ALE : tady jsme začali řešit neodfouknutý prach spod LM.
Motor byl vypnut 0,4m nad povrchem. Jako pomůcku, si vemte představu , výstřel z hlavně o ráži 1,3m .
No prostě . Navzdálenosti 0,4m se plyn, vytékající rychlostí 3300m/s moc do boku nestačí rozepnout . tj. čas0,00012s
Zdravím. Udělal jsem si chvilku čas a procházel jsem si fotky na
http://www.apolloarchive.com/apollo_gallery.html
a musím říci, že je evidentní rozdíl mezi strukturou i barvou povrchu pod lunárním modulem a mimo místo přistání. Jasně je patrný vliv vytékajících žhavých plynů. Možná, že bych předpokládal větší erozi, ale zřejmě zde hraje nějakou roli to vakuum, dále směr horizontálního pohybu, vytvoření mikroskopické spečené kůry na povrchu prachové vrstvy atd. Před mnoha lety, ještě za komančů, když jsem studoval na ČVUT, tak jsem chodíval na Petřín na hvězdárnu, kde promítali filmy o misích Apolla. Pamatuji si také různé záběry proudícího prachu snímané zevnitř lodi při přistáních. Např.
http://www.hq.nasa.gov/office/pao/Histo ... anding.mpg
Pro mě osobně ty fotografie hovoří jasně o realném prostředí měsíčního povrchu. Argument o prachu pod modulem jako důkaz o nepřistání na Měsíci tím padá.
TH
PS. Ještě mě napadlo zda opravdu je tah přistávacího motoru tak velký, když je měsíční gravitace 6x menší (pokud se pletu, tak sorry). Určitě by se charakteristiky tahu použitého motoru daly někde najít.
Dalekohled + bino Baader = obraz viděný oběma očima současně, je fakt lepší ...