Prosím poraďte
Prosím poraďte
tu je snimok z 3.8, z ktoreho som ziskal nejake cervene farby (jpg, 5x120sec)
tento snimok je zo vcera (raw, 15x240sec)
tento snimok je zo vcera (raw, 15x240sec)
- Psion
- Příspěvky: 12450
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Praha
- Věk: 62
- Kontaktovat uživatele:
Prosím poraďte
Dej někam na web RAW, takhle to vypadá, že máš foták, který téměř dokonale dokáže odstínit čáru Ha.
Prosím poraďte
Dej někam na web RAW, takhle to vypadá, že máš foták, který téměř dokonale dokáže odstínit čáru Ha.
tu je raw:
http://csshrou.sk/IMG_6145.CR2
tu je tif z dss (kalibracia v mraw)
http://csshrou.sk/hotovo.TIF
ano, beriem, ze modifikacia je nutnost, len nerozumiem, preco som toho 3.8. dokazal ziskat nejake hmloviny.. na druhej fotke su tiez, pekne ich vidno, len su proste CB moze to byt aj tou prilis oranzovou? fotene na okraji mesta.
tu je raw:
http://csshrou.sk/IMG_6145.CR2
tu je tif z dss (kalibracia v mraw)
http://csshrou.sk/hotovo.TIF
ano, beriem, ze modifikacia je nutnost, len nerozumiem, preco som toho 3.8. dokazal ziskat nejake hmloviny.. na druhej fotke su tiez, pekne ich vidno, len su proste CB moze to byt aj tou prilis oranzovou? fotene na okraji mesta.
- Psion
- Příspěvky: 12450
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Praha
- Věk: 62
- Kontaktovat uživatele:
Prosím poraďte
Na tom RAW fakt skoro nic není, s tím fotákem ani nemá cenu se o něco snažit.
Prosím poraďte
Zdravim a obracim se na zkusene o radu a kritiku na co se zamerit pri mych pokusech o astrofoto.
Prvni pokusy foceni na montazi HEQ5. Po dvou mesicich brouzdani na foru a hltani informaci prisla montaz a doslo na vyuziti informaci v praxi.
Na fotce Laguna a Trifid. Foceno na HEQ5, Meade 80/480 F6, CANON EOS 1000D, ISO 1600, 10x30s + 10x45s. Kalibrace DF, FF a bias v IRIS , slozeni dvou expozic a uprava v Photomatix
https://picasaweb.google.com/lh/photo/T ... directlink (plne rozliseni s moznosti lupy)
1. ustaveni montaze:
pro me docela zacatecniky problem. PH na jizni polokouli sice mam, ale neosvetleny, takze mi je k prdu. tohle bylo ustaveno pomoci aplikaci v mobilu (vodovaha, kompas a uhlomer). pokusil jsem se o driftovou metodu. v oblasti meridianu sem to asi vychytal. po par posunech v AZ mi hvezda drzela ve stredu krize v okularu, ktery sem taky nevidel (taky neosvetleny). nad zapadnim obzorem sem to uz odflakl, protoze mrzlo. Prvni sem fotil 47 Tucan a uz po 30s expozici byly hvezdy znatelne ujete (fotku prilozim dale). Pri foceni M7 se hvezdy po 30s temer nehnuly. Naposledy focena fotka viz vyse. 30s v pohode hvezdy bodove. pri 45s uz ujizdi, coz je videt. Tak prvni otazka, kam mi ty mrchy ujizdi. Jestli se nepletu, tak to je v DE a ujizdi mi na jih. Prosim o upresnujici info.A hlavne proc mi pri foceni 47 tucan(blizko polu) hvezdy utikaji pri 30s vic nez u fotky laguny (foceno zapadnim smerem v zenitu) pri 45s. Ted jsem cetl o ustaveni rotaci pole, tak priste zkusim tohle. Casem se pokusim zjistit i PE montaze, abych zjistil max delku pouzitelnych expozic. Pointovat se zatim nechystam.
2. jake pouzit filtry?
Fotak vykuchany nemam a zatim se k tomu nechystam. Taky by se mohlo stat, ze bych uz nemel cim fotit. Jaky filtr by se dal pouzit, abych z fotek vytahl vic? Svetelne znecisteni me netrapi (foceno par metru od meho brlohu) asi 200m n.m. Az se trosku oteply, tak je moznost vyjet do 1600m autem kvuli seeingu.
3. procesing, postprocesing
zatim sem liny na kazdou kompozici fotit zvlast DF. Pouzivam na vse jenen master DF, FF a bias. Tak se holt naucit fotit pro kazdou kompozici, uz kvuli teplote, DF a bias zvlast. A hlavne moje zpracovani v IRIS je spis hra "pokus, omyl". DSS se mnou nekamaradi (leze mi z toho vselicos), z MRAW taky lezou divy. a nic jineho sem zatim nepouzival. Post procesing je asi nejvetsi kamen urazu. S Photoshopem se teprve ucim a zatim vetsinou delam vse na automatiku. Zkusil jsem Photomatix, ktery mam na HDR a vysledek se mi asi libil nejvic. Snimky na sebe slozi v pohode a tahat za jezdce, nez z toho neco vyleze, je taky jednoduchy.
Tady je jeste ta fotka 47 Tucan
https://picasaweb.google.com/lh/photo/n ... directlink
Diky za pripadne rady
Prvni pokusy foceni na montazi HEQ5. Po dvou mesicich brouzdani na foru a hltani informaci prisla montaz a doslo na vyuziti informaci v praxi.
Na fotce Laguna a Trifid. Foceno na HEQ5, Meade 80/480 F6, CANON EOS 1000D, ISO 1600, 10x30s + 10x45s. Kalibrace DF, FF a bias v IRIS , slozeni dvou expozic a uprava v Photomatix
https://picasaweb.google.com/lh/photo/T ... directlink (plne rozliseni s moznosti lupy)
1. ustaveni montaze:
pro me docela zacatecniky problem. PH na jizni polokouli sice mam, ale neosvetleny, takze mi je k prdu. tohle bylo ustaveno pomoci aplikaci v mobilu (vodovaha, kompas a uhlomer). pokusil jsem se o driftovou metodu. v oblasti meridianu sem to asi vychytal. po par posunech v AZ mi hvezda drzela ve stredu krize v okularu, ktery sem taky nevidel (taky neosvetleny). nad zapadnim obzorem sem to uz odflakl, protoze mrzlo. Prvni sem fotil 47 Tucan a uz po 30s expozici byly hvezdy znatelne ujete (fotku prilozim dale). Pri foceni M7 se hvezdy po 30s temer nehnuly. Naposledy focena fotka viz vyse. 30s v pohode hvezdy bodove. pri 45s uz ujizdi, coz je videt. Tak prvni otazka, kam mi ty mrchy ujizdi. Jestli se nepletu, tak to je v DE a ujizdi mi na jih. Prosim o upresnujici info.A hlavne proc mi pri foceni 47 tucan(blizko polu) hvezdy utikaji pri 30s vic nez u fotky laguny (foceno zapadnim smerem v zenitu) pri 45s. Ted jsem cetl o ustaveni rotaci pole, tak priste zkusim tohle. Casem se pokusim zjistit i PE montaze, abych zjistil max delku pouzitelnych expozic. Pointovat se zatim nechystam.
2. jake pouzit filtry?
Fotak vykuchany nemam a zatim se k tomu nechystam. Taky by se mohlo stat, ze bych uz nemel cim fotit. Jaky filtr by se dal pouzit, abych z fotek vytahl vic? Svetelne znecisteni me netrapi (foceno par metru od meho brlohu) asi 200m n.m. Az se trosku oteply, tak je moznost vyjet do 1600m autem kvuli seeingu.
3. procesing, postprocesing
zatim sem liny na kazdou kompozici fotit zvlast DF. Pouzivam na vse jenen master DF, FF a bias. Tak se holt naucit fotit pro kazdou kompozici, uz kvuli teplote, DF a bias zvlast. A hlavne moje zpracovani v IRIS je spis hra "pokus, omyl". DSS se mnou nekamaradi (leze mi z toho vselicos), z MRAW taky lezou divy. a nic jineho sem zatim nepouzival. Post procesing je asi nejvetsi kamen urazu. S Photoshopem se teprve ucim a zatim vetsinou delam vse na automatiku. Zkusil jsem Photomatix, ktery mam na HDR a vysledek se mi asi libil nejvic. Snimky na sebe slozi v pohode a tahat za jezdce, nez z toho neco vyleze, je taky jednoduchy.
Tady je jeste ta fotka 47 Tucan
https://picasaweb.google.com/lh/photo/n ... directlink
Diky za pripadne rady

Prosím poraďte
Tohle ohnisko už musíš pointovat. Ta montáž ty hvězdy jinak bodové neudrží.
Prosím poraďte
Pokud se nepletu a dobre si pamatuju, tak HEQ5 ma polarni hledacek osvetleny....
Prosím poraďte
to adu - diky za nazor, kazda rada dobra. ale i s timhle ohniskem pri 45s a spravnem ustaveni by se nemela PE projevit a pointace je zbytecna. melo by to udrzet i delsi cas (aspon doufam).
to stZ - novejsi HEQ5 ho osvetleny maji. ja koupil z druhe ruky holt asi starsi s telescopem (TAL200K) a kufrem okularu za hodne slusny peniz. koupit to doma, tak si myslim, ze je to vyroba nekde v boude na vietnamskem trzisti podle ovladace. holt casem investovat do novych motoru a ovladace s GOTO (zatim nechci, abych se naucil orientovat po obloze ruco)
to stZ - novejsi HEQ5 ho osvetleny maji. ja koupil z druhe ruky holt asi starsi s telescopem (TAL200K) a kufrem okularu za hodne slusny peniz. koupit to doma, tak si myslim, ze je to vyroba nekde v boude na vietnamskem trzisti podle ovladace. holt casem investovat do novych motoru a ovladace s GOTO (zatim nechci, abych se naucil orientovat po obloze ruco)
- Psion
- Příspěvky: 12450
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Praha
- Věk: 62
- Kontaktovat uživatele:
Prosím poraďte
Tak to opravdu jenom doufáš. HEQ5 má poměrně mizerný průběh PE (ostatně jako všechny tyto typy) a jsou tam velmi rychlé změny, které se projevují v rámci desítek vteřin. Navíc ne každá montáž je stejná a někdo to může být i větší než je běžné, tzn. dobré je ji změřit. Pokud byla za hodně slušný peníz, je možné, že majitel věděl, proč ji prodává.
http://www.togastro.com/ozzzy/heq5curves.html
http://www.togastro.com/ozzzy/heq5curves.html
Prosím poraďte
dik za odkaz. docela divoky prubeh zmerit urcite vyzkousim zpusobem, jak nekde psal MMYs. poradne ustavit, pak trosku rozhodit v AZ a udelat dlouhou expozici (at vim aspon priblizne). pokud to bude hodne rozhozeny, tak holt budu pointovat rucne pres druhy dalekohled.
Jinak majitel se asi mlati do hlavy za jakou cenu to prodal. koupeno pres trademe na aukci a byl sem jedinej zajemce. tady je hodne velky problem neco koupit ci prodat kvuli nezajmu lidi o astronomii (forum astro NZ ma tak 10 clenu). Nove vybaveni je tu 2x drazsi nez doma. Ale to uz je trosku OT.
Uz takhle sem pretahl rozpocet nekolikanasobne, tak musim fotit s tim co je. tak snad se bude darit. Podminky na astrofoto tu jsou dobre, tak snad se za par let priblizim zkusenym ceskym astrofotografum (a ze jich je na tomhle foru pekna kupa).
Jinak majitel se asi mlati do hlavy za jakou cenu to prodal. koupeno pres trademe na aukci a byl sem jedinej zajemce. tady je hodne velky problem neco koupit ci prodat kvuli nezajmu lidi o astronomii (forum astro NZ ma tak 10 clenu). Nove vybaveni je tu 2x drazsi nez doma. Ale to uz je trosku OT.
Uz takhle sem pretahl rozpocet nekolikanasobne, tak musim fotit s tim co je. tak snad se bude darit. Podminky na astrofoto tu jsou dobre, tak snad se za par let priblizim zkusenym ceskym astrofotografum (a ze jich je na tomhle foru pekna kupa).
