Vyhřívání
- MMys
- Příspěvky: 18284
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Vyhřívání
A kam to vlastně chceš dávat ? Kam kolem dalekohledu ? Na jeho tubus ? Jak velký je ten dalekohled ? Vyhřívat vzduch v tubusu je přeci blbost. Je potřeba co nejmenším výkonem vyhřívat ty optické členy, co se rosí. Tedy u newtona obvykle sekundární zrcátko, u katadiptrů korekční desku či meniskus. Ještě má někdy smysl vyhřívaná rosnice.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Vyhřívání
u refráku 120 mm (mám ho napsaný ve vybavení). říkal jsem si že hlavně kde jsou čočky a zbytek plochy toho vyhřívání aby překrýval rosnici. chápeš jak to myslím?
Ref. SW 120/600 s vyhříváním, EQ-5 s pohonem, Omegon 5mm LE, Baader Hyperion Zoom 8-24,Televue plossl 8mm, bino 8x50, bino 8x25; nikon d3200 
- MMys
- Příspěvky: 18284
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Vyhřívání
Na ten by to asi stačit mělo. Stačí vyhřívaná rosnice, klidně bych to nalepil do té rosnice zevnitř, pokud to nebude vadit zasunování.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
- Honza Ebr (honza42)
- Příspěvky: 3561
- Registrován: 20. 10. 2004, 14:48
Vyhřívání
K tomu lepení odporového drátu na sekundární zrcátko: Nehrozí při topení poškození zrcátka vlivem nerovnoměrných změn teplot (prasknutí, deformace)?
Pokud do toho budeš vařit 150W, jak to občas někdo plánuje, tak sazmořejmě ano Ale já už jsem polepil třetí zrcátko a nikdy jsem žádný problém nezpozoroval - jde ale o to, že topení má maximální výkon 6W (který se skoro nikdy nepoužívá). Prostě na zabránění rosení stačí udržet teplotu jenom úplně nepatrně nad okolím (není to ani na dotyk teplejší, nejde to poznat).
Pokud do toho budeš vařit 150W, jak to občas někdo plánuje, tak sazmořejmě ano Ale já už jsem polepil třetí zrcátko a nikdy jsem žádný problém nezpozoroval - jde ale o to, že topení má maximální výkon 6W (který se skoro nikdy nepoužívá). Prostě na zabránění rosení stačí udržet teplotu jenom úplně nepatrně nad okolím (není to ani na dotyk teplejší, nejde to poznat).
Taurus 500/2100, Paracorr, 24 a 14 mm ES 82 st., Nagler 9, Radian 6, Kasai 4, UHC, OIII a Hbeta. 250D a R50, Canon 10-18/4.5-5.6, 24/2.8, 50/1.8, 85/1.8, 70-200/4L, 400/5.6L, Meopta S2 82HD, TAL MT-3S
- biker.fm
- Příspěvky: 4570
- Registrován: 09. 06. 2008, 02:34
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Věk: 57
- Kontaktovat uživatele:
Vyhřívání
Staci dat odpovidajici odporovy drat na sekundar a tim si zajistit max.vykon vyhrivani (treba do 6W) bez rizika poskozeni zrcatka i kdyz zapomenes nastavit vykon vyhrivani na regulatoru.
Pozorovani hvezd na nocni obloze = prijemny relax v kazdodennim stresu.
APM 152/1200 nejen na dvojhvezdy a maly triedr Kowa na vylety do hor
Moje fotky na www.astrofotky.cz.
APM 152/1200 nejen na dvojhvezdy a maly triedr Kowa na vylety do hor
Moje fotky na www.astrofotky.cz.
Vyhřívání
Ochladenie ma donútilo vyrobiť vyhrievaciu jednotku.
http://i48.tinypic.com/14ty6up.jpg
Ešte treba dorobiť vyhrievacie pásky.
http://i48.tinypic.com/14ty6up.jpg
Ešte treba dorobiť vyhrievacie pásky.
65/420 Quadruplet, Triplet APO 80/480
- palkog
- Příspěvky: 656
- Registrován: 11. 05. 2012, 14:11
- Bydliště: Presov, SR; Ondrejov, CR
- Věk: 32
- Kontaktovat uživatele:
Vyhřívání
Potrebujem vyhrievat objektiv pomocou odporoveho drotu. Ako vypocitat teplotu, na ktoru sa drot ohreje, ak poznam parametre drotu?
Web, Astrofotky
- SW 200/1000, SW ED 72/420, Coronado PST
- EQ-5Pro, StarAdventurer
- Canon 600D, 6D, ASI224MC, Neptune-C II
- 18-55mm, 28-80mm, Tamron 70-300mm, Zeiss Pancolar 50mm, Zeiss Sonnar 180mm, Takumar 135mm; Samyang 8mm fisheye, 14mm, 20mm, 500mm
- Honza Ebr (honza42)
- Příspěvky: 3561
- Registrován: 20. 10. 2004, 14:48
Vyhřívání
velmi, velmi těžko. záleží to toiž hrozně na kapacitách a vodivostech věcí okolo.
jediný, co můžeš spočítat, je výkon vw Wattech - P = U^2/R, kde U je napětí ve Voltech a a R odpor drátu (odpor na metr krát délka).
Smysluplné hodnoty jsou řádově v jednotkách Wattů.
jediný, co můžeš spočítat, je výkon vw Wattech - P = U^2/R, kde U je napětí ve Voltech a a R odpor drátu (odpor na metr krát délka).
Smysluplné hodnoty jsou řádově v jednotkách Wattů.
Taurus 500/2100, Paracorr, 24 a 14 mm ES 82 st., Nagler 9, Radian 6, Kasai 4, UHC, OIII a Hbeta. 250D a R50, Canon 10-18/4.5-5.6, 24/2.8, 50/1.8, 85/1.8, 70-200/4L, 400/5.6L, Meopta S2 82HD, TAL MT-3S
- palkog
- Příspěvky: 656
- Registrován: 11. 05. 2012, 14:11
- Bydliště: Presov, SR; Ondrejov, CR
- Věk: 32
- Kontaktovat uživatele:
Vyhřívání
jediný, co můžeš spočítat, je výkon vw Wattech - P = U^2/R, kde U je napětí ve Voltech a a R odpor drátu (odpor na metr krát délka).To viem. Len nechcem, aby som roztavil plasty na objektive fotaku a sucasne aby to vobec malo dajaky efekt.
Web, Astrofotky
- SW 200/1000, SW ED 72/420, Coronado PST
- EQ-5Pro, StarAdventurer
- Canon 600D, 6D, ASI224MC, Neptune-C II
- 18-55mm, 28-80mm, Tamron 70-300mm, Zeiss Pancolar 50mm, Zeiss Sonnar 180mm, Takumar 135mm; Samyang 8mm fisheye, 14mm, 20mm, 500mm
- Honza Ebr (honza42)
- Příspěvky: 3561
- Registrován: 20. 10. 2004, 14:48
Vyhřívání
To viem. Len nechcem, aby som roztavil plasty na objektive fotaku a sucasne aby to vobec malo dajaky efekt.
Pokud jde o plastový objektiv foťáku (většinou když už se dokopu něco fotit, tak fotim s 50/1.80, tak tam jsem svými 6W pásky někdy topil naplno, když byl omrzlej a neroztavil se. Naopak pro běžný vyhřívání mi stačil zlomek výkonu. Takže myslím, že pokud se budeš pohybovat v těhle rozmezích, budeš v pohodě.
Taurus 500/2100, Paracorr, 24 a 14 mm ES 82 st., Nagler 9, Radian 6, Kasai 4, UHC, OIII a Hbeta. 250D a R50, Canon 10-18/4.5-5.6, 24/2.8, 50/1.8, 85/1.8, 70-200/4L, 400/5.6L, Meopta S2 82HD, TAL MT-3S
- MMys
- Příspěvky: 18284
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Vyhřívání
hlavně se ten drát nemotá přímo na objektiv. Je potřeba to vložit (zalepit, zašít) do nějaké textilní či podobné pásky. A aplikovat to přes to.
Tím už s eteplo rozptýlí a nehrozí poškození nečeho koncentrovaným teplem z drátu.
