Stránka 9 z 15

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 27. 07. 2020, 09:20
od MMys
uděláš normální fotometrickou kalibraci na nějakém jiném snímku, ze stejné sestay, kde to jde dobře. Když se podíváš do konzole, co to vypisuje, tak tam najdeš někde na konci výpisu tři desetinná čísla, která udávají váhy jednotlivých RGB kanálů (těmi se ty kanály násobí). Ty si někam opíšeš.

Pak spustíš Assisted Color Calibration (normálne j v menu v procesech) a ty tři čísla tam opíšeš a pustíš to na snímek s mlhovinami.

A nakonec uděláš background neutralization úplně stejně, jako jsi zvyklý. Tmavou plochu pro nejaký výběr pozadí tam najdeš. Vpravo dole tu temnou mlhovinu.

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 27. 07. 2020, 09:25
od DaveOne
Ahoj Martine ,

díky moc za radu , vyzkouším :)

Akorát jsem si uvědomil , že jsem s touto sestavou TS APO 90/600 ještě nic kromě mlhovin nefotil ..žádná galaxie ani hvězdokupa .Tyto věci jsem zatím fotil jen Newtonem.

Budu tedy muset něco nejdřív nafotit . Jaký konkrétní objekt bys mi pro tento účel doporučil .. nějakou hvězdokupu nebo galaxii kde není kolem moc mlhovin předpokládám..


David

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 27. 07. 2020, 10:11
od MMys
No dalekohled na to má celkem zanedbatelný vliv, hlavní vliv na spektrální charakteristiku má senzor a použité filtry. Klidně můžeš vzít data z Newtona.

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 27. 07. 2020, 10:27
od DaveOne
Tak to je dobra zprava.. tady mám těch dat dostatek.

Ještě jednou díky
David

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 28. 07. 2020, 15:12
od pavelseb
MMys píše:uděláš normální fotometrickou kalibraci na nějakém jiném snímku, ze stejné sestay, kde to jde dobře. Když se podíváš do konzole, co to vypisuje, tak tam najdeš někde na konci výpisu tři desetinná čísla, která udávají váhy jednotlivých RGB kanálů (těmi se ty kanály násobí). Ty si někam opíšeš.

Pak spustíš Assisted Color Calibration (normálne j v menu v procesech) a ty tři čísla tam opíšeš a pustíš to na snímek s mlhovinami.

A nakonec uděláš background neutralization úplně stejně, jako jsi zvyklý. Tmavou plochu pro nejaký výběr pozadí tam najdeš. Vpravo dole tu temnou mlhovinu.
To jsou zajímavé informace.
Platí to i pro DSLR? Když fotím stejnou sestavou pořád na stejném místě (domácí hvězdárnička) tak když udělám jednou nějakou fotometrickou kalibraci tak můžu používat ty konstaty pořád?

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 28. 07. 2020, 15:16
od Bill
pavelseb píše:Platí to i pro DSLR? Když fotím stejnou sestavou pořád na stejném místě (domácí hvězdárnička) tak když udělám jednou nějakou fotometrickou kalibraci tak můžu používat ty konstaty pořád?
Já jsem to kdysi zkoušel se 40D a asi jiným programem. Bohužel to nefungovalo - buď zrcadlovka není tak lineární, nebo byla někde chybka (já jsem podezříval tehdy aktuální verzi dcraw, protože to evidentně s některými těly šlo a zrovna se 40D ne...)
Vyzkoušej a uvidíš! Jenom se trochu bojím, že pokud se v PI povolí normalizace při skládání, tak to stejně úplně přesně fungovat nebude ani s kamerou...

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 28. 07. 2020, 20:06
od MMys
Pokud je všechno lineární, tak by to měla být pravda. Ve skutečnosti do toho bude trochu kecat atmosférická extinkce (níže nad obzorem bude méně modré). Vzheldem k tomu, že velmi slušně fungují Astrodon trubalance filtry (má, nebo spíš měl, je u nás třeba Konihlav), kde je podle typu senzoru (mají to pro KAF a KAI) udělaná propustnost tak, aby to šlo kombinoavt 1:1:1, tak to není úplně kritické. Drobný barevný úlet se už dováží při zpracování.

Normalizace v PI je lineární, a pokud je jako referenční vybraná u mono kamery trojice snímků R,G,B bezprostředně po sobě, za stejných podmínek, neměl by být rozdíl zásadně veliký. Ale i malý rozdíl ve vyvážení se může negativně projevit, pokud se jedná o hodně slabé objekty na horší obloze, kde se ze snímku loví fakt extrémně a i malá chyba ve vyvážení se hodně projeví. U těchhle případů to chce opravdu zkalibrovat individuálně, jinak to ulítne stejně k nějakému odstínu a je potřeba to v určitém okamžiku stejně dorovnat ručně.

Jde pouze o to, aby to bylo rozumně dobře před stretchnutím, delinearizací. Protože pokud není, tak už to po delinearizaci prakticky nejde dát do pořádku.
pavelseb píše:
MMys píše:uděláš normální fotometrickou kalibraci na nějakém jiném snímku, ze stejné sestay, kde to jde dobře. Když se podíváš do konzole, co to vypisuje, tak tam najdeš někde na konci výpisu tři desetinná čísla, která udávají váhy jednotlivých RGB kanálů (těmi se ty kanály násobí). Ty si někam opíšeš.

Pak spustíš Assisted Color Calibration (normálne j v menu v procesech) a ty tři čísla tam opíšeš a pustíš to na snímek s mlhovinami.

A nakonec uděláš background neutralization úplně stejně, jako jsi zvyklý. Tmavou plochu pro nejaký výběr pozadí tam najdeš. Vpravo dole tu temnou mlhovinu.
To jsou zajímavé informace.
Platí to i pro DSLR? Když fotím stejnou sestavou pořád na stejném místě (domácí hvězdárnička) tak když udělám jednou nějakou fotometrickou kalibraci tak můžu používat ty konstaty pořád?

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 28. 07. 2020, 21:38
od Bill
MMys píše:Normalizace v PI je lineární, a pokud je jako referenční vybraná u mono kamery trojice snímků R,G,B bezprostředně po sobě, za stejných podmínek, neměl by být rozdíl zásadně veliký.
No já nevím. Default normalizace pro Image Integration je "aditive with scaling". Což je podle mne posunutí a násobení - jak tohle zachová barvy?

Když vezmu barevně vyvážený snímek (tiffy z Mraw) a složím ho v DSS, tak je pořád normálně barevný. Když to v PI rozdělím na barvy, zaregistruju a složím, tak jsou barvy v pr...

Původní snímek: http://astrofotky.cz/gallery.php?show=B ... 220756.jpg
Totéž bez kalibrace po "průchodu" PI: download/file.php?id=3539

Nedělá ten "scale" roztažení do <0-1>?
Nejsme už trochu OT?

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 28. 07. 2020, 22:05
od MMys
Aditive with scaling nedělá nic jiného, než že všechny snímky pro daný kanál upraví posunem a násobením tak, aby s tím referenčním měly co nejpodobnější histogram (tedy střední hodnotu a rozptyl). Dělá se to proto, aby fungovala korektně statistika při pixel rejection.

Ten algoritmus ale nefunguje nijak mezi jednotlivými kanály. Tedy když zpracováváš R kanál, on neví že bude zpracovávat i G a B. Všechno se týká pouze aktuálně zpracovávaného kanálu. K rozhození by mohlo dojít pouze za předpokladu, že reference pro různé kanály je z hodně odlišných podmínek.

Scale podle mě roztažní do 0-1 nedělá (a stejně by to nic neprovedlo, protože každý ze snímků už téměř jistě 0-1 je, saturované hvězdy najdeš snad v každém)

Ten efekt co odkazuješ nechápu. Ale s DSLR či OSC prakticky nefotím, tak s tím nemám zkušenost. Z mono kamery přes filtry jsou barvy po složení totálně mimo vždy, a srovná je až barevná kalibrace.

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 28. 07. 2020, 22:15
od Bill
MMys píše: Scale podle mě roztažní do 0-1 nedělá (a stejně by to nic neprovedlo, protože každý ze snímků už téměř jistě 0-1 je, saturované hvězdy najdeš snad v každém)

Ten efekt co odkazuješ nechápu. Ale s DSLR či OSC prakticky nefotím, tak s tím nemám zkušenost. Z mono kamery přes filtry jsou barvy po složení totálně mimo vždy, a srovná je až barevná kalibrace.
No on Mraw nějakou pevnou kalibraci asi dělá a pak asi jednotlivé barvy nebudou 0-1...
Pokud by se to udělalo celé v PI, tak by to možná nevzniklo.

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 22. 08. 2020, 18:34
od deavi
Zatím jsem získal tři hodiny dat ze včerejší noci na Šumavě, než se navalila oblačnost, ale v rámci testování nové kamery ASI 6200 MC PRO jsem spokojen :)
Obrázek

39x5 minut, unity gain 0
Newton 300/1140, F3,8, ASI 6200 MC PRO + OAG ASI174 mini, EQ-8

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 22. 08. 2020, 20:26
od MaG
Dobře využitá kvalitní výbava. Nádherné RGB.

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 23. 08. 2020, 14:58
od deavi
Díky Martine, mám v plánu fotit tento objekt min, ještě jednu noc, tak potom vystavím znova.

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 23. 08. 2020, 19:24
od DaveOne
Opravdu krásná RGB fotka .. výborná technika a citlivé zpracování je zde vidět .gratuluji

Re: Sh2-155 Cave

Napsal: 05. 09. 2020, 00:09
od deavi
Doplnil jsem snímek o pár expozic z příměstské oblasti a znova zpracoval, jen nevím jestli to není až moc světlý :)
Obrázek

94x5 minut