Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
A nešlo by místo stahování obou kanálů vytáhnout ten poslední. Úroveň kolem 20 mi je sympatická, 5 už ne. Já se někdy dostávám i ke 40, je sice moc světlé, ale za cenu, že v tom snímku něco vidím. To nahnědlé pozadí je určitě světelné znečištění. Možná jestli ti tu modrou nedělá právě ten program o kterém píšeš. Nevím já jej nepoužívám. Ze zkušenosti vím, že když jsem používal Camera RAW pro konverzi DNG snímků které mi vypadly po zpracování ze SubRawu, do tiff tak byly také do modra. nyní mi SubRaw vyhodí přímo tiff a ten je již OK.
http://gaugg.astronomy.cz
Montáže: EQ6 SS, EQ5. Foto: EOS 300D ATC-CL1.
Objektivy: 50mm f/1,8 a 200mm f/2,8. Dalekohledy: N 200/1000mm, R 80/600mm.
Montáže: EQ6 SS, EQ5. Foto: EOS 300D ATC-CL1.
Objektivy: 50mm f/1,8 a 200mm f/2,8. Dalekohledy: N 200/1000mm, R 80/600mm.
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
To vytažení modré jsem zkoušel taky, ale výsledek se mi nelíbil - byla to pak hnědá s modrým šumem.
Jinak preprocessing jsem dělal v DSS (s vypnutou volbou Background calibration, takže žádné barevné úpravy).
PixInsight LE je pouze na postprocessing, výhodou je, že pracuje přímo s 32bitovým tiffem, který vyleze z DSS. A je zadarmo.
Jinak preprocessing jsem dělal v DSS (s vypnutou volbou Background calibration, takže žádné barevné úpravy).
PixInsight LE je pouze na postprocessing, výhodou je, že pracuje přímo s 32bitovým tiffem, který vyleze z DSS. A je zadarmo.
http://astrofoto.euweb.cz&&zvrastil (at) seznam (bodka) cz
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
Ta hneda je nejen svetelne znecisteni, ale i sum fotaku. Aspon muj Canon v cervenem kanalu sumi vic, nez v ostatnich. Asi je to dane nizsi citlivosti senzoru na cervenou, ktera se pak "dorovnava" vyssim zesilenim pri prevodu.
Mne se take to cerne pozadi nejak zvlast nelibi. Ale je lepsi, nez artefakty, vytvorene fotakem, kterych jsou digitalni fotky plne a na tmavem pozadi ani neni nic jineho. Radeji ozelim neco z toho, co na obloze je a na fotce se nezobrazi, nez abych tam mel neco, co mozna vypada hezky, ale na obloze to neni a vymyslel si to fotak nebo software. Ale to je vec vkusu.
S upravami barev Ti moc neporadim, ja to delam podstatne primitivnejsimi metodami - "holy" linearni prevod pomoci DCRAW, posunuti urovni na "windowsovskou" hodnotu gamma 2.2, posunuti prahovych urovni jednotlivych barev tak, aby pozadi bylo neutralni ( pokud fotim ve strednich Cechach, jinde jsou i mista, kde obloha neni oranzova a nemusi se s tim nic delat ) a pak uz jen doladeni krivek spolecne pro vsechny barvy. Co z toho vyleze nemusi byt idealni, ale neni tam nic "umeleho". Proste dokument.
Mne se take to cerne pozadi nejak zvlast nelibi. Ale je lepsi, nez artefakty, vytvorene fotakem, kterych jsou digitalni fotky plne a na tmavem pozadi ani neni nic jineho. Radeji ozelim neco z toho, co na obloze je a na fotce se nezobrazi, nez abych tam mel neco, co mozna vypada hezky, ale na obloze to neni a vymyslel si to fotak nebo software. Ale to je vec vkusu.
S upravami barev Ti moc neporadim, ja to delam podstatne primitivnejsimi metodami - "holy" linearni prevod pomoci DCRAW, posunuti urovni na "windowsovskou" hodnotu gamma 2.2, posunuti prahovych urovni jednotlivych barev tak, aby pozadi bylo neutralni ( pokud fotim ve strednich Cechach, jinde jsou i mista, kde obloha neni oranzova a nemusi se s tim nic delat ) a pak uz jen doladeni krivek spolecne pro vsechny barvy. Co z toho vyleze nemusi byt idealni, ale neni tam nic "umeleho". Proste dokument.
