Fotky letadel

Astronomické snímky pořízené členy našeho fóra, upozornění na nové snímky objektů, odkazy...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Miloš Žák
Příspěvky: 842
Registrován: 28. 07. 2005, 20:04
Věk: 45

Fotky letadel

#16

Příspěvek od Miloš Žák »

Kdyz uz tady je to tema zalozene... zkusil jsem si to take a bavi me fotit letadla cim dal vice :D. Snimky jsou focene afokalne pres dobson 200/1200 za 25mm nebo 32mm okularem. Rezim nastaveny na prioritu clony. Pokud to slo pouzival jsem i zoom fotaku. Ona to neni vubec sranda udrzet to letadlo v zornem poli, bez drzaku na afokalni foceni by to neslo.





“Jakákoliv dostatečně pokročilá technika je k nerozeznání od magie.” A.C.Clarke
Uživatelský avatar
MaG
Příspěvky: 11669
Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Fotky letadel

#17

Příspěvek od MaG »

No to je prostě paráda. Netušil jsem, jak dobře to může dopadnout. Skoro mi není jasné, jak zároveň pohybuješ dalekohledem a zároveň mačkáš spoušť. Už samotné časy ti přeci musí vyjít velmi krátké aby to mělo smysl. Prozraď jaké časy u těch fotek máš?
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
Uživatelský avatar
voko
Příspěvky: 792
Registrován: 25. 04. 2005, 22:56

Fotky letadel

#18

Příspěvek od voko »

Martin mě předešel, opravdu moc hezké, dovedu si představit ten "lov" v zorném poli :D
e-mail: vokope(at)cmail.cz
Uživatelský avatar
Miloš Žák
Příspěvky: 842
Registrován: 28. 07. 2005, 20:04
Věk: 45

Fotky letadel

#19

Příspěvek od Miloš Žák »

Casy jsou podle toho kolik je svetla od 1/60s do cca 1/250s, je to take zavisle na clone. Rezimem priority clony ji mam na f/2,8 ale uz pri mirnem zoomovani se clona zvedne na f/3,2.

Foceni samotne mi umoznuje (jak jsem psal v puvodnim prispevku) drzak na afokalni foto a dobsonova montaz. Na paralaktice by to slo asi hur. Foceni probiha takto: fotak je nastaven na nejsirsi ohnisko. Dalekohled drzim levou rukou za "predek" dalekohledu, pravou si pomaham pri rychlem vyhledani letadla, pak ji pouzivam pouze na ovladani fotaku. V hledacku si najdu letadlo a predsadim stred krize pred nej, kouknu na displej jestli jsem se trefil. Pokud ano sledovat pohyb uz neni az tak narocne (dobson jde ovladat lehounce i jednou rukou). Kdyz mi letadlo utece, dohledam ho podle kondenzacni cary, kdyz caru nedela, hleda se spatne a musim znouvu pouzit hledacek. Kdyz to jde priblizuju si letadlo jeste zoomem fotaku, proto snimky dost vinetuji, Z3 na to neni moc vhodna Nejlepe se foti rano za svitani, slunce je nizko a pekne se da zachytit "kamuflaz" letadel.

Takze asi tak... ;D

--------

Ted me jeste napadlo... Nejtezsi je spravne zaostrit. Z 10ti snimku byvaji dobre tak 2-3 :)
“Jakákoliv dostatečně pokročilá technika je k nerozeznání od magie.” A.C.Clarke
Uživatelský avatar
aquarius
Příspěvky: 1906
Registrován: 30. 11. 2004, 12:51
Bydliště: Ostrava

Fotky letadel

#20

Příspěvek od aquarius »

Pro Zakov:
    Velmi hezké snímky.

Dobsona máš už tak v "ruce", že můžeš zkusit i nějaký "hluboký vesmír" a 30 min. expozici. :D

Fotit letadla je v nynější okurkové sezóně perfektní nápad.
Murphyho zákon seeingu:     Seeing je nejhorší v okamžiku expozice.
dobson 400/1828, dobson 305/1500 na paralaktickém stolku, MAK 127, MTO, SKYMASTER 15x70
http://astrofotky.cz/~aquarius
Uživatelský avatar
Miloš Žák
Příspěvky: 842
Registrován: 28. 07. 2005, 20:04
Věk: 45

Fotky letadel

#21

Příspěvek od Miloš Žák »

Mno tak na 30min expozici s dobsonem si netroufam :). Leda ze bych ho posadil i s podstavcem na paralaktiku od lidlskopu, ale to nevim co by na to asi rekla ;D
“Jakákoliv dostatečně pokročilá technika je k nerozeznání od magie.” A.C.Clarke
Uživatelský avatar
ski
Příspěvky: 293
Registrován: 02. 06. 2005, 23:15

Fotky letadel

#22

Příspěvek od ski »

Úplná nádhera prostě k pokoukání. Obyčejná fotka skoro nic neukáže a 10x zoom proti tomuhle není to pravé ořechové. Kompaktem /10x/ bez dalekohledu
jsem nafotil jen tohle
http://sweb.cz/pifs/color/let_ng_difo.jpg
http://sweb.cz/pifs/color/let_ngt_difo.jpg
Uživatelský avatar
michal.b
Příspěvky: 3317
Registrován: 30. 09. 2004, 06:08

Fotky letadel

#23

Příspěvek od michal.b »

Pekne ulovky panove. Urcite vas bude zajimat jake nadobicko pouzivaji profesionalove ;D
Uživatelský avatar
voko
Příspěvky: 792
Registrován: 25. 04. 2005, 22:56

Fotky letadel

#24

Příspěvek od voko »

ski napsal: 10x zoom proti tomuhle není to pravé ořechové. Kompaktem /10x/ bez dalekohledu jsem nafotil jen tohle
To ale nejsou letadla ve výšce 10 km - nebo ano? Spíš bych to tipoval na snímky odněkud z Řep či z Ruzyně.
e-mail: vokope(at)cmail.cz
Uživatelský avatar
ski
Příspěvky: 293
Registrován: 02. 06. 2005, 23:15

Fotky letadel

#25

Příspěvek od ski »

Klidně nad Žižkovem nebo nad "kulaťákem" v Dejvicích. Když jsou zrovna aktuální kondenzační pruhy tak ty potvory létají jako z udělání docela nízko. Ale nevím jestli je tam nějaká spojitost. Fakt je, že se zdá jako by je to táhlo míň na horu.
Nejlepší to bylo na Ivana. To mi v noci kolem půlnoci přeleťělo přímo nad barákem velké letadlo, bylo hodně nízko a k tomu ještě pěkně nasvětlené /Podbaba není moc daleko od Ruzyně/
a měl jsem pocit plující lodi - taky na sebe náležitě upozornil. Ten den létala všechna letadla nízko i když tenhle "nestíhal" krapet víc.
Uživatelský avatar
ski
Příspěvky: 293
Registrován: 02. 06. 2005, 23:15

Fotky letadel

#26

Příspěvek od ski »

proo michal.b spíš než profesinálové to bude hlavně využívat armáda. Má ráda kvalitní komerční produkty, nestojí ji tolik jako ty vojenské.
Taky jsem to zahlédl a dal na forum jako zajímavý odkaz :
http://www.astro-forum.cz/cgi-bin/yabb/ ... ;start=277
/odp.277/
Uživatelský avatar
Martin Vyskočil
Příspěvky: 1940
Registrován: 27. 11. 2005, 21:13
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Věk: 44

Fotky letadel

#27

Příspěvek od Martin Vyskočil »

ski napsal: Když jsou zrovna aktuální kondenzační pruhy tak ty potvory létají jako z udělání docela nízko. Ale nevím jestli je tam nějaká spojitost.
Neni. U kondenzacni cary zalezi na vlhkosti vzduchu. Pokud je vzduch hodne suchej, tak se cara nevytvori, protoze se vlhkost vypari do okolniho vzduchu. Pokud je vzduch vlhkej, tak se cara vytvori, protoze okolni vzduch uz je nasycenej. Tohle je i pomucka pro plachtare, ze kdyz videj dlouhy kondenzacni cary na obloze, je zle, protoze ve vejsce je vlhkost, mraky se budou rozlejvat a casem se to muze cely zadekovat.
TS 15x70, "Ostříží oko" 60/1040 (refraktor vlastní konstrukce)
Uživatelský avatar
ski
Příspěvky: 293
Registrován: 02. 06. 2005, 23:15

Fotky letadel

#28

Příspěvek od ski »

To je obecně známá pravda s tou vlhkostí. Ale jaké je rozložení "mas" s onou vlhkostí nebo jak moc se střídá se suchými pásy a nebo jak tam dochází k laminárnímu proudění to budou asi složitější otázky /a odpovědi/
Uživatelský avatar
voko
Příspěvky: 792
Registrován: 25. 04. 2005, 22:56

Fotky letadel

#29

Příspěvek od voko »

Stačí analyzovat výstup. Ale nechtěj návod, už je to hodně dávno, co jsem to dělal. Dá se to ale najít (nejlépe) v učebnicích letecké meteorologie.
e-mail: vokope(at)cmail.cz
Uživatelský avatar
Martin Vyskočil
Příspěvky: 1940
Registrován: 27. 11. 2005, 21:13
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Věk: 44

Fotky letadel

#30

Příspěvek od Martin Vyskočil »

Nechtel jsem to psat slozite, pripadalo mi to zbytecny. Neco o vystupu je tady: http://www.skyfly.cz/zajimavo/vystup1.htm
Snad to staci... ;)

Jinak se mi jeste zadny ero nepovedlo trefit. Neni to asi zas takova sranda.
TS 15x70, "Ostříží oko" 60/1040 (refraktor vlastní konstrukce)
Odpovědět