Tím už s eteplo rozptýlí a nehrozí poškození nečeho koncentrovaným teplem z drátu.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Vyhřívání
Z vlastni zkusenosti doplnim, ze pri vykonu 7W je schopen odporovy drat propalit beznou elektrickou izolacni pasku. Je lepsi pouzit textilii a suchy zip. Osobne pro vyhrev bot pouzivam na vlozky nejake 3W, na vyhrev okularu 0-7W s regulaci, hledacek tez 0-7W s tim, ze pokud je treba RYCHLE odrosit, tak 7W a do 2-3 minut je optika cista a i po dychnuti se okmazite odmlzuje. Po odmlzeni staci regulatorem poustet jen pulzy pro udrzeni teploty nad rosny bod...
Jeste info - nepouzivat konstantan - ten se brzy tavi a uz se mi to i stalo! Radeji pouzit kanthal, ten vydrzi mnohem vic. Dobrou zkusenost mam s metrovym kanthalem o odporu nejakych 50ohm/m, pak to na 12V dava nejake 3W/1m dratu, coz je akoret na vyhrev vlozek bot, okularu, hledacku... Jako vyhrev zadku pri sezeni nekde na louce se mi osvedcil vyhrivany autopotah na sedacky, ktery ma vykon nejakych 30W a krasne se na tom v mrazu sedi. Chce to ale mit externi autobaterii a proud brat z ni, nebot maly aku je v mrazu brzy vybit...
ukazky cca 3 roky stareho vyhrevu:
http://astro.ladislavcervinka.cz/pics/vlozky.jpg
http://astro.ladislavcervinka.cz/pics/boty1.jpg
http://astro.ladislavcervinka.cz/pics/1.jpg
http://astro.ladislavcervinka.cz/pics/2.jpg
http://astro.ladislavcervinka.cz/pics/3.jpg
Jeste info - nepouzivat konstantan - ten se brzy tavi a uz se mi to i stalo! Radeji pouzit kanthal, ten vydrzi mnohem vic. Dobrou zkusenost mam s metrovym kanthalem o odporu nejakych 50ohm/m, pak to na 12V dava nejake 3W/1m dratu, coz je akoret na vyhrev vlozek bot, okularu, hledacku... Jako vyhrev zadku pri sezeni nekde na louce se mi osvedcil vyhrivany autopotah na sedacky, ktery ma vykon nejakych 30W a krasne se na tom v mrazu sedi. Chce to ale mit externi autobaterii a proud brat z ni, nebot maly aku je v mrazu brzy vybit...
ukazky cca 3 roky stareho vyhrevu:
http://astro.ladislavcervinka.cz/pics/vlozky.jpg
http://astro.ladislavcervinka.cz/pics/boty1.jpg
http://astro.ladislavcervinka.cz/pics/1.jpg
http://astro.ladislavcervinka.cz/pics/2.jpg
http://astro.ladislavcervinka.cz/pics/3.jpg

Ladislav Červinka
vizuální pozorování a fotometrie proměnných hvězd a zákrytů hvězd planetkami
Vyhřívání
Z vlastni zkusenosti doplnim, ze pri vykonu 7W je schopen odporovy drat propalit beznou elektrickou izolacni pasku.To je ovšem naprosto nerelevantní informace, při 7W může být drát takto horký, ale taky skoro studený, záleží přeci na délce, průřezu atd. Je přeci úplně něco jiného jestli topím 7w naprůměru optiky 50mm , nebo 250mm.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.
- Honza Ebr (honza42)
- Příspěvky: 3561
- Registrován: 20. 10. 2004, 14:48
Vyhřívání
To je ovšem naprosto nerelevantní informace, při 7W může být drát takto horký, ale taky skoro studený, záleží přeci na délce, průřezu atd. Je přeci úplně něco jiného jestli topím 7w naprůměru optiky 50mm , nebo 250mm.
Rozhodně. Já mám 6W pásky udělané JENOM z elektrikářské pásky a nikdy neprojevily ani náznak toho, že by se chtělky tavit. V každém je nějak naskládaný metr toho kanthalového drátu.
Taurus 500/2100, Paracorr, 24 a 14 mm ES 82 st., Nagler 9, Radian 6, Kasai 4, UHC, OIII a Hbeta. 250D a R50, Canon 10-18/4.5-5.6, 24/2.8, 50/1.8, 85/1.8, 70-200/4L, 400/5.6L, Meopta S2 82HD, TAL MT-3S