Doporučuji odkaz
Doporučuji odkaz
Zajímavost o kulovém blesku:
http://www.novinky.cz/veda-skoly/324654 ... mstvi.html
http://www.novinky.cz/veda-skoly/324654 ... mstvi.html
SW Dobson 254/1200 Flex; Baader ED 66/400; TS-Optics ED 60/360, Luntík LS35T Deluxe; Sony A6400, Canon EOS 700D
Montáž AZ3/Denk II Binoviewer/Baader-8_24mm H-ZOOM;2" ES MaxV-28mm;Panoptic-24mm;PentaXF-12mm;Ortho-6mm/2"ES-OIII
Montáž AZ3/Denk II Binoviewer/Baader-8_24mm H-ZOOM;2" ES MaxV-28mm;Panoptic-24mm;PentaXF-12mm;Ortho-6mm/2"ES-OIII
Doporučuji odkaz
Mě osobně by zajímalo, jak nastavit tento program, abych dosáhl co nejlepších výsledků zobrazení. Procersor ve svém PC mám AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor 3.2 Ghz, pamět RAM 8G a grafiku nvidia GTX 560 TI. Vím že to nezvládne znázornění jaké máš ty, ale chtěl bych vidět z povrchu planet alespoň něco, což se mě teď nedaří. Děkuji za případné rady a omlouvám se že jsem trošku mimo téma tohoto vlákna.Tak základní kvalita renderu se nastavuje v sekci grafika - klaves.zkratka CTRL+F4, nejdůležitější je "Detail terénu LOD" max je 2 default -2, čím větší číslo tím je náročnost na grafický výkon větší - nutno vyzkoušet Jinak cokoliv na nastavení grafiky je lehce pochopitelné a jednoduše nastavitelné, takže to chce zkoušet co vaše grafika zvládne 
Další pokročilý způsob nastavení grafického renderu Space Engine je v textových konfiguračních souborech (cfg) ve složce config jsou nejdůležitější proměnné s kterými pracuje procedurální generování nejen terénu, přes konfigurační soubory se dá nastavit (i pravděpodobnost výskytu typů planet, hvězd, soustav, a miliony dalších věcí) to je spíš pro pokročilejší zájemce, co by se v tom rádi šťouraly a experimentovali :)
Vraťme se ale k co nejlepšímu grafickému výstupu Space Enginu
v souboru main.cfg
v sekci "// planets settings" používám tyto změny
komentáře osvětlí jasně k čemu co slouží
PlanetCloudsTerra 4 // max number of cloud layers for terrestrial planets (výchozí 3)
PlanetDetailCraters 0.1 // approx. min radius of craters on terrestrial planets (kilometers) [výchozí 3.0]
PlanetDetailTerra 0.001 // approx. per vertex detail on terrestrial planets (kilometers) [výchozí 0.01]
PlanetDetailClouds 0.01 // approx. per vertex detail on clouds (kilometers) [výchozí 0.1]
PlanetDetailGasGiant 0.01 // approx. per vertex detail on gas giant planets (kilometers) [výchozí 1.0]
tyto parametry utáhne moje grafika v pohodě, je s tím nutno ale experimentovat - na co ještě váš grafický výkon stačí - u těch kráterů používám někdy hodnoty i 0.01 Samozřejmě ještě render můžete vylepšit nebo spíše optimalizovat v nastavení NVIDIA pro jednotlivé aplikace. Tak snad info stačí Pro podrobnější informace bych hledal na foru space engine.

Další pokročilý způsob nastavení grafického renderu Space Engine je v textových konfiguračních souborech (cfg) ve složce config jsou nejdůležitější proměnné s kterými pracuje procedurální generování nejen terénu, přes konfigurační soubory se dá nastavit (i pravděpodobnost výskytu typů planet, hvězd, soustav, a miliony dalších věcí) to je spíš pro pokročilejší zájemce, co by se v tom rádi šťouraly a experimentovali :)
Vraťme se ale k co nejlepšímu grafickému výstupu Space Enginu
v souboru main.cfg
v sekci "// planets settings" používám tyto změny
komentáře osvětlí jasně k čemu co slouží
PlanetCloudsTerra 4 // max number of cloud layers for terrestrial planets (výchozí 3)
PlanetDetailCraters 0.1 // approx. min radius of craters on terrestrial planets (kilometers) [výchozí 3.0]
PlanetDetailTerra 0.001 // approx. per vertex detail on terrestrial planets (kilometers) [výchozí 0.01]
PlanetDetailClouds 0.01 // approx. per vertex detail on clouds (kilometers) [výchozí 0.1]
PlanetDetailGasGiant 0.01 // approx. per vertex detail on gas giant planets (kilometers) [výchozí 1.0]
tyto parametry utáhne moje grafika v pohodě, je s tím nutno ale experimentovat - na co ještě váš grafický výkon stačí - u těch kráterů používám někdy hodnoty i 0.01 Samozřejmě ještě render můžete vylepšit nebo spíše optimalizovat v nastavení NVIDIA pro jednotlivé aplikace. Tak snad info stačí Pro podrobnější informace bych hledal na foru space engine.