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
Pani, mam par poznamok:
1. pripada mi to trochu "vygumovane", cim sa stracaju detaily. Niekedy je tazko odlisit sum od melych detailov, najma v tomto pripade, ked su samotne galaxie male
2. ja sa tiez priklanam k pozadiu okolo 18 vo vsetkych kanaloch. Tu je vsak podstatne, ci tie obrazky robim pre web, teda zobrazovanie na monitoroch, alebo pre tlac. Tu je totiz obrovsky rozdiel najma v reprodukcii tmavych partii. Keby sa dal ten posledny obrazok tlacit standardnym procesom, vznikla by z neho tmava cierna machula, galaxie by sa scvrkli o tretinu a vobec by to nebolo pekne. Ak by som si ale obrazok skopiroval a premietol si ho napriklad v IrfanView na ciernom pozadi, este by sa mi nezdal taky tmavy a bolo by citit odtien pozadia. Navyse, kazdy monitor zobrazuje inak, bezne LCD zobrazuju v skutocnosti len asi 190 urovni, tie drahsie su na tom o poznanie lepsie a tieto rozdiely sa prejavuju najma na oboch koncoch rozsahu, na co su astronomicke snimky velmi senzitivne...
3. v podstate to suvisi v bodom 2., ale z trochu ineho konca. Tieto farebne kamery/fotaky produkuju obrazky na 3 obrazovky. Je teda otazkou, ci, ak nechcem snimku tlacit, vobec pracovat s takym velkym suborom. Dnes je standardnym rozmerom monitora 1280×1024 pixelov, v pripade sirokouhlych je hranica na 1600×1050. Vacsie obrazky teda v podstate nema zmysel robit. Pre spracovanie z toho vyplyva, ze by som si este pred postprocessingom mohol obrazok vhodnym sposobom zmensit na vysledny rozmer a pracovat s takymto zaberom. Pri vhodnom zmenseni (binovani?) totiz dokazem eliminovat sum (napriklad: zmensit na rovnaku velkost roznymi sposobmi a spriemerovat). Vyskusajte si to, naozaj sa vyplati...
1. pripada mi to trochu "vygumovane", cim sa stracaju detaily. Niekedy je tazko odlisit sum od melych detailov, najma v tomto pripade, ked su samotne galaxie male
2. ja sa tiez priklanam k pozadiu okolo 18 vo vsetkych kanaloch. Tu je vsak podstatne, ci tie obrazky robim pre web, teda zobrazovanie na monitoroch, alebo pre tlac. Tu je totiz obrovsky rozdiel najma v reprodukcii tmavych partii. Keby sa dal ten posledny obrazok tlacit standardnym procesom, vznikla by z neho tmava cierna machula, galaxie by sa scvrkli o tretinu a vobec by to nebolo pekne. Ak by som si ale obrazok skopiroval a premietol si ho napriklad v IrfanView na ciernom pozadi, este by sa mi nezdal taky tmavy a bolo by citit odtien pozadia. Navyse, kazdy monitor zobrazuje inak, bezne LCD zobrazuju v skutocnosti len asi 190 urovni, tie drahsie su na tom o poznanie lepsie a tieto rozdiely sa prejavuju najma na oboch koncoch rozsahu, na co su astronomicke snimky velmi senzitivne...
3. v podstate to suvisi v bodom 2., ale z trochu ineho konca. Tieto farebne kamery/fotaky produkuju obrazky na 3 obrazovky. Je teda otazkou, ci, ak nechcem snimku tlacit, vobec pracovat s takym velkym suborom. Dnes je standardnym rozmerom monitora 1280×1024 pixelov, v pripade sirokouhlych je hranica na 1600×1050. Vacsie obrazky teda v podstate nema zmysel robit. Pre spracovanie z toho vyplyva, ze by som si este pred postprocessingom mohol obrazok vhodnym sposobom zmensit na vysledny rozmer a pracovat s takymto zaberom. Pri vhodnom zmenseni (binovani?) totiz dokazem eliminovat sum (napriklad: zmensit na rovnaku velkost roznymi sposobmi a spriemerovat). Vyskusajte si to, naozaj sa vyplati...
