No to je tezke - rekl bych, ze obe emulze jsou hodne podobne. Ja si oblibil E200 proto, ze se o nem daji sehnat podrobne informace (spektr. citlivost, Schwarz. jev, ...), coz se mi pro ten 'amatersky' Elite nepodarilo. Pushnout na 400 ASA se daji oba, citlivost na H-alfu je podobna, zrno taky, snad jediny rozdil (navic malo prukazny) je, ze se me zda, ze ten Elite dela trochu sytejsi a teplejsi barvy. Pozadi fotek je obvykle neutralni az lehce do hneda, zatimco u E200 byva sedomodre az mirne do fialova. Ale uz se mi take stalo, ze na jednom filmu bylo pozadi rozdilne na zacatku a na konci, takze na to bude mit asi vliv i doba od nafoceni do vyvolani, proto pisu, ze je to malo prukazne.
K tem cenam - objevil jsem v Plzni obchod, kde si vzdy objednam cele baleni (5ks) a vychazi to pod 200Kc/kus. Vedou tam ale jen profesionalni filmy. Nevim ted za kolik se bezne sezene ten Elite 200ASA, ale asi to nebude velky rozdil.
Limitní magnituda dalkohledu
- MMys
- Příspěvky: 18320
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Limitní magnituda dalkohledu
Tak diky,
ja zase jednou zkusim ten Ektachrome, zatim jsem fotil jenom na EliteChrome, protoze ho v HK narozdil od Ekta sezenu, vetsinou relativne cerstvy a kupodivu uchovavany v lednici.
To, ze ma pozadi do "tepla" jsem vzdy pricital zbytkovemu nasviceni oblohy ze sodikovych vybojek z HK. Ale i me se nekdy dost vyrazne lisi barva pozadi, spis bych to videl na aktulani atmosfericke podminky nez na stari filmu, nebo jeste spise kombinaci obojiho. Tak jak popisujes pozadi u Elite ho podava i Fuji Provia 400, ktera vetsinou vyjde neutralne sediva ci mirne domodra. Ale tenhle film ma vyssi citlivost na modrou nez E200, a v H-alfa je na tom podle mne sice o malinko hure nez E200, ale nevadi to. Ony ty datasheety nesedi uplne dobre pro nase dlouhe expozice. Asi jednotlive vrstvy maji ruznou miru Schwrazchildova jevu, takze podle delky expozic jsou ruzne barevne posuny, alespon tak mi to pripada.
Kazdopade dik za utvrzeni, ze Elite neni vyrazne horsi nez Ekta...
ja zase jednou zkusim ten Ektachrome, zatim jsem fotil jenom na EliteChrome, protoze ho v HK narozdil od Ekta sezenu, vetsinou relativne cerstvy a kupodivu uchovavany v lednici.
To, ze ma pozadi do "tepla" jsem vzdy pricital zbytkovemu nasviceni oblohy ze sodikovych vybojek z HK. Ale i me se nekdy dost vyrazne lisi barva pozadi, spis bych to videl na aktulani atmosfericke podminky nez na stari filmu, nebo jeste spise kombinaci obojiho. Tak jak popisujes pozadi u Elite ho podava i Fuji Provia 400, ktera vetsinou vyjde neutralne sediva ci mirne domodra. Ale tenhle film ma vyssi citlivost na modrou nez E200, a v H-alfa je na tom podle mne sice o malinko hure nez E200, ale nevadi to. Ony ty datasheety nesedi uplne dobre pro nase dlouhe expozice. Asi jednotlive vrstvy maji ruznou miru Schwrazchildova jevu, takze podle delky expozic jsou ruzne barevne posuny, alespon tak mi to pripada.
Kazdopade dik za utvrzeni, ze Elite neni vyrazne horsi nez Ekta...
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Limitní magnituda dalkohledu
Termín limitní magnituda se objevuje v několika tématech současně a je to stále se opakující téma.
Proto uvádím několik prakticky dosažených hodnot jak vizuálně , tak i fotograficky , a to z okraje města pro různou optiku.
vizuálně
* D= 63 mm (refr. Zeiss 63/840) ...11,2 mag
* D= 100mm ( Monar-refraktor.) ...10,6 mag
* D= 355 mm (Newton, zv. 120x) ... 15,1 mag
* D= 400 mm (Newton, zv. 140x) ... 15,6 mag
fotograficky
* D= 23 mm (Anaret 4,5/120- TP ) ... 12,5 mag
* D= 64 mm ( Sonnar 2,8/180 - TP ) ... 14,2 mag
* D= 64 mm (So 2,8/180 - FUJI 400) ... 13,0 mag
* D= 75 mm (Sonnar4/300-Tech.Pan) ... 15,1 mag
* D= 75 mm (So 4/300 - Tmax 400 ) ... 14,6 mag
Poznámka k Sonnaru 4/300 : proměřené průměry slabých hvězd = 0,018 mm, úbytek v rohu formátu ( 4 x 5 cm) = 0,3 mag
Pro dosažení co nejvyšší magnitudy při fotografování je nutno zabezbečit co nejmenší - bodové obrazy hvězd a to :
- přesným, bodovým zaostřením
- u čočkových objektivů použitím objektivů s co nejmenší barevnou vadou
- použitím foto objektivů s co nejvyšší rozlišovací schopností(ne měkké a portrétní ..)
- u zrcadel použitím korektorů komy
- pointací, která má menší odchylku než RS objektivu
- tuhost a stabilita montáže, která sama sebou nevybočí z pole bodového zobrazení -viz RS objektivu
- filmem s co nejvyšším kontrastem
Proto uvádím několik prakticky dosažených hodnot jak vizuálně , tak i fotograficky , a to z okraje města pro různou optiku.
vizuálně
* D= 63 mm (refr. Zeiss 63/840) ...11,2 mag
* D= 100mm ( Monar-refraktor.) ...10,6 mag
* D= 355 mm (Newton, zv. 120x) ... 15,1 mag
* D= 400 mm (Newton, zv. 140x) ... 15,6 mag
fotograficky
* D= 23 mm (Anaret 4,5/120- TP ) ... 12,5 mag
* D= 64 mm ( Sonnar 2,8/180 - TP ) ... 14,2 mag
* D= 64 mm (So 2,8/180 - FUJI 400) ... 13,0 mag
* D= 75 mm (Sonnar4/300-Tech.Pan) ... 15,1 mag
* D= 75 mm (So 4/300 - Tmax 400 ) ... 14,6 mag
Poznámka k Sonnaru 4/300 : proměřené průměry slabých hvězd = 0,018 mm, úbytek v rohu formátu ( 4 x 5 cm) = 0,3 mag
Pro dosažení co nejvyšší magnitudy při fotografování je nutno zabezbečit co nejmenší - bodové obrazy hvězd a to :
- přesným, bodovým zaostřením
- u čočkových objektivů použitím objektivů s co nejmenší barevnou vadou
- použitím foto objektivů s co nejvyšší rozlišovací schopností(ne měkké a portrétní ..)
- u zrcadel použitím korektorů komy
- pointací, která má menší odchylku než RS objektivu
- tuhost a stabilita montáže, která sama sebou nevybočí z pole bodového zobrazení -viz RS objektivu
- filmem s co nejvyšším kontrastem
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz