Zasekávající se SynScan ručka
- vicky79
- Příspěvky: 231
- Registrován: 27. 02. 2020, 17:22
- Bydliště: Thüringen - Thüringer Wald
- Věk: 45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Dnes jsem provedl pitvu Synky z které sdílím tuto fotku:
Z fotky to není tak zřetelné, ale kontakty na tištěném spoji PCB jsou fakt hodně velké a hlavně hodně blízko u sebe (typické u levných kšuntů). To zvyšuje riziko „překlenutí“ nebo nedokonalého rozpojení těch uhlíkových kontaktů. Ty mají i na můj vkus velký zdvih. To by vysvětlovalo i že ručka jakoby občas nereaguje a musí se mačkat opakovaně nebo zmáčknout tlačítka pod jiným úhlem, což se mi také objevovalo.
Kvalita ubohá - Celé mi to vizuálně přijde jako rozebraná hračka z 90 let.
Napsal jsem už i výrobci: support@skywatcherusa.com
Kdo chce může se přidat.
Kvalita ubohá - Celé mi to vizuálně přijde jako rozebraná hračka z 90 let.
Napsal jsem už i výrobci: support@skywatcherusa.com
Kdo chce může se přidat.
„To že nedohlédneš na konec vesmíru, ještě neznamená že je nekonečný. Náš vesmír je totiž obrovská krabice, a hvězdy jsou dírky ve víku této krabice, abychom mohly dýchat, a až přijde Bůh, tak tu krabici otevře“
- Cztwerec
- Příspěvky: 8427
- Registrován: 03. 02. 2007, 17:58
- Bydliště: Břežany II.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
No pěkně. U mne problém přetrvává dál. Zjistil jsem, že přes USB a počítač tento problém zmizí a na každou rychlost přejíždí normálně.
Zkoušeno na dvou montážích, už se třemi ručkami a problém stejný
Asi napíšu též.
Zkoušeno na dvou montážích, už se třemi ručkami a problém stejný
Asi napíšu též.
Lectorem iustus...
- DejvStorm
- Příspěvky: 191
- Registrován: 20. 01. 2023, 12:46
- Bydliště: Praha
- Věk: 40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Měl jsem stejný problém, kdy mi ručka zlobila u obou montáží. Zasekávalo se jedno tlačítko, šipka dolů. Po výměně vše OK, prý ale pomůže rozebrat ji a vyčistit plošňák lihem.
Víc mě ale trápí to, že nová AZ-EQ6 mi podobně zlobí i přes WiFi, USB a je jedno jestli z aplikace SynScan nebo přes ASCOM
Občas pohyb v jednom směru (jen deklinační osa) zatuhne a při delším stisku se pak jakoby utrhne a odjede výrazně dál v požadovaném směru.
Víc mě ale trápí to, že nová AZ-EQ6 mi podobně zlobí i přes WiFi, USB a je jedno jestli z aplikace SynScan nebo přes ASCOM
- Cztwerec
- Příspěvky: 8427
- Registrován: 03. 02. 2007, 17:58
- Bydliště: Břežany II.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Montáž jsem kupoval novou v Supra Praha, takže jsem dostal novou ručku od pana Zahajského, ta vykazovala zas problém s tím, že jsem musel několikrát dát povel k tomu, aby se montáž např. v deklinaci pohla. Ale to už se to taky rozebíralo.
Mě čištění isopropylem vůbec nepomohlo a ani promaznuti tlačítek ze stran silikonovou vazelínou. Čistil jsem lihem spoje a kontakty, bez výsledku. Za mě by výrobce měl jednoduše prodat věc, která funguje...
Jinak je montáž skvělá.
Mě čištění isopropylem vůbec nepomohlo a ani promaznuti tlačítek ze stran silikonovou vazelínou. Čistil jsem lihem spoje a kontakty, bez výsledku. Za mě by výrobce měl jednoduše prodat věc, která funguje...
