Původně zaveden ve Francii pro testování zralosti a třídění žáků v základních školách jako poměr mezi mentálním a fyzickým věkem x 100. Základní hodnoty se tedy pohybovaly kolem 100. Záhy bylo zjištěno, že je to použitelné tak do cca 15-ti let věku.
Psychologie rozlišuje a zabývá se různými druhy inteligence - nejde jen o známé kombinační schopnosti či prostorovou představivost, ale i o slovní zásobu a schopnost se vyjadřovat, o sociální inteligenci a podobně.
Ruku v ruce s inteligencí jde i například míra vůle či cílevědomosti, kterou jsme obdařeni. Kdo z nás si nevšiml na třídních srazech ze základní školy, jak v životě dopadli premianti tříd a jak z onehdy průměrných či horších žáků jsou nyní starostové, poslanci, bohatí podnikatelé a podobně, zatímco premiant sedí někde v zaprášeném depozitáři či premiantka vaří kávu bývalému outsiderovi....
Velmi často je vůle, vytrvalost a cílevědomost nade všechnu inteligenci. Ideální je, když to je vše pohromadě - to je potom jiná písnička

A gramatika ? Ano, někdy to může být vynikající matematik, který gramatiku bud ignoruje, nebo vůbec nechápe, ale právě tak i normálí ignorant - nedělejte z toho vážné závěry...