Jak máš řešenou tepelnou izolaci prstu uvnitř foťáku? Jestli je to teda vůbec možný, místa tam určitě bude málo.
chlazení vnitřností DSLR
chlazení vnitřností DSLR
teplotní čidlo jsem přemýšlel, že udělám drážku do mědi a dám ho do ní, přímo mezi měď a chip. Mám takové hyper-pidi-mini platinové, ale bohužel nemám elektroniku, která by jeho odpor převedla na hodnotu teploty. Naštestí je k tomu PDF se specifikací, kde je docela detailní tabulka teplot a odporu, takže kdyžtak změřím odpor multimetrem a převedu si to na teplotu tabulkově 
Jak máš řešenou tepelnou izolaci prstu uvnitř foťáku? Jestli je to teda vůbec možný, místa tam určitě bude málo.
Jak máš řešenou tepelnou izolaci prstu uvnitř foťáku? Jestli je to teda vůbec možný, místa tam určitě bude málo.
chlazení vnitřností DSLR
Mam tenkou med takze se tam nejaka ta izolace vesla, prst ma na sobe 2 vrstvy elektrikarsky izolepy, a vse ve fotaku kudy to prochazi + okoli ma 1 vrstvu. Zalepil jsem i ty ksandy co jdou z chipu aby se tam nahodou nedostala pasta. Prst jsem natvaroval tak ze tam kde konci cip je schudek dolu a sedi to primo na tom zeleze kde predtim byla ta medena packa. Navrtal diry a je to napevno prisroubovany. Moc mista tam neni a mam zbytecne velky cidlo teploty takze to merim na ty protilehly medeny pacce, tam je trosku mista. Jinak pocitej s tim ze kdyz se rozhodnes pro ten prst tak budes muset provest nejaky upravy toho malyho plosnaku na kterym jsou konektory na spoust a video out jinak se tam ten prst nevejde. Video out jsem uplne vyhodil to je k nicemu a misto konektoru na spoust jsem tam jen napajel draty ktery vedu podel prstu ven a tam je novej konektor.
newton 30 cm, eq6
chlazení vnitřností DSLR
Díky za info.
A tím videout a spouští vím, trochu jsem okukoval zde http://www.markshelley.co.uk/Astronomy/ ... ltier.html
Co se týče pájení, tak mikropájku a nějaký zkušenosti s titěrnou prací už mám, takže toho se zas tak nebojím. V sobotu si zajedu pro canona na chatu a uvidím. Rozdělám to a zkusím z tenkého hliníkového plechu natvarovat prst, abych věděl jak to z té mědi (kterou stejně ještě nemám, ale bojový úkol již zadán správným lidem) udělat finálně. Určitě sem napíšu postřehy, postup prací a předpokládám budu mít i nějaké všetečné otázky
Snad spáchám i nějakou fotodokumentaci, ale já se dost často při takovém bastlení do věci zahryznu a zapomínám dokumentovat
A tím videout a spouští vím, trochu jsem okukoval zde http://www.markshelley.co.uk/Astronomy/ ... ltier.html
Co se týče pájení, tak mikropájku a nějaký zkušenosti s titěrnou prací už mám, takže toho se zas tak nebojím. V sobotu si zajedu pro canona na chatu a uvidím. Rozdělám to a zkusím z tenkého hliníkového plechu natvarovat prst, abych věděl jak to z té mědi (kterou stejně ještě nemám, ale bojový úkol již zadán správným lidem) udělat finálně. Určitě sem napíšu postřehy, postup prací a předpokládám budu mít i nějaké všetečné otázky
Snad spáchám i nějakou fotodokumentaci, ale já se dost často při takovém bastlení do věci zahryznu a zapomínám dokumentovat
- Alien_MasterMynd
- Příspěvky: 1636
- Registrován: 26. 09. 2006, 10:17
chlazení vnitřností DSLR
Kdybyste nekdo shanel maly kus medi, zde se da sehnat:
http://www.litomysky.cz/mat/cupl.htm
Jdu do chlazeni taky Cas sice neni, ale nespecham....
http://www.litomysky.cz/mat/cupl.htm
Jdu do chlazeni taky Cas sice neni, ale nespecham....
SW NWT 200/1000, HEQ5 SS, SW ref. 70/500
Tr. 8x30,10x50,20x50
Praktica Super TL, Sigma SD10, chlazený mod. Canon 350D s amp-off, EOS IX, FujiFilm S3Pro, upravená chlaz. TV kamera, Watec 902H3 Ultimate, obj. 10-300mm
http://www.alien-mastermynd.com
Tr. 8x30,10x50,20x50
Praktica Super TL, Sigma SD10, chlazený mod. Canon 350D s amp-off, EOS IX, FujiFilm S3Pro, upravená chlaz. TV kamera, Watec 902H3 Ultimate, obj. 10-300mm
http://www.alien-mastermynd.com
chlazení vnitřností DSLR
Zdravím!
Mám EOS 400D, a chcem popísať spôsob, ktorý je málo účinný. To len, aby ste to zbytočne neskúšali. V 400D inak je strašne málo miesta na vkladanie hocičoho bez vážneho zásahu do konštrukcie >:(
Skúsil som teda chladenie kostry priložením chladeného "prstu".
To som vytvoril na spodku foťáka otvor okolo matky držiaka asi tak 2x3cm a snažil k tomu vnútornému plechu priložiť hliníkovú dosku, ktorú som chladil peltierom. Problém mohol byť aj ten, že ten spodný plech nie je úplne rovný, má tam výčnelky na skrutky, celý je skryvený... a tak. Trošku som vybrúsil teh prst na tých miestach, a celé som potom ešte natrel teplovodivou pastou na procesory.
Účinnosť viem posúdiť len podľa fotografií, ale bola slabá. Skúšal som to nasledovne:
1. spravil som 6x10min. pri ISO 1600 pri 25 stupňoch C. Na šume na záberoch bolo vidieť ako sa pekne zvyšuje teplota, hotpixely sú intenzívnejšie (to som doteraz nevedel že biely hotpixel môže mať rôznu intenzitu!!!), zvýraznili sa modro-bordové fľaky...
2. zapol peltiera a spravil ďalších 6 záberov. Po pár záberoch sa mi šum znižil len na úroveň úplene prvých záberov, čo je málo.
Spravil som takto chladené zábery aj prakticky, ďalekohľadom, ale nezistil som výrazný rozdiel v počte hotpixelov a v miere šumu, takže som od toho odstúpil a foťák zavrel.
V 400-ke prichádza do úvahy asi len chladenie vzduchom, takže čakám na múzu ::)
Mám EOS 400D, a chcem popísať spôsob, ktorý je málo účinný. To len, aby ste to zbytočne neskúšali. V 400D inak je strašne málo miesta na vkladanie hocičoho bez vážneho zásahu do konštrukcie >:(
Skúsil som teda chladenie kostry priložením chladeného "prstu".
To som vytvoril na spodku foťáka otvor okolo matky držiaka asi tak 2x3cm a snažil k tomu vnútornému plechu priložiť hliníkovú dosku, ktorú som chladil peltierom. Problém mohol byť aj ten, že ten spodný plech nie je úplne rovný, má tam výčnelky na skrutky, celý je skryvený... a tak. Trošku som vybrúsil teh prst na tých miestach, a celé som potom ešte natrel teplovodivou pastou na procesory.
Účinnosť viem posúdiť len podľa fotografií, ale bola slabá. Skúšal som to nasledovne:
1. spravil som 6x10min. pri ISO 1600 pri 25 stupňoch C. Na šume na záberoch bolo vidieť ako sa pekne zvyšuje teplota, hotpixely sú intenzívnejšie (to som doteraz nevedel že biely hotpixel môže mať rôznu intenzitu!!!), zvýraznili sa modro-bordové fľaky...
2. zapol peltiera a spravil ďalších 6 záberov. Po pár záberoch sa mi šum znižil len na úroveň úplene prvých záberov, čo je málo.
Spravil som takto chladené zábery aj prakticky, ďalekohľadom, ale nezistil som výrazný rozdiel v počte hotpixelov a v miere šumu, takže som od toho odstúpil a foťák zavrel.
V 400-ke prichádza do úvahy asi len chladenie vzduchom, takže čakám na múzu ::)
Celestron NW 254/1200 na EQ-6 PRO, Canon EOS 400Dm, http://www.gymnz.sk/ameleg
chlazení vnitřností DSLR
Ja jsem sehnal med v klempirstvi, sice meli jen tenkou ale aspon se s tim lepe pracovalo, a bylo to za par kacek. Casem planuji postavit verzi cislo 2, tam uz bych asi sel do medi o tloustce 1 mm aby se trochu zvysila ucinost a porad by se to tam melo vejit. Co jsem koukal po netu nekteri pouzivaji 2 mm tlustou med coz teda trochu nechapu jak tam dokazou nacpat, mozna komplet bez izolace s tim ze ta deska nad tim bude trochu ohnuta.