Doporučuji odkaz
Najbližšiu možnosť ponúka misia sondy OSIRIS-REx, ktorá sa v roku 2016 vydá k asteroidu Bennu. Sonda zoberie z povrchu asteroidu vzorky, detailne ho zdokumentuje a vráti sa späť na Zem v roku 2023.
Tvoje meno pôjde k asteroidu, späť na Zem a k tomu kópia zoznamu mien zostane vo vesmíre v sonde.
Registrovať sa môžete do septembra tohto roku.
http://www.planetary.org/get-involved/messages/bennu/
Stačí vypísať krstné meno, priezvisko a krajinu pôvodu a ste pripravení poslať svoje meno na asteroid !
Tvoje meno pôjde k asteroidu, späť na Zem a k tomu kópia zoznamu mien zostane vo vesmíre v sonde.
Registrovať sa môžete do septembra tohto roku.
http://www.planetary.org/get-involved/messages/bennu/
Stačí vypísať krstné meno, priezvisko a krajinu pôvodu a ste pripravení poslať svoje meno na asteroid !

Palko
Doporučuji odkaz
Astrograf 250/1000 f/4, SW ED-80/600 ,EQ-6 SS, ZWO ASI 071 ,ASI 120MM ,Canon EOS 40Da,hvězdárnička 2x2.m
http://astrophotography-l-r.webnode.cz/
http://astrophotography-l-r.webnode.cz/
Doporučuji odkaz
Cassegrain GSO 6", TS APO 102/f.7 na FPl 53, Spektiv 80/430, EQM-35 GoTo, AZ5,
AZ3-R Pronto, bino MaxBright II, Sky Master, PRO 15x70, Canon EOS 650 mod
http://www.zam.fme.vutbr.cz/~druck/Eclipse/index.htm
AZ3-R Pronto, bino MaxBright II, Sky Master, PRO 15x70, Canon EOS 650 mod
http://www.zam.fme.vutbr.cz/~druck/Eclipse/index.htm
Doporučuji odkaz
Pekne zlacnenie...http://www.meade-bresser.sk/2/index.php ... 7&id_p=113
- Karell
- Příspěvky: 5621
- Registrován: 24. 04. 2009, 09:58
- Bydliště: Brána do Krkokonoš
- Kontaktovat uživatele:
Doporučuji odkaz
[split] [link=http://www.astro-forum.cz/cgi-bin/yabb/ ... 329056/0#0][splithere][/link][splithere_end]
Odstranil jsem OT diskusi.
Odstranil jsem OT diskusi.
Doporučuji odkaz
Odskocil od kolecka Opportunity ?
Cassegrain GSO 6", TS APO 102/f.7 na FPl 53, Spektiv 80/430, EQM-35 GoTo, AZ5,
AZ3-R Pronto, bino MaxBright II, Sky Master, PRO 15x70, Canon EOS 650 mod
http://www.zam.fme.vutbr.cz/~druck/Eclipse/index.htm
AZ3-R Pronto, bino MaxBright II, Sky Master, PRO 15x70, Canon EOS 650 mod
http://www.zam.fme.vutbr.cz/~druck/Eclipse/index.htm
Doporučuji odkaz
Tak tohle jsem ještě neslyšel,
http://www.novinky.cz/veda-skoly/325666 ... -vodu.html
= Možná pravda nebo nějaká málo pravděpodobná věc nafouklá novinkami?
http://www.novinky.cz/veda-skoly/325666 ... -vodu.html
= Možná pravda nebo nějaká málo pravděpodobná věc nafouklá novinkami?
