To je právě výsledek z DSS, další zpracování se ještě musím naučit. Každopádně jsem rád, že se s tím dá ještě něco dělat.
CANON EOS 1000D
No ale za to nemůže ani dalekohled ani foťák, ale špatný zpracování. Máš úplně tmavé pozadí.
1) zkaliborvat snímky (odečíst DF, vydělit pomocí FF), pro začátek použij třeba DeepSkyStaceker.
2) zregistrovat na hvězdy a složit snímky (to udělá DSS taky)
3) výsledek otevřít v nějakém editoru odečíst pozadí a stretchnout úrovně aby pozadí bylo neutrální a někde kolem 10% z plného rozsahu, pak tam budou vidět i ty mlhoviny. 16min na ně už musí stačit, tedy ve smyslu že tam budou jasně viditelné.
Zbych:
operace vyvážení bílé aplikovaná na oranžové pozadí je ale z principu blbě. Tady to naštěstí funguje jen díky tomu, že mlhoviny jsou modré. Kdyby tam byly vodíkové-červené, tak je po nich. To světelné znečištění se musí ODEČÍTAT (protože se ke světlu z objektů přičítá), ne jednotlivé kanály PŘENÁSOBIT koeficienty, aby pozadí bylo neutrální. To silně poškodí objekt, i barvy hvězd. Chápu, že pro začátečníka je to celkem fuk, hlavně že zmizí oranžáda, ale proč se to od začátku učit blbě, a později zjišťovat, že to tak nejde vždycky ;)
Jak a v jakém programu se odečítá to oranžové pozadí?
1) zkaliborvat snímky (odečíst DF, vydělit pomocí FF), pro začátek použij třeba DeepSkyStaceker.
2) zregistrovat na hvězdy a složit snímky (to udělá DSS taky)
3) výsledek otevřít v nějakém editoru odečíst pozadí a stretchnout úrovně aby pozadí bylo neutrální a někde kolem 10% z plného rozsahu, pak tam budou vidět i ty mlhoviny. 16min na ně už musí stačit, tedy ve smyslu že tam budou jasně viditelné.
Zbych:
operace vyvážení bílé aplikovaná na oranžové pozadí je ale z principu blbě. Tady to naštěstí funguje jen díky tomu, že mlhoviny jsou modré. Kdyby tam byly vodíkové-červené, tak je po nich. To světelné znečištění se musí ODEČÍTAT (protože se ke světlu z objektů přičítá), ne jednotlivé kanály PŘENÁSOBIT koeficienty, aby pozadí bylo neutrální. To silně poškodí objekt, i barvy hvězd. Chápu, že pro začátečníka je to celkem fuk, hlavně že zmizí oranžáda, ale proč se to od začátku učit blbě, a později zjišťovat, že to tak nejde vždycky ;)
Jak a v jakém programu se odečítá to oranžové pozadí?
SW 305/1500, 200/1000 Celestron 102/1000, Bresser 60/800, TS 25x100UHC triedr 20x60