Fotky letadel

Astronomické snímky pořízené členy našeho fóra, upozornění na nové snímky objektů, odkazy...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Roman (Rick)
Příspěvky: 6194
Registrován: 12. 08. 2007, 23:11
Kontaktovat uživatele:

Fotky letadel

#166

Příspěvek od Roman (Rick) »

Jakub vďaka za odkazy.

Regulus včera som chcel skúsiť lietadlo prelietajúce cez Mesiac s kamerkou cez Newtona, ale od západu sa hrnula nejaká vysoká oblačnosť, tak som si spravil aspoň takýto cvak.
Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 244
Registrován: 05. 04. 2002, 15:32
Bydliště: Řevnice
Věk: 58
Kontaktovat uživatele:

Fotky letadel

#167

Příspěvek od Jakub »

Díky, jinak co je tak těžkého na focení dobsnem?
Nějak si nedovedu představit jak naháním letadlo po obloze s ohniskem 2400mm, perfektně ostřím..... A navíc ta jeho kvalita... ještě jsem zahlédl pár fotek od nějakých poláků, ale tady jsem to u nikoho neviděl, takže zas až taková malina to asi nebude.
Chápu že fotit ISS je daleko těžší. Teda spíše nechápu, že to vůbec jde ;D Jdu trénovat, třeba to někdy taky dovedu :)
CANON EOS 5D, 70 - 200, Sky-Watcher Star Adventurer
Uživatelský avatar
Regulus
Příspěvky: 3302
Registrován: 25. 12. 2006, 23:09

Fotky letadel

#168

Příspěvek od Regulus »

No nevím jestli takovým ohniskem, já fotím fokálně, ale zatím jsem používal refraktor, dobsna zkusím příště :)
SW Dobson 254/1200 Flex; Baader ED 66/400; TS-Optics ED 60/360, Luntík LS35T Deluxe; Sony A6400, Canon EOS 700D
Montáž AZ3/Denk II Binoviewer/Baader-8_24mm H-ZOOM;2" ES MaxV-28mm;Panoptic-24mm;PentaXF-12mm;Ortho-6mm/2"ES-OIII
Uživatelský avatar
Honza Ebr (honza42)
Příspěvky: 3553
Registrován: 20. 10. 2004, 14:48

Fotky letadel

#169

Příspěvek od Honza Ebr (honza42) »

i 400kou teleobjektivem s autofokusem je těžký letadalo chytit tak, aby nebylo trochu mázlý, protože ta mrcha se dost rychle hejbe. takže jak to někdo fotí dobsonem, to nechápu.

u těch fotek, co odkazuje "Jakub" je uvedeno jenom, že je to 1200mm dalkohled, ale ne Dobson... každopdáně jak někdo vyfotí ze země třeba tuhle:

http://www.airliners.net/photo/Qantas/B ... 250cdfaf2f

to mi prostě zůstává rozum stát. pokud tedy nemá ten dalekohled na nějaký montáži, co nějak sleduje to letadlo... a pak tedy ještě otázka, jak se zbavil atmosféry mezi sebou a letadlem, aniž by to letadlo spadlo :))
Taurus 500/2100, Paracorr, 24 a 14 mm ES 82 st., Nagler 9, Radian 6, Kasai 4, UHC, OIII a Hbeta. 200D a 250D, Canon 10-18/4.5-5.6, 24/2.8, 50/1.8, 85/1.8, 70-200/4L, 400/5.6L, SW MAK 127 a 90, TAL MT-3S
Uživatelský avatar
hokle
Příspěvky: 1557
Registrován: 03. 03. 2009, 13:21

Fotky letadel

#170

Příspěvek od hokle »

Tak to teda taky nechápu. Ta fotka je super. Spíš bych předpokládal, že je focená z nějakýho Suchoje o 200m níže nebo z Pik Komunizma a ne z letiště nedaleko Moskvy. To si musím taky někdy vyzkoušet  ;D, ale nevím, kdy nastanou podmínky bez oparu a chvění vzduchu. :(
NWT 14", TS804 Triplet APO, SW70/500, AD800, EOS450Dm, EQ8, турист-4 10x30, ASI220MM Mini, ASI462MM, ASI662MC, C1-3000, Atik460EXm
Uživatelský avatar
Roman (Rick)
Příspěvky: 6194
Registrován: 12. 08. 2007, 23:11
Kontaktovat uživatele:

Fotky letadel

#171

Příspěvek od Roman (Rick) »

Tiež mi to nedalo. Prebehol som toto vlákno a tiež sa tu dajú nájsť snímky, ktoré majú nábeh na tie z airlines, trebárs tento od ccerda. Zrejme to bude dosť o svetelných podmienkach pri fotení.
Uživatelský avatar
MaG
Příspěvky: 11730
Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Fotky letadel

#172

Příspěvek od MaG »

Určitě.. takový dobson 254/1200 ručně naváděný a šikovné ruce a velmi krátký expoziční čas a mělo by to jít. Když jde ISS, tohle by mělo jít zrovna tak a věř Jakube, že podle mně je letadlo podobně snadné jako ISS (letí úhlově rychleji, ale je snazší na trefení). Chce to mít čas si hrát za plného slunečného dne :)
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Omegon RC8 203/1624, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod
Uživatelský avatar
viktormt
Příspěvky: 897
Registrován: 14. 12. 2008, 22:49

Fotky letadel

#173

Příspěvek od viktormt »

taka otazka.. ked flightradar24.com dokaze zobrazovat lietadla na mape na zaklade niecoho, nedalo by sa to vyuzit aj pri foteni? nejaky radiovy prijimac, ktory by prijimal frekvenciu lietadla a dokazal by automaticku navadzat teleskop?
Uživatelský avatar
Karell
Příspěvky: 5619
Registrován: 24. 04. 2009, 09:58
Bydliště: Brána do Krkokonoš
Kontaktovat uživatele:

Fotky letadel

#174

Příspěvek od Karell »

Myslíš něco takového, jako jsou naváděcí systémy raket země-vzduch ? :)
Uživatelský avatar
Lukina
Příspěvky: 2063
Registrován: 31. 08. 2008, 02:59

Fotky letadel

#175

Příspěvek od Lukina »

taka otazka.. ked flightradar24.com dokaze zobrazovat lietadla na mape na zaklade niecoho, nedalo by sa to vyuzit aj pri foteni? nejaky radiovy prijimac, ktory by prijimal frekvenciu lietadla a dokazal by automaticku navadzat teleskop?Zatim ti bude stacit kdyz se podivas kde to letadlo zhruba je a tam zameris nejlepe azimutalni montaz. Nejaka sofistikovanejsi metoda by sice byla k tomuto uzitecne, nicmene ne zcela uplne jednoducha.
Newton 203/1200, dobson
Refraktor CEL 102/500, AZ3
Triedry: Canon 15*50 IS, Meopta 8*25 a 6,5*32, Bresser 10*50, CEL 15*70
Foto.: Panasonic DMC-LZ8, Sony DSC-RX100 II, Canon EOS 1000 a 650
Uživatelský avatar
LKamarad
Příspěvky: 924
Registrován: 30. 03. 2010, 11:21
Kontaktovat uživatele:

Fotky letadel

#176

Příspěvek od LKamarad »

A co takhle zkusit Stinger s přimontovaným foťákem, kterej by se ale musel cca 2 sec před zásahem oddělit a snést na malým padáčku k zemi .....  :P ;D :P
Uživatelský avatar
Karell
Příspěvky: 5619
Registrován: 24. 04. 2009, 09:58
Bydliště: Brána do Krkokonoš
Kontaktovat uživatele:

Fotky letadel

#177

Příspěvek od Karell »

Láďo, je vidět, že jsi asi pacifista...Stin_ger je vhodný leda tak v těsné blízkosti letiště, cokoliv nad letovou hladinou 3 km už by bylo mimo jeho dosah.... Ale kdybys napsal Pat_riot, to by byla jiná... ;D
Edit: abych odpověděl i něco srozumitelného pro Viktora, tak věz, že systém řízení letového provozu je nesmírně složitá záležitost založená na celé řadě radarů velikého výkonu. Není to o žádných frekvencích z letadel...takže v principu by to určitě udělat šlo, ale za prostředky vymykajícím se našim nejsmělejším představám.
Edit2 pro znalé problematiky: vím, že jsem to celé hodně zjednodušil
Edit3: na základě Pavlovy připomínky, prost jakékoliv paranoi, jsem text upravil.... ;D
Uživatelský avatar
Vabra
Příspěvky: 3993
Registrován: 10. 02. 2006, 17:20

Fotky letadel

#178

Příspěvek od Vabra »

Ale chlapci to se pekne vybarvujete, ted uz muzete jen cekat az vam pred domem zaparkuje nekolik velkych cernych dodavek s tmavymi skly...

Big brother (Echelon) nasloucha i na AF a nerozumi zertum  8-) 8-)
Pavel Vabrousek
Uživatelský avatar
Honza Ebr (honza42)
Příspěvky: 3553
Registrován: 20. 10. 2004, 14:48

Fotky letadel

#179

Příspěvek od Honza Ebr (honza42) »


Edit: abych odpověděl i něco srozumitelného pro Viktora, tak věz, že systém řízení letového provozu je nesmírně složitá záležitost založená na celé řadě radarů velikého výkonu. Není to o žádných frekvencích z letadel...takže v principu by to určitě udělat šlo, ale za prostředky vymykajícím se našim nejsmělejším představám.

To se ale Karle mýlíš. Téměř každé dnešní letadlo má odpovídač, který (veřejně) vysílá údaje o jeho poloze. To je to, na čem funguje ten flightradar - lidi maj doma příslušný přijímače (google: SBS receiver), který takto zjistí polohy letadle v dohledu a nahrává je do systému. S oficiálním řízením letového provozu to něení nijak spojené.

Ta hračka ani neni drahá, v Čechách to spousta lidí má, viz třeba diskuze na planes.cz. A AFAIK je to legální.
Taurus 500/2100, Paracorr, 24 a 14 mm ES 82 st., Nagler 9, Radian 6, Kasai 4, UHC, OIII a Hbeta. 200D a 250D, Canon 10-18/4.5-5.6, 24/2.8, 50/1.8, 85/1.8, 70-200/4L, 400/5.6L, SW MAK 127 a 90, TAL MT-3S
Uživatelský avatar
LKamarad
Příspěvky: 924
Registrován: 30. 03. 2010, 11:21
Kontaktovat uživatele:

Fotky letadel

#180

Příspěvek od LKamarad »

Ta hračka ani neni drahá, v Čechách to spousta lidí má, viz třeba diskuze na planes.cz. A AFAIK je to legální.
.... Stin-gra nebo si myslel Patri-ota? .... ten první je o něco lehčí než můj Vepř ale na ten druhej už musíš pořídit náklaďák s rampou  :D
Odpovědět