Romane kolegové před tebou to nemají uvnitř červené, protože buď nesnímali v H-alfě nebo jí nasnímali tak málo oproti silné emisi OIII, že se neprojevila. Opravdu je tam ta H-alfa tak výrazná v tvých datech, nebo si ji uměle zvýraznil saturací? Vybíráš si neskutečně těžké věci.
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
Tady je porovnání Ha a Oiii pouze po autostretch, Při čistém HOO vycházel střed téměř bílý, tak jsem Oiii přes Ha masku stáhnul a tak z toho vylezla tato růžová.
Kdyby ten snímek měl být v nepravých barvách, tak O.K. - ať si s tím každý kouzlí podle chuti.
Ale v poslední době ( a to teď se netýká jen Romana )- pokud ve snímku reálně převažuje H-alba, dělají se všemožná kouzla, dostat tam nějakou OIII a tady zase snímek, kde převažuje celkem výrazně OIII, je snaha tam za každou cenu vložit H-alfu. Prostě , fotograf si vysní, jak chce mít hezký snímek a pak ho přetvoří ( i znásilní) k obrazu svému .Proč u těchto snímku nectít realitu ? Proč potom fotit desítky hodin , když se to stejně nějak přemaluje ?
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Milane, jaká barva vznikne smíchání azurové a červené ?
Toto není RGB snímek v přirozených barvách ale dvoukanálový úzkopásmový snímek, Jen pro zajímavost přikládám výsledek kdy se Ha a Oiii sloučí v poměru 1:1, tak se detaily uvnitř mlhoviny dle mého názoru ztrácí.
Ale jo, já chápu aditivní skládání světla . A proto jsem také psal, že lze fotit jakkoliv a vyrobit potom barevný obraz dle svých přání. Někdy bude realitě blíž, jindy dál
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Ta RGB verze je krásná a jemná, nejsou tam nepřirozené přechody mezi dvěma oblastmi, jako v té výsledné kompozici. Sice zanikají slabší části, ale ty by se jistě daly podpořit jemně tou OIII, tu H-alfu bych ve výsledku asi taky tolik nezvýrazňoval, když vidíš, že tam prakticky nesvítí.
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
Martine jak můžeš říci. že to v Ha nesvítí ? když při sloučení HOO. 1:1:1. vznikne ve středových oblastech hodně světle azurová až bílá. což znamená že té Ha. je tam stejně nebo jen o něco málo méně. Je to podobné jako třeba u M76 kde vznikne bílá příčka a ztratí se detaily. Proč tu Ha zde nezvýraznit? Ano jsou planetárky kde žádná Ha není např. Abell 43 nebo Abell 39
Naposledy upravil(a) RomanHujer dne 23. 12. 2023, 09:59, celkem upraveno 1 x.
Podle mé zkušenosti je výsledný snímek v úzkopásmu na hony vzdálen realitě. Už jen nelineární strečnutí je dost podstatný zásah.
Nemám tento obojek nafocen, tak jsem to ověřil na svém HGF1. Udělal jsem řez nestrečnutými snímky HA a O3 viz obrázek. Je patrné, že O3 dominuje a to víc jak 10x . Pak by výsledný obraz v HOO byl jen zelenomodrý. Jak je vidět na zveřejněných snímcích na astrobin, tak ten poměr červené a modré, respektive zelené není takový, když už, tak se blíží dvou až trojnásobku (0,3-0,8).
To je jen můj pohled a nevím o čem ta debata je. Barevnost si každý udělá podle sebe, jak to cítí on, tak někdy loví O3 jindy HA.
Přílohy
HGF1- O3 vezus HA-graf .jpg (545.68 KiB) Zobrazeno 582 x
SW 250/1000+EQ6 Pro, Achr 100/660, Achr 80/400 , ASI 294MC PRO i ASI 294MM PRO , ASI 2600MM Pro
Já nedělám žádnou vědu ani astrometrii, fotím pro radost.
Ano Ha je zde slabší než Oiii ale je jí řádově více než třeba u SH2-308 nebo opačně u SH2-240 , SH2-188, SH2-224 atd..
Ano mohl jsem se tu Ha vykašlat jít o 2 hodiny dříve spát a udělat to pouze azurové.
Pro mě je astrofoto od toho, že se snažím ukázat maximum toho, co v objektu je. Ale pochopitelně pouze manipulacemi, kterými nevznikne nic navíc. Pouze se snažím zvýraznit to, co tam doopravdy je (i když je to slabé). Tedy zachovávat reálný poměr Ha/OIII/SII u úzkopásmového snímání podle mne jde proti smyslu toho, proč se nepravé barvy dělají.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM