M45
- MMys
- Příspěvky: 18038
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
M45
No tak koeficienty vycházejí pořád stejně (viz výše), což je divné. Jako by jsi neměl pro jednotlivé kanály stejně dlouhé expozice, nebo to nějak stretchnul. Každopádně ale když ty koeficienty aplikuju, vypadá to celkem normálně.
Tady je výsledek, kreslí to pěkně, akorát jsem to trošku zmenšil.
Byl to dost boj s gradienty, a ještě by na tom chtělo zapracovat, dokonalé to není:
velká na klik.
-edit-
až teď čtu tvoje dotazy, takže:
registrované to nebylo, respektive seděl úhel natočení, ale ne posuny a ořezy, takže jsem si to nejprve v Registaru znova zregistroval a ořízl na společný rozměr, pak určil ty koeficienty v eXcalibratoru, (vyšly stejně jako u malé verze), takže to můžeš vynechat a použít je.
Pak jsem udělal trichromii v MaxImDL (s uvedenými koeficienty) a uložil jako TIFF
Pak to nahrál do PS, vyrovnal pozadí do neutrálu, aplikoval křivky (současně ve všech kanálech), lehce zvednul saturaci, maličko redukoval šum v tmavších partiích, ručně poladil ty gradienty (největší piplačka, a ještě by to chtělo) a zmenšil.
-edit2-
ještě jsem to ozrcadlil, aby to bylo správně.
Tady je výsledek, kreslí to pěkně, akorát jsem to trošku zmenšil.
Byl to dost boj s gradienty, a ještě by na tom chtělo zapracovat, dokonalé to není:
velká na klik.
-edit-
až teď čtu tvoje dotazy, takže:
registrované to nebylo, respektive seděl úhel natočení, ale ne posuny a ořezy, takže jsem si to nejprve v Registaru znova zregistroval a ořízl na společný rozměr, pak určil ty koeficienty v eXcalibratoru, (vyšly stejně jako u malé verze), takže to můžeš vynechat a použít je.
Pak jsem udělal trichromii v MaxImDL (s uvedenými koeficienty) a uložil jako TIFF
Pak to nahrál do PS, vyrovnal pozadí do neutrálu, aplikoval křivky (současně ve všech kanálech), lehce zvednul saturaci, maličko redukoval šum v tmavších partiích, ručně poladil ty gradienty (největší piplačka, a ještě by to chtělo) a zmenšil.
-edit2-
ještě jsem to ozrcadlil, aby to bylo správně.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
M45
me ty koefecienty vysly s tou vetsi verzi trosku jinak, s tou predeslou temer stejne jak jsi psal. ted mi to hodilo hodnoty 1/0.559/1.101.
Ondřej Kozáčik
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
- MMys
- Příspěvky: 18038
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
M45
Já používám photometry method nastavenou na "star center only" (metoda "use local background" mi funguje při snímcích pod naší bídnou oranžovou oblohou všelijak podivně)
Taky je potřeba si nastavit rozsah magnitud v eXcalibratoru podle mapy z Aladina tak, aby to z té jasnější strany rozsahu magnitud kalibrovalo na nepřesaturované hvězdy, a ze slabší strany na hvězdy, které tam ještě vůbec jsou vidět.
Každopádně byl prý vznesen dotaz autorovi, jak je to s vlivem nasvícené oblohy na kalibraci, a kterou metodu na to vlastně použít.
Taky je potřeba si nastavit rozsah magnitud v eXcalibratoru podle mapy z Aladina tak, aby to z té jasnější strany rozsahu magnitud kalibrovalo na nepřesaturované hvězdy, a ze slabší strany na hvězdy, které tam ještě vůbec jsou vidět.