Meade Lightbridge 1524/305, Bresser 700/70, Bresser 8X56,Nikon d3200+18-55mm, folie AstroSolar
okulary: PL26mm řada 5000, ts-planetary-hr-5mm, celestron-93424-xcel-lx-12mm
Filtr UHC Astronomik PROFI
Sedy filtr na Slunce a Mesic
okulary: PL26mm řada 5000, ts-planetary-hr-5mm, celestron-93424-xcel-lx-12mm
Filtr UHC Astronomik PROFI
Sedy filtr na Slunce a Mesic
Doporučuji odkaz
http://www.novinky.cz/veda-skoly/325666 ... -vodu.html
= Možná pravda nebo nějaká málo pravděpodobná věc nafouklá novinkami?
Když si ten článek přečteš pořádně a z rozmyslem, zjistíš, že nic se tam nenafukuje (když nepočítám hlavní a vedlešjí titulek, které ale na novinkách nafukují z principu
.
Že bombardováním částicemi slunečního větru mohou vznikat v částicích meziplanetárního prachu molekuly vody, je zajímavá informace, ale ne až tak překvapivá. Vznikají tam při tomto procesu i mnohem složitější sloučeniny, tak proč ne H20 ?
Že částice meziplanetárního prachu padají do zemské atmosféry, to je dlouho známý fakt. Dokonce i to číslo na konci článku (30 až 40 tisíc tun ročně) je řádově správně (přesné číslo se stejně neví). Takže s těmito částicemi se na Zem dostává i tato voda a už tu zůstane (kam by se jinam poděla).
"Tyto výzkumy vedly k teorii, že se takto vytvořená voda podílí i na vzniku podzemní vody na Zemi." - tahle věta je sice typicky novinářská zkratka, ale v zásadě neříká nic, co by se čtenář ze zbytku článku nedovtípil sám. Částice meziplanetárního prachu mohou obsahovat molekuly vody a tyto částice i s tou vodou dopadají na Zem, tak je samozřejmé, že část té vody se dostane i do podzemní vody
. No ale je to tak zanedbatelné množství v porovnání s celkovými zásobami podzemní (a jiné) vody, že se dá spíš mluvit o "homeopatickém roztoku vody z vesmíru"
.
= Možná pravda nebo nějaká málo pravděpodobná věc nafouklá novinkami?
Když si ten článek přečteš pořádně a z rozmyslem, zjistíš, že nic se tam nenafukuje (když nepočítám hlavní a vedlešjí titulek, které ale na novinkách nafukují z principu

Že bombardováním částicemi slunečního větru mohou vznikat v částicích meziplanetárního prachu molekuly vody, je zajímavá informace, ale ne až tak překvapivá. Vznikají tam při tomto procesu i mnohem složitější sloučeniny, tak proč ne H20 ?
Že částice meziplanetárního prachu padají do zemské atmosféry, to je dlouho známý fakt. Dokonce i to číslo na konci článku (30 až 40 tisíc tun ročně) je řádově správně (přesné číslo se stejně neví). Takže s těmito částicemi se na Zem dostává i tato voda a už tu zůstane (kam by se jinam poděla).
"Tyto výzkumy vedly k teorii, že se takto vytvořená voda podílí i na vzniku podzemní vody na Zemi." - tahle věta je sice typicky novinářská zkratka, ale v zásadě neříká nic, co by se čtenář ze zbytku článku nedovtípil sám. Částice meziplanetárního prachu mohou obsahovat molekuly vody a tyto částice i s tou vodou dopadají na Zem, tak je samozřejmé, že část té vody se dostane i do podzemní vody


Doporučuji odkaz
A další kámen z nebe... ::)...ale moc ohnive to nepripada ::)
http://www.novinky.cz/koktejl/325724-na ... koule.html
http://www.novinky.cz/koktejl/325724-na ... koule.html
Doporučuji odkaz
Výborné timelapse video z Yosemitu. I s širokoúhlými záběry noční oblohy: .
Doporučuji odkaz
FujiFilm vyvinul RGBW senzor http://diit.cz/clanek/fujifilm-ma-paten ... cky-snimac
SW 150/750, TS UNC 200/800, SW EQ6-R, Canon R10, ASI220Mini, ASI1600MM Pro, ASI485MC, SW Flex 300/1500 INDI/KStars build skript FITS/XISF prehliadač