Jinak je montáž skvělá.
Lectorem iustus...
- midars
- Příspěvky: 1203
- Registrován: 13. 03. 2018, 12:02
- Bydliště: Hlučín
- Věk: 70
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Mám podobný problém u EQ8-R "od novoty", kupováno v Supře. Vzhledem k tomu, že ručku používám minimálně, tak jsem to neřešil ( na ovladači pravá šipka, reaguje až na opakovaný stisk), ale s ručkou od EQ6-R fungovala OK. U staré EQ6-R ( nová ze Supry) ani HEQ5 (starší, černá kupovaná na fóru) takový problém nebyl.
Moje astro, Astrofotky , Hlucin počasí, radiace a mag.pole
Cesta je cílem, a cíl je jen konec cesty a začátek cesty nové
Cesta je cílem, a cíl je jen konec cesty a začátek cesty nové
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Mě tohle dělá nová ručka V5 s USB. Podle toho jak se to chová a že jsem to samé pozoroval u další nové ručky u kolegy, si myslím, že je to softwarový problém a nijak to nesouvisí s mechanickým provedením tlačítek.
Jako největší legrace je elektronika ručky. Uvnitř je deska z ručky Celestron Nexstar+ s přidanou deskou s konektory v dolní části ovladače. Je vidět, že v hromadná výroba šetří náklady. O to zajímavější je skutečnost, že nová ručka pro Celestronu stojí o tisícovku více než pro SkyWatcher.
Jako největší legrace je elektronika ručky. Uvnitř je deska z ručky Celestron Nexstar+ s přidanou deskou s konektory v dolní části ovladače. Je vidět, že v hromadná výroba šetří náklady. O to zajímavější je skutečnost, že nová ručka pro Celestronu stojí o tisícovku více než pro SkyWatcher.
Celestron NexStar Evolution 8, Celestron C6 SCT, Sky-Watcher HelioStar 76Hα, DayStar Solar Scout SS60-ds, Sky-Watcher AZ-GTiX, ZWO Seestar S50 a nějaké to další harampádí.
- vicky79
- Příspěvky: 231
- Registrován: 27. 02. 2020, 17:22
- Bydliště: Thüringen - Thüringer Wald
- Věk: 45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Po asi osmi vyměněných e-mailech s podporou Sky-Watcheru a neustálých urgencích z mé strany mi bylo přislíbeno, že věc podrobí inženýrům z technického oddělení.
Nejprve se mi operátorka Alex z Los Angeles snažila namluvit, že v USA a v Kanadě se tento problém nevyskytuje (asi je to podle ní jen „evropský virus“
).
Výsledkem je bylo, že zcela ,,náhodně" byl před pár dny vydán nový firmware verze 6.04.01: (01-10-2025)
U této aktualizace je mimo jiné napsáno:
,,1. The primary update of this version is that the new firmware will allow the SynScan hand controller and the SynScan app to work together with the same definition of the coordination of the telescope mount."
Mohlo by to nepřímo pomoct, pokud byl problém způsoben nesouladem mezi softwarovou verzí ručky a interními výpočty montáže.
Co přesně v té aktualizaci všechno upravily nám ale po pravdě nepoví, jen to nějak slovně zaobalily.
Jaká náhoda.
Dejte prosím vědět, zda vám tento update problém vyřešil. Já ho zatím ještě nezkoušel (snad zítra).
Pro zajímavost: Ve stejný den 01-10-2025 vyšel i 4.42.00 a znovu nahrály na web i starší 6.03.00 a 4.41.00.
Zajímavé co? Takže nahrávaly na web znovu i starší verze, které už tam byly.
Smrdí to jasnými opravami z jejich strany.