Každopádně byl prý vznesen dotaz autorovi, jak je to s vlivem nasvícené oblohy na kalibraci, a kterou metodu na to vlastně použít.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
M45
Mne vysli v AA koeficienty 1-0,39-0,67, co je naozaj divne. Potom som pozrel hodnoty pozadia a v G je to 1385 (ave 1492), v B 1251 (ave 1324) a v R iba 530 (ave 594). Z tohto nepomeru (slabe R) je potom zrejme, preco su take koeficienty. Tak som znormalizoval pozadie R a B voci G a nasledne vysli koeficienty 1:1,01:1,59, teda uletene B. Nieco v tych filtroch nesedi...
Vixen VC200L, EQ-6 Pro SynScan, Scopos ED 66/400, Celestron 102/500, Konus MC 90/1200, Sonnar 2,8/180, CCD astropix 1.4, Nikon D300, DMK 21AU04.AS, Creative NX Ultra, Watec 902H, ceres(slimak)astrofoto(bodka)sk
M45
Inak, v AA to slo v pohode cele - najprv coregister, potom trichromy...
Vixen VC200L, EQ-6 Pro SynScan, Scopos ED 66/400, Celestron 102/500, Konus MC 90/1200, Sonnar 2,8/180, CCD astropix 1.4, Nikon D300, DMK 21AU04.AS, Creative NX Ultra, Watec 902H, ceres(slimak)astrofoto(bodka)sk
- MMys
- Příspěvky: 18038
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
M45
To Ceres: ano, velmi podobně (1.0, 0.42, 0.65) mi to vychází pokud použiju tu druhou metodu, která opravuje intenzitu hvězd o jejich blízké okolí.
Každopádně ta data jsou nějakou chybou v preprocesingu už přetransformovaná, tohle z kamery prostě nepadá, to by ta spektrální citlivost kamery a propustnost filtrů musela vypadat diametrálně jinak.
Tomáši:
Vystav prosím ještě jeden surový nezkalibrovaný fits od každé barvy, mám pocit, že je něco blbě v kalibraci.
Každopádně ta data jsou nějakou chybou v preprocesingu už přetransformovaná, tohle z kamery prostě nepadá, to by ta spektrální citlivost kamery a propustnost filtrů musela vypadat diametrálně jinak.
Tomáši:
Vystav prosím ještě jeden surový nezkalibrovaný fits od každé barvy, mám pocit, že je něco blbě v kalibraci.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
M45
Protože tady běžela zmínka o barvách a nyní na svém monitoru vidím dost červené v snímku z přísp. 435 /upr. 410 ?/, zkusil jsem srovnat jiný obrázek, kde je červené více než dost /ořez, pootočení/, se "vzdálenou" podobou /úpravou/ obrázku Ládi Kamaráda /viz 386/
- MMys
- Příspěvky: 18038
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
M45
tak tomuhle příspěvku nerozumím, kde jsi vzal ten horní obrázek ? #435 je moje úprava snímku, který Funtomas ukázal jako #410. To v tom mém snímku vidíš takové červené, jako na tom horním ? To jsi upravil tu spodní tak, aby vypadalo jako to, co vidíš na té mé úpravě ?
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
M45
moj pokus o FunTomas-ove Plejady
Tie cervene lemy hviezd su sposobene tym slabym kanalom R. Gradienty som neriesil...
Tie cervene lemy hviezd su sposobene tym slabym kanalom R. Gradienty som neriesil...
Vixen VC200L, EQ-6 Pro SynScan, Scopos ED 66/400, Celestron 102/500, Konus MC 90/1200, Sonnar 2,8/180, CCD astropix 1.4, Nikon D300, DMK 21AU04.AS, Creative NX Ultra, Watec 902H, ceres(slimak)astrofoto(bodka)sk
M45
tak tomuhle příspěvku nerozumím, kde jsi vzal ten horní obrázek ? #435 je moje úprava snímku, který Funtomas ukázal jako #410. To v tom mém snímku vidíš takové červené, jako na tom horním ? To jsi upravil tu spodní tak, aby vypadalo jako to, co vidíš na té mé úpravě ?Ano vím, to se netýká tvé úpravy Funtomasova obrázku, sorry. Jen jsem uvedl, že je možné vidět ne jen bílou a modrou. Ale hlavně jsem chtěl ukázat úplně jiné srovnání, kde je kromě modré vidět i červená obálka. Asi jsem měl napsat dva příspěvky. :-X
- MMys
- Příspěvky: 18038
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
M45
OK, dospěli jsme zhruba k témuž Mě to připadá jako normální výsledek na normální průměrné obloze (jaká asi při snímání byla).