Vixen VC200L, EQ-6 Pro SynScan, Scopos ED 66/400, Celestron 102/500, Konus MC 90/1200, Sonnar 2,8/180, CCD astropix 1.4, Nikon D300, DMK 21AU04.AS, Creative NX Ultra, Watec 902H, ceres(slimak)astrofoto(bodka)sk
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
A este cosi:
v pripade tejto trojici je stiahnutie ciernej az "na podlahu" dost kontraproduktivne, pretoze medzi galaxiami vobec nie je uplne prazdno, naopak, su tam dost vyrazne struktury, ktore sice velmi nevidno, ale moze ich byt citit...
v pripade tejto trojici je stiahnutie ciernej az "na podlahu" dost kontraproduktivne, pretoze medzi galaxiami vobec nie je uplne prazdno, naopak, su tam dost vyrazne struktury, ktore sice velmi nevidno, ale moze ich byt citit...
Vixen VC200L, EQ-6 Pro SynScan, Scopos ED 66/400, Celestron 102/500, Konus MC 90/1200, Sonnar 2,8/180, CCD astropix 1.4, Nikon D300, DMK 21AU04.AS, Creative NX Ultra, Watec 902H, ceres(slimak)astrofoto(bodka)sk
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
ceres napsal: A este cosi:
v pripade tejto trojici je stiahnutie ciernej az "na podlahu" dost kontraproduktivne, pretoze medzi galaxiami vobec nie je uplne prazdno, naopak, su tam dost vyrazne struktury, ktore sice velmi nevidno, ale moze ich byt citit...
Díky ceres přesně to jsem měl ve svých příspěvcích na mysli.
Pavel.
v pripade tejto trojici je stiahnutie ciernej az "na podlahu" dost kontraproduktivne, pretoze medzi galaxiami vobec nie je uplne prazdno, naopak, su tam dost vyrazne struktury, ktore sice velmi nevidno, ale moze ich byt citit...
Díky ceres přesně to jsem měl ve svých příspěvcích na mysli.
Pavel.
http://gaugg.astronomy.cz
Montáže: EQ6 SS, EQ5. Foto: EOS 300D ATC-CL1.
Objektivy: 50mm f/1,8 a 200mm f/2,8. Dalekohledy: N 200/1000mm, R 80/600mm.
Montáže: EQ6 SS, EQ5. Foto: EOS 300D ATC-CL1.
Objektivy: 50mm f/1,8 a 200mm f/2,8. Dalekohledy: N 200/1000mm, R 80/600mm.
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
Ahoj,
sice jsem tady včera něco místopřísežně prohlašoval , ale po dnešním rozebírání problematiky v tomto tématu jsem stejně neodolal a zkusil to, co bych si dovolil nazvat minimalistickou úpravou.
Použil jsem tyto kroky
1) Odstranění znečištění - Našel jsem v obrázku nejtmavší oblast a tam jsem si zjistil medián pozadí. Od červeného a zeleného kanálu jsem odečetl rozdíl vůči nejslabšímu, modrému kanálu (se zachováním saturovaných hodnot).
2) Odstranění zbylého gradientu - Extrahoval jsem z obrázku pozadí, normalizoval ho hodnotou pozadí z neutralizované oblasti a obrázek jím vydělil. Tím jsem získal pěkné rovnoměrné pozadí - a co bylo hlavní, galaxie nezmodraly.
3) Úprava histogramu (všechny kanály stejně) - nastavil jsem bílý bod podle vybrané hvězdy a střední úroveň (gamma) podle citu - aby slabé partie galaxií dostatečně vystoupily. Následně jsem černý bod histogramu posunul tak, aby se maximum histogramu dostalo na hodnotu kolem 0,07 (odpovídá 18 ve 256 barvách).
4) Úprava sytosti - trošku (opět podle citu) jsem zvýšil sytost barev.
5) Úprava pozadí - z osobních estetických důvodů jsem mírně upravil histogram tak, že jsem maličko přitmavil R a G kanály a maličko přisvětlil B kanál. Pozadí tak dostalo slabý, tmavě modrošedý nádech, který se mi osobně líbí víc než čistě šedá.
A to je vše - žádné doostřování, žádné odšumování ani jiné "pokročilé" metody zpracování.
Všechno jsem to dělal v PixInsight Standard ve 32bitech na kanál.
sice jsem tady včera něco místopřísežně prohlašoval , ale po dnešním rozebírání problematiky v tomto tématu jsem stejně neodolal a zkusil to, co bych si dovolil nazvat minimalistickou úpravou.
Použil jsem tyto kroky
1) Odstranění znečištění - Našel jsem v obrázku nejtmavší oblast a tam jsem si zjistil medián pozadí. Od červeného a zeleného kanálu jsem odečetl rozdíl vůči nejslabšímu, modrému kanálu (se zachováním saturovaných hodnot).
2) Odstranění zbylého gradientu - Extrahoval jsem z obrázku pozadí, normalizoval ho hodnotou pozadí z neutralizované oblasti a obrázek jím vydělil. Tím jsem získal pěkné rovnoměrné pozadí - a co bylo hlavní, galaxie nezmodraly.
3) Úprava histogramu (všechny kanály stejně) - nastavil jsem bílý bod podle vybrané hvězdy a střední úroveň (gamma) podle citu - aby slabé partie galaxií dostatečně vystoupily. Následně jsem černý bod histogramu posunul tak, aby se maximum histogramu dostalo na hodnotu kolem 0,07 (odpovídá 18 ve 256 barvách).
4) Úprava sytosti - trošku (opět podle citu) jsem zvýšil sytost barev.
5) Úprava pozadí - z osobních estetických důvodů jsem mírně upravil histogram tak, že jsem maličko přitmavil R a G kanály a maličko přisvětlil B kanál. Pozadí tak dostalo slabý, tmavě modrošedý nádech, který se mi osobně líbí víc než čistě šedá.
A to je vše - žádné doostřování, žádné odšumování ani jiné "pokročilé" metody zpracování.
Všechno jsem to dělal v PixInsight Standard ve 32bitech na kanál.
http://astrofoto.euweb.cz&&zvrastil (at) seznam (bodka) cz
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
Takže to zabralo, jsem moc rád, že ti to nedalo, protože to co jsi z toho vytvořil je úžasný obrázek, takový jaký umí jenom MMys, omlouvám se všem ostatním . Prostě nádhera. Zase se ukazuje jak moc záleží na zpracování, protože perfektně ostrý a hluboký snímek se dá taky perfektně zkazit zpracováním. Tobě se ale nakonec povedlo oboje, gratuluji .
Pavel Gaugg.
Pavel Gaugg.
http://gaugg.astronomy.cz
Montáže: EQ6 SS, EQ5. Foto: EOS 300D ATC-CL1.
Objektivy: 50mm f/1,8 a 200mm f/2,8. Dalekohledy: N 200/1000mm, R 80/600mm.
Montáže: EQ6 SS, EQ5. Foto: EOS 300D ATC-CL1.
Objektivy: 50mm f/1,8 a 200mm f/2,8. Dalekohledy: N 200/1000mm, R 80/600mm.
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
ZV napsal: ...jsem stejně neodolal a zkusil to, co bych si dovolil nazvat minimalistickou úpravou...
Použil jsem tyto kroky:
1) Odstranění znečištění - Našel jsem v obrázku nejtmavší oblast a tam jsem si zjistil medián pozadí. Od červeného a zeleného kanálu jsem odečetl rozdíl vůči nejslabšímu, modrému kanálu (se zachováním saturovaných hodnot).
2) Odstranění zbylého gradientu - Extrahoval jsem z obrázku pozadí, normalizoval ho hodnotou pozadí z neutralizované oblasti a obrázek jím vydělil. Tím jsem získal pěkné rovnoměrné pozadí - a co bylo hlavní, galaxie nezmodraly.
