Stránka 10 z 10

Širší souvislosti

Napsal: 31. 08. 2009, 13:10
od Algol77 (Jakub Koukal)
To funTomas: ale notak, sou to širší souvislosti, souvisí se spotřebou energií... ;D
To Homer: souhlasím, ale je třeba dobré vědět, že motor 1,2 HTP je dimenzován na 125000 km (od výrobce) a vše navíc je plus, navíc není možné provést generálku motoru (skrze technické řešení)
To Lukina: ano, Fábie má lepší podvozek, a to ze 2 důvodů, za prvé to není limuzína, ale maximálně protažená (v případě kombi) krátká potvora, která má kola prakticky ideálně umístěna vzhledem k půdorysu auta (ideálnější je třeba už jenom Ford Ka), tudíž funguje jako motokára, pokud není samozřejmě osazena na kolech šířky 165 mm (právě proto narážka na social edition)...převisy kastle u 405 nebo jakékoliv jiné limuzíny dělají právě ten podvozek "horším"...405 má vzadu torzní tyč, která už z principu není dělaná jako závodní, ale jako pohodlná (to že to není ideální řešení je věc druhá)

Moje Fábie (1,2 HTP)
20.000 km: uvolnila se matka na kosti stabilizátoru, která má uvnitř silon a nikdy by se uvolnit neměla...následek by v té papírové kastli byl fatální
40.000 km: daly kožu pakny v bubnech vzadu
50.000 km: spojka opustila vozidlo, při přebytku výkonu je to pochopitelné, že ano, zvlášť když na autě s turbem a 250 Hp mi vydržela 2x tolik...
80.000 km (současný stav): při otáčkách nad 3500 rpm se z pod kastle od motoru ozývají rachtání jak na koňském povoze

Bůh ochraňuj všechny, kdo si tohle koupí :D

Toto byla poslední poznámka k automobilismu kontra zelené šílenství...než to moderátor smaže...

Širší souvislosti

Napsal: 31. 08. 2009, 14:51
od MaG
Náklady na provoz auta mi připoměly, že v Jablonci už je MHD na kratší vzdálenost stejně drahá nebo dokonce dražší než auto. Konkrétně mně se to láme po ujetí 5 km, což do města mám blíž. Manželka tedy jezdí už jenom autem a já do práce zatím se snažím jezdit MHD, která mně vyjde o třetinu levněji, ale někdy to nehrotím. Jsem zvědav, kdy se MHD nevyplatí ani na těch mých 7 km cesty do práce. Tomu říkám ekologický přístup státu/města k veřejné dopravě.

Širší souvislosti

Napsal: 31. 08. 2009, 15:06
od michal.b
Vazeni, to si snad delate legraci. Nekteri jste si toho mozna nevsimli, ale tohle je astroforum, nikoliv autoforum. Nez se dostanu k pocitaci tema zamykam a jeste se dobre rozmyslim jestli ho jeste odemknu.

Širší souvislosti

Napsal: 10. 07. 2015, 11:35
od Michal Trneny
Zaujal mě článek s názvem:
"Poučení z veder: Stromy jsou nejlepší klimatizace. Beton zlo."
http://nazory.aktualne.cz/komentare/pou ... 590604f2e/

A hned mě napadlo: Když budou lampy schované pod korunami velkých stromů,
tak bude noční obloha tmavější, než kdyby tam ty stromy nebyly.

1) Zkoumal jste už někdo vliv "zalesnění" měst na velikost světelného znečištění?
2) Líbilo by se vám mít ve městech více stromů?

ad (1) Já ne. Ale začalo mě to zajímat.
ad (2) Mně moc. "Zalesnit" tak města třeba ovocnými stromy, jedlými kaštanovníky, ořechy a jinými, ...
tak se (aspoň z části) vyřeší přinejmenším 4 problémy:

a) Zlepší se mikroklima a léto se pro mnohé stane snesitelnější.
b) Zmenší se potřeba dovozu potravin (a tím světelné znečištění spojené se sklady a silniční přepravou),
protože vyjdete před dům a natrháte si, nač máte chuť.
c) Zmenší se světelné znečištění způsobené osvětlením měst. (Možná. Nevím. Rád bych, kdyby se to potvrdilo. Ale uvidíme, jak to je.)
d) Přibudou pracovní místa, protože přibude stromů. (Někdo musí občas uříznout větev nebezpečně se naklánějící nad silnicí.)

Širší souvislosti

Napsal: 16. 07. 2015, 13:19
od Homer
Není objevem, že z pohledu mikroklimatu a tedy i kvality života a přírody vůbec je strom lepší než betonová plocha. Je krom už vyjmenovaného i hostitelem řady dalších živočišných druhů. Nicméně stromy ve městě nelze sázet kdekoliv a už velmi obtížně tak, aby shora zastiňovaly osvětlovací tělesa - zkuste si to představit ve velkých městech, která produkují rozhodující míru SZ. Úvahy o konzumaci případných plodů z kontaminovaného prostředí, či o nových pracovních místech vzniklých na základě ořezávání větví zřejmě oporu v realitě nenaleznou. Ponechám stranou úvahy, jak by vlastně ovocné stromy v takovém prostředí prosperovaly a jaký konkurence schopný by nesly užitek v porovnání s produkty intenzivního a dotovaného pěstování na plantážích...

Širší souvislosti

Napsal: 16. 07. 2015, 20:44
od 4Brunco
Zial realita je taka ze v mestach prebieha zatial skor to odlesnovanie (aspon tu na Slovensku) a volaju to revitalizacia :-/