Ještě poznámka Tomášovi k těm gradientům - není bohužel pravda, že by měly být oranžové. To by platilo jenom pokud by se to snímalo barevnou kamerou či DSLR, nebo mono kamerou v jedné noci, a nejlépe sekvencí R,G,B, R,G,B....
Pokud snímáš metodou R,R,R... G,G,G... a nedejbože každý kanál jinou noc za jiných podmínek, lehko dostaneš barevný gradient v pozadí. Stačí, aby jeden den byla někde nějaká výraznější světelná čepice, či svítila někde bokem lampa, která jindy nesvítí, a hned je to ve snímku vidět. Bohužel, je to velmi citlivé.
Na tohle je lepší metoda LRGB. Zvláště když luminanci pořídíš za kvalitních podmínek, a pozadí je rovnoměrné a tmavé, tak ty gradienty se už pak tak výrazně neprojeví. To zabarvení RGB složeného pozadí, když je pozadí v luminanci tmavé, neudělá takový příspěvek, jako přímá kombinace RGB, kde je to prostě v místě gradientu zesvětlené a zároveň zabarvené. Jestli mi rozumíš, těžko se mi to popisuje.
Ještě poznámka Tomášovi k těm gradientům - není bohužel pravda, že by měly být oranžové. To by platilo jenom pokud by se to snímalo barevnou kamerou či DSLR, nebo mono kamerou v jedné noci, a nejlépe sekvencí R,G,B, R,G,B....
Pokud snímáš metodou R,R,R... G,G,G... a nedejbože každý kanál jinou noc za jiných podmínek, lehko dostaneš barevný gradient v pozadí. Stačí, aby jeden den byla někde nějaká výraznější světelná čepice, či svítila někde bokem lampa, která jindy nesvítí, a hned je to ve snímku vidět. Bohužel, je to velmi citlivé.
Na tohle je lepší metoda LRGB. Zvláště když luminanci pořídíš za kvalitních podmínek, a pozadí je rovnoměrné a tmavé, tak ty gradienty se už pak tak výrazně neprojeví. To zabarvení RGB složeného pozadí, když je pozadí v luminanci tmavé, neudělá takový příspěvek, jako přímá kombinace RGB, kde je to prostě v místě gradientu zesvětlené a zároveň zabarvené. Jestli mi rozumíš, těžko se mi to popisuje.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
- MMys
- Příspěvky: 18038
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
M45
Ano vím, to se netýká tvé úpravy Funtomasova obrázku, sorry. Jen jsem uvedl, že je možné vidět ne jen bílou a modrou. Ale hlavně jsem chtěl ukázat úplně jiné srovnání, kde je kromě modré vidět i červená obálka. Asi jsem měl napsat dva příspěvky. :-X
No, ale ta červená obálka tam ve skutečnosti není. To je chyba ve zpracování. Většinou ji tam vyrobí nějaký SW pro srovnání gradientu, když se to udělá nekorektně a do výběru pozadí se zahrne i část modré mlhoviny.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
M45
Ja si nemuzu pomoc, ale mne prijde porad nejlepsi ta prvni FunTomasova verze(az na tu zelenou).
Ja bych to proste jen v nove vrstve prohnal pres HLVG, sloucil pres "color" s puvodni fotkou a bude to podle mne perfektni.
Barevne to vyjde hodne podobne jako MMysova verze, ale bude tam trochu vice detailu, ted jsem to zkousel
Ja bych to proste jen v nove vrstve prohnal pres HLVG, sloucil pres "color" s puvodni fotkou a bude to podle mne perfektni.
Barevne to vyjde hodne podobne jako MMysova verze, ale bude tam trochu vice detailu, ted jsem to zkousel

Dobson 400/2000, Borg 101ED F4, Walimex 90/500, EQ6, MII G2-8300, Watec 120n+, TV Guider
http://astrofotky.cz/~Ondra.P/
http://astrofotky.cz/~Ondra.P/
- MMys
- Příspěvky: 18038
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
M45
jo, já jsem při té rychloúpravě neřešil nějaké doostřování detailů, a taky jsem nehlídal minimalizaci velikosti jasných hvězd. Určitě by to šlo udělat lépe, ale bohužel nemám čas s tím nějakou tu hodinu zápasit. Jen jsem si chtěl ověřit, že ta data jsou v pořádku. Což jakž takž jsou (kromě těch podivných úrovní v jednotlivých kanálech).
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
M45
Ceres: no super, ale mne sa tento jednoducho popísaný postup nepodarilo zrealizovať. Spravíme niekedy workšop? 
MMys: nespracované obrázky sú tu http://www.uloz.to/6604225/m45-raw-zip
Modrý kanál som fotil počas dvoch nocí, preto ten spred mesiaca je označený osobitne. Ostatné kanály vznikli počas jednej noci.
Chlapi, keď pozerám na Vaše výstupy (oba veľmi pekné), tak si myslím, že tá moja odzelenená verzia nebola celkom oprávnene kritizovaná. Súhlasím, že v pozadí sú náznaky gradientov, ale je to len čerešnička na torte. Všetkým díky za pomoc a za poskytnuté rady.
Ostáva len doriešiť, prečo tie dáta nesedia. Roman správne podotkol, že treba znormalizovať pozadie. Podmienky pri snímaní totiž majú veľký vplyv na výsledok. Jedinú normalizáciu som robil pri skladaní jednotlivých sád, pretože medián to doslova vyžaduje. Jednotlivé zložené sady som nijako nenormalizoval. V tomto mieste si dovolím jednu otázku. Prečo by som mal normalizovať pozadie v tomto kroku? Veď na obrázku môže byť (a v tomto prípade aj je) objekt, ktorému dominuje jedna farba. Preto si myslím, že modrý kanál bude mať logicky vyššiu hodnotu pozadia.

MMys: nespracované obrázky sú tu http://www.uloz.to/6604225/m45-raw-zip
Modrý kanál som fotil počas dvoch nocí, preto ten spred mesiaca je označený osobitne. Ostatné kanály vznikli počas jednej noci.
Chlapi, keď pozerám na Vaše výstupy (oba veľmi pekné), tak si myslím, že tá moja odzelenená verzia nebola celkom oprávnene kritizovaná. Súhlasím, že v pozadí sú náznaky gradientov, ale je to len čerešnička na torte. Všetkým díky za pomoc a za poskytnuté rady.
Ostáva len doriešiť, prečo tie dáta nesedia. Roman správne podotkol, že treba znormalizovať pozadie. Podmienky pri snímaní totiž majú veľký vplyv na výsledok. Jedinú normalizáciu som robil pri skladaní jednotlivých sád, pretože medián to doslova vyžaduje. Jednotlivé zložené sady som nijako nenormalizoval. V tomto mieste si dovolím jednu otázku. Prečo by som mal normalizovať pozadie v tomto kroku? Veď na obrázku môže byť (a v tomto prípade aj je) objekt, ktorému dominuje jedna farba. Preto si myslím, že modrý kanál bude mať logicky vyššiu hodnotu pozadia.
mail to:fun2mas(at)gmail.com