Nejprve se mi operátorka Alex z Los Angeles snažila namluvit, že v USA a v Kanadě se tento problém nevyskytuje (asi je to podle ní jen „evropský virus“
Výsledkem je bylo, že zcela ,,náhodně" byl před pár dny vydán nový firmware verze 6.04.01: (01-10-2025)
U této aktualizace je mimo jiné napsáno:
,,1. The primary update of this version is that the new firmware will allow the SynScan hand controller and the SynScan app to work together with the same definition of the coordination of the telescope mount."
Mohlo by to nepřímo pomoct, pokud byl problém způsoben nesouladem mezi softwarovou verzí ručky a interními výpočty montáže.
Co přesně v té aktualizaci všechno upravily nám ale po pravdě nepoví, jen to nějak slovně zaobalily.
Jaká náhoda.
Dejte prosím vědět, zda vám tento update problém vyřešil. Já ho zatím ještě nezkoušel (snad zítra).
Pro zajímavost: Ve stejný den 01-10-2025 vyšel i 4.42.00 a znovu nahrály na web i starší 6.03.00 a 4.41.00.
Zajímavé co? Takže nahrávaly na web znovu i starší verze, které už tam byly.
Smrdí to jasnými opravami z jejich strany.
„To že nedohlédneš na konec vesmíru, ještě neznamená že je nekonečný. Náš vesmír je totiž obrovská krabice, a hvězdy jsou dírky ve víku této krabice, abychom mohly dýchat, a až přijde Bůh, tak tu krabici otevře“
- vicky79
- Příspěvky: 231
- Registrován: 27. 02. 2020, 17:22
- Bydliště: Thüringen - Thüringer Wald
- Věk: 45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Takže šlo o předčasný optimismus. Za sebe informuji, že jsem aktualizoval na verzi 6.04.01, abych to otestoval, a můj problém to vůbec nevyřešilo. Dodávám, že problém se u mě vyskytuje pouze při funkci trainingu, kdy následně ještě popojíždím šipkami. A naopak, když není aktivní training a s montáží si jen tak popojíždím, problém s občasným přejetím se nevyskytuje a vše se chová jak má. Budu je dál bombardovat e-maily.
„To že nedohlédneš na konec vesmíru, ještě neznamená že je nekonečný. Náš vesmír je totiž obrovská krabice, a hvězdy jsou dírky ve víku této krabice, abychom mohly dýchat, a až přijde Bůh, tak tu krabici otevře“
-
Gustavo202
- Příspěvky: 1
- Registrován: 25. 10. 2025, 05:53
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Když nás napíše více lidí - tak je větší šance že vydají nějakou aktualizaci softwaru nebo alespoň vydají doporučení.
skysmotor.co.uk prodává online následující produkty: krokové motory, servomotory, ovladače krokových motorů, planetové převodovky a v případě potřeby je lze zakoupit online.
- Cztwerec
- Příspěvky: 8427
- Registrován: 03. 02. 2007, 17:58
- Bydliště: Břežany II.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Jaký přesně mail si použil?
Velmi rád dám dohromady všechny co mají stejný problém.
Video mám, ten problém nemám jen já.
Se starou ručkou jsem problém neměl, takže problém bude zřejmě opravdu v tom FW.
Martin
Velmi rád dám dohromady všechny co mají stejný problém.
Video mám, ten problém nemám jen já.
Se starou ručkou jsem problém neměl, takže problém bude zřejmě opravdu v tom FW.
Martin
Lectorem iustus...
- vicky79
- Příspěvky: 231
- Registrován: 27. 02. 2020, 17:22
- Bydliště: Thüringen - Thüringer Wald
- Věk: 45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
To byl asi dotaz na mě.
Tento: support@skywatcherusa.com - (Američani).
Už mě ale přehodili na Evropu (jeden z důvodů popisuji níže v textu e-mailu).
Teď píšu sem: cm.astro@nimax.de - (Němci).
Američanům i Němcům jsem přesně popsal problém a také montáže, které to postihuje, jak jsem zatím vyčetl z různých zdrojů. Použil jsem Martine i vaše video, takže ho všude viděli.
S Němci jsem si vyměnil zatím dva emaily a vnutil jeden telefonát. Nechtěli moc věřit, tak jsem je malinko přesvědčil.
Níže vám sem kopíruji z němčiny přeložený ten druhý email, který jsem jim poslal — teď čekám na jejich odpověď.
Zatím mi pouze jen krátce odepsali, že je to zajímá a že se mi brzo ozvou. Toto mi napsaly i z Astro shopu - možná největší prodejce v Německu.
Mělo by je to zajímat, protože zrovna oni jsou hlavním distributorem pro Evropu.
Když vy v Čechách si něco koupíte, téměř vždy to pochází právě odsud z Německa.
E-mail Němcům:
---------------------------------------------------------
Vážený pane Taube,
děkuji Vám za Vaši odpověď.
Musím říci, že mě poněkud překvapuje, že o tomto problému slyšíte poprvé – mezi amatérskými astronomy se o něm mluví už řadu let a existuje mnoho diskusí, které to potvrzují.
Přikládám několik odkazů, kde je popisováno chování jak montáž pokračuje v pohybu i po uvolnění tlačítka:
Německé fórum, kde je toto téma rozebíráno:
https://forum.astronomie.de/threads/sky ... hatgpt.com
Cloudynights (2017):
https://www.cloudynights.com/forums/top ... hatgpt.com
Cloudynights (2025):
https://www.cloudynights.com/forums/top ... ry14191020
České astronomické fórum (2023–2025):
viewtopic.php?t=33817
Nejsem zákazníkem z Česka – kdybych jím byl a montáž tam koupil, samozřejmě bych se obrátil na českého prodejce.
Pocházím však z Durynska a montáž EQ5 jsem koupil v Hesensku, z druhé ruky, a tedy již bez záruky.
Zmiňuji své české kolegy protože mnozí z nich si montáže rovněž zakoupili v Německu a pozorují stejný problém. Zdálo se nám rozumnější, aby místo mnoha jednotlivých dotazů napsal jeden člověk shrnující celý problém. (Věřte mi, že i pro Vás je to jednodušší.)
Už jsme kontaktovali podporu v USA, ale tam nám v Los Angeles sdělili, že modely jako třeba EQ5 se v jejich regionu neprodávají, a proto nás odkázali na Evropu – tedy na Vás.
Mohl byste nám, prosím, v této záležitosti pomoci?
Nechceme, aby byl tento problém nadále zametán pod koberec.
Ovládání přes Wi-Fi sice problém obchází, ale neodstraňuje jeho skutečnou příčinu.
Byli bychom Vám velmi vděční – tento problém je ve skutečnosti už poměrně starý a chronický u ručního ovladače SynScan.
Týká se mnoha uživatelů, z nichž většina jednoduše přešla na ovládání přes Wi-Fi, a možná právě proto se téma nikdy přímo nedostalo až k Vám.
Komunikace s podporou a vysvětlování všech detailů je navíc pro mnohé uživatele poměrně únavné.
Ještě jednou Vám děkuji za Vaši odpověď, pane Taube.
S pozdravem
Viktor Vašek
--------------------------konec emailu-----------------------------------------
Já navrhuji přibližně tento bitevní plán:
Já si nechám komunikaci s Němci když už jsem je načal i po telefonu, a ,,někdo" by mohl nakousnout něco v Čechách. Pokud Češi nebudou vědět co s tím, tak to jako vždy hodí na Němce, a to se nám hodí, protože to Němci dostanou ještě z další ruky od Českých prodejců a distributorů.
Dřív nebo později se tím musí začít někdo zabývat.
Když budu vědět něco víc, tak to zde natřu do vlákna.
Důležitá rada na závěr:
Když někam posíláte email zaškrtněte si tam v emailu dole to políčko --POTVRDIT PŘEČTENÍ--. Takhle máte jistotu, že to někdo četl a kdy to přečetl. Pokud to přečtou a do dvou dnů vám neopoví, tak tam volejte. Já to tak dělám v Německu a dost to pomáhá.
Tento: support@skywatcherusa.com - (Američani).
Už mě ale přehodili na Evropu (jeden z důvodů popisuji níže v textu e-mailu).
Teď píšu sem: cm.astro@nimax.de - (Němci).
Američanům i Němcům jsem přesně popsal problém a také montáže, které to postihuje, jak jsem zatím vyčetl z různých zdrojů. Použil jsem Martine i vaše video, takže ho všude viděli.
S Němci jsem si vyměnil zatím dva emaily a vnutil jeden telefonát. Nechtěli moc věřit, tak jsem je malinko přesvědčil.
Níže vám sem kopíruji z němčiny přeložený ten druhý email, který jsem jim poslal — teď čekám na jejich odpověď.
Zatím mi pouze jen krátce odepsali, že je to zajímá a že se mi brzo ozvou. Toto mi napsaly i z Astro shopu - možná největší prodejce v Německu.
Mělo by je to zajímat, protože zrovna oni jsou hlavním distributorem pro Evropu.
Když vy v Čechách si něco koupíte, téměř vždy to pochází právě odsud z Německa.
E-mail Němcům:
---------------------------------------------------------
Vážený pane Taube,
děkuji Vám za Vaši odpověď.
Musím říci, že mě poněkud překvapuje, že o tomto problému slyšíte poprvé – mezi amatérskými astronomy se o něm mluví už řadu let a existuje mnoho diskusí, které to potvrzují.
Přikládám několik odkazů, kde je popisováno chování jak montáž pokračuje v pohybu i po uvolnění tlačítka:
Německé fórum, kde je toto téma rozebíráno:
https://forum.astronomie.de/threads/sky ... hatgpt.com
Cloudynights (2017):
https://www.cloudynights.com/forums/top ... hatgpt.com
Cloudynights (2025):
https://www.cloudynights.com/forums/top ... ry14191020
České astronomické fórum (2023–2025):
viewtopic.php?t=33817
Nejsem zákazníkem z Česka – kdybych jím byl a montáž tam koupil, samozřejmě bych se obrátil na českého prodejce.
Pocházím však z Durynska a montáž EQ5 jsem koupil v Hesensku, z druhé ruky, a tedy již bez záruky.
Zmiňuji své české kolegy protože mnozí z nich si montáže rovněž zakoupili v Německu a pozorují stejný problém. Zdálo se nám rozumnější, aby místo mnoha jednotlivých dotazů napsal jeden člověk shrnující celý problém. (Věřte mi, že i pro Vás je to jednodušší.)
Už jsme kontaktovali podporu v USA, ale tam nám v Los Angeles sdělili, že modely jako třeba EQ5 se v jejich regionu neprodávají, a proto nás odkázali na Evropu – tedy na Vás.
Mohl byste nám, prosím, v této záležitosti pomoci?
Nechceme, aby byl tento problém nadále zametán pod koberec.
Ovládání přes Wi-Fi sice problém obchází, ale neodstraňuje jeho skutečnou příčinu.
Byli bychom Vám velmi vděční – tento problém je ve skutečnosti už poměrně starý a chronický u ručního ovladače SynScan.
Týká se mnoha uživatelů, z nichž většina jednoduše přešla na ovládání přes Wi-Fi, a možná právě proto se téma nikdy přímo nedostalo až k Vám.
Komunikace s podporou a vysvětlování všech detailů je navíc pro mnohé uživatele poměrně únavné.
Ještě jednou Vám děkuji za Vaši odpověď, pane Taube.
S pozdravem
Viktor Vašek
--------------------------konec emailu-----------------------------------------
Já navrhuji přibližně tento bitevní plán:
Já si nechám komunikaci s Němci když už jsem je načal i po telefonu, a ,,někdo" by mohl nakousnout něco v Čechách. Pokud Češi nebudou vědět co s tím, tak to jako vždy hodí na Němce, a to se nám hodí, protože to Němci dostanou ještě z další ruky od Českých prodejců a distributorů.
Dřív nebo později se tím musí začít někdo zabývat.
Když budu vědět něco víc, tak to zde natřu do vlákna.
Důležitá rada na závěr:
Když někam posíláte email zaškrtněte si tam v emailu dole to políčko --POTVRDIT PŘEČTENÍ--. Takhle máte jistotu, že to někdo četl a kdy to přečetl. Pokud to přečtou a do dvou dnů vám neopoví, tak tam volejte. Já to tak dělám v Německu a dost to pomáhá.
„To že nedohlédneš na konec vesmíru, ještě neznamená že je nekonečný. Náš vesmír je totiž obrovská krabice, a hvězdy jsou dírky ve víku této krabice, abychom mohly dýchat, a až přijde Bůh, tak tu krabici otevře“
- vicky79
- Příspěvky: 231
- Registrován: 27. 02. 2020, 17:22
- Bydliště: Thüringen - Thüringer Wald
- Věk: 45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Martine, napište mi, jestli se vám to děje jen při trainingu, nebo i bez něj. A ve videu to bylo bez, nebo s trainingem?
Díky za info.
„To že nedohlédneš na konec vesmíru, ještě neznamená že je nekonečný. Náš vesmír je totiž obrovská krabice, a hvězdy jsou dírky ve víku této krabice, abychom mohly dýchat, a až přijde Bůh, tak tu krabici otevře“
- Cztwerec
- Příspěvky: 8427
- Registrován: 03. 02. 2007, 17:58
- Bydliště: Břežany II.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Training? Spíš tracking, ano, montáž to dělá při siderickém i při Solar (video) trackingu (vedení, montáže), je pravda, že s vypnutým pohonem jsem to nezkoušel.
Lectorem iustus...
- vicky79
- Příspěvky: 231
- Registrován: 27. 02. 2020, 17:22
- Bydliště: Thüringen - Thüringer Wald
- Věk: 45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
To je duležité - Vyzkoušejte to prosím. díky.
„To že nedohlédneš na konec vesmíru, ještě neznamená že je nekonečný. Náš vesmír je totiž obrovská krabice, a hvězdy jsou dírky ve víku této krabice, abychom mohly dýchat, a až přijde Bůh, tak tu krabici otevře“
- Cztwerec
- Příspěvky: 8427
- Registrován: 03. 02. 2007, 17:58
- Bydliště: Břežany II.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zasekávající se SynScan ručka
Vyzkoušeno několikrát.
Postup:
Inicializace, datum, čas, start from home position.
Pět minut jsem s tím na různé rychlosti zkoušel přejíždět BEZ TRACKINGU, bez problémů.
Hned jak jsem dal goto Měsíc, automatic TRACKING MOON, nebo na DSO Siderial, přejíždění opět nabralo debilní chování kdy to třeba až o tři stupně přejelo pryč v ose. Bylo jedno jestli DE, nebo RA. Dnes ještě znovu zkusím jak to reaguje přes WiFi, nebo PC než ručky.
Postup:
Inicializace, datum, čas, start from home position.
Pět minut jsem s tím na různé rychlosti zkoušel přejíždět BEZ TRACKINGU, bez problémů.
Hned jak jsem dal goto Měsíc, automatic TRACKING MOON, nebo na DSO Siderial, přejíždění opět nabralo debilní chování kdy to třeba až o tři stupně přejelo pryč v ose. Bylo jedno jestli DE, nebo RA. Dnes ještě znovu zkusím jak to reaguje přes WiFi, nebo PC než ručky.
Lectorem iustus...