Futislav: Ne nutně. Pokud není astrofotograf idiot, tak zvolí některou z běžně užívaných palet (např. SHO nebo nějaký její klon) pro vizualizaci úzkopásmových dat, a nebo použije bi-colour (z Ha a OIII kanálu) který realitě celkem solidně odpovídá (je dobré se taky někdy podívat do spektroskopu, nebo přes ten filtr, jakou barvu má OIII a H-alfa). Pak uvidíš, že OIII je krásně modrozelená a H-alfa sytě červená (většina monitorů ji má dokonce mimo gamut, takže reálné to nebude vlastně nikdy).
A co se RGB týká, tam už jsem to psal. Základní barevná kalibrace před dalším processingem by měla být udělána korektně. Co z obrazu se poté autor rozhodně zvýraznit, a co naopak potlačit, to už je věc vkusu.
Pokud chceš vidět reálné barvy, tak asi nejblíže tomu bude EAA pomocí dobře nastavené (třeba podle šedé kalibrační destičky) barevné kamery. Pak uvidíš, že hezky barevné jsou jenom emisní mlhoviny. Galaxie jsou v podstatě bezbarvé, rozdíly v barevnosti různých partií je velmi malý, a na prezentovaných snímcích je zvýrazněn. Lehce do modra jsou reflexní mlhoviny. No a samozřejmě pozadí snímku v pravých barvách bude pekelně oranžové

A to bychom asi moc nechtěli, takže nějaký processing je nutný.
Pokud chceš vidět minimalistický processing (já tomu říkám RAW astrofoto) tak koukni na snímky Dana Beneše, ten se drží v úpravách hodně zkrátka.
https://astrofotky.cz/~Howking