3) Úprava histogramu (všechny kanály stejně) - nastavil jsem bílý bod podle vybrané hvězdy a střední úroveň (gamma) podle citu - aby slabé partie galaxií dostatečně vystoupily. Následně jsem černý bod histogramu posunul tak, aby se maximum histogramu dostalo na hodnotu kolem 0,07 (odpovídá 18 ve 256 barvách).
4) Úprava sytosti - trošku (opět podle citu) jsem zvýšil sytost barev.
5) Úprava pozadí - z osobních estetických důvodů jsem mírně upravil histogram tak, že jsem maličko přitmavil R a G kanály a maličko přisvětlil B kanál. Pozadí tak dostalo slabý, tmavě modrošedý nádech, který se mi osobně líbí víc než čistě šedá.
A to je vše - žádné doostřování, žádné odšumování ani jiné "pokročilé" metody zpracování.
Všechno jsem to dělal v PixInsight Standard ve 32bitech na kanál.
Zbyňku, děkuju za tuto instruktáž. Program PixInsight jsem dosud téměř neznal a způsob, jakým jsi ho použil, je i díky výsledku velice inspirativní.
Použil jsem tyto kroky:
1) Odstranění znečištění - Našel jsem v obrázku nejtmavší oblast a tam jsem si zjistil medián pozadí. Od červeného a zeleného kanálu jsem odečetl rozdíl vůči nejslabšímu, modrému kanálu (se zachováním saturovaných hodnot).
2) Odstranění zbylého gradientu - Extrahoval jsem z obrázku pozadí, normalizoval ho hodnotou pozadí z neutralizované oblasti a obrázek jím vydělil. Tím jsem získal pěkné rovnoměrné pozadí - a co bylo hlavní, galaxie nezmodraly.
3) Úprava histogramu (všechny kanály stejně) - nastavil jsem bílý bod podle vybrané hvězdy a střední úroveň (gamma) podle citu - aby slabé partie galaxií dostatečně vystoupily. Následně jsem černý bod histogramu posunul tak, aby se maximum histogramu dostalo na hodnotu kolem 0,07 (odpovídá 18 ve 256 barvách).
4) Úprava sytosti - trošku (opět podle citu) jsem zvýšil sytost barev.
5) Úprava pozadí - z osobních estetických důvodů jsem mírně upravil histogram tak, že jsem maličko přitmavil R a G kanály a maličko přisvětlil B kanál. Pozadí tak dostalo slabý, tmavě modrošedý nádech, který se mi osobně líbí víc než čistě šedá.
A to je vše - žádné doostřování, žádné odšumování ani jiné "pokročilé" metody zpracování.
Všechno jsem to dělal v PixInsight Standard ve 32bitech na kanál.
Zbyňku, děkuju za tuto instruktáž. Program PixInsight jsem dosud téměř neznal a způsob, jakým jsi ho použil, je i díky výsledku velice inspirativní.
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
To ZV: S verzí PixInsight LE nejde stejným způsobem snímek zpracovat?
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
Díky všem za uznání, jsem rád, že jsem si těma čtyřma úpravama prošel a konečně se celý proces nejen naučil, ale taky pochopil proč se jednotlivé kroky dělají.
KDan napsal: To ZV: S verzí PixInsight LE nejde stejným způsobem snímek zpracovat?
Určitě by to šlo, všechny potřebné funkce ve verzi LE jsou. Jde spíš o to, že v PixInsight Standard je to o něco pohodlnější. Hlavně umí ScreenTransferCurves (možnost upravit jas a kontrast snímku pro zobrazení, aniž byste ho změnili) - dobré při vyšetřování gradientu. Taky má automatickou extrakci pozadí - s tou ale ještě neumím moc dělat, tak jsem stejně nakonec použil "ruční" postup.
Zbyněk
KDan napsal: To ZV: S verzí PixInsight LE nejde stejným způsobem snímek zpracovat?
Určitě by to šlo, všechny potřebné funkce ve verzi LE jsou. Jde spíš o to, že v PixInsight Standard je to o něco pohodlnější. Hlavně umí ScreenTransferCurves (možnost upravit jas a kontrast snímku pro zobrazení, aniž byste ho změnili) - dobré při vyšetřování gradientu. Taky má automatickou extrakci pozadí - s tou ale ještě neumím moc dělat, tak jsem stejně nakonec použil "ruční" postup.
