
Green Laser (Zelený laser)
Green Laser (Zelený laser)
koupil uz nekdo ten laser? me se to zatim nepodarilo,web nejde 

newton bresser 150/1200 eq mon2,triedr 7x50
Green Laser (Zelený laser)
Já o něj mám zájem a s inzerentem jsem v tel. kontaktu. GL údajně budou v půlce prosince. O stránkách říkal že dělal aktualizaci a od té doby mu nejdou.
Možná by mohl vložit zprávu on sám osobně.
Tohle tel. číslo bylo na nyní nefunkčních stránkách:776 300 380
Možná by mohl vložit zprávu on sám osobně.
Tohle tel. číslo bylo na nyní nefunkčních stránkách:776 300 380
Green Laser (Zelený laser)
tomu rikam rychlost ;D volal sem mu,,vse je jak rikas:)
newton bresser 150/1200 eq mon2,triedr 7x50
Green Laser (Zelený laser)
Tak to by mohlo vyjit na jeziska taky bych si jeden poridil.
UL 16" F/4 a spousta drobotiny.
Světelné znečištění
Západočeská pobočka ČAS
Manětínská oblast tmavé oblohy
Světelné znečištění
Západočeská pobočka ČAS
Manětínská oblast tmavé oblohy
Green Laser (Zelený laser)
Nemáte někdo zkušenosti, co se týče bezpečnosti? Slyšel jsem o tom, že tato věc může být v celku nebezpečná pro letadla pohybující se v malých výškách? ???
Green Laser (Zelený laser)
Stále se testuje? Nebo šlo o "kachnu"?
- MMys
- Příspěvky: 18204
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Green Laser (Zelený laser)
mmachon napsal: Nemáte někdo zkušenosti, co se týče bezpečnosti? Slyšel jsem o tom, že tato věc může být v celku nebezpečná pro letadla pohybující se v malých výškách? ???
To s těmi letadly je neustále omílaná a dost nepodložená věc. Když pominu naprosto minimální pravděpodobnost, že tam vůbec poletí letadlo, tak ještě musíte trefit svazkem pilota do oka (tady už se šance blíží téměř nule) a navíc se mu stejně nic nestane. Svazek je totiž rozbíhavý, kus od kusu se to liší, ale jde řádově o jednotky centimentrů na 100m. Pokud letadlo je ve výšce řekněme 300m (níž by být běžně nemělo) může mít svazek v té výšce průměr kolem 5-10cm, vstupní pupila oka je ale kolem 5mm, do oka se tedy dostane nejvýše setina celkové energie laseru, což je naprosto zanedbatelné. Pilot tedy v nejhorším případě zaregistruje na zemi bliknutí, s dobou trvání ve zlomku sekundy (za jak dlouho asi uletí letadlo 5-10cm - například rychlostí 100km/h - za nějaké 2-4 milisekundy !!!)
To s těmi letadly je neustále omílaná a dost nepodložená věc. Když pominu naprosto minimální pravděpodobnost, že tam vůbec poletí letadlo, tak ještě musíte trefit svazkem pilota do oka (tady už se šance blíží téměř nule) a navíc se mu stejně nic nestane. Svazek je totiž rozbíhavý, kus od kusu se to liší, ale jde řádově o jednotky centimentrů na 100m. Pokud letadlo je ve výšce řekněme 300m (níž by být běžně nemělo) může mít svazek v té výšce průměr kolem 5-10cm, vstupní pupila oka je ale kolem 5mm, do oka se tedy dostane nejvýše setina celkové energie laseru, což je naprosto zanedbatelné. Pilot tedy v nejhorším případě zaregistruje na zemi bliknutí, s dobou trvání ve zlomku sekundy (za jak dlouho asi uletí letadlo 5-10cm - například rychlostí 100km/h - za nějaké 2-4 milisekundy !!!)