newton 30 cm, eq6
- MMys
- Příspěvky: 18286
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
chlazení vnitřností DSLR
Mě ještě napadla jedna varianta, pro vás experimentátory, když na vyvedení chladícího prstu není místo. Vodní (či s jiným médiem) chlazení. Spájet z měděného plechu malý dutý kvádr, o velikosti senzoru, do 1-2mm tlustý (prostě maximum co se vejde). Zapájet do něj na obou stranách dvě měděné či mosazné trubičky, a ty někudy vyvést ven z těla. Tím pak prohánět ochlazovanou vodu či jinou tekutinu. Vlastní chladící jednotka (malé čerpadélko + peltier chladič) umístit někam na montáž mimo DSLR. Připojit přes dvě dobře ohebné silikonové hadičky. Celé zařízení by ani nemuselo být moc velké. Rozhodně menší než ty polystyrenové škatule, co zkoušíte ;) A určitě by bylo účinnější než ty tenoučké plechy, kterými to zkoušíte chladit.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
chlazení vnitřností DSLR
To by bylo elegantni reseni, kazdopadne by se clovek vyhnul pridavani nejake zbytecne zateze na fotak, preci jen ten peltier s chladicem vystrceny do strany neco vazi, me to vyslo neco pod 250 gramu a myslim ze to je tak tesne aby s tim nebyly problemy.
newton 30 cm, eq6
chlazení vnitřností DSLR
Martin právě popsal miniaturizovanou verzi chlazení CPU mého počítače Akorát k tomu mám 3l nádrž s ponorným čerpadlem, prohánim to přes těleso topení ze staré škodovky na kterém je 120mm ventilátor a jen ta kostka mědi váží téměř kilogram Ale zmenšené bych to tedy vyrábět asi nechtěl ... ovšem bylo by to rozhodně zajímavé.
- Alien_MasterMynd
- Příspěvky: 1636
- Registrován: 26. 09. 2006, 10:17
chlazení vnitřností DSLR
Je to OT, ale ja takhle mel chlazeny procesor, grafiku a cipset. Dvouokruhove, tepelny vymenik se 16 peltiery ze stareho CT, vnejsi okruh chlazen radiatorem se dvema 230V vetraky provozovanymi na 110V (pri jmenovitem napeti kazdy 220m3/hod) taktez z onoho CT.
Pri vypnutem PC a zapnutem chlazeni vnitrni okruh zamrzl Melo to napajeni 40V a 4A.
Jeste mam doma spinany zdroj 5V/200A, ktery je take z toho CT, ten napajel pocitac pro zpracovani obrazu
-------
edit: a zapomnel jsem dodat, ze obe cerpadla pochazela z umele ledviny Tam byl motor na kterem byl nacvaknuty modulek cerpadla a rotacni spojeni bylo magnetickou spojkou.
Pri vypnutem PC a zapnutem chlazeni vnitrni okruh zamrzl Melo to napajeni 40V a 4A.
Jeste mam doma spinany zdroj 5V/200A, ktery je take z toho CT, ten napajel pocitac pro zpracovani obrazu
-------
edit: a zapomnel jsem dodat, ze obe cerpadla pochazela z umele ledviny Tam byl motor na kterem byl nacvaknuty modulek cerpadla a rotacni spojeni bylo magnetickou spojkou.
SW NWT 200/1000, HEQ5 SS, SW ref. 70/500
Tr. 8x30,10x50,20x50
Praktica Super TL, Sigma SD10, chlazený mod. Canon 350D s amp-off, EOS IX, FujiFilm S3Pro, upravená chlaz. TV kamera, Watec 902H3 Ultimate, obj. 10-300mm
http://www.alien-mastermynd.com
Tr. 8x30,10x50,20x50
Praktica Super TL, Sigma SD10, chlazený mod. Canon 350D s amp-off, EOS IX, FujiFilm S3Pro, upravená chlaz. TV kamera, Watec 902H3 Ultimate, obj. 10-300mm
http://www.alien-mastermynd.com
-
-karneades-
- Příspěvky: 1770
- Registrován: 28. 10. 2007, 15:49
chlazení vnitřností DSLR
vzhledem k tomu, ze jsem v minulosti chladil prstem pokusne dve tela v betaverzi a jedno v alfa nasazeni, musim upozornit na jednu zakernou vlastnost teto modifikace, nekterym cipum se vysostne nelibi prekryti pouzdra chladicem, muze dochazet k zakmitum pri vycitani ktere se nasledne projevi v obraze jako silna horizontalni elektroluminiscence, doporucuji nekostrit prst o sasi DSLR, pokud mozno se snaz pouzit k prichyceni prstu umelohmotne sroubky, ma to nasledne i mensi prenos drahoceneho vykonu mimo cmos cip, jinak musim take potvrdit Slavkovu metodu profukovani tela, sam jsem pred rokem takto chladil 5DMKII a je to pomerne efektivni reseni
- Peter S. (cactae)
- Příspěvky: 250
- Registrován: 21. 03. 2009, 19:11
chlazení vnitřností DSLR
Ja som sa pri mojej modifikacii chladenia na 350-tke, vyhol akemukolvek priamemu dotyku prstu akej kolvek casti vnutrajska fotaku,okrem zadnej strany cipu. prst je izolovany. Ak mozete pri modifikacii sa pokuste osadit tepelny mostik tak, aby ste vo vnutri nepouzili ziadnu skrutku, ako je to na niektorych navodoch na nete. Okrem toho co vysie napisal karneades, moze sa okolie skrutky rosit. Vyskusal som to a bolo to na ho. Ja mam prst upevneny vo vonkajsej krabicke, bez skrutiek- drzi ho izolacia s polystyrenu, a ta je pripevnena k telu fotaku povodnymi skrutkami, ktore su pri konektoroch. http://www.astro-forum.cz/cgi-bin/yabb/ ... 1295553347
chlazení vnitřností DSLR
to s těmi šroubky je zajímavý poznatek, píšu si 8-)
Mimochodem jsem se dneska přistihl, když jsem jel na kole z práce, že celou cestu přemýšlím nad tím Martinovým vodníkem ... není to vyloženě marnej nápad, dalo by se to
Mimochodem jsem se dneska přistihl, když jsem jel na kole z práce, že celou cestu přemýšlím nad tím Martinovým vodníkem ... není to vyloženě marnej nápad, dalo by se to
chlazení vnitřností DSLR
Mimochodem jsem se dneska přistihl, když jsem jel na kole z práce, že celou cestu přemýšlím nad tím Martinovým vodníkem ... není to vyloženě marnej nápad, dalo by se to
zkus zítra popřemýšlet o tom, že by si rovnou na zadní stranu snímače nalepil peltiéra a spíš z něj odváděl teplo vodou pryč, než dovnitř přiváděl studenou kapalinu. Peltiér by tedy přímo chladil snímač. A nespadni z kola :) :)
Tam už by si ale asi určitě musel temperovat předek snímače a taky není jisté, jestli by ten peltiér, který je pod proudem, nějak nerušil samotný snímač.
zkus zítra popřemýšlet o tom, že by si rovnou na zadní stranu snímače nalepil peltiéra a spíš z něj odváděl teplo vodou pryč, než dovnitř přiváděl studenou kapalinu. Peltiér by tedy přímo chladil snímač. A nespadni z kola :) :)
Tam už by si ale asi určitě musel temperovat předek snímače a taky není jisté, jestli by ten peltiér, který je pod proudem, nějak nerušil samotný snímač.
- MMys
- Příspěvky: 18286
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
chlazení vnitřností DSLR
zkus zítra popřemýšlet o tom, že by si rovnou na zadní stranu snímače nalepil peltiéra a spíš z něj odváděl teplo pryč, než dovnitř přiváděl studenou kapalinu. Peltiér by tedy přímo chladil snímač. A nespadni z kolaSmileySmiley
Tohle fungovat nebude. To je ještě horší případ než chladit ten prst. Protože z teplé strany peltiera musíš odvést zaprvé přečerpané teplo ze studené strany, a ještě navíc Joulovy ztráty na samotném peltieru, a ty nejsou zrovna malé. Jakmile nebude teplá strana peltiera dobře chlazená, celý peltier se ti prohřeje. Prostě rozdíl mezi studenou a teplou stranou sice bude, ale ta soustava jako celek bude na vyšší teplotě než je okolí, a místo chalzení to bude do senzoru topit ;)
Nad senzor se ti rozhodně nevejde peltier + tak masivní pás kovu, který by to teplo dokázal odvést ven.
Tohle fungovat nebude. To je ještě horší případ než chladit ten prst. Protože z teplé strany peltiera musíš odvést zaprvé přečerpané teplo ze studené strany, a ještě navíc Joulovy ztráty na samotném peltieru, a ty nejsou zrovna malé. Jakmile nebude teplá strana peltiera dobře chlazená, celý peltier se ti prohřeje. Prostě rozdíl mezi studenou a teplou stranou sice bude, ale ta soustava jako celek bude na vyšší teplotě než je okolí, a místo chalzení to bude do senzoru topit ;)
Nad senzor se ti rozhodně nevejde peltier + tak masivní pás kovu, který by to teplo dokázal odvést ven.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM