QHY163M a jine "COLDMOS" QHY CMOS kamery
-
- Příspěvky: 345
- Registrován: 28. 03. 2010, 14:49
- Kontaktovat uživatele:
QHY 163M
Zdravím, prosím o radu/doporučení. Aktuálně fotím přes starého atika 314l+, uvažuji o upgrade. Je QHY 163M dobrá volba za těch 30k Kč? Sestava SW80/600ED, EQ6R
Dekuji
Dekuji
Astronoobík v akci, lidlskop + triedr NIKON 16x50 CF ACTION VII. Celestron 20x80, HEQ-5, SW ED 80/600 ED, dobson SW 250/1200
Re: QHY 163M
Doporučil bych si malinko připlatit (nad výše uvedených 30k) a vzít tento novější model pokud se Vám značka QHY zamlouvá (existuje i ZWO varianta ASI294mm, ale je fakt, že je dražší) :
http://www.supra-dalekohledy.cz/kamera- ... 64231.html
V Supře je vidím i skladem (QHY) tak myslím není co řešit. Opravdu to jako upgrade za ty peníze navíc stojí.
http://www.supra-dalekohledy.cz/kamera- ... 64231.html
V Supře je vidím i skladem (QHY) tak myslím není co řešit. Opravdu to jako upgrade za ty peníze navíc stojí.
Newton 200/600, NEXUS kk, ASKAR FRA 300, SW Evoguide 50ED, Starizona EvoFF, SW EQ6-R Pro, ASI 2600mm, ASI 290mm, ZWO EFW, 36mm filtry Astronomik R/G/B,CLS CCD,Ha,OIII,SII 6nm https://www.astrobin.com/users/Daveone/
-
- Příspěvky: 345
- Registrován: 28. 03. 2010, 14:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: QHY 163M
Tak 4k bych neřešil, jestli je v tom rozdíl. Značku žádnou nepreferuji, spíš cena/výkon, aby to nebylo vyhození peněz a nějakou dobu vydržela.
Astronoobík v akci, lidlskop + triedr NIKON 16x50 CF ACTION VII. Celestron 20x80, HEQ-5, SW ED 80/600 ED, dobson SW 250/1200
Re: QHY 163M
Jak jsem už psal, nemá smysl uvažovat nad tou 163 pokud ty 4tis navíc nejsou problém...U QHY varianty a s touto aktuální cenou je asi poměr cena výkon lepší než ZWO. Jen tady na fóru více uživatelů preferuje ZWO. Ale to(značku) už si budete muset rozhodnout sám. V každém případě koupě od velice seriózního a hlavně také českého prodejce je myslím velkou výhodou..pokud se něco do budoucna i pokazí.
Newton 200/600, NEXUS kk, ASKAR FRA 300, SW Evoguide 50ED, Starizona EvoFF, SW EQ6-R Pro, ASI 2600mm, ASI 290mm, ZWO EFW, 36mm filtry Astronomik R/G/B,CLS CCD,Ha,OIII,SII 6nm https://www.astrobin.com/users/Daveone/
- BiF
- Příspěvky: 1154
- Registrován: 10. 11. 2002, 02:00
- Bydliště: Trhové Sviny
- Věk: 53
- Kontaktovat uživatele:
Re: QHY163M a jine "COLDMOS" QHY CMOS kamery
Mně loni odešel právě Atik 314L+ a nahradil jsem ho právě tou QHY163M koupenou zde v bazaru za cenu něco málo přes 20000.
Zabývám se výhradně proměnnými hvězdami a s kamerou jsem spokojený - díky většímu čipu mám větší zorné pole, pro dosažení stejných výsledků stejné expoziční časy v porovnání s Atikem, vyčítací čas ale dvojnásobný oproti Atiku (v PC nemám USB3.0), ...
Zabývám se výhradně proměnnými hvězdami a s kamerou jsem spokojený - díky většímu čipu mám větší zorné pole, pro dosažení stejných výsledků stejné expoziční časy v porovnání s Atikem, vyčítací čas ale dvojnásobný oproti Atiku (v PC nemám USB3.0), ...
Newtony 300/1200, 200/860, 100/600; SkyMaster 15x70; paralaktická montáž vlastní výroby; QHY163M; ASI120M; Canon EOS 300D; Philips ToUcam Pro; http://bilek.astronomie.cz/ , email: frantabilek(at)gmail(dot)com
Sharpcap QHY 163M první frame
Ahoj,
mám problém s nativním driverem pro QHY 163M kameru. První fotku po změně nastavení to pokaždé zahodí. U delších expozic z toho jsou velké časové ztráty. Ascom driver mi tohle sice nedělá ale má to zase jiné neduhy. Máte nějaký tip? Díky. Mirek
mám problém s nativním driverem pro QHY 163M kameru. První fotku po změně nastavení to pokaždé zahodí. U delších expozic z toho jsou velké časové ztráty. Ascom driver mi tohle sice nedělá ale má to zase jiné neduhy. Máte nějaký tip? Díky. Mirek
Mirek Jindra
Re: QHY163M a jine "COLDMOS" QHY CMOS kamery
Všechny zdravím v tomto fórum,
při vytváření dark snímků (kamera QHY 168M), jsem zjistil, že se mi asi rosí čip kamery, viz obrázky níže.
Bylo mi doporučeno abych chlazení kamery pouštěl postupně po 2 stupních, což částečně zabralo až do té doby než zapadlo Slunce.
Čip se následně opět orosil a kamera se stále chladila na -10 stupňů, po chvilce vlhkost zmizela ale stále v horním pravám rohu zustáva bílí odraz.
Vůbec nevím co s tím mám dělat, nevím kde se ta vlhkost bere.
při vytváření dark snímků (kamera QHY 168M), jsem zjistil, že se mi asi rosí čip kamery, viz obrázky níže.
Bylo mi doporučeno abych chlazení kamery pouštěl postupně po 2 stupních, což částečně zabralo až do té doby než zapadlo Slunce.
Čip se následně opět orosil a kamera se stále chladila na -10 stupňů, po chvilce vlhkost zmizela ale stále v horním pravám rohu zustáva bílí odraz.
Vůbec nevím co s tím mám dělat, nevím kde se ta vlhkost bere.
- Psion
- Příspěvky: 12241
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Praha
- Věk: 62
- Kontaktovat uživatele:
Re: QHY163M a jine "COLDMOS" QHY CMOS kamery
Předpokládám, že kamera má uvnitř desiccant, který má zabezpečit velmi malou vlhkost a už nefunguje dobře a bude potřeba vyměnit. V návodu je, že kamera obsahuje náhradní desiccant.
tady je výpis z návodu, trochu kostrbatý překlad:
Údržba kamery:
Vysušení CCD komory- CCD snímač je umístěn v CCD komoře. Tato komora je vzduchotěsná a připojuje se do zásuvky silikonového gelu na jedné straně QHY247C a na druhé na přední pouzdro. Pokud je vlhkost a způsobí, že se sklo CCD snímače rosí. Můžete připojit silikonovou gelovou trubici k zásuvce, aby se vysušila.Vložte prosím účinný silikonový gel do tuby se silikonovým gelem. Ujistěte se, že je to uvnitř bavlna a zabraňte vniknutí silikonového gelu do komory CCD.
Zamezení rosení optického okna CCD komory:
Pokud je vlhkost prostředí velmi vysoká, optické okno CCD komory se může rosit. QHY168C má na tomto optickém okně vestavěnou tepelnou desku, která ohřívá optické okno, aby se tomu zabránilo.Ve většině podmínek má dobrý účinek.Pokud se okno optiky stále rosí, zkuste následující metodu.
1. Vyhněte se CCD kameře čelem dolů k zemi. Studený vzduch je těžší než teplý vzduch, pokud kamera směřuje dolů k zemi, studený vzduch se snadno dostane okénkem optiky a způsobí to orosení.
2. Zvyšte teplotu CCD snímače. Můžete trochu zvýšit teplotu CCD snímače, aby se zabránilo rosení optického okna.
3. Zkontrolujte, zda topná deska funguje. Pokud topná deska nefunguje, snadno se orosí optické okénko. Normálně může topná deska dosáhnout asi 65-70° C v prostředí +25 C. Pokud nedosahuje takovou teplotu, tak je možná je problém s poškozenou topnou deskou. Potřebujete kontaktovat prodejce QHYCCD pro výměnu jedné nahřívací desky.
tady je výpis z návodu, trochu kostrbatý překlad:
Údržba kamery:
Vysušení CCD komory- CCD snímač je umístěn v CCD komoře. Tato komora je vzduchotěsná a připojuje se do zásuvky silikonového gelu na jedné straně QHY247C a na druhé na přední pouzdro. Pokud je vlhkost a způsobí, že se sklo CCD snímače rosí. Můžete připojit silikonovou gelovou trubici k zásuvce, aby se vysušila.Vložte prosím účinný silikonový gel do tuby se silikonovým gelem. Ujistěte se, že je to uvnitř bavlna a zabraňte vniknutí silikonového gelu do komory CCD.
Zamezení rosení optického okna CCD komory:
Pokud je vlhkost prostředí velmi vysoká, optické okno CCD komory se může rosit. QHY168C má na tomto optickém okně vestavěnou tepelnou desku, která ohřívá optické okno, aby se tomu zabránilo.Ve většině podmínek má dobrý účinek.Pokud se okno optiky stále rosí, zkuste následující metodu.
1. Vyhněte se CCD kameře čelem dolů k zemi. Studený vzduch je těžší než teplý vzduch, pokud kamera směřuje dolů k zemi, studený vzduch se snadno dostane okénkem optiky a způsobí to orosení.
2. Zvyšte teplotu CCD snímače. Můžete trochu zvýšit teplotu CCD snímače, aby se zabránilo rosení optického okna.
3. Zkontrolujte, zda topná deska funguje. Pokud topná deska nefunguje, snadno se orosí optické okénko. Normálně může topná deska dosáhnout asi 65-70° C v prostředí +25 C. Pokud nedosahuje takovou teplotu, tak je možná je problém s poškozenou topnou deskou. Potřebujete kontaktovat prodejce QHYCCD pro výměnu jedné nahřívací desky.
Re: QHY163M a jine "COLDMOS" QHY CMOS kamery
Tie tabletky sa dajú obnoviť upečením v trúbe na 120C dve hodiny. Takže vybrať z kamery, dať na tanier do trúby a nechať piecť. Potom vybrať nechať vychladnúť a čo najskôr vložiť naspať do kamery.
SW 150/750, TS UNC 200/800, SW EQ6-R, Canon R10, ASI220Mini, ASI1600MM Pro, ASI485MC, SW Flex 300/1500 INDI/KStars build skript FITS/XISF prehliadač
Re: QHY163M a jine "COLDMOS" QHY CMOS kamery
Ahoj, mnohokrát vám děkuji za vaše rady, zklusím to, uvidíme, snad to dám zase dohormady
.
Vyzkouším a dám vědět.
Ještě jednou vám děkuji.

Vyzkouším a dám vědět.
Ještě jednou vám děkuji.
Re: QHY163M a jine "COLDMOS" QHY CMOS kamery
Všechny zdravím, součastí balení kamery je skutečně vysoušecí trubice do které jsem nasypal silicagen, čip se přestal rosit ale stále se tam zobrazuje světlý flek, který se zobrazuje i pří tvorbě light snímků. Nevíte, co by to mohlo způsobovat?
- Přílohy
-
- QHY 163M vysouseci trubice.png (361.53 KiB) Zobrazeno 693 x
-
- Dark.png (620.98 KiB) Zobrazeno 693 x
Re: QHY163M a jine "COLDMOS" QHY CMOS kamery
Nevypadá to úplně typicky, ale mohl by to být amp glow. Nebo se ti tam někudy dostává světlo, to je asi pravděpodobnější.
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: QHY163M a jine "COLDMOS" QHY CMOS kamery
A jak bych to měl pořešit?
Re: QHY163M a jine "COLDMOS" QHY CMOS kamery
AMP glow nepořešíš, toho se lze zbavit jedině kalibrací. No a parazitní světlo tak, že zjistíš, kudy ti tam "teče" a zamezíš tomu. U darků se to dá udělat tak, že kameru odmontuješ ze sestavy, zaděláš víčkem a pro jistotu ještě dáš třeba do krabice.
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: QHY163M a jine "COLDMOS" QHY CMOS kamery
Děkuji za radu, vyzkouším to.