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Green Laser (Zelený laser)
MMys napsal:
Když pominu naprosto minimální pravděpodobnost, že tam vůbec poletí letadlo, tak ještě musíte trefit svazkem pilota do oka V blizkosti velkych letist je to jinak. Letadla se tam vyskytuji s vetsi hustotou a nejde o zasazeni pilotova oka, nybrz o rozptyl paprsku na okne nebo interieru kokpitu i o samotny paprsek ve vzduchu v blizkosti letadla - muze to odvest pilotovu pozornost, pripadne jej kratkodobe oslnit, narusit adaptaci jeho oci na tmu. Piloti obecne jsou na to haklivi a hlasi takovy incident pozemni kontrole i kdyz paprsek letadlo primo nezasahne. Vysledkem byva naruseni adaptace oci blikajicimi modrymi majacky a pripadne zadrzeni a vysvetlovani vasich "teroristickych" aktivit.
Jinak mezi nami - ja bych kazdeho, kdo sviti cimkoliv na oblohu, proste bez vystrahy strilel.
Když pominu naprosto minimální pravděpodobnost, že tam vůbec poletí letadlo, tak ještě musíte trefit svazkem pilota do oka V blizkosti velkych letist je to jinak. Letadla se tam vyskytuji s vetsi hustotou a nejde o zasazeni pilotova oka, nybrz o rozptyl paprsku na okne nebo interieru kokpitu i o samotny paprsek ve vzduchu v blizkosti letadla - muze to odvest pilotovu pozornost, pripadne jej kratkodobe oslnit, narusit adaptaci jeho oci na tmu. Piloti obecne jsou na to haklivi a hlasi takovy incident pozemni kontrole i kdyz paprsek letadlo primo nezasahne. Vysledkem byva naruseni adaptace oci blikajicimi modrymi majacky a pripadne zadrzeni a vysvetlovani vasich "teroristickych" aktivit.
Jinak mezi nami - ja bych kazdeho, kdo sviti cimkoliv na oblohu, proste bez vystrahy strilel.
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
Green Laser (Zelený laser)
Měl bych zájem i o silnější.jafi napsal: Kdyby někdo chtěl, tak v průběhu měsíce bych měl mít na skladě zelené laserové ukazovátka <5 mW. Odhadovaná cena je 999 kč. (GME se to sice asi líbit nebude, ale takový je život).
Kdyby někdo chtěl nutně silnější, tak dejte vědět do konce tohoto týdne na info(zavináč)discover.cz
Kdyby někdo chtěl nutně silnější, tak dejte vědět do konce tohoto týdne na info(zavináč)discover.cz
Green Laser (Zelený laser)
Martine, jaký výkon měl zelený laser, který jsi zkoušel na hadrapárty 2006 na Ostravici? MMys napsal:
To s těmi letadly je neustále omílaná a dost nepodložená věc. Když pominu naprosto minimální pravděpodobnost, že tam vůbec poletí letadlo, tak ještě musíte trefit svazkem pilota do oka (tady už se šance blíží téměř nule) a navíc se mu stejně nic nestane. Svazek je totiž rozbíhavý, kus od kusu se to liší, ale jde řádově o jednotky centimentrů na 100m. Pokud letadlo je ve výšce řekněme 300m (níž by být běžně nemělo) může mít svazek v té výšce průměr kolem 5-10cm, vstupní pupila oka je ale kolem 5mm, do oka se tedy dostane nejvýše setina celkové energie laseru, což je naprosto zanedbatelné. Pilot tedy v nejhorším případě zaregistruje na zemi bliknutí, s dobou trvání ve zlomku sekundy (za jak dlouho asi uletí letadlo 5-10cm - například rychlostí 100km/h - za nějaké 2-4 milisekundy !!!)
To s těmi letadly je neustále omílaná a dost nepodložená věc. Když pominu naprosto minimální pravděpodobnost, že tam vůbec poletí letadlo, tak ještě musíte trefit svazkem pilota do oka (tady už se šance blíží téměř nule) a navíc se mu stejně nic nestane. Svazek je totiž rozbíhavý, kus od kusu se to liší, ale jde řádově o jednotky centimentrů na 100m. Pokud letadlo je ve výšce řekněme 300m (níž by být běžně nemělo) může mít svazek v té výšce průměr kolem 5-10cm, vstupní pupila oka je ale kolem 5mm, do oka se tedy dostane nejvýše setina celkové energie laseru, což je naprosto zanedbatelné. Pilot tedy v nejhorším případě zaregistruje na zemi bliknutí, s dobou trvání ve zlomku sekundy (za jak dlouho asi uletí letadlo 5-10cm - například rychlostí 100km/h - za nějaké 2-4 milisekundy !!!)
- MaG
- Příspěvky: 11754
- Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Green Laser (Zelený laser)
koper napsal: Martine, jaký výkon měl zelený laser, který jsi zkoušel na hadrapárty 2006 na Ostravici?
Prý 125 mW a docela hřál do ruky už po dvou sekundách, tak asi i jo ;D
S tím svícením na letadla, viděl bych to tak trochu jako hysterii než něco opravdu nebezpečného..
Prý 125 mW a docela hřál do ruky už po dvou sekundách, tak asi i jo ;D
S tím svícením na letadla, viděl bych to tak trochu jako hysterii než něco opravdu nebezpečného..
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Omegon RC8 203/1624, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Omegon RC8 203/1624, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod
Green Laser (Zelený laser)
Pravda je, že s laserem 5mW posvícením na 10 km nikomu neublížíte. Jiná věc ovšem je, že na těch 10 km se laser jeví jako hvězda -18 až -19 mag. A oko se automaticky strhne stranou, nedá se do paprsku dívat. Ale protože vás dokáže řádně vyplašit letící meteor s jasností -10 mag, tak paprsek s jasností 100x větší bude pěkně obtěžovat. A opravdu není problém z ruky zaměřit!
Takže pokud pilot do vašeho paprsku vletí, určitě ho to vyruší a osvítí mu to kabinu. Ale pokud si začnete hrát a svítit si na letadlo, asi bych na místě pilota "vystoupil" a laser vám rozšlapal ;D
To není histerie!
Takže pokud pilot do vašeho paprsku vletí, určitě ho to vyruší a osvítí mu to kabinu. Ale pokud si začnete hrát a svítit si na letadlo, asi bych na místě pilota "vystoupil" a laser vám rozšlapal ;D
To není histerie!
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
- MMys
- Příspěvky: 18204
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Green Laser (Zelený laser)
Uvažoval jsem variantu prolétnutí paprskem, použití jako hledáček (byť Red Dot je lepší, ukazovátko ruší adaptaci). Pokud někdo samozřejmě bude tímhle na letadla úmyslně mířit, tak je to zhovadilost.
Milane, jak jsi dospěl k jasnosti -18 až -19mag v 10km vzdálenosti ? To je vypočteno, nebo je to na základě pokusu a odhadu ?
Milane, jak jsi dospěl k jasnosti -18 až -19mag v 10km vzdálenosti ? To je vypočteno, nebo je to na základě pokusu a odhadu ?
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Green Laser (Zelený laser)
Ja bych se tim moc neznepokojoval. Kdyz vidim, co vsechno smazi na oblohu ruzne diskoteky a jine noni podniky a nikoho to nevzrusuje, tak sance, ze pilota sestreli zrovna astronom svym ukazovatkem je miziva.
Mimochodem, jezisek uz pomalu klepe na dvere a stale ticho po pesine
Mimochodem, jezisek uz pomalu klepe na dvere a stale ticho po pesine

UL 16" F/4 a spousta drobotiny.
Světelné znečištění
Západočeská pobočka ČAS
Manětínská oblast tmavé oblohy
Světelné znečištění
Západočeská pobočka ČAS
Manětínská oblast tmavé oblohy