Sh2-155 Cave
- MMys
- Příspěvky: 17679
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 51
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sh2-155 Cave
uděláš normální fotometrickou kalibraci na nějakém jiném snímku, ze stejné sestay, kde to jde dobře. Když se podíváš do konzole, co to vypisuje, tak tam najdeš někde na konci výpisu tři desetinná čísla, která udávají váhy jednotlivých RGB kanálů (těmi se ty kanály násobí). Ty si někam opíšeš.
Pak spustíš Assisted Color Calibration (normálne j v menu v procesech) a ty tři čísla tam opíšeš a pustíš to na snímek s mlhovinami.
A nakonec uděláš background neutralization úplně stejně, jako jsi zvyklý. Tmavou plochu pro nejaký výběr pozadí tam najdeš. Vpravo dole tu temnou mlhovinu.
Pak spustíš Assisted Color Calibration (normálne j v menu v procesech) a ty tři čísla tam opíšeš a pustíš to na snímek s mlhovinami.
A nakonec uděláš background neutralization úplně stejně, jako jsi zvyklý. Tmavou plochu pro nejaký výběr pozadí tam najdeš. Vpravo dole tu temnou mlhovinu.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Re: Sh2-155 Cave
Ahoj Martine ,
díky moc za radu , vyzkouším
Akorát jsem si uvědomil , že jsem s touto sestavou TS APO 90/600 ještě nic kromě mlhovin nefotil ..žádná galaxie ani hvězdokupa .Tyto věci jsem zatím fotil jen Newtonem.
Budu tedy muset něco nejdřív nafotit . Jaký konkrétní objekt bys mi pro tento účel doporučil .. nějakou hvězdokupu nebo galaxii kde není kolem moc mlhovin předpokládám..
David
díky moc za radu , vyzkouším
Akorát jsem si uvědomil , že jsem s touto sestavou TS APO 90/600 ještě nic kromě mlhovin nefotil ..žádná galaxie ani hvězdokupa .Tyto věci jsem zatím fotil jen Newtonem.
Budu tedy muset něco nejdřív nafotit . Jaký konkrétní objekt bys mi pro tento účel doporučil .. nějakou hvězdokupu nebo galaxii kde není kolem moc mlhovin předpokládám..
David
Newton 200/600, NEXUS kk,TS APO Triplet 90/600, Riccardi 0.75x red., SW Evoguide 50ED, Starizona EvoFF, SW EQ6-R Pro,ASI 2600mm, ASI 290mm, ASI 678MC, ZWO EFW, 36mm filtry Astronomik R/G/B,CLS CCD,Ha,OIII,SII 6nm https://www.astrobin.com/users/Daveone/
- MMys
- Příspěvky: 17679
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 51
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sh2-155 Cave
No dalekohled na to má celkem zanedbatelný vliv, hlavní vliv na spektrální charakteristiku má senzor a použité filtry. Klidně můžeš vzít data z Newtona.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Re: Sh2-155 Cave
Tak to je dobra zprava.. tady mám těch dat dostatek.
Ještě jednou díky
David
Ještě jednou díky
David
Newton 200/600, NEXUS kk,TS APO Triplet 90/600, Riccardi 0.75x red., SW Evoguide 50ED, Starizona EvoFF, SW EQ6-R Pro,ASI 2600mm, ASI 290mm, ASI 678MC, ZWO EFW, 36mm filtry Astronomik R/G/B,CLS CCD,Ha,OIII,SII 6nm https://www.astrobin.com/users/Daveone/
- pavelseb
- Příspěvky: 946
- Registrován: 22. 11. 2009, 22:40
- Bydliště: Senetářov
- Věk: 39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sh2-155 Cave
To jsou zajímavé informace.MMys píše:uděláš normální fotometrickou kalibraci na nějakém jiném snímku, ze stejné sestay, kde to jde dobře. Když se podíváš do konzole, co to vypisuje, tak tam najdeš někde na konci výpisu tři desetinná čísla, která udávají váhy jednotlivých RGB kanálů (těmi se ty kanály násobí). Ty si někam opíšeš.
Pak spustíš Assisted Color Calibration (normálne j v menu v procesech) a ty tři čísla tam opíšeš a pustíš to na snímek s mlhovinami.
A nakonec uděláš background neutralization úplně stejně, jako jsi zvyklý. Tmavou plochu pro nejaký výběr pozadí tam najdeš. Vpravo dole tu temnou mlhovinu.
Platí to i pro DSLR? Když fotím stejnou sestavou pořád na stejném místě (domácí hvězdárnička) tak když udělám jednou nějakou fotometrickou kalibraci tak můžu používat ty konstaty pořád?