Zbyněk
http://astrofoto.euweb.cz&&zvrastil (at) seznam (bodka) cz
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
Ahoj.
Tak taky přispěju jedním Tripletem přes renovovanou 200ku. Je to snímek z minulého týdne focen opět ze dvorka ;)Je to vlastně má prvotina ve zpracování v DSS.
10x240s iso 800 , N-203/900+MPCC pointace AG MMys + SW-70/500
Ps. Na Zbyňkovo detaily zatím ještě nemám ale snad se při dalších a dalších zpracování snímků k ním prokoušu
Tak taky přispěju jedním Tripletem přes renovovanou 200ku. Je to snímek z minulého týdne focen opět ze dvorka ;)Je to vlastně má prvotina ve zpracování v DSS.
10x240s iso 800 , N-203/900+MPCC pointace AG MMys + SW-70/500
Ps. Na Zbyňkovo detaily zatím ještě nemám ale snad se při dalších a dalších zpracování snímků k ním prokoušu
Astrograf 250/1000 f/4, SW ED-80/600 ,EQ-6 SS, ZWO ASI 071 ,ASI 120MM ,Canon EOS 40Da,hvězdárnička 2x2.m
http://astrophotography-l-r.webnode.cz/
http://astrophotography-l-r.webnode.cz/
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
Biba75: no ja myslim, ze dobry teda jako fakt, ten MPCC udelal koukam taky sluzbu, oproti Tve predchozi fotce, je to fakt poznat.
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
Ahoj Libore,
rozhodně zlepšení . Přeju ať opravený reflektor funguje dobře. Asi by to chtělo vylepšit zaostření - aspoň nakolik můžu posoudit ze zmenšené fotky, ale to se poddá.
Jenom mi vysvětli, jak se ti podařilo udělat tu levou galaxii tak oranžovou a ty pravé obě do modra? To jsi nějak selektivně upravoval různé části obrázku různě? Nebo ti v pravé části zůstal zbytek světelného znečištění a vylezl při zvýšení saturace? Protože tyhle barvy moc skutečnosti neodpovídají.
Zbyněk
rozhodně zlepšení . Přeju ať opravený reflektor funguje dobře. Asi by to chtělo vylepšit zaostření - aspoň nakolik můžu posoudit ze zmenšené fotky, ale to se poddá.
Jenom mi vysvětli, jak se ti podařilo udělat tu levou galaxii tak oranžovou a ty pravé obě do modra? To jsi nějak selektivně upravoval různé části obrázku různě? Nebo ti v pravé části zůstal zbytek světelného znečištění a vylezl při zvýšení saturace? Protože tyhle barvy moc skutečnosti neodpovídají.
Zbyněk
http://astrofoto.euweb.cz&&zvrastil (at) seznam (bodka) cz
Trojice galaxií ve Lvu (M65, M66 a NGC 3628)
Ahoj Zbyňku.
Je to možné že to bude nějaký zbytek světelného znečištění bylo to focené jen ze dvorka u baráku a Lev už byl už v místech kde začíná vadit VO >:( a při saturaci to chytlo takovej nádech.Ted už pomálu končí testy newtona (kolimace seřízení AG a tak) tak budu muset vyrazit za tmou a dát si triplet ještě jednou a pořádně to proexponovat.
Libor.
Je to možné že to bude nějaký zbytek světelného znečištění bylo to focené jen ze dvorka u baráku a Lev už byl už v místech kde začíná vadit VO >:( a při saturaci to chytlo takovej nádech.Ted už pomálu končí testy newtona (kolimace seřízení AG a tak) tak budu muset vyrazit za tmou a dát si triplet ještě jednou a pořádně to proexponovat.
Libor.
Astrograf 250/1000 f/4, SW ED-80/600 ,EQ-6 SS, ZWO ASI 071 ,ASI 120MM ,Canon EOS 40Da,hvězdárnička 2x2.m
http://astrophotography-l-r.webnode.cz/
http://astrophotography-l-r.webnode.cz/