Prosím poraďte
Ahojte!
Prosím vás, čo môže spôsobiť "vlnenie" v tejto sérii obrázkov? :(
Napr. seeing (vysoké cirrusy...) alebo vlhkosť, alebo samotné prostredie Bortle-5, príp. ten objekt je už na hrane mojej zostavy...?
Obrázky sú polovičné po transformovaní do bmp (kvôli gifu) z cr2,
N254/1200 na EQ-6 PRO, OAG
Canon EOS 400Dm,
filter UHC-S
ISO 1600,
8 minútové s časovačom.
Plynule gif vám to bude prehrávať až po stiahnutí, asi po 2 minutách:
http://www.gymnz.sk/~ameleg/astro/forum/kalifornia.gif
Vďaka za každý nápad :)
Prosím vás, čo môže spôsobiť "vlnenie" v tejto sérii obrázkov? :(
Napr. seeing (vysoké cirrusy...) alebo vlhkosť, alebo samotné prostredie Bortle-5, príp. ten objekt je už na hrane mojej zostavy...?
Obrázky sú polovičné po transformovaní do bmp (kvôli gifu) z cr2,
N254/1200 na EQ-6 PRO, OAG
Canon EOS 400Dm,
filter UHC-S
ISO 1600,
8 minútové s časovačom.
Plynule gif vám to bude prehrávať až po stiahnutí, asi po 2 minutách:
http://www.gymnz.sk/~ameleg/astro/forum/kalifornia.gif
Vďaka za každý nápad :)
Celestron NW 254/1200 na EQ-6 PRO, Canon EOS 400Dm, http://www.gymnz.sk/ameleg
Prosím poraďte
No podle me to je seeing a neco malo je menici se pe montaze (nekdy lepsi nekdy horsi). Nemyslim, ze by si s tim mel byt nespokojeny, o moc lip to asi nepujde.
newton 30 cm, eq6
- MMys
- Příspěvky: 18113
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Prosím poraďte
A co se ti na tom nelíbí ? Podle mne je to takřka dokonalý výsledek. Pokud toto jsou 8minutové expozice na ohnisku 1.2m zmenšené na polovinu, tak o moc lepší to už asi nikdy nebude. Rozdílná ostrost hvězd v jednotlivých snímcích bude různým seeingem, něco málo je neupointovaný zbytek PE (pokud vůbec).
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Prosím poraďte
A co se ti na tom nelíbí ? ...
Vďaka vám!
Martin: No to vlnenie! Akoby sa menil tvar hmloviny!
Alebo dostávate bežne sériu takýchto rozdielnych fotografií?
Výsledok teda musím vyloviť až z takéhoto pozadia pri Bortle-5 aj keď s UHC-S?
Vďaka vám!
Martin: No to vlnenie! Akoby sa menil tvar hmloviny!
Alebo dostávate bežne sériu takýchto rozdielnych fotografií?
Výsledok teda musím vyloviť až z takéhoto pozadia pri Bortle-5 aj keď s UHC-S?

Celestron NW 254/1200 na EQ-6 PRO, Canon EOS 400Dm, http://www.gymnz.sk/ameleg
- MMys
- Příspěvky: 18113
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Prosím poraďte
Žádný tvar mlhoviny se nemění, to se jenom mění šum ve snímku, pokaždé vypadá jinak. Právě proto se dělá to skládání více snímků. Laicky řečeno, náhodná složka obrazu - tedy šum - se průměrováním výrazně sníží, konstantní složka, tedy objekt (mlhoviny, hvězdy) zůstane. Rapidně tím vzroste hladkost snímku. Kontrast zůstane stále nízký, ten je dán oblohou a jasností objektu vůči ní, objekt pak prostě musíš ze snímku "vylovit".
Mimochodem, zrovna NGC 7000 není plošně až zase tak jasný objekt a výsledek je podle mě odpovídající.
Mimochodem, zrovna NGC 7000 není plošně až zase tak jasný objekt a výsledek je podle mě odpovídající.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM