Fotky letadel
- Roman (Rick)
- Příspěvky: 6194
- Registrován: 12. 08. 2007, 23:11
- Kontaktovat uživatele:
Fotky letadel
Jakub vďaka za odkazy.
Regulus včera som chcel skúsiť lietadlo prelietajúce cez Mesiac s kamerkou cez Newtona, ale od západu sa hrnula nejaká vysoká oblačnosť, tak som si spravil aspoň takýto cvak.
Regulus včera som chcel skúsiť lietadlo prelietajúce cez Mesiac s kamerkou cez Newtona, ale od západu sa hrnula nejaká vysoká oblačnosť, tak som si spravil aspoň takýto cvak.
- Jakub
- Příspěvky: 244
- Registrován: 05. 04. 2002, 15:32
- Bydliště: Řevnice
- Věk: 58
- Kontaktovat uživatele:
Fotky letadel
Díky, jinak co je tak těžkého na focení dobsnem?
Nějak si nedovedu představit jak naháním letadlo po obloze s ohniskem 2400mm, perfektně ostřím..... A navíc ta jeho kvalita... ještě jsem zahlédl pár fotek od nějakých poláků, ale tady jsem to u nikoho neviděl, takže zas až taková malina to asi nebude.
Chápu že fotit ISS je daleko těžší. Teda spíše nechápu, že to vůbec jde ;D Jdu trénovat, třeba to někdy taky dovedu
Nějak si nedovedu představit jak naháním letadlo po obloze s ohniskem 2400mm, perfektně ostřím..... A navíc ta jeho kvalita... ještě jsem zahlédl pár fotek od nějakých poláků, ale tady jsem to u nikoho neviděl, takže zas až taková malina to asi nebude.
Chápu že fotit ISS je daleko těžší. Teda spíše nechápu, že to vůbec jde ;D Jdu trénovat, třeba to někdy taky dovedu

CANON EOS 5D, 70 - 200, Sky-Watcher Star Adventurer
Fotky letadel
No nevím jestli takovým ohniskem, já fotím fokálně, ale zatím jsem používal refraktor, dobsna zkusím příště 

SW Dobson 254/1200 Flex; Baader ED 66/400; TS-Optics ED 60/360, Luntík LS35T Deluxe; Sony A6400, Canon EOS 700D
Montáž AZ3/Denk II Binoviewer/Baader-8_24mm H-ZOOM;2" ES MaxV-28mm;Panoptic-24mm;PentaXF-12mm;Ortho-6mm/2"ES-OIII
Montáž AZ3/Denk II Binoviewer/Baader-8_24mm H-ZOOM;2" ES MaxV-28mm;Panoptic-24mm;PentaXF-12mm;Ortho-6mm/2"ES-OIII
- Honza Ebr (honza42)
- Příspěvky: 3553
- Registrován: 20. 10. 2004, 14:48
Fotky letadel
i 400kou teleobjektivem s autofokusem je těžký letadalo chytit tak, aby nebylo trochu mázlý, protože ta mrcha se dost rychle hejbe. takže jak to někdo fotí dobsonem, to nechápu.
u těch fotek, co odkazuje "Jakub" je uvedeno jenom, že je to 1200mm dalkohled, ale ne Dobson... každopdáně jak někdo vyfotí ze země třeba tuhle:
http://www.airliners.net/photo/Qantas/B ... 250cdfaf2f
to mi prostě zůstává rozum stát. pokud tedy nemá ten dalekohled na nějaký montáži, co nějak sleduje to letadlo... a pak tedy ještě otázka, jak se zbavil atmosféry mezi sebou a letadlem, aniž by to letadlo spadlo
)
u těch fotek, co odkazuje "Jakub" je uvedeno jenom, že je to 1200mm dalkohled, ale ne Dobson... každopdáně jak někdo vyfotí ze země třeba tuhle:
http://www.airliners.net/photo/Qantas/B ... 250cdfaf2f
to mi prostě zůstává rozum stát. pokud tedy nemá ten dalekohled na nějaký montáži, co nějak sleduje to letadlo... a pak tedy ještě otázka, jak se zbavil atmosféry mezi sebou a letadlem, aniž by to letadlo spadlo

Taurus 500/2100, Paracorr, 24 a 14 mm ES 82 st., Nagler 9, Radian 6, Kasai 4, UHC, OIII a Hbeta. 200D a 250D, Canon 10-18/4.5-5.6, 24/2.8, 50/1.8, 85/1.8, 70-200/4L, 400/5.6L, SW MAK 127 a 90, TAL MT-3S
Fotky letadel
Tak to teda taky nechápu. Ta fotka je super. Spíš bych předpokládal, že je focená z nějakýho Suchoje o 200m níže nebo z Pik Komunizma a ne z letiště nedaleko Moskvy. To si musím taky někdy vyzkoušet ;D, ale nevím, kdy nastanou podmínky bez oparu a chvění vzduchu. 

NWT 14", TS804 Triplet APO, SW70/500, AD800, EOS450Dm, EQ8, турист-4 10x30, ASI220MM Mini, ASI462MM, ASI662MC, C1-3000, Atik460EXm
- Roman (Rick)
- Příspěvky: 6194
- Registrován: 12. 08. 2007, 23:11
- Kontaktovat uživatele:
Fotky letadel
Tiež mi to nedalo. Prebehol som toto vlákno a tiež sa tu dajú nájsť snímky, ktoré majú nábeh na tie z airlines, trebárs tento od ccerda. Zrejme to bude dosť o svetelných podmienkach pri fotení.
- MaG
- Příspěvky: 11730
- Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Fotky letadel
Určitě.. takový dobson 254/1200 ručně naváděný a šikovné ruce a velmi krátký expoziční čas a mělo by to jít. Když jde ISS, tohle by mělo jít zrovna tak a věř Jakube, že podle mně je letadlo podobně snadné jako ISS (letí úhlově rychleji, ale je snazší na trefení). Chce to mít čas si hrát za plného slunečného dne 

Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Omegon RC8 203/1624, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Omegon RC8 203/1624, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod
Fotky letadel
taka otazka.. ked flightradar24.com dokaze zobrazovat lietadla na mape na zaklade niecoho, nedalo by sa to vyuzit aj pri foteni? nejaky radiovy prijimac, ktory by prijimal frekvenciu lietadla a dokazal by automaticku navadzat teleskop?
- Karell
- Příspěvky: 5619
- Registrován: 24. 04. 2009, 09:58
- Bydliště: Brána do Krkokonoš
- Kontaktovat uživatele:
Fotky letadel
Myslíš něco takového, jako jsou naváděcí systémy raket země-vzduch ? 

Fotky letadel
taka otazka.. ked flightradar24.com dokaze zobrazovat lietadla na mape na zaklade niecoho, nedalo by sa to vyuzit aj pri foteni? nejaky radiovy prijimac, ktory by prijimal frekvenciu lietadla a dokazal by automaticku navadzat teleskop?Zatim ti bude stacit kdyz se podivas kde to letadlo zhruba je a tam zameris nejlepe azimutalni montaz. Nejaka sofistikovanejsi metoda by sice byla k tomuto uzitecne, nicmene ne zcela uplne jednoducha.
Newton 203/1200, dobson
Refraktor CEL 102/500, AZ3
Triedry: Canon 15*50 IS, Meopta 8*25 a 6,5*32, Bresser 10*50, CEL 15*70
Foto.: Panasonic DMC-LZ8, Sony DSC-RX100 II, Canon EOS 1000 a 650
Refraktor CEL 102/500, AZ3
Triedry: Canon 15*50 IS, Meopta 8*25 a 6,5*32, Bresser 10*50, CEL 15*70
Foto.: Panasonic DMC-LZ8, Sony DSC-RX100 II, Canon EOS 1000 a 650
Fotky letadel
A co takhle zkusit Stinger s přimontovaným foťákem, kterej by se ale musel cca 2 sec před zásahem oddělit a snést na malým padáčku k zemi ..... :P ;D 

- Karell
- Příspěvky: 5619
- Registrován: 24. 04. 2009, 09:58
- Bydliště: Brána do Krkokonoš
- Kontaktovat uživatele:
Fotky letadel
Láďo, je vidět, že jsi asi pacifista...Stin_ger je vhodný leda tak v těsné blízkosti letiště, cokoliv nad letovou hladinou 3 km už by bylo mimo jeho dosah.... Ale kdybys napsal Pat_riot, to by byla jiná... ;D
Edit: abych odpověděl i něco srozumitelného pro Viktora, tak věz, že systém řízení letového provozu je nesmírně složitá záležitost založená na celé řadě radarů velikého výkonu. Není to o žádných frekvencích z letadel...takže v principu by to určitě udělat šlo, ale za prostředky vymykajícím se našim nejsmělejším představám.
Edit2 pro znalé problematiky: vím, že jsem to celé hodně zjednodušil
Edit3: na základě Pavlovy připomínky, prost jakékoliv paranoi, jsem text upravil.... ;D
Edit: abych odpověděl i něco srozumitelného pro Viktora, tak věz, že systém řízení letového provozu je nesmírně složitá záležitost založená na celé řadě radarů velikého výkonu. Není to o žádných frekvencích z letadel...takže v principu by to určitě udělat šlo, ale za prostředky vymykajícím se našim nejsmělejším představám.
Edit2 pro znalé problematiky: vím, že jsem to celé hodně zjednodušil
Edit3: na základě Pavlovy připomínky, prost jakékoliv paranoi, jsem text upravil.... ;D
Fotky letadel
Ale chlapci to se pekne vybarvujete, ted uz muzete jen cekat az vam pred domem zaparkuje nekolik velkych cernych dodavek s tmavymi skly...
Big brother (Echelon) nasloucha i na AF a nerozumi zertum 8-)
Big brother (Echelon) nasloucha i na AF a nerozumi zertum 8-)

Pavel Vabrousek
- Honza Ebr (honza42)
- Příspěvky: 3553
- Registrován: 20. 10. 2004, 14:48
Fotky letadel
Edit: abych odpověděl i něco srozumitelného pro Viktora, tak věz, že systém řízení letového provozu je nesmírně složitá záležitost založená na celé řadě radarů velikého výkonu. Není to o žádných frekvencích z letadel...takže v principu by to určitě udělat šlo, ale za prostředky vymykajícím se našim nejsmělejším představám.
To se ale Karle mýlíš. Téměř každé dnešní letadlo má odpovídač, který (veřejně) vysílá údaje o jeho poloze. To je to, na čem funguje ten flightradar - lidi maj doma příslušný přijímače (google: SBS receiver), který takto zjistí polohy letadle v dohledu a nahrává je do systému. S oficiálním řízením letového provozu to něení nijak spojené.
Ta hračka ani neni drahá, v Čechách to spousta lidí má, viz třeba diskuze na planes.cz. A AFAIK je to legální.
Taurus 500/2100, Paracorr, 24 a 14 mm ES 82 st., Nagler 9, Radian 6, Kasai 4, UHC, OIII a Hbeta. 200D a 250D, Canon 10-18/4.5-5.6, 24/2.8, 50/1.8, 85/1.8, 70-200/4L, 400/5.6L, SW MAK 127 a 90, TAL MT-3S
Fotky letadel
Ta hračka ani neni drahá, v Čechách to spousta lidí má, viz třeba diskuze na planes.cz. A AFAIK je to legální.
.... Stin-gra nebo si myslel Patri-ota? .... ten první je o něco lehčí než můj Vepř ale na ten druhej už musíš pořídit náklaďák s rampou :D
.... Stin-gra nebo si myslel Patri-ota? .... ten první je o něco lehčí než můj Vepř ale na ten druhej už musíš pořídit náklaďák s rampou :D