Stránka 9 z 10

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 11. 04. 2009, 13:42
od gsokuba
zdravim :)

Včera když jsem ustavil a vycentroval montáž HEQ-5 tak mi sice najížděla na většinu objektů, ale třeba u saturnu mi to psalo "Below Horizont" což je uplná blbost:) Takže jsem nejspíš nákej krok ustavení udělal špatně

1. Postavim už seřízenou montáž otočim s RA aby se krylo aktualní datum s aktuálním časem, dosadim Polárku do kroužku a pootáčim RA abych oveřil že to je opravdu polárka a krásně běhá po tý kružnici v PH no a pak už si nejsem jistej v jaký poloze má bejt dalekohled když zapínám GOTO, mám mít dalekohled namířenej na Polárku a závaží dole? nebo jak?

2.V ručce zadám souřadnice, aktuální datum a čas, časový pásmo, a daylight saving YES, pak už jenom centruju na tři hvězdy.

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 11. 04. 2009, 14:58
od JakubS8
Závaží dole.

Jinak někde je tu na foru odkaz na seštelování polárního hledáčku. A mj. pokud máš go-to system, tak ty "očíslované kroužky" na RA a DE ose na nic nepotřebuješ. Polárku nastavuješ pouze skrz hledáček, kdy pootočíš osu RA tak, aby jsi sesouhlasil Velký vůz a Kasiopeu na šabloně hledáčku se skutečnou polohou souhvězdí. pak už spustíš alignment-...

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 11. 04. 2009, 15:12
od gsokuba
přesně podle toho návodu to mám seřízený to mám zprávně to vim, a taky vim že určitě ta stupnice neni k ničemu třeba já to podle ní ustavuju je to přesnější než sesouhlasit schéma s oblohou:) mě by hlavně zajímala ta poloha dalekhledu před zapnutím goto.

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 11. 04. 2009, 17:05
od MilAN
Ty výchozí pozice jsou popsány v manuálu. Do nich se dalekohled musí ale dostat po skončení pozorování ( parkovací poloha). Pokud ne , zvolíš tu první, kde je dalekohled směrován zhruba na pól a je nad křížem montáže. Přesnost prvního najetí na 1. hvězdu nebude nic moc, ale pokud po ukončení pošleš dalekohled do kterékoliv parkovací polohy, v následujícím startu to už bude dobré.

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 11. 04. 2009, 19:48
od gsokuba
kde je dalekohled směrován zhruba na pól a je nad křížem montáže.
tohle jsem vůbec nepochopil jak to mysliš.

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 16. 06. 2011, 14:55
od jan coufal
ahoj jen bych pridal do mlynku jednoduche polarni ustaveni montaze pomoci iphone, android ktere jsem tu nenasel. http://polarfinder.com/alignment.html

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 16. 06. 2011, 15:16
od Karell
Ahoj, sice jsem nepochopil, proč to dáváš do tohoto vlákna, tady ale máš vlákno, kde je odkazovaný program pro Androida na výpočet HA. Výpočet hodinového úhlu polárky

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 01. 07. 2011, 23:04
od hall3000
Ahoj, rád bych se zeptal majitelů montáže HEQ-5 SkyScan jaký používáte adaptér do zásuvky 220/24 V . K montáži přidán nebyl a jelikož mám stanoviště na dvoře , kde mám i instalovanou zásuvku tak nemám čím montáž napájet. Ptám se proto, protože jsem absolutní elektrické poleno a Volty a Ampéry znám jen jako veličinu a tudiž nevím co který dokáže při špatné volbě napáchat. Nerad bych montáž hned napoprve odpálil :-X
Potřeboval bych přesně konkrétní produkt ( přesný název a typ, aby nedošlo k záměně) a kde ho koupit.
Dále by mě zajímalo, kde vzít ten kabel který se připojí svorkami k autobaterii. napadlo mě ho vyrobit z kabeli do zapalovače který je k montáži přiložen. Prostě ucvaknout káblík a pak naletovat svorky. Ale je tu opět problém, jak poznat kde je plus a kde mínus když je kabel celý černý.
Děkuji předem za odpovědi ;)

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 01. 07. 2011, 23:13
od Karell
Ahoj, budu upřímný. Z tvých otázek je patrné, že neznáš ani to základní. Nic nedělej, nic necvakej. Kup si nějaký adaptér z 220V na 12V s autozásuvkou, jako např. Tady a tam už snad nemáš co zkazit. Použiješ tebou popsaný kabel.

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 01. 07. 2011, 23:36
od hall3000
Ahoj, budu upřímný. Z tvých otázek je patrné, že neznáš ani to základní. Nic nedělej, nic necvakej. Kup si nějaký adaptér z 220V na 12V s autozásuvkou, jako např. Tady a tam už snad nemáš co zkazit. Použiješ tebou popsaný kabel.
Ok přesně jak píšeš jsem elektricky nepoužitelnej. ;D A co když budu chtít odjet někam do terénu a budu potřebovat autobaterii. Ne tu co mám v autě. rád bych po pozorovací noci taky odjel. Viděl jsem to tu na fóru že ten káblík tam někdo měl. Asi si ho vyrobil, nebo se to také dá koupit?

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 01. 07. 2011, 23:48
od Karell
Potom potřebuješ k připojení k autobaterii ZÁSUVKA 12 V CIGARETOVÁ a červený kabel připojíš k + (kladnému) pólu baterie a k zásuvce k tomu prostřednímu konektoru, to je pravidlo, plus je vždy uprostřed. Černý kabel potom k - (zápornému) pólu baterie a vnějšímu konektoru cigaretové zásuvky. Doporučuji ověřit si správnost propojení kladného a záporného pólu nějakou zkoušečkou.

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 01. 07. 2011, 23:53
od hall3000
A co tohle to by taky šlo ..??
http://www.beashop.cz/product.php?id_product=229

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 01. 07. 2011, 23:56
od Karell
To máš opět ale jen pro změnu napětí z 220 na 12V, a ten proud 500 mA při 12V je nedostatečný.

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 01. 07. 2011, 23:58
od hall3000
Potom potřebuješ k připojení k autobaterii ZÁSUVKA 12 V CIGARETOVÁ a červený kabel připojíš k + (kladnému) pólu baterie a k zásuvce k tomu prostřednímu konektoru, to je pravidlo, plus je vždy uprostřed. Černý kabel potom k - (zápornému) pólu baterie a vnějšímu konektoru cigaretové zásuvky. Doporučuji ověřit si správnost propojení kladného a záporného pólu nějakou zkoušečkou.
No tak tohle už vypadá slibně... Dík za tip... Já se od elektriky držím v uctivé vzdálenosti. Od tý doby co mě pokopala s ní nekamoším a raději se zeptám.

Prosba na majitele HEQ5 a EQ6 SS

Napsal: 02. 07. 2011, 00:00
od hall3000
To máš opět ale jen pro změnu napětí z 220 na 12V, a ten proud 500 mA při 12V je nedostatečný.
A sakryš a kolik toho proudu je teda potřeba.... 1A nebo víc..?? To je právě to v čem tápu volty sedí ampéry ne a jak to má pak jede poznat.