Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

O astrofotografii všeobecně, metody, postupy zpracování snímků, odkazy na stránky s astrofoto tematikou, rady pro začátečníky...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ross
Příspěvky: 81
Registrován: 07. 11. 2009, 18:30

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#856

Příspěvek od Ross »

Tady je ukazka toho co mi z toho leze.



Vetsinou to nebyva az tak strasne, ale kdyz se zadari...
Newton 200/1000 EQ-5M, refraktor 70/500, TV Plössl 25mm, SW Plössl 25mm,10mm, SW pointační 12,5mm, SW Planetary 4mm, TV Powermate 5x, UHC-E, IR 742nm, SPC900NC, Canon 40D
Uživatelský avatar
Roman (Rick)
Příspěvky: 6213
Registrován: 12. 08. 2007, 23:11
Kontaktovat uživatele:

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#857

Příspěvek od Roman (Rick) »

Akú veľkosť align boxov používaš? Zdá sa mi, že si použil príliš malé boxy a tak sa program dobre nechytal na tom málo kontrastnom snímku. Ja pri spracovaní väčšinou použijem maximálne veľký alignbox, ktorý sa dá použiť, resp. použijem 2, maximálne 4 alignboxy na vykrytie snímku.

Skús to napr. zložiť pomocou dvoch 256px alignboxov (ak sa snímal pri 640x480px), čo to spraví.
Uživatelský avatar
Ross
Příspěvky: 81
Registrován: 07. 11. 2009, 18:30

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#858

Příspěvek od Ross »

Pouzil jsem na to velikost 64px a bylo jich asi 10.
Zkusil jsem teda 2x256px a bylo to ok.Ale pak jsem zkusil stejnou metodu u meho starsiho snimku celeho mesice kde jsem pouzil 2x512px.A tohle je vysledek.


Vybralo to 13 snimku ze 100 a takto to poskladalo.

Proste u me plati...cim min zarovnavacich bodu pouziju, tim bude vysledek lepsi..Coz znamena, ze jedine metoda default s jednim bodem je pouzitelna.Alespon pro me.
Newton 200/1000 EQ-5M, refraktor 70/500, TV Plössl 25mm, SW Plössl 25mm,10mm, SW pointační 12,5mm, SW Planetary 4mm, TV Powermate 5x, UHC-E, IR 742nm, SPC900NC, Canon 40D
Uživatelský avatar
aquarius
Příspěvky: 1947
Registrován: 30. 11. 2004, 12:51
Bydliště: Ostrava

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#859

Příspěvek od aquarius »

Při multipoint skládání nesmí obraz skákat. Pak Registax nenajde spolehlivě všechny body a složí rozsekaný obraz.
Mně se osvědčilo multibodově skládat až vybrané zregistrované avi, které z originálních snímků vzniklo Default Aligment metodou.
Při multi skládání pak používám Local contrast při 75%.
Murphyho zákon seeingu:     Seeing je nejhorší v okamžiku expozice.
dobson 400/1828, dobson 305/1500 na paralaktickém stolku, MAK 127, MTO, SKYMASTER 15x70
http://astrofotky.cz/~aquarius
Uživatelský avatar
Ross
Příspěvky: 81
Registrován: 07. 11. 2009, 18:30

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#860

Příspěvek od Ross »

Toho jsem si taky vsiml, ze cim vic to pri zarovnavani skace, tim vetsi problemy to ma.Snazim se vzdycky pri snimani ustavit montaz co nejlip aby byl snimany obraz co nejvic uprostred, ale pointaci nepouzivam, takze to vzdycky casem ujede.Pak se musim vracet a tim vzniknou ty skoky.
Kdyz mam takovych snimku hodne, tak radeji zarovnavam po castech aby to tak nelitalo.Treba po 300 framech.A potom vyberu ten nejlepsi.
Newton 200/1000 EQ-5M, refraktor 70/500, TV Plössl 25mm, SW Plössl 25mm,10mm, SW pointační 12,5mm, SW Planetary 4mm, TV Powermate 5x, UHC-E, IR 742nm, SPC900NC, Canon 40D
Uživatelský avatar
hokle
Příspěvky: 1561
Registrován: 03. 03. 2009, 13:21

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#861

Příspěvek od hokle »

Mám jenom krátký dotaz mimo aktuální téma. Od Ježíška jsem dostal MPCC a Deep sky filtr.:) A nyní budu muset udělat nové flat fieldy. Dělá se FF s filtrem?
NWT 14", TS804 Triplet APO, SW70/500, AD800, EOS450Dm, EQ8, турист-4 10x30, ASI220MM Mini, ASI462MM, ASI662MC, C1-3000, Atik460EXm
Uživatelský avatar
Konihlav
Příspěvky: 5663
Registrován: 24. 01. 2008, 15:21
Kontaktovat uživatele:

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#862

Příspěvek od Konihlav »

dela se v naprosto stejny konfiguraci jako fotis light snimky! jinak by to nemelo smysl!
Uživatelský avatar
Rob_B
Příspěvky: 500
Registrován: 04. 03. 2006, 03:00

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#863

Příspěvek od Rob_B »

No hlavne tam samozrejme musis mat MPCC to bez debaty, ale zasa ten filter ak neobmedzuje zvazok lucov, cize nesposobuje vignetaciu ja si myslim, ze nutny nie je. Ak mas teda 2" filter alebo clip.
Inak mi naozaj nenapada dovod, preco by tam filter musel byt za ucelom nafotenia flatfieldov.
http://astrofotografia.sk/
SW Newton 203/1000, SW ED 80, refr. 102/500, tr. 10x50, EQ-6 Syntrek, EQ-5M, Canon EOS 350D mod., Philips SPC900NC, QHY-5, Olympus C-760 UZ, clip CLS, okuláre 25, 10 (SW Plossl) a 5, 9mm (SW Planetary Pl.)
Uživatelský avatar
MMys
Příspěvky: 18341
Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
Bydliště: Běleč nad Orlicí
Věk: 52
Kontaktovat uživatele:

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#864

Příspěvek od MMys »

Obvykle protože, že na tom filtru bývá smetí, jehož vliv se tím flatem likviduje. Pokud je ten filtr ale našroubovaný na vstupu MPCC, tak to už je tak daleko od fokální roviny, že vliv těch smetíček je nepozorovatelný.

Druhý důvod je ten, že propustnost filtrů je trošičku závislá na úhlu dopadu svazku na něj, tedy filtr vyrobí v obrazu gradient k okrajům, podobný vinětaci, sice malý, ale při intenzivním lovení slabých detailů detekovatelný.

Vzhledem k tomu, že FF dělám před nebo po snímání, stejně tam ten filtr je a nevidím důvodu je nenasnímat s ním.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Uživatelský avatar
hokle
Příspěvky: 1561
Registrován: 03. 03. 2009, 13:21

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#865

Příspěvek od hokle »

Diky moc za odpovědi. Hned je mi to jasnější. Ale myslel jsem si, že FF se dělá při změně optické konfigurace. Takže to stačí jednou za čas. Ale smetí je také změna, to je pravda.
NWT 14", TS804 Triplet APO, SW70/500, AD800, EOS450Dm, EQ8, турист-4 10x30, ASI220MM Mini, ASI462MM, ASI662MC, C1-3000, Atik460EXm
Uživatelský avatar
MMys
Příspěvky: 18341
Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
Bydliště: Běleč nad Orlicí
Věk: 52
Kontaktovat uživatele:

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#866

Příspěvek od MMys »

takhle, ono jde o to, jak moc jsi náročný, a hlavně jak světlou máš oblohu a co chceš ze snímku "lovit". Pokud máš světlejší oblohu a/nebo extrémně lovíš ze snímku slabé detaily, jen málo se lišící od pozadí, je velmi přesný flatfield nutností.

Naopak, pokud fotografuješ jasné objekty, nejlépe ještě na tmavé obloze, kolikrát ani pomalu nepotřebuješ flatfield.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Uživatelský avatar
Cztwerec
Příspěvky: 8434
Registrován: 03. 02. 2007, 17:58
Bydliště: Břežany II.
Kontaktovat uživatele:

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#867

Příspěvek od Cztwerec »

Tak když máme zataženo, probírám se staršími daty. Zkouším svůj poslední RGB Mars. Problém je v jedné věci. Jelikož jsem při snímání neměl MFW a při každé změně filtru, který probíhal postupem vytáhnout kamerku, našroubovat filtr, připojit kamerku atd. mi pokaždé vyšel jiný úhel pootočení kotoučku. Před skládáním v Irise to samozřejmě jde od oka srovnat, ale nikdy se nedostanu na stejný (a hlavně přesný) úhel pro všechny obrázky z kompozitu. Nejde to nějak srovnat v Photoshopu, nebo rovnou v Irisu? Jediný výsledek je - zbytečná (ikdyž možná malá) ztráta detailů. Příručka PS je plná fíglů na fotografie a různé volovinky, ale tohle jsem tam nenašel. Dokázal by mi někdo poradit jak na to? Doufám, že jsem dotaz položil srozumitelně. Dík...
Lectorem iustus...
Uživatelský avatar
Roman (Rick)
Příspěvky: 6213
Registrován: 12. 08. 2007, 23:11
Kontaktovat uživatele:

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#868

Příspěvek od Roman (Rick) »

Ja snímam ešte v primitívnych podmienkach, bez kolesa, projekciou za okulárom. Taktiež musím každý filter vybrať a druhý nasadiť. Ja to natočenie (a i veľkosť jednotlivých kotúčikov) ladím vo Photoshope. Je to piplačka, ale ide to. Na to doladenie natočenia používam Image - Rotate Canvas - Arbitrary. Dá sa tam nastaviť pootočenie s presnosťou na desatiny stupňa.
Uživatelský avatar
Petan123
Příspěvky: 139
Registrován: 02. 02. 2008, 19:18
Bydliště: Praha

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#869

Příspěvek od Petan123 »

V irisu to natáčet jde snadno jestli už máš obrázky zregistrované, ale ne pootočené.

Použij příkaz CIRCLE (hodnota) tu hodnotu nastavíš tak, aby výsledný kotouček co nejlépe pasoval na planetu. Tenhle příkaz ti vyhodí souřadnice středu planety.

Pak zadáš příkaz ROT2 (nazev vstupu) (nazev výstupu) (x souřadnice) (y souřadnice) (úhel pootočení) (počet snímků)

Doporučuju nejdřív laborovat s úhlem na jednom snímku to ušetří čas  ;)

V photoshopu by to šlo taky automatizovat pomocí makra (jestli jsou to registrované jpegy, nebo bmp).
Canon 50D HEQ-5 SS  + N-150/750 + 9x50 hled., C6 + hyperstar, ASI533MCPro
Uživatelský avatar
Cztwerec
Příspěvky: 8434
Registrován: 03. 02. 2007, 17:58
Bydliště: Břežany II.
Kontaktovat uživatele:

Techniky Astrofotografie, zpracování snímků

#870

Příspěvek od Cztwerec »

Díky Vám, myslím, že mi to ušetří hodně času. V PS i IRIS jsem nováček. Takže snad to dalo i něco ostatním, kteří jsou na tom stejně jako já.

Martin
Lectorem iustus...
Odpovědět