GSO 150/750, EQ6 Pro, SW 70-500 + QHY5L-II, Canon 450D, TS Comacorrector 0.95x, HR Planetary 7mm, SW 25mm, mod. pas. chlazená Logitech QC 4000
Re: Sh2-155 Cave
Já jsem to kdysi zkoušel se 40D a asi jiným programem. Bohužel to nefungovalo - buď zrcadlovka není tak lineární, nebo byla někde chybka (já jsem podezříval tehdy aktuální verzi dcraw, protože to evidentně s některými těly šlo a zrovna se 40D ne...)pavelseb píše:Platí to i pro DSLR? Když fotím stejnou sestavou pořád na stejném místě (domácí hvězdárnička) tak když udělám jednou nějakou fotometrickou kalibraci tak můžu používat ty konstaty pořád?
Vyzkoušej a uvidíš! Jenom se trochu bojím, že pokud se v PI povolí normalizace při skládání, tak to stejně úplně přesně fungovat nebude ani s kamerou...
M:736 750 113
- MMys
- Příspěvky: 17679
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 51
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sh2-155 Cave
Pokud je všechno lineární, tak by to měla být pravda. Ve skutečnosti do toho bude trochu kecat atmosférická extinkce (níže nad obzorem bude méně modré). Vzheldem k tomu, že velmi slušně fungují Astrodon trubalance filtry (má, nebo spíš měl, je u nás třeba Konihlav), kde je podle typu senzoru (mají to pro KAF a KAI) udělaná propustnost tak, aby to šlo kombinoavt 1:1:1, tak to není úplně kritické. Drobný barevný úlet se už dováží při zpracování.
Normalizace v PI je lineární, a pokud je jako referenční vybraná u mono kamery trojice snímků R,G,B bezprostředně po sobě, za stejných podmínek, neměl by být rozdíl zásadně veliký. Ale i malý rozdíl ve vyvážení se může negativně projevit, pokud se jedná o hodně slabé objekty na horší obloze, kde se ze snímku loví fakt extrémně a i malá chyba ve vyvážení se hodně projeví. U těchhle případů to chce opravdu zkalibrovat individuálně, jinak to ulítne stejně k nějakému odstínu a je potřeba to v určitém okamžiku stejně dorovnat ručně.
Jde pouze o to, aby to bylo rozumně dobře před stretchnutím, delinearizací. Protože pokud není, tak už to po delinearizaci prakticky nejde dát do pořádku.
Normalizace v PI je lineární, a pokud je jako referenční vybraná u mono kamery trojice snímků R,G,B bezprostředně po sobě, za stejných podmínek, neměl by být rozdíl zásadně veliký. Ale i malý rozdíl ve vyvážení se může negativně projevit, pokud se jedná o hodně slabé objekty na horší obloze, kde se ze snímku loví fakt extrémně a i malá chyba ve vyvážení se hodně projeví. U těchhle případů to chce opravdu zkalibrovat individuálně, jinak to ulítne stejně k nějakému odstínu a je potřeba to v určitém okamžiku stejně dorovnat ručně.
Jde pouze o to, aby to bylo rozumně dobře před stretchnutím, delinearizací. Protože pokud není, tak už to po delinearizaci prakticky nejde dát do pořádku.
pavelseb píše:To jsou zajímavé informace.MMys píše:uděláš normální fotometrickou kalibraci na nějakém jiném snímku, ze stejné sestay, kde to jde dobře. Když se podíváš do konzole, co to vypisuje, tak tam najdeš někde na konci výpisu tři desetinná čísla, která udávají váhy jednotlivých RGB kanálů (těmi se ty kanály násobí). Ty si někam opíšeš.
Pak spustíš Assisted Color Calibration (normálne j v menu v procesech) a ty tři čísla tam opíšeš a pustíš to na snímek s mlhovinami.
A nakonec uděláš background neutralization úplně stejně, jako jsi zvyklý. Tmavou plochu pro nejaký výběr pozadí tam najdeš. Vpravo dole tu temnou mlhovinu.
Platí to i pro DSLR? Když fotím stejnou sestavou pořád na stejném místě (domácí hvězdárnička) tak když udělám jednou nějakou fotometrickou kalibraci tak můžu používat ty konstaty pořád?
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Re: Sh2-155 Cave
No já nevím. Default normalizace pro Image Integration je "aditive with scaling". Což je podle mne posunutí a násobení - jak tohle zachová barvy?MMys píše:Normalizace v PI je lineární, a pokud je jako referenční vybraná u mono kamery trojice snímků R,G,B bezprostředně po sobě, za stejných podmínek, neměl by být rozdíl zásadně veliký.
Když vezmu barevně vyvážený snímek (tiffy z Mraw) a složím ho v DSS, tak je pořád normálně barevný. Když to v PI rozdělím na barvy, zaregistruju a složím, tak jsou barvy v pr...
Původní snímek: http://astrofotky.cz/gallery.php?show=B ... 220756.jpg
Totéž bez kalibrace po "průchodu" PI: download/file.php?id=3539
Nedělá ten "scale" roztažení do <0-1>?
Nejsme už trochu OT?
M:736 750 113
- MMys
- Příspěvky: 17679
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 51
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sh2-155 Cave
Aditive with scaling nedělá nic jiného, než že všechny snímky pro daný kanál upraví posunem a násobením tak, aby s tím referenčním měly co nejpodobnější histogram (tedy střední hodnotu a rozptyl). Dělá se to proto, aby fungovala korektně statistika při pixel rejection.
Ten algoritmus ale nefunguje nijak mezi jednotlivými kanály. Tedy když zpracováváš R kanál, on neví že bude zpracovávat i G a B. Všechno se týká pouze aktuálně zpracovávaného kanálu. K rozhození by mohlo dojít pouze za předpokladu, že reference pro různé kanály je z hodně odlišných podmínek.
Scale podle mě roztažní do 0-1 nedělá (a stejně by to nic neprovedlo, protože každý ze snímků už téměř jistě 0-1 je, saturované hvězdy najdeš snad v každém)
Ten efekt co odkazuješ nechápu. Ale s DSLR či OSC prakticky nefotím, tak s tím nemám zkušenost. Z mono kamery přes filtry jsou barvy po složení totálně mimo vždy, a srovná je až barevná kalibrace.
Ten algoritmus ale nefunguje nijak mezi jednotlivými kanály. Tedy když zpracováváš R kanál, on neví že bude zpracovávat i G a B. Všechno se týká pouze aktuálně zpracovávaného kanálu. K rozhození by mohlo dojít pouze za předpokladu, že reference pro různé kanály je z hodně odlišných podmínek.
Scale podle mě roztažní do 0-1 nedělá (a stejně by to nic neprovedlo, protože každý ze snímků už téměř jistě 0-1 je, saturované hvězdy najdeš snad v každém)
Ten efekt co odkazuješ nechápu. Ale s DSLR či OSC prakticky nefotím, tak s tím nemám zkušenost. Z mono kamery přes filtry jsou barvy po složení totálně mimo vždy, a srovná je až barevná kalibrace.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Re: Sh2-155 Cave
No on Mraw nějakou pevnou kalibraci asi dělá a pak asi jednotlivé barvy nebudou 0-1...MMys píše: Scale podle mě roztažní do 0-1 nedělá (a stejně by to nic neprovedlo, protože každý ze snímků už téměř jistě 0-1 je, saturované hvězdy najdeš snad v každém)
Ten efekt co odkazuješ nechápu. Ale s DSLR či OSC prakticky nefotím, tak s tím nemám zkušenost. Z mono kamery přes filtry jsou barvy po složení totálně mimo vždy, a srovná je až barevná kalibrace.
Pokud by se to udělalo celé v PI, tak by to možná nevzniklo.
M:736 750 113
Re: Sh2-155 Cave
Zatím jsem získal tři hodiny dat ze včerejší noci na Šumavě, než se navalila oblačnost, ale v rámci testování nové kamery ASI 6200 MC PRO jsem spokojen
39x5 minut, unity gain 0
Newton 300/1140, F3,8, ASI 6200 MC PRO + OAG ASI174 mini, EQ-8
39x5 minut, unity gain 0
Newton 300/1140, F3,8, ASI 6200 MC PRO + OAG ASI174 mini, EQ-8
http://www.astronom.cz/deavi/
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance
- MaG
- Příspěvky: 11419
- Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sh2-155 Cave
Dobře využitá kvalitní výbava. Nádherné RGB.
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
Re: Sh2-155 Cave
Díky Martine, mám v plánu fotit tento objekt min, ještě jednu noc, tak potom vystavím znova.
http://www.astronom.cz/deavi/
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance
Re: Sh2-155 Cave
Opravdu krásná RGB fotka .. výborná technika a citlivé zpracování je zde vidět .gratuluji
Newton 200/600, NEXUS kk,TS APO Triplet 90/600, Riccardi 0.75x red., SW Evoguide 50ED, Starizona EvoFF, SW EQ6-R Pro,ASI 2600mm, ASI 290mm, ASI 678MC, ZWO EFW, 36mm filtry Astronomik R/G/B,CLS CCD,Ha,OIII,SII 6nm https://www.astrobin.com/users/Daveone/
Re: Sh2-155 Cave
Doplnil jsem snímek o pár expozic z příměstské oblasti a znova zpracoval, jen nevím jestli to není až moc světlý
94x5 minut
94x5 minut
http://www.astronom.cz